Onterechte schulden inzake Menzis zorgverzekeraar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
mooimanmaarten

Onterechte schulden inzake Menzis zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door mooimanmaarten »

:evil: wat Menzis doet is werkelijk onbegrijpbaar en abnormaal maar vooral onmenselijk. Sinds 2016 tot juni 2024 werd mijn maandelijkse zorgpremie rechtstreeks vanuit mijn uitkering betaald aan Menzis door de Gemeente Den Haag. Reden hiervoor was dat er op tijd werd betaald en geen achterstand kon krijgen door onbetaalde facturen, simpel en logisch toch zou je denken. Was dat maar waar normaal gesproken zou je dit ook verwachten maar dit blijkt toch wel heel anders te zijn. Het feit dat ik al 6 jaar lang geconfronteerd wordt met achterstanden en schuldbedragen als gevolg van onbetaalde zorgpremies die daadwerkelijk aantoonbaar zijn betaald is onbegrijpelijk. Ik wil zoveel zeggen maar geeft enorm veel onnodige spanning en stress, dat dit inmiddels nadelige gevolgen voor mijn gezondheid heeft is duidelijk geworden en tevens bevestigd door artsen wat de oorzaak hiervan is. Dat een ZORGVERZEKERAAR die openlijk verkondigd HOE BELANGRIJK ZIJ DE GEZONDHEID VINDT VAN HUN KLANTEN is gewoon een leugen.
Ik durf dat oprecht en eerlijk te zeggen om de doodeenvoudige reden dat ik alles wat Menzis en haar partner GGN beweren en aangeven kan weerleggen met bewijsstukken waaronder het betalings overzicht van de Gemeente Den Haag betreffende alle termijnbetalingen vanaf 2016 die zijn gedaan. Ondanks ik daar al diverse keren op heb gewezen trekt zowel Menzis en GGN zich daar niks van aan en gaan gewoon verder met HET MACHTSMISBRUIK DIE ZIJ DOOR HUN MACHTSPOSITIE DENKEN TE BEZITTEN. Wat ik alleen niet kan begrijpen is dat uit rechtbank verslagen en uitspraken hieruit overduidelijk blijkt dat Menzis en GGN bij soortgelijke zaken en problemen steeds opnieuw wordt gewezen op de onregelmatigheden die plaatsvinden en onrechtmatig zijn met het gevolg dat zij door de Rechtbank in het ongelijk gesteld worden. Het feit dat Menzis zich daar blijkbaar niets van aantrekt en naast zich neerlegt bevestigd dat eigenlijk waar het Menzis alleen maar om gaat en dat is geld, niet minder maar wel meer en of dat nu ten koste gaat van iemand zijn gezondheid maakt Menzis niets uit. Ik hoop dat ik mensen wakker heb geschud en vraag me af of er misschien mensen zijn die dit ook meemaken. God is mijn getuige dat ik de waarheid heb geschreven en hoop dat Mensen gaan nadenken over Menzis zorgverzekeraar. De belangrijkste reden waarom Menzis u graag als klant wil hebben is voor het geld uw gezondheid en gezondheidsklachten interesseert hun echt helemaal niets.
Het is treurig dat ik dit op deze wijze kenbaar moet maken om aandacht te vragen voor mijn probleem dat veroorzaakt wordt door Menzis zorgverzekeraar en GGN incasso en beiden verantwoordelijk houdt voor mijn gezondheidsklachten.
Harde uitlatingen maar wel eerlijk en naar waarheid zonder me daarbij te verschuilen achter excuses.

Moneyman
Beste antwoord
Gekozen door mooimanmaarten

Re: Onterechte schulden inzake Menzis zorgverzekeraar

door Moneyman » 17 aug 2025 21:54

mooimanmaarten schreef:
17 aug 2025 21:45
Sommige meningen kan ik enigszins nog wel begrijpen maar dat mensen zeggen dat mijn gezondheid niet belangrijk is dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.
Je gezondheid is SUPER belangrijk - dat betwist ook niemand. Maar jouw gezondheid is totaal irrelevant voor het oplossen van dit probleem. En daarom moet je die twee nooit vermengen in een discussie - je ziet direct waar dat toe leidt.

En nog een tip: neem feedback die je niet begrijpt of die je niet aanstaat niet persoonlijk. Zo is het niet bedoeld en je mist dan de boodschap die in die feedback verborgen zit. En ook dat is in dit topic duidelijk zichtbaar.

