Bezorg service
Bezorg service
Ik woon nu vijf jaar in de stad, aan de rand van het centrum, en ik loop al jaren te klagen dat mijn pakketten niet goed of helemaal niet worden geleverd. Het gaat vooral mis bij PostNL, maar andere bezorgers kunnen er ook wat van. In mijn straat had ik eerst huisnummer 13 en nu 243; daarnaast is het oude bankgebouw omgebouwd tot studentenwoningen. Door die hernummering en dat grote complex lijkt het vaak fout te gaan.
Negen van de tien keer krijg ik de melding “we hebben u gemist” en mag ik mijn pakket weer ophalen bij een afhaalpunt — en dat is ook nog niet telkens hetzelfde punt. Het gebeurt vooral bij avondleveringen: het lijkt alsof bezorgers, zodra ze de straat inrijden, denken dat mijn huisnummer bij het studentencomplex hoort en afhaken omdat dat gebouw groot en onoverzichtelijk is. Het voelt soms alsof er geen extra moeite wordt gedaan om mijn voordeur te vinden. Terwijl ik juist een stukje verderop woon, in een klein complex met drie appartementen; dat zou voor een bezorger niet veel werk hoeven zijn.
Ik heb meerdere klachten ingediend bij PostNL (telefonisch, per mail en via hun beoordelingsmails), maar het maakt geen verschil. Als je belt, krijg je iemand aan de lijn die niet meer kan doen dan wat je zelf ook al geprobeerd hebt. Met bol.com heb ik vaak gebeld en gechat; zij herkennen het probleem, maar kunnen niet meer doen dan namens mij een klacht indienen — waar PostNL naar mijn gevoel weinig mee doet. Een reactie per mail of telefoon heb ik nooit gekregen. Uit frustratie laat ik mijn pakketten, als het kan, direct bij een door mij gekozen PostNL-punt bezorgen, zodat ik ze kan ophalen wanneer het mij uitkomt.
De twee afhaalpunten waar PostNL ze anders heen stuurt bij een “niet-thuis”-melding zijn winkels met openingstijden die precies in mijn werktijden vallen, waardoor ik vaak moet wachten tot het weekend. Dat is frustrerend: je kiest immers wat het snelst leverbaar is, en veel dingen zijn alleen online te krijgen, dus je bent afhankelijk van een bezorgdienst. Helaas kun je niet altijd zelf een afhaalpunt kiezen, en in de app is het ook niet altijd aan te passen. Elke bestelling wordt daardoor een puzzel: waar bestel ik, wie bezorgt, en op welke dag en welk tijdstip komt het binnen? Het is bijna een sport geworden.
Ik wil vooral dat dit gelezen en gedeeld wordt, in de hoop dat het de juiste mensen bereikt. Ik weet dat ik niet de enige ben en hoop dat dit probleem eindelijk eens serieus wordt aangepakt.
Negen van de tien keer krijg ik de melding “we hebben u gemist” en mag ik mijn pakket weer ophalen bij een afhaalpunt — en dat is ook nog niet telkens hetzelfde punt. Het gebeurt vooral bij avondleveringen: het lijkt alsof bezorgers, zodra ze de straat inrijden, denken dat mijn huisnummer bij het studentencomplex hoort en afhaken omdat dat gebouw groot en onoverzichtelijk is. Het voelt soms alsof er geen extra moeite wordt gedaan om mijn voordeur te vinden. Terwijl ik juist een stukje verderop woon, in een klein complex met drie appartementen; dat zou voor een bezorger niet veel werk hoeven zijn.
Ik heb meerdere klachten ingediend bij PostNL (telefonisch, per mail en via hun beoordelingsmails), maar het maakt geen verschil. Als je belt, krijg je iemand aan de lijn die niet meer kan doen dan wat je zelf ook al geprobeerd hebt. Met bol.com heb ik vaak gebeld en gechat; zij herkennen het probleem, maar kunnen niet meer doen dan namens mij een klacht indienen — waar PostNL naar mijn gevoel weinig mee doet. Een reactie per mail of telefoon heb ik nooit gekregen. Uit frustratie laat ik mijn pakketten, als het kan, direct bij een door mij gekozen PostNL-punt bezorgen, zodat ik ze kan ophalen wanneer het mij uitkomt.
De twee afhaalpunten waar PostNL ze anders heen stuurt bij een “niet-thuis”-melding zijn winkels met openingstijden die precies in mijn werktijden vallen, waardoor ik vaak moet wachten tot het weekend. Dat is frustrerend: je kiest immers wat het snelst leverbaar is, en veel dingen zijn alleen online te krijgen, dus je bent afhankelijk van een bezorgdienst. Helaas kun je niet altijd zelf een afhaalpunt kiezen, en in de app is het ook niet altijd aan te passen. Elke bestelling wordt daardoor een puzzel: waar bestel ik, wie bezorgt, en op welke dag en welk tijdstip komt het binnen? Het is bijna een sport geworden.
