Komt er op neer: 'luister eerst voor je praat, denk eerst na voor je wat zegt, en vraag je af of het waar is, opbouwend enzovoorts'. Opvallend dat veel mensen niet echt nadenken, maar eerst doen, en als ze nadenken, dat ze niet goed nadenken. En door dat laatste krijg je echt heel rare uitspraken en conclusies.
Mijn suggestie: breng dat nu eens op dit forum zelf in praktijk. Of in gewoon Nederlands: praktizeer wat je predikt.
Voor "normale" transacties hoef je in Nederland eigenlijk helemaal niet na te denken. Je bent toch beschermd.
Dat lijkt overdreven, maar als je je een beetje verdiept in de geschiedenis van de handel was oplichting eerder regel dan uitzondering. Een aanrader is het boek Swindled dat de historie behandelt van levensmiddelbedrog met niet zelden dodelijke afloop.
De bescherming die nu geregeld is en bewaakt wordt door de nVWA is gericht op voedselveiligheid, maar niet op het tegengaan van bedrog. Denk aan paardenvlees in Ikea gehaktballetjes en Iglo lasagna. Daar ga je niet dood aan. Het staat alleen niet op de verpakking.
Het zal niet alleen in dit land zijn, maar wellicht wel wat meer omdat consumenten hier van de wieg tot het graf behoorlijk beschermd worden. Voor "normale" transacties hoef je in Nederland eigenlijk helemaal niet na te denken. Je bent toch beschermd.
Het punt is eigenlijk: een kind dat altijd wordt gedragen zal nooit zelf leren lopen.
Het zal niet alleen in dit land zijn, maar wellicht wel wat meer omdat consumenten hier van de wieg tot het graf behoorlijk beschermd worden. Voor "normale" transacties hoef je in Nederland eigenlijk helemaal niet na te denken. Je bent toch beschermd.
Het punt is eigenlijk: een kind dat altijd wordt gedragen zal nooit zelf leren lopen.
Soms moet het één keer fout gaan om te leren hoe het anders had gemoeten, dat zou de beste methode moeten zijn.
Ik vraag me af of de kans groot is dat mensen inderdaad hun geld terug krijgen, maar proberen kan altijd.
Club heet nu OrthoDaily
Zelfde oplichterspraktijken:
I. Bestellen is het bestelde niet ontvangen
II. Gespamd worden met phising accounts om "nogmaals" je adres gegevens te verstrekken want er was iets "onduidelijk". Maar hun eigen bevestigingsformulier bevat het JUISTE adres.
Om het af te ronden:
Wat wordt naast je adres gegevens gevraagd? Om 0,30 cent met je CREDIT CARD over te maken ter 'verificatie'.
Crimineel.
Als ik het zo teruglees gaat dit topic eigenlijk allang niet meer alleen over dropshippers, maar over verantwoordelijkheid. Zowel bij verkopers als bij consumenten.
Ja, consumenten zijn in NL goed beschermd, en dat is maar goed ook. Maar het punt dat hier gemaakt wordt (dat je soms pas leert als het een keer misgaat) klopt ook wel. Volledig leunen op “het komt wel goed want ik ben beschermd” maakt mensen gemakzuchtig, en daar varen de foute dropshippers juist wel bij.
Voor dropshipping geldt hetzelfde: het model an sich is niet het probleem, maar het gedrag eromheen. Wie zich verschuilt achter vage constructies, misleidende shops of halve waarheden, verpest het voor de rest. En wie als consument nergens meer kritisch naar kijkt, houdt dat systeem in stand.
Kortom: minder roeptoeteren, meer nadenken — aan beide kanten. Dat zou dit “grote dropshipperstopic” een stuk inhoudelijker maken
En zoals blijkt komen er nog steeds nieuwe topics over dropshitters op dit forum na aanmaak van dit topic.
Zal ook zo blijven voordat iedereen door heeft om eerst te kijken naar wie, waar, hoe enzovoort.
En zoals blijkt komen er nog steeds nieuwe topics over dropshitters op dit forum na aanmaak van dit topic.
Zal ook zo blijven voordat iedereen door heeft om eerst te kijken naar wie, waar, hoe enzovoort.
Dat kost teveel moeite, tis hier geen FB waar je alles kant en klaar voorgeschoteld krijgt.(sarcasm)
Ik vraag me af of de kans groot is dat mensen inderdaad hun geld terug krijgen, maar proberen kan altijd.
Club heet nu OrthoDaily
Zelfde oplichterspraktijken:
I. Bestellen is het bestelde niet ontvangen
II. Gespamd worden met phising accounts om "nogmaals" je adres gegevens te verstrekken want er was iets "onduidelijk". Maar hun eigen bevestigingsformulier bevat het JUISTE adres.
Om het af te ronden:
Wat wordt naast je adres gegevens gevraagd? Om 0,30 cent met je CREDIT CARD over te maken ter 'verificatie'.
Crimineel.
De zaak Ortho-relief / OrthoDaily is juist een goed voorbeeld van wat ik hierboven bedoelde.
We hebben hier duidelijk te maken met twijfelachtige praktijken, maar dit soort situaties kan ook blijven bestaan omdat veel mensen bestellen zonder echt te controleren met wie ze zaken doen, in de veronderstelling dat ze “toch wel beschermd zijn”.
Zoals Duc daarna zegt, zullen dit soort onderwerpen blijven opduiken zolang de basis — zich minimaal informeren over de verkoper — geen automatisme wordt. En het sarcasme van Morgane is ook niet onterecht: het vraagt wat moeite, maar dat is vaak precies wat onaangename verrassingen voorkomt.
Uiteindelijk is dropshipping op zich niet de kern van het probleem, maar de combinatie van ondoorzichtige praktijken en een gebrek aan waakzaamheid aan de kant van de kopers.
Uiteindelijk is dropshipping op zich niet de kern van het probleem, maar de combinatie van ondoorzichtige praktijken en een gebrek aan waakzaamheid aan de kant van de kopers.
Ik durf haast wel te zeggen dat het een gebrek aan waakzaamheid is. De consument is zo verwend dat er zeer weinig gekeken word naar gevaren. En dat is niet alleen nu met de dropshippers, dat stamt al uit de tijd van de speakers en pannensets die op parkeerplaatsen aangeboden werden.
Het absolute dieptepunt, in mijn ogen, is toch wel een aantal jaar geleden geweest. Chinese oplichters kochten vervallen Nederlandse websites op omdat een .nl extensie al genoeg zou zijn om er te willen kopen. Op de opgekochte websites werden nepshops met merkkleding gezet en betaling kon enkel via creditcard. Met dus als doel de creditcard gegevens te stelen.
U wilt niet weten hoeveel mensen merkkleding bestelde bij sites met de naam uitinhillegom.nl, discotheekbumpers.nl, timmerbedrijfevers.nl, enz.
Zo lang de consument eerst doet en daarna pas kijkt zal het verkeerd blijven gaan.
we wilden laatst 2 nieuwe plafondlampen kopen, keuze in overvloed en als je eenmaal hebt gezocht poppen ze constant op.
Een hele leuke gezien van 100 voor 65 euro, echter de website was te gelikt en er was geen informatie te vinden.
Wat ik tegenwoordig doe is even een screenshot maken en met deze foto's zoek ik op de Chinese aanbieders.
En op Aliexpress kwam ik dezelfde lamp tegen voor 23 euro.
Tussen kerst en oud en nieuw mag ik hem ontvangen via snelle levering van Ali.
Moraal van dit verhaal , kijk even verder voor je op de koop knop drukt .