Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Ik kreeg een terugmelding van mijn langjarige zorgverlener dat zij bericht hadden terug dat mijn laatste factuur zou worden doorgezet naar de deurwaarder.
Wat blijkt, Infomedics BV had de rekening gezonden aan een niet meer bestaand e-mail adres omdat zij besloten hadden om helemaal geen rekeningen meer via de briefpost te verzenden zoals zij dat voorheen deden.
Nu gebruiken zij alleen nog maar e-mail en dat dan was naar een oud en niet meer bestaand e-mail adres en zo heb ik die e-mail nooit gezien. Je zou dan verwachten dat zij dan de factuur dan maar via de post zenden. Nou echt niet meer en mijn rekening zou worden overgedragen worden aan de deurwaarder.
Hopelijk kunnen zij dit nu nog rechtbreien voordat de deurwaarder in actie komt.
Mijn mening is dat er altijd achtervang moet wezen als er overgestapt word op een nieuwe communicatie wijze door een bedrijf.
Dan ook alle wijzen van communiceren uitputten, voordat er verklaart kan worden dat de klant niet wil betalen voordat je dan de gang naar deurwaarder kunt nemen.
Wat blijkt, Infomedics BV had de rekening gezonden aan een niet meer bestaand e-mail adres omdat zij besloten hadden om helemaal geen rekeningen meer via de briefpost te verzenden zoals zij dat voorheen deden.
Nu gebruiken zij alleen nog maar e-mail en dat dan was naar een oud en niet meer bestaand e-mail adres en zo heb ik die e-mail nooit gezien. Je zou dan verwachten dat zij dan de factuur dan maar via de post zenden. Nou echt niet meer en mijn rekening zou worden overgedragen worden aan de deurwaarder.
Hopelijk kunnen zij dit nu nog rechtbreien voordat de deurwaarder in actie komt.
Mijn mening is dat er altijd achtervang moet wezen als er overgestapt word op een nieuwe communicatie wijze door een bedrijf.
Dan ook alle wijzen van communiceren uitputten, voordat er verklaart kan worden dat de klant niet wil betalen voordat je dan de gang naar deurwaarder kunt nemen.
- esphome
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 12 sep 2025 15:54
Beste antwoord
Gekozen door esphome
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
TS heeft contact gehad met de zorgverlener en in goed overleg het 06-mobiel nummer laten verwijderen. TS is via een vast telefoonnummer bereikbaar mocht er op korte termijn contact moeten worden opgenomen.
Een kijken of ik een volgende rekening dan wel via de post ga krijgen.
Een kijken of ik een volgende rekening dan wel via de post ga krijgen.
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Je bent wel zelf verantwoordelijk dat Infomedics de goede gegevens heeft en dat heb je niet gedaan. Datzelfde telt bij andere organisaties.
Kan ik mijn e-mailadres en/of telefoonnummer aanpassen?
U kunt uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer alleen bij uw zorgaanbieder aanpassen. Infomedics krijgt bij elke rekening opnieuw uw gegevens van uw zorgaanbieder. We houden geen eigen bestand met persoonsgegevens bij en kunnen dus geen gegevens voor u wijzigen.
https://www.infomedics.nl/zorgconsument ... s-wijzigen
Kan ik mijn e-mailadres en/of telefoonnummer aanpassen?
U kunt uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer alleen bij uw zorgaanbieder aanpassen. Infomedics krijgt bij elke rekening opnieuw uw gegevens van uw zorgaanbieder. We houden geen eigen bestand met persoonsgegevens bij en kunnen dus geen gegevens voor u wijzigen.
https://www.infomedics.nl/zorgconsument ... s-wijzigen
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Ik zit bij mijn zorgverlener en die hebben de facturatie uitbesteed aan Infomedics. Ik ben zo aardig dat ik dat accepteer en netjes meewerk en dan steeds de rekeningen voldoet. Zij blij, ik een beetje blij.
Ik heb verder niets met Infomedics zelf te maken en ik heb een zorgovereenkomst met mijn zorgverlener. En daar houdt het voor mij mee op. Mijn zorgverlener had nog een oud e-mail adres in hun systeem staan en afspraken maken ik telefonisch of ga erlangs. Zo is nooit opgevallen dat het e-mail adres niet meer klopte en dat was al 16 jaar niet opgevallen.
Maar goed daar gaat dit het topic niet over.
Ik heb verder niets met Infomedics zelf te maken en ik heb een zorgovereenkomst met mijn zorgverlener. En daar houdt het voor mij mee op. Mijn zorgverlener had nog een oud e-mail adres in hun systeem staan en afspraken maken ik telefonisch of ga erlangs. Zo is nooit opgevallen dat het e-mail adres niet meer klopte en dat was al 16 jaar niet opgevallen.
