Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
-
GewoneKlant
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 aug 2025 15:47
Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Beste,
Ik heb onlangs voor mijn woning raamdecoratie besteld bij Veneta.com, omdat ik daar goede ervaringen over hoorde. Echter, nadat de adviseur was geweest begon de ellende. De bezorger belde niet aan, en "dumpte" deze gewoon in de hal. De adviseur die de inmeting heeft gedaan, heeft geen rekening gehouden hiermee en maakte ook niet kenbaar dat deze rails uit 1 stuk zouden zijn.
Ik heb wekelijks contact proberen te krijgen met Veneta. Pas na 3(!) weken werd ik onlangs diverse gebroken beloftes, teruggebeld door de adviseur, die snel een nieuwe bestelling kon plaatsen (in twee stukken). Dit zou weer afgeleverd worden. Omdat ze alleen op dinsdag en donderdag bezorgen, heb ik iemand anders gevraagd hier thuis te wachten om ervoor te zorgen dat het alsnog kon worden afgeleverd, aangezien ik dit zo snel mogelijk wil monteren en mijn gordijnen wil ophangen (nieuwbouw, had dus geen systeem).
Helaas, de bezorgdienst meldde dat er niemand thuis zou zijn. Dat was onjuist en op de camera was ook geen gemiste oproep te zien, dus het verhaal is simpelweg niet waar.
Ik heb Veneta weer gebeld en weer het antwoord gekregen dat ze niks kunnen doen aan de situatie. De regiomanager zou een notitie krijgen, maar die doet in elk geval er weinig tot niets mee.
Lang verhaal kort, we zijn inmiddels weken verder en er is nog steeds niet geleverd wat geleverd had moeten worden. Mijn vertrouwen in Veneta is ondertussen weg en ik kan nog altijd niks met de geleverde raamdecoratie omdat ik de rails niet heb ontvangen. Nu heb ik voor 2500 euro besteld, dus eventjes ergens anders bestellen wordt em ook niet zomaar.
Ik vroeg mij even wat jullie adviseren om nu te doen, want Veneta is onmogelijk in beweging te krijgen. Is het tijd om een ingebrekestelling te sturen of zien jullie andere alternatieven om deze koop te ontbinden. Ik ben namelijk wel klaar met deze partij, die vrijwel nooit de beloftes nakomt.
Wat adviseren jullie mij?
Ik heb onlangs voor mijn woning raamdecoratie besteld bij Veneta.com, omdat ik daar goede ervaringen over hoorde. Echter, nadat de adviseur was geweest begon de ellende. De bezorger belde niet aan, en "dumpte" deze gewoon in de hal. De adviseur die de inmeting heeft gedaan, heeft geen rekening gehouden hiermee en maakte ook niet kenbaar dat deze rails uit 1 stuk zouden zijn.
Ik heb wekelijks contact proberen te krijgen met Veneta. Pas na 3(!) weken werd ik onlangs diverse gebroken beloftes, teruggebeld door de adviseur, die snel een nieuwe bestelling kon plaatsen (in twee stukken). Dit zou weer afgeleverd worden. Omdat ze alleen op dinsdag en donderdag bezorgen, heb ik iemand anders gevraagd hier thuis te wachten om ervoor te zorgen dat het alsnog kon worden afgeleverd, aangezien ik dit zo snel mogelijk wil monteren en mijn gordijnen wil ophangen (nieuwbouw, had dus geen systeem).
Helaas, de bezorgdienst meldde dat er niemand thuis zou zijn. Dat was onjuist en op de camera was ook geen gemiste oproep te zien, dus het verhaal is simpelweg niet waar.
Ik heb Veneta weer gebeld en weer het antwoord gekregen dat ze niks kunnen doen aan de situatie. De regiomanager zou een notitie krijgen, maar die doet in elk geval er weinig tot niets mee.
Lang verhaal kort, we zijn inmiddels weken verder en er is nog steeds niet geleverd wat geleverd had moeten worden. Mijn vertrouwen in Veneta is ondertussen weg en ik kan nog altijd niks met de geleverde raamdecoratie omdat ik de rails niet heb ontvangen. Nu heb ik voor 2500 euro besteld, dus eventjes ergens anders bestellen wordt em ook niet zomaar.
Ik vroeg mij even wat jullie adviseren om nu te doen, want Veneta is onmogelijk in beweging te krijgen. Is het tijd om een ingebrekestelling te sturen of zien jullie andere alternatieven om deze koop te ontbinden. Ik ben namelijk wel klaar met deze partij, die vrijwel nooit de beloftes nakomt.
Wat adviseren jullie mij?
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Stuur Veneta.com een ingebrekestelling en geef ze een korte tijd om alsnog alles correct uit te leveren. Doen ze dat niet, ontbindt dan de koop en vraag uw geld terug.
Betalen ze dan niet terug, dan kunt u kiezen voor de route van www.thuiswinkel.org en daarop volgend de geschillen commissie of via de juridische weg en veneta.com dagen voor het gerecht, al dan niet via uw rechtsbijstand.
Betalen ze dan niet terug, dan kunt u kiezen voor de route van www.thuiswinkel.org en daarop volgend de geschillen commissie of via de juridische weg en veneta.com dagen voor het gerecht, al dan niet via uw rechtsbijstand.
