Gerechtsdeurwaarder sommeert

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snoetteke72

Gerechtsdeurwaarder sommeert

Ongelezen bericht door snoetteke72 »

Goedendag een vraagje

Wij betalen al heel lang een bepaald bedrag aan de deurwaarder.. sinds vandaag krijg ik een email dat alles ineens gesommeert wordt. Terwijl er al die tijd netjes is overgemaakt.. soms een x overslaan met toestemming wat weer ingehaald wordt met een hoger bedrag 3 maanden daarna.
Kan dit zomaar?
Groetjes

witte angora

Re: Gerechtsdeurwaarder sommeert

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je al om uitleg gevraagd? Dat is de korste klap denk ik.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Op dit forum post een heel ervaren en zeer sociale en betrouwbare gerechtsdeurwaarder. Deze man kan u uitgebreid uitleggen wat hier kan en niet kan.

Nu alleen hopen dat het niet dezelfde is :lol:

snoetteke72

witte angora schreef:
14 jul 2025 12:53
Heb je al om uitleg gevraagd? Dat is de korste klap denk ik.
jazeker.. nog geen antwoord.. duurt altijd eeuwen daar

snoetteke72

Het valt me wel op nu ik dingen opvraag hoe een en ander tot stand is gekomen ik dit nu ineens krijg 😂

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Kan het niet zijn dat u de betalingsregeling niet stipt bent nagekomen waardoor het schuldbedrag in één keer opeisbaar is geworden want zo te lezen zijn er eerder achterstanden in de betalingen geweest.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 13:19
Het valt me wel op nu ik dingen opvraag hoe een en ander tot stand is gekomen ik dit nu ineens krijg 😂
U praat in raadsels.

Begrijp ik dat de druk om te betalen opgevoerd wordt nadat u om opheldering bent gaan vragen? Dan wordt het interessant om naar de oorspronkelijke vordering te kijken. Hoe is die ontstaan? Wie en wat moet u afbetalen? U hoeft geen persoonlijke details te noemen, maar wellicht kun u in algemene termen het probleem beschrijven. Een huurschuld, kopen op krediet, de afbetaling van een mobieltje...

Volgens mij kunt u gerust de naam van het deurwaardersbedrijf noemen. 8) Dat is immers geen persoonsgegeven....

snoetteke72

Ron5300 schreef:
14 jul 2025 13:44
Kan het niet zijn dat u de betalingsregeling niet stipt bent nagekomen waardoor het schuldbedrag in één keer opeisbaar is geworden want zo te lezen zijn er eerder achterstanden in de betalingen geweest.
Alles is stipt nagekomen.. en met goedkeuring wel eens een maand overgeslagen en die weer ingehaald

snoetteke72

Consumenneke schreef:
14 jul 2025 14:08
snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 13:19
U praat in raadsels.

Begrijp ik dat de druk om te betalen opgevoerd wordt nadat u om opheldering bent gaan vragen? Dan wordt het interessant om naar de oorspronkelijke vordering te kijken. Hoe is die ontstaan? Wie en wat moet u afbetalen? U hoeft geen persoonlijke details te noemen, maar wellicht kun u in algemene termen het probleem beschrijven. Een huurschuld, kopen op krediet, de afbetaling van een mobieltje...

Volgens mij kunt u gerust de naam van het deurwaardersbedrijf noemen. 8) Dat is immers geen persoonsgegeven....
Deurwaarder ga ik niet noemen..sorry.. ze hebben allemaal hetzelfde protocol neem ik aan.

Het is gewoon interessant dat nu ik vragen stel en om bepaalde papieren vraag ze nu dit ineens gaan doen. Moneyman heeft me ooit al x geholpen hiermee inzake de rente.. heel blij was ik daar mee..

Om een simpele vraag beantwoord te krijgen van 1 deurwaarder en 1 incasso bureau. De ene heeft het uit handen gegeven om te innen.. daar krijg ik nu ineens een sommatie van betalen.. en het gaat om een best groot bedrag haha

Consumenneke

snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 14:26
Deurwaarder ga ik niet noemen..sorry.. ze hebben allemaal hetzelfde protocol neem ik aan.
Uw keuze uiteraard. Als Moneyman al eens gekeken heeft, dan zal hij daar ook op gelet hebben. Mijn ervaring is dat er nog genoeg deurwaarder-incassoboeven zijn die zich laten inhuren voor dubieuze zaken. U begrijpt dat ik ook geen namen ga noemen.
snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 14:26
Het is gewoon interessant dat nu ik vragen stel en om bepaalde papieren vraag ze nu dit ineens gaan doen.
Tja, inderdaad reuze interessant. Maar wat nu?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Hopelijk kan Moneyman u verder helpen en u hoeft uiteraard geen uitgebreide uitleg over het ontstaan van de vorderingen te geven want dat doet niet ter zake.