Maar goed daar gaat dit het topic niet over.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Als Infomedics verzuimd heeft door te geven dat er vanaf moment X geen papieren facturen meer worden verzonden en dat je je e-mailadres bij je zorgverlener moet checken, kunnen ze je dat niet tegenwerpen.
Sowieso ben je pas incassokosten verschuldigd als je een brief hebt ontvangen waarin je nog 14 dagen kosteloos de tijd hebt om de oorspronkelijke hoofdsom te betalen. Als die jou niet bereikt hebben door omstandigheden die niet voor jouw risico komen, zoals hier het geval is, ben je geen kosten verschuldigd. Betaal in ieder geval zo snel mogelijk het factuurbedrag.
Er bestaat overigens geen plicht om meerdere communicatiebronnen uit te putten. Maar de zorgplicht vereist uiteraard wel dat in geval van wijziging van communicatiemethode er duidelijk en tijdig aandacht aan wordt gegeven.
Sowieso ben je pas incassokosten verschuldigd als je een brief hebt ontvangen waarin je nog 14 dagen kosteloos de tijd hebt om de oorspronkelijke hoofdsom te betalen. Als die jou niet bereikt hebben door omstandigheden die niet voor jouw risico komen, zoals hier het geval is, ben je geen kosten verschuldigd. Betaal in ieder geval zo snel mogelijk het factuurbedrag.
Er bestaat overigens geen plicht om meerdere communicatiebronnen uit te putten. Maar de zorgplicht vereist uiteraard wel dat in geval van wijziging van communicatiemethode er duidelijk en tijdig aandacht aan wordt gegeven.
-
Morgan le Fay
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Niet de boel omdraaien. Je weet dat er zorg is verleend en dat daar een rekening voor komt.
Gewoon betalen en je administratie bijhouden.
Controleer ook even bij de zorgverlener welke ggevens er daar van u bekend zijn.
Want daarvandaan wordt ook het een en ander verstuurd.
Gewoon betalen en je administratie bijhouden.
Controleer ook even bij de zorgverlener welke ggevens er daar van u bekend zijn.
Want daarvandaan wordt ook het een en ander verstuurd.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Wie moet hier nu de administratie bijhouden?Morgan le Fay schreef: ↑18 sep 2025 12:22Niet de boel omdraaien. Je weet dat er zorg is verleend en dat daar een rekening voor komt.
Gewoon betalen en je administratie bijhouden.
Controleer ook even bij de zorgverlener welke ggevens er daar van u bekend zijn.
Want daarvandaan wordt ook het een en ander verstuurd.
esphome
, Consumenneke
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
peter17111962
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
En wat doet informedics bij mensen die geen internet en dus ook geen mailadres hebben???
Consumenneke
en esphome
vinden dit leuk
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Vraag het Infomedics.peter17111962 schreef: ↑18 sep 2025 12:29En wat doet informedics bij mensen die geen internet en dus ook geen mailadres hebben???
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Over internetfraude door Infomedics.
https://www.infomedics.nl/internetfraude
SMS-control, je zult maar alleen een VOIP verbinding hebben en geen mobiele telefoon. Dan kun je geen SMS lezen en zo niet de rekening ophalen. Ik hoop dat zij net als bij DigiD een voorlees stem hebben die de code dan aan jou voorleest. Kan het binnenkort controleren en anders moet ik het vervolg altijd wachten op de incasso van de deurwaarde die ik 14 dagen zonder kosten nog kan voldoen.
Bijlage niet openen maar wel op de blauwe knop drukken in de e-mail............
De zorgverlener benoemde al dat die e-mails werden genegeerd door klanten van hun omdat zij op een knop moesten drukken. En dat werd niet vertrouwd en zo kwamen die ook bij de deurwaarder uit.
O ja, nog de factuur check:
Waarom wordt de rekening niet een bijlage gezonden? Hier staat hoe je kunt checken of de rekening echt van hun is.Twijfels over een e-mail van Infomedics? Controleer het volgende:
Het e-mailadres van de afzender: We versturen alleen rekeningen vanuit het e-mailadres [email protected].
Het betalingskenmerk: Een betalingskenmerk van Infomedics heeft 14 cijfers, eindigt altijd op 071 en staat links bovenaan uw rekening. Controleer het betalingskenmerk in de rekeningchecker of bij onze digitale assistent Ella.