DagDagkoers
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Ruim 15.000 reviews, zo'n 93% positief.
Toch is het logisch dat uw ervaring aanleiding is om deze leverancier in gebreke te stellen.
Toch is het logisch dat uw ervaring aanleiding is om deze leverancier in gebreke te stellen.
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Pakketdiensten laten helaas regelmatig steken vallen maar melden dat vaak anders terug aan de verkoper. In dit geval krijgt de verkoper te horen dat de klant was niet thuis. Terwijl er wel iemand aanwezig was. Welles-nietes dus.Consumenneke schreef: ↑29 aug 2025 19:59Ruim 15.000 reviews, zo'n 93% positief.
Toch is het logisch dat uw ervaring aanleiding is om deze leverancier in gebreke te stellen.![]()
Een ingebrekestelling is dan niets bijzonders, het is gewoon een formele stap die noodzakelijk is om te doen indien er incompleet geleverd is en je er niet met de klantenservice uit komt.
https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... estelling/
https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t-geleverd
Normaliter zal de verkoper dan alsnog de uitlevering compleet maken. Zeker een bedrijf met veel positieve recensies.
Maakt de verkoper het niet in orde, dan heeft de koper het recht de overeenkomst te ontbinden en zijn geld terug te krijgen.
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Veneta, dat is toch die club die in reclames aangeeft zelfs fouten van klanten kostenloos te herstellen? Daar zou ik van verwachten dat ze dit netjes oplossen.
Ik zou inderdaad, zoals Speedy adviseert, een nette klachtenbrief die eindigt in een ingebrekestelling sturen. Wie weet lost het wat op, en zo niet dan is het de opmaat naar verdere actie.
Ik zou inderdaad, zoals Speedy adviseert, een nette klachtenbrief die eindigt in een ingebrekestelling sturen. Wie weet lost het wat op, en zo niet dan is het de opmaat naar verdere actie.
-
sergio1963
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 27 jun 2025 13:14
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Eigenlijk hele goede ervaringen met Veneta, maar goed waar gehakt word vallen spaanders.
Sluit mij bij bovenstaande aan.
Sluit mij bij bovenstaande aan.
wikop
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Mijn voorspelling is dat GewoneKlant nu een aanbod krijgt dat haar/zijn klacht oplost, zoals anderen die hier eerder hun terechte bezwaar tegen een leverancier deelden.Consumenneke schreef: ↑29 aug 2025 19:59Ruim 15.000 reviews, zo'n 93% positief.
Toch is het logisch dat uw ervaring aanleiding is om deze leverancier in gebreke te stellen.![]()
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Dat is ook precies wat ze doen. Ze 2x laten komen. Eerste keer door hen ingemeten, waarbij 1 fout ia gemaakt en deze werd bij ophangen geconstateerd, direkt nieuw besteld en daarna correct alsnog ingehangen.Moneyman schreef: ↑30 aug 2025 09:32Veneta, dat is toch die club die in reclames aangeeft zelfs fouten van klanten kostenloos te herstellen? Daar zou ik van verwachten dat ze dit netjes oplossen.
Ik zou inderdaad, zoals Speedy adviseert, een nette klachtenbrief die eindigt in een ingebrekestelling sturen. Wie weet lost het wat op, en zo niet dan is het de opmaat naar verdere actie.
De 2e keer zelf gemeten en een meetfout gemaakt. Na melden werd kosteloos een 2e gordijn besteld en opgestuurd dat er nu goed in hangt.
Wat service betreft alleen maar lof in mijn ervaring(en).
wikop
vindt dit leuk
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Dat klinkt exact als de reclame die ze maken. Vreemd dat het bij TS dan toch niet van de grond komt.
wikop
vindt dit leuk
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Bij mij viel het na 1.5 jaar gewoon af
Eigen schuld,hadden het niet goed opgehangen
Maar geen probleem,kreeg gewoon een nieuwe
Eigen schuld,hadden het niet goed opgehangen
Maar geen probleem,kreeg gewoon een nieuwe
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Ik heb jaren geleden goede ervaringen gehad met Veneta.com
Wel heb ik de laatste tijd veel bezorgingsproblemen. Inderdaad zeggen ze niet thuis, maar was ik de hele dag thuis.
En dat bij verschillende transporteurs. Hoeft dus niet aan Veneta te liggen.
Wel heb ik de laatste tijd veel bezorgingsproblemen. Inderdaad zeggen ze niet thuis, maar was ik de hele dag thuis.
En dat bij verschillende transporteurs. Hoeft dus niet aan Veneta te liggen.
-
gordamiha45
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 sep 2025 07:15
Re: Veneta.com levert niet/incorrect, vrijwel geen contract te krijgen. Wat te doen?
Heb onlangs voor mijn woning raamdecoratie besteld bij Veneta.com, omdat ik daar goede ervaringen over hoorde. Echter, nadat de adviseur was geweest begon de ellende. De bezorger belde niet aan en liet het gewoon in de hal achter. Adviseur hield geen rekening met dit en zei niets over rails in 1 stuk.
gordamiha45
vindt dit leuk