Als er twee vorderingen lopen wordt de kwestie veel complexer en enkel een expert op dat gebied kan uitleg geven.

Voor nu, blijf in contact met deurwaarder en probeer tot een oplossing te komen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 14:22
Ron5300 schreef:
Alles is stipt nagekomen.. en met goedkeuring wel eens een maand overgeslagen en die weer ingehaald
Als u wel eens een maand hebt overgeslagen is het dus niet stipt nagekomen. Dat de schuldeiser er mee akkoord is gegaan kan tweeledig zijn, maar de rek is er dan wel een keer uit. Heel hard is na de eerste keer niet nakomen al een reden om alles op te eisen.

snoetteke72

NeoDutchio schreef:
14 jul 2025 15:04
snoetteke72 schreef:
Ron5300 schreef:
Als u wel eens een maand hebt overgeslagen is het dus niet stipt nagekomen. Dat de schuldeiser er mee akkoord is gegaan kan tweeledig zijn, maar de rek is er dan wel een keer uit. Heel hard is na de eerste keer niet nakomen al een reden om alles op te eisen.
Nou, dat weet ik dus niet.. alles is daarvan schriftelijk vastgelegd namelijk

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 15:23
NeoDutchio schreef:
snoetteke72 schreef:

Nou, dat weet ik dus niet.. alles is daarvan schriftelijk vastgelegd namelijk
Een afbetalingsregeling is om te zorgen dat de schuldeiser zijn geld krijgt. Het is een extra mogelijkheid voor de schuldenaar om toch alles te kunnen betalen. Echter hangt aan die regeling een hoop voorwaarden vast. Die voorwaarden hebt u gekregen en u kunt dus zien wat er gebeurd als u in gebreke blijft.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
14 jul 2025 14:51
u hoeft uiteraard geen uitgebreide uitleg over het ontstaan van de vorderingen te geven want dat doet niet ter zake.
Dat wordt door Snoetteke zelf gesuggereerd als ze zegt dat de druk tot betalen verhoogd werd nadat zij meer vragen ging stellen. Dus het kan wel ter zake zijn. Nu zweeft haar opmerking in het luchtledige. We moeten zelf maar bedenken waarom de deurwaarder of het incassobureau ineens de volledige som opeist. We weten niet eens in welke hoedanigheid dat bedrag opgeeist werd, of er wel een uitspraak of andere titel aan ten grondslag ligt. Ik ken legio incassodeurwaarders die blafbrieven sturen alsof ze de rechter zelf zijn.

Maar die kent MM ook, dus hij zal wel meer details van het dossier gezien hebben.

Dat maakt deze reacties eigenlijk overbodig. :lol:

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het zou kunnen dat de opdrachtgever druk gaat zetten en de deurwaarder dus de opdracht heeft gekregen om deze brief te versturen. De schuldeiser heeft misschien (via via) nieuwe informatie gekregen die hem doet vermoeden dat de betalingsregeling (weer) niet nagekomen gaat worden. Dat u hebt opgevraagd "hoe een en ander tot stand is gekomen" kan de deurwaarder of schuldeiser huiverig hebben gemaakt omdat ze bang zijn dat u misschien de vordering of betalingsregeling gaat aanvechten.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Waarom is het alsnog uit handen gegeven vraag ik me af

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
Als je afstemt om een maand over te slaan, is dat de afspraak en is de regeling in gewijzigde vorm dus gewoon nagekomen.
Consumenneke schreef:
14 jul 2025 14:30
Mijn ervaring is dat er nog genoeg deurwaarder-incassoboeven zijn die zich laten inhuren voor dubieuze zaken.
en
Consumenneke schreef:
14 jul 2025 15:37
Ik ken legio incassodeurwaarders die blafbrieven sturen alsof ze de rechter zelf zijn.
Dit soort statements klinken leuk, maar zijn -tenzij je het net als vorige keren over jaren oude ervaringen hebt- onjuist. Er is geen branche die zo streng en strikt gereguleerd, gecontroleerd en indien nodig bestraft wordt als een gerechtsdeurwaarder. Incassodeurwaarders bestaan sowieso niet, maar als een gerechtsdeurwaarder ook minnelijk incassowerk doet, valt ook dat minnelijke werk onder alle toezicht en normen. En de cijfers bewijzen op allerlei manieren (audits, steekproeven, afgewezen tuchtklachten, noem maar op) dat de branche zich voor het over- overgrote deel keurig aan alle vigerende wet- en regelgeving houdt.