Daarom nogmaals: zorg dat je je probleem met Menzis en GGN zakelijk en rationeel behandelt, duidelijkheid krijgt en het oplost. Daarmee heb je ook des te sneller een positief effect op je gezondheid bereikt.
Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even de emotie eruit halend: je hebt dus een claim aan je broek wegens onbetaalde premie, terwijl je de betaalbewijzen van diezelfde premiebetalingen hebt? Dan is het toch kat in het bakkie? Mocht je gedagvaard worden, laat je je betaalbewijzen zien en de vordering wordt afgewezen. De oorzaak kan heel simpel zijn, bijvoorbeeld betaalkenmerken die niet goed meegegeven worden bij de betaling. En omdat de betaling niet van jou komt, zouden ze dan niet gekoppeld kunnen worden aan jouw premienota's, zodat die open blijven staan.

Maar goed, als je wilt gokken op een rechtszaak moet je wél heel zeker weten dat daadwerkelijk alle betalingen zijn gedaan. Want ik vraag me wel af: waarom loopt dit al 6 jaar? Als er sprake is van een administratief issue, zou dat toch 6 jaar terug al rechtgezet moeten zijn?

Want wat ik in je verhaal mis, is de feitelijke informatie wat nu daadwerkelijk het probleem is. Je schrijft alleen maar "dat ze doorgaan". Als jij onomstotelijk kunt bewijzen dat in die 6 jaar 72 maandtermijnen zijn betaald, dan zouden ze toch niet doorgaan? Wat geeft GGN dan aan als reden dat ze doorgaan?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hier heeft moneyman gelijk.Als u kunt aantonen dat ze betaald zijn heeft wederpartij geen poot om op te staan.

Maar weet u heel zeker dat alles betaald is en betreft dit niet oude schulden. Ik lees dat u zes jaar geleden het bij de gemeente hebt gelegd zodat voortaan rekeningen tjdig betaald werden.Dat impliceert dat het voorheen niet goed gebeurde en er achterstanden zijn ontstaan.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het begint ermee dat de gemeente den Haag uw premie betaald en er dus geen automatische incasso plaats vind. Het is dan van belang dat de gemeente den Haag de juiste factuur gegevens vermeldt bij haar betalingen aan Menzis en dat deze betaling voor de verval data van de facturen plaatsvinden.

Doet zij dat niet, dan wordt de betaling niet correct verwerkt, dan krijgt u ineens aanmaningen.

GGN wordt er pas bij betrokken als er een betalingsachterstand ontstaat. GGN gaat uit van de gegevens zoals Menzis deze aanlevert.

Voor u is het zaak om de betalingen's overzichten aangeleverd door de gemeente den haag te vergelijken met de facturen die u van Menzis ontvangt. Als deze allemaal kloppen, dus de bedragen, betaaldata en factuurgegevens, dan hoeft u zich verder niet druk te maken en zal u de zaak glansrijk winnen mocht GGN u voor de rechter dagen.

Kloppen ze niet, dan heeft u een probleem en zal u de gemeente den Haag om een oplossing moeten vragen.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Tjee,weet u zeker dat er niet ergens een betaling ergens achter is gebleven?
Van voor die 6 jaren eventueel?

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ga eerst op zoek naar bewijs dat uw zorgverzekering door de gemeente is betaald (uittrek van uitkering). Log met uw DigiD in bij UWV, misschien kunt u dat daar terugvinden.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.denhaag.nl/nl/geld-en-schulden/uw-s ... -oplossen/

ReitzeMeijvogel

Ongelezen bericht door ReitzeMeijvogel »

Het beste is om eerst alle betalingsbewijzen van de gemeente Den Haag naast de facturen van Menzis te leggen en te controleren of alles matcht qua bedragen, data en factuurnummers. Als dat klopt, kun je met die bewijzen GGN direct weerleggen. Klopt er iets niet, neem dan contact op met de gemeente om te laten corrigeren voordat het verder oploopt.

J. Deltoer

Maarten de topicstarter komt hier alleen even wat brullen om zijn hart te luchten. Hem zien we hier nooit meer, laat staan dat hij nou echt eens controleert wat er (niet) betaald is en wat er te vorderen is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is hij vannacht nog wel even langs geweest..

Laatst actief:
10 aug 2025 00:29

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

witte angora schreef:
11 aug 2025 11:10

Laatst actief:
En is zich een hoedje geschrokken van de heldere antwoorden.(die vermoedelijk) niet in zijn straatje passen.
Weet uit mijn Achmea tijd dat dit soort zaken voor 99,99% de verzekerde degene was die er een potje van maakte.
Zolang er met een AI werd gewerkt ging alles goed maar o wee als er storno's in beeld kwamen of men een PO gebruikte en deze nooit aanpastte. :mrgreen:

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Maar toch als de gemeente de zorgpremie op de bijstandsuitkering inhoud is dat op de maandelijkse uitkeringsspecificaties ook in te zien en die kunt als bewijs van betaling aanvoeren.

Het is echter wel zo dat de gemeente alleen de premie van de zorgverzekeraar inhoud maar niet de zorgkosten die onder het eigen risico vallen omdat de zorgverzekeraar die aan u factureert en zelf dient te voldoen.

