Dagje naar het strand: ON-betaalbaar?
Re: Dagje naar het strand: ON-betaalbaar?
Leuke presentatrices hebben ze niet overal, die moet je koesteren. Vaak genoeg wordt nog gekozen voor iemand die moet kunnen begrijpen wat ze verteld, terwijl het oog ook gewoon wat wil. Helaas hielden ze hier de kleren aan, wie doet dat nu op het strand?
De Gluurbuur zal het vast met me eens zijn.
De Gluurbuur zal het vast met me eens zijn.
Volgens hun kost de trein €36. Dit klopt gedeeltelijk, want dit is vol tarief. De meeste treinreizigers hebben een kortingskaart.
Met 4 personen kan ook groepskaart kunnen kopen.
Ik heb abonnement NS weekend vrij, die kost €36,95 waarmee ik 8 dagen per maand kan reizen (in het weekend). Stel dat ik 3 reizen in die maand maak, dan kost hetzelfde treinreis €12. De trein stopt op het strand van Zandvoort, naar Scheveningen kost €2 extra voor de tram.
Hun gaan op het terras zitten, Tja dat is duur. Maar er zijn net buiten de boulevard goedkopere alternatieven.
Bij tramhalte Kurhaus zit een bijvoorbeeld een bakker. Voor €3 tot €4 een lekker broodje.
Bedje huren? Geen kind die daarop gaat zitten. Je kunt ook een badhanddoek of laken meenemen
Bij de supermarkt cola kopen, dan kom ik op ongeveer €25 tot €30 p.p
https://youtu.be/A5dx_-d5-3M?si=CUtHVTYDJK8DnseR laat zien dat het veel goedkoper kan
Met 4 personen kan ook groepskaart kunnen kopen.
Ik heb abonnement NS weekend vrij, die kost €36,95 waarmee ik 8 dagen per maand kan reizen (in het weekend). Stel dat ik 3 reizen in die maand maak, dan kost hetzelfde treinreis €12. De trein stopt op het strand van Zandvoort, naar Scheveningen kost €2 extra voor de tram.
Hun gaan op het terras zitten, Tja dat is duur. Maar er zijn net buiten de boulevard goedkopere alternatieven.
Bij tramhalte Kurhaus zit een bijvoorbeeld een bakker. Voor €3 tot €4 een lekker broodje.
Bedje huren? Geen kind die daarop gaat zitten. Je kunt ook een badhanddoek of laken meenemen
Bij de supermarkt cola kopen, dan kom ik op ongeveer €25 tot €30 p.p
https://youtu.be/A5dx_-d5-3M?si=CUtHVTYDJK8DnseR laat zien dat het veel goedkoper kan
Consumenneke
vindt dit leuk
Bijzonder zo'n topic, terwijl het al weken geen strandweer meer is. Ik vernam dat het volgende maand al weer september is, ga de winterkleding vast vooraan leggen in de kast.
-
witte angora
Nou nou, zo koud is het ook weer niet. Alhoewel de dames ook niet in badpak rondlopen, dat is dan ook wel weer zo.
BL2
vindt dit leuk
Weer zo'n kletsverhaal. Gebaseerd op de mening van mensen die totaal niet voor zichzelf kunnen zorgen en dus blijkbaar bakken geld aangeven aan nutteloze bijzaken. Het strand kost namelijk NIKS in Nederland. Net zoals de zon en de zee. Voor de rest kies je zelf.
Dat is wel het gevoel wat dit topic oproept
Om de topicvraag te beantwoorden: natuurlijk is een dagje strand niet ONbetaalbaar. Een ONzinnige vraag, want zoals met vrijwel alles kan je het letterlijk gratis doen en je kunt er ook vele honderden auto's aan spenderen.
Mijn beeld van ONgehoord Nederland is ONveranderd: dat ze ONgehoord zijn en/of blijven, is wellicht maar beter ook. Als dit het niveau van de uitzendingen is, is het zONde van mijn tijd.
Aygulf
, Ron5300
en Methusalah
vinden dit leuk
De sterreporters van Ongehoord Nederland gaan een dagje naar het strand maar uiteraard moet er verslag van dat dagje strand gemaakt worden dus gaat er cameraploeg mee.
Gezamenlijk geven ze en dat is een tussenstand 228 euro uit maar waaraan dat bedrag wordt besteed is niet duidelijk.
Als Ts bedoelt dat Ongehoord Nederland twee sterreporters met een cameraploeg op pad stuurt die op kosten van Ongehoord Nederland kunnen eten en drinken wat ze willen heeft Ts wel een punt want we betalen allemaal mee om de publieke omroepen in stand te houden.
Feit is wel dat Ongehoord Nederland met het gebruik van sterreporters en een cameraploeg een verkeerd beeld over de strandgangers geeft want die nemen zelf eten en drinken mee.
Gezamenlijk geven ze en dat is een tussenstand 228 euro uit maar waaraan dat bedrag wordt besteed is niet duidelijk.