Ik wil vooral dat dit gelezen en gedeeld wordt, in de hoop dat het de juiste mensen bereikt. Ik weet dat ik niet de enige ben en hoop dat dit probleem eindelijk eens serieus wordt aangepakt.
Re: Bezorg service
Is het probleem niet gewoon dat het adres verkeerd wordt weergegeven in navigatiesystemen?
Ik zou beginnen met het controleren of de GIS data van uw gemeente wel correct is. Immers dat is de bron die de navigatie systeem makers gebruiken om adressen in Nederland te vinden.
U kunt dat doen via het kadaster: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag ... oomlevel=1
Als daar de lokatie niet klopt, dan is het wel te verklaren waarom de navigatie systemen van de bezorgdiensten uw huis niet kunnen vinden.
U kunt dat doen via het kadaster: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag ... oomlevel=1
Als daar de lokatie niet klopt, dan is het wel te verklaren waarom de navigatie systemen van de bezorgdiensten uw huis niet kunnen vinden.
-
J. Deltoer
Verschrikkelijk wat een naar probleem. En dan denkt Zelensky dat hij problemen heeft.
Ik ga dit meteen delen met al mijn vrienden en bekenden. Ho wacht, ik heb geen vrienden en bekenden.
Ik ga dit meteen delen met al mijn vrienden en bekenden. Ho wacht, ik heb geen vrienden en bekenden.
Het woord “bezorgservice” lijkt op zichzelf bij veel bezorgdiensten als steeds meer een contradictio in terminis te worden. Tenminste, als ik de online klachten lees. Ik prijs mezelf gelukkig met het feit dat al mijn pakketten gewoon aankomen en dat ik de meeste bezorgers van gezicht ken - en zij mij. Scheelt een hoop gedoe.
De beste tip is al gegeven: check je gegevens even, dan weet je waar het fout gaat.
Prima oplossing toch?
De beste tip is al gegeven: check je gegevens even, dan weet je waar het fout gaat.
-
taxikemperman
Hoi Erik
Je kan vragen bij Waze of je adres goed staat
https://www.waze.com/discuss/c/editors/ ... ingen/4607
Daarnaast kan je op Google Maps kijken en zelf eventueel een wijziging aanvragen
Daarnaast kan je op Google Maps kijken en zelf eventueel een wijziging aanvragen
-
Morgan le Fay
Bij afhaalpunt laten bezorgen, ben je van het probleem af.
Of gewoon weer alles in een stenen winkel aanschaffen.
Of gewoon weer alles in een stenen winkel aanschaffen.
-
peter17111962
Een adres kan best daar goed in staan maar een bezorger kan ook een verouderdtaxikemperman schreef: ↑01 sep 2025 12:21Hoi Erik
navigatie systeem gebruiken wat niet is of kan worden ge-update. sommige auto-
fabrikanten vragen immers een vermogen voor die updates, met als gevolg dat
de baas die updates maar achterwege laat, met dit soort zaken als gevolg.
Goedemiddag meneer Deltoer, ik wil u vriend wel worden. U heeft mij altijd erg goed geholpen. Misschien kan de TS de pakketjes laten bezorgen bij een familielid die vaak thuis is. Ik doe dat ook met Temu en Ali.J. Deltoer schreef: ↑01 sep 2025 12:03Verschrikkelijk wat een naar probleem. En dan denkt Zelensky dat hij problemen heeft.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Bij alle reacties wordt er , volgens mij, vergeten dat klagen niet een recht is van de ontvanger maar van de verzender. Diegene geeft de opdracht. Consumenten worden dan ook geacht te klagen bij de verzender. Als deze dan teveel klachten over een door hem gekozen bezorgdienst krijgt zou hij kunnen overwegen naar een ander te gaan. Het gaat natuurlijk ook om zijn imago.
In dit geval, waarbij het mogelijk op een adres-issue bij de bezorgdienst duidt, is klagen bij de bezorger natuurlijk wel logisch.Bromsax schreef: ↑01 sep 2025 15:18Bij alle reacties wordt er , volgens mij, vergeten dat klagen niet een recht is van de ontvanger maar van de verzender. Diegene geeft de opdracht. Consumenten worden dan ook geacht te klagen bij de verzender. Als deze dan teveel klachten over een door hem gekozen bezorgdienst krijgt zou hij kunnen overwegen naar een ander te gaan. Het gaat natuurlijk ook om zijn imago.
Slecht betalen = slechte service. En dan bedoel ik niet het bedrag dat wij als individu betalen als we een pakketje willen versturen, maar de grootgebruikers die zogenaamd "zonder verzendkosten" bestellingen leveren. Die kunnen dat alleen maar omdat ze de pakketbezorgbedrijven uitknijpen, en die pakketbezorgbedrijven knijpen hun bezorgers dan weer uit....