Dat dat voor de tegenpartij heel anders kan voelen, maakt dat niet anders en heeft heel vaak te maken met een gebrek aan relevante kennis over de materie.

snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 12:38
Wij betalen al heel lang een bepaald bedrag aan de deurwaarder.. sinds vandaag krijg ik een email dat alles ineens gesommeert wordt. Terwijl er al die tijd netjes is overgemaakt.. soms een x overslaan met toestemming wat weer ingehaald wordt met een hoger bedrag 3 maanden daarna. Kan dit zomaar?
Nee, dit kan zeker niet "zomaar". Als jij een regeling hebt en die steeds bent nagekomen of afspraken hebt gemaakt als er een termijn niet lukte, mag een regeling niet zomaar opgezegd worden. Er moet dan, juridisch gezien, sprake zijn van verzuim.

Je moet dus inderdaad de reden opvragen (al kan ik me niet voorstellen dat er niets in de brief staat) én vooral ook de regelingsbedragen blijven betalen.

Weet je wel 100% zeker dat het over dezelfde schuld gaat?

snoetteke72

Moneyman schreef:
14 jul 2025 16:20
NeoDutchio schreef:
Als je afstemt om een maand over te slaan, is dat de afspraak en is de regeling in gewijzigde vorm dus gewoon nagekomen.
Consumenneke schreef:
14 jul 2025 14:30
Mijn ervaring is dat er nog genoeg deurwaarder-incassoboeven zijn die zich laten inhuren voor dubieuze zaken.
en
Consumenneke schreef:
14 jul 2025 15:37
Ik ken legio incassodeurwaarders die blafbrieven sturen alsof ze de rechter zelf zijn.
Dit soort statements klinken leuk, maar zijn -tenzij je het net als vorige keren over jaren oude ervaringen hebt- onjuist. Er is geen branche die zo streng en strikt gereguleerd, gecontroleerd en indien nodig bestraft wordt als een gerechtsdeurwaarder. Incassodeurwaarders bestaan sowieso niet, maar als een gerechtsdeurwaarder ook minnelijk incassowerk doet, valt ook dat minnelijke werk onder alle toezicht en normen. En de cijfers bewijzen op allerlei manieren (audits, steekproeven, afgewezen tuchtklachten, noem maar op) dat de branche zich voor het over- overgrote deel keurig aan alle vigerende wet- en regelgeving houdt.

Dat dat voor de tegenpartij heel anders kan voelen, maakt dat niet anders en heeft heel vaak te maken met een gebrek aan relevante kennis over de materie.

snoetteke72 schreef:
14 jul 2025 12:38
Wij betalen al heel lang een bepaald bedrag aan de deurwaarder.. sinds vandaag krijg ik een email dat alles ineens gesommeert wordt. Terwijl er al die tijd netjes is overgemaakt.. soms een x overslaan met toestemming wat weer ingehaald wordt met een hoger bedrag 3 maanden daarna. Kan dit zomaar?
Nee, dit kan zeker niet "zomaar". Als jij een regeling hebt en die steeds bent nagekomen of afspraken hebt gemaakt als er een termijn niet lukte, mag een regeling niet zomaar opgezegd worden. Er moet dan, juridisch gezien, sprake zijn van verzuim.

Je moet dus inderdaad de reden opvragen (al kan ik me niet voorstellen dat er niets in de brief staat) én vooral ook de regelingsbedragen blijven betalen.

Weet je wel 100% zeker dat het over dezelfde schuld gaat?
Hoihoi,

In de brief die ik heb gekregen staat dat de betalingsverplichting niet is voldaan.. en dat de rest gesommeert wordt.. binnen 5 dagen betalen, anders..

Ik heb werkelijk geen idee hoe ze hieraan komen. Unisolve heeft dit dossier uit handen gegeven toendertijd aan een gerechtsdeurwaarder en die int het.. er zijn afspraken gemaakt over de betaling per maand en idd een x overslaan met gorde reden dat daarna weer wordt ingehaald...

Begin juli heb ik het een en ander opgevraagd over hoe het incassotraject tot stand is gekomen en daarbij gevraagd ofdat ze me die stukken kunnen opsturen.. dit jeb ik gedaan naar unisolve.

Nu zegt de getechtsdeurwaarder dit dus.

Kan het zijn dat er druk wordt gelegd..?

snoetteke72

Dit is een heel oud dossier waar jij, moneyman al een x in hebt gekeken. En de renteverjaring toendertijd is inderdaad doorgevoerd.

Altijd is het zo dat als ik iets opvraag ze ontzettend moeilijk doen.. weken later antwoorden.. en altijd maar halve info geven.

Het is toch logisch dat ik het incassotraject wil weten zeker omdat toendertijd een kredietovereenkomst is geweest notabene op een adres van een camping. En mijn vriend wenig tot geen gegevens heeft gehad. Ik ben werkelijk al 2jr bezig om een en ander op te vragen.

Plaats reactie