Als Ts bedoelt dat Ongehoord Nederland twee sterreporters met een cameraploeg op pad stuurt die op kosten van Ongehoord Nederland kunnen eten en drinken wat ze willen heeft Ts wel een punt want we betalen allemaal mee om de publieke omroepen in stand te houden.
Feit is wel dat Ongehoord Nederland met het gebruik van sterreporters en een cameraploeg een verkeerd beeld over de strandgangers geeft want die nemen zelf eten en drinken mee.
-
witte angora
Eigenlijk wordt exact duidelijk waar er op de publieke omroep bezuinigd kan worden, is het niet?
-
Consumenneke
Hoezo is dat een feit?
Behalve uit uw duim kunt u zo'n 'feit' ook uit Google of AI zuigen. Dan ziet u bijvoorbeeld in onderzoek* van Gezond Uit dat grofweg iets minder dan de helft van Nederlandse huishoudens zelf eten meeneemt. Dat betekent niet dat ze niet alsnog een drankje kopen of een strandstoel huren. Het zijn vooral mensen uit Oost-Nederland die zelf-belegde boterhammen meenemen.
Kent u dat liedje Ron5300? We gaan naar Scheveningen, al aan de zee. We nemen Ranja en kadetjes mee?
*Zulk onderzoek is vaak gebaseerd op een rare steekproef met leidende vragen. Maar allez!
Is dat niet een heel ander onderwerp?witte angora schreef: ↑02 aug 2025 12:25Eigenlijk wordt exact duidelijk waar er op de publieke omroep bezuinigd kan worden, is het niet?
-
J. Deltoer
Is dat een feit?
Wanneer strandgangers niet naar die dure strandtenten zouden gaan zouden ze niet bestaan. Ze zitten juist goed vol. Natuurlijk nemen sommigen een goed gevulde koelbox mee, maar daar gaat deze reportage juist niet over.
Edit: Consumenneke was me net voor.
Consumenneke
vindt dit leuk
Nee hoor, compleet onzinonderzoek. Alleen om wat reuring en populariteit te brengen op andermans kosten. En dat lukt prima in dit topic.......
Enige waarde heeft dit strand "onderzoek" natuurlijk niet.
-
Consumenneke
Maar u kunt in dit topic toch ook duidelijk maken dat u het niet eens bent met de conclusie van Ongehoord Nederland? Daar hoopte ik als trouwe kijker van Radar, Kassa! en Max Consumentenman alsmede fan van de Consumentenbond en Kieskeurig
Lijkt mij een zeer rake typering van het onderzoek uit de OP.Consumenneke schreef: ↑02 aug 2025 12:53*Zulk onderzoek is vaak gebaseerd op een rare steekproef met leidende vragen. Maar allez!
-
StevieNL81
Consumenneke
en Speedy123
vinden dit leuk
Correctie op mijn eerdere reactie, een vast staand feit is het niet.
Wat wel vaststaat is dat strandgangers niet verplicht zijn om van de horecafaciliteiten gebruik te maken en zelf eten en drinken mee mogen nemen.
De Reporters van Ongehoord Nederland geven 228 euro uit en dat zullen geen zelf meegenomen eten en drinken zijn geweest maar uitgaven die ze vrijwillig op het strand zelf hebben gedaan.
Wat wel vaststaat is dat strandgangers niet verplicht zijn om van de horecafaciliteiten gebruik te maken en zelf eten en drinken mee mogen nemen.
De Reporters van Ongehoord Nederland geven 228 euro uit en dat zullen geen zelf meegenomen eten en drinken zijn geweest maar uitgaven die ze vrijwillig op het strand zelf hebben gedaan.
Even je eigen topic doorlezenConsumenneke schreef: ↑02 aug 2025 13:15Maar u kunt in dit topic toch ook duidelijk maken dat u het niet eens bent met de conclusie van Ongehoord Nederland?
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Volgens mij zitten we in de Huiskamer2. Dit is helemaal geen consumentenonderwerp...Consumenneke schreef: ↑02 aug 2025 12:53Is dat niet een heel ander onderwerp?witte angora schreef: ↑02 aug 2025 12:25Eigenlijk wordt exact duidelijk waar er op de publieke omroep bezuinigd kan worden, is het niet?![]()
-
Arizonakid
Wat een gelul weer, valt mee dat ze asielzoekers niet de schuld geven.
Dagje strand kan je zo duur maken als je zelf wilt.
Dagje strand kan je zo duur maken als je zelf wilt.
Aygulf
vindt dit leuk
-
witte angora
De hamvraag die niet beantwoord is, is natuurlijk: 'was het gezellig?'
Als je alleen maar naar het strand gaat om er over te klagen vraag ik me af wat je er te zoeken hebt...
Als je alleen maar naar het strand gaat om er over te klagen vraag ik me af wat je er te zoeken hebt...
-
J. Deltoer
Je moet het omdraaien denk ik. Je gaat naar het strand omdat je een gezellige dag wil hebben, maar als je ziet wat je moet aftikken voor bijna niets wordt het vanzelf ongezellig.