Als u in die tijd zorg die voor het eigen risico kwam heeft afgenomen en niet betaald heeft ontstaat los van de zorgpremie als nog een schuld die uiteindelijk invorderbaar is gesteld.

J. Deltoer

Tenzij de zorgverzekeraar een toeslag heft op de maandpremie voor eigen risico. Het eventueel niet genoten eigen risico wordt in een volgend jaar terugbetaald.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
11 aug 2025 11:10

Laatst actief:
Waarschijnlijk om te kijken of zijn/haar topic al online stond. Wat niet zo was. Nu maar hopen dat er vandaag nog even ingelogd word. Dat is en blijft het probleem van nieuwe topicstarters waarbij het eerste topic gecontroleerd moet worden. Zo lang nieuwe topicstarters geen mail ontvangen wanneer hun topic online staat komen velen niet terug.

mooimanmaarten

Kort antwoord op alle reacties. Met alle gegevens bewijsstukken vanaf 2015, van mezelf, Menzis, GGN en de Gemeente Den Haag die ik in bezit heb daarmee kan ik overduidelijk weerleggen dat de vordering van Menzis onjuist is. Daarnaast kan ik met deze gegevens alle onregelmatigheden en onrechtmatige handelingen die er zijn geconstateerd hiermee onderbouwen en ondersteunen en bewijzen. Laat vooral heel duidelijk zijn dat wat ik aangeeft en verteld geen eigen mening is maar gebaseerd is op daadwerkelijke feiten. Belangrijk hierbij is ook dat ik naar de wettelijke regelgeving en andere zaken heb gekeken en het belang daarvan. Er gebeuren zoveel dingen die echt onbegrijpbaar en niet normaal meer zijn, alleen door alle gegevens te zien zal men begrijpen waarom ik dit verteld en bedoeld. Ik kan nog heel lang doorgaan maar laten we niet vergeten wat deze problemen daadwerkelijk betekenen voor mij en de impact hiervan is. De vermeende achterstand en zogenaamde schulden kan ik aantonen dat deze betaald zijn, maar wat ik heel erg vindt zijn de nadelige gevolgen hiervan voor mijn gezondheid als gevolg van jarenlang enorm veel stress en spanningen die het heeft veroorzaakt. Om duidelijk te maken hoe erg het is, mijn BMI is op dit ogenblik 15.5 dit zegt waarschijnlijk wel genoeg.

Na aanleiding van mijn bericht heb ik een reactie gekregen van Menzis hierop met het verzoek om telefonisch contact op te nemen. Zodra ik dit heb gedaan zal ik dat laten weten.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Dat zou ik heel graag lezen,dat antwoord

mooimanmaarten

Ik laat het weten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar mijn belangrijkste vraag laat je onbeantwoord:
Moneyman schreef:
10 aug 2025 15:27
Want wat ik in je verhaal mis, is de feitelijke informatie wat nu daadwerkelijk het probleem is. Je schrijft alleen maar "dat ze doorgaan". Als jij onomstotelijk kunt bewijzen dat in die 6 jaar 72 maandtermijnen zijn betaald, dan zouden ze toch niet doorgaan? Wat geeft GGN dan aan als reden dat ze doorgaan?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jij blijft eigenlijk heel weinig zeggen in veel tekst.

En onderstaand is heel vervelend voor je, maar onaardig gezegd, totaal niet van belang. Tenminste totaal niet van belang als je goede adviezen wil..
mooimanmaarten schreef:
13 aug 2025 21:03
...... maar wat ik heel erg vindt zijn de nadelige gevolgen hiervan voor mijn gezondheid als gevolg van jarenlang enorm veel stress en spanningen die het heeft veroorzaakt. Om duidelijk te maken hoe erg het is, mijn BMI is op dit ogenblik 15.5 dit zegt waarschijnlijk wel genoeg.

mooimanmaarten

Als dit een goed advies is, dat mijn gezondheid niet van belang is, totaal niet van belang zoals je aangeeft. Mag hopelijk waarschijnlijk ook wel duidelijk zijn dat dit soort reacties ook totaal niet van belang zijn. De oorzaak van mijn gezondheidsklachten door langdurige spanning en stress is wel het gevolg van alle problemen waarmee ik ben geconfronteerd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Denk dat je niet goed begrijpt wat kuklos bedoelt. Uiteraard is je gezondheid belangrijk. Maar in de kwestie met Menzis doet het niet terzake. Het gaat er om dat het op wordt gelost, en dat doe je door, wat door meerderen geadviseerd is, de feiten te checken en dit te communiceren. Je gezondheid is wel een feit, maar dat heeft geen invloed op de uitkomst.

Plaats reactie