Hoe u de rekening bekijkt: We versturen rekeningen nooit in een bijlage. Open een bijlage dus niet. We gebruiken een sms-controle zodat alleen u de rekening kunt openen.
Uw mobiele telefoonnummer: Klik op de blauwe knop in de e-mail. U gaat dan naar de betaalpagina van uw rekening. Klik hier op 'Download rekening' en controleer het mobiele telefoonnummer.
De sms-code: Klopt het telefoonnummer? Dan krijgt u een sms-code van 6 cijfers om de rekening te downloaden.
https://www.infomedics.nl/internetfraude
SMS-control, je zult maar alleen een VOIP verbinding hebben en geen mobiele telefoon. Dan kun je geen SMS lezen en zo niet de rekening ophalen. Ik hoop dat zij net als bij DigiD een voorlees stem hebben die de code dan aan jou voorleest. Kan het binnenkort controleren en anders moet ik het vervolg altijd wachten op de incasso van de deurwaarde die ik 14 dagen zonder kosten nog kan voldoen.
Bijlage niet openen maar wel op de blauwe knop drukken in de e-mail............
De zorgverlener benoemde al dat die e-mails werden genegeerd door klanten van hun omdat zij op een knop moesten drukken. En dat werd niet vertrouwd en zo kwamen die ook bij de deurwaarder uit.
O ja, nog de factuur check:
Twijfels over een rekening van Infomedics? Controleer het volgende:
Het betalingskenmerk: Een betalingskenmerk van Infomedics heeft 14 cijfers, eindigt altijd op 071 en staat links bovenaan uw rekening. Controleer het betalingskenmerk in de rekeningchecker of bij onze digitale assistent Ella.
Het IBAN op de rekening: Infomedics gebruikt alleen NL34 ABNA 0243 2400 58.
De naam van de zorgaanbieder: Is dit wel uw zorgaanbieder?
De behandel- of aankoopdatum: Bent u op deze datum echt bij uw zorgaanbieder geweest?
Laatst gewijzigd door esphome op 18 sep 2025 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
TS is er verantwoordelijk voor dat zorgverleners zijn correcte gegevens hebben.angel1978 schreef: ↑18 sep 2025 12:24Wie moet hier nu de administratie bijhouden?Morgan le Fay schreef: ↑18 sep 2025 12:22Niet de boel omdraaien. Je weet dat er zorg is verleend en dat daar een rekening voor komt.
Gewoon betalen en je administratie bijhouden.
Controleer ook even bij de zorgverlener welke ggevens er daar van u bekend zijn.
Want daarvandaan wordt ook het een en ander verstuurd.
En 16 jaar lang checken zowel de zorgverlener als de klant niet of de patiëntgegevens nog kloppen??? En je weet dat er een rekening moet komen na een behandeling, komt die niet is het dan teveel moeite om er even achteraan te gaan bij de zorgverlener?
Voor mij iig niet, toen ik geen rekening ontving van mijn fysio en bij check bleek dat factuur per post was verzonden, maar bij mij nooit was afgeleverd.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Ik ben nergens verantwoordelijk voor. Ik ga namelijk niet over hun bedrijfsvoering en administratie. Zij moeten zelf controleren of de gegevens nog actueel zijn.Wat-nou-weer schreef: ↑18 sep 2025 12:41TS is er verantwoordelijk voor dat zorgverleners zijn correcte gegevens hebben.
En 16 jaar lang checken zowel de zorgverlener en de klant niet of de patiëntgegevens nog kloppen??? En je weet dat er een rekening moet komen na een behandeling, komt die niet is het dan teveel moeite om er even achteraan te gaan bij de zorgverlener?
Voor mij iig niet, toen ik geen rekening ontving van mijn fysio en bij check bleek dat factuur per post was verzonden, maar bij mij nooit was afgeleverd.
En zo als ik al eerder aangaf, er is nooit met mijn zorgverlener (Infomedics) via de e-mail gecommuniceerd in meer dan 16 jaar en zo is het ook nooit opgevallen dat er ooit een bestaand e-mail adres is opgegeven maar dat die ondertussen vervallen was. Ik heb meer dan één e-mail adres in mijn leven gehad en moet ik een lijst gaan bijhouden van welk bedrijf ik ooit een e-mail adres heb verstrekt!?
Het gaat erom als je een klant doorgeeft aan een deurwaarder dan is er toch iets bijzonders aan de hand, zeker als er daarvoor altijd netjes de rekeningen zijn betaald, en dan neem je de meest betrouwbare manier van communiceren om te kijken of je zo de rekeningbetaler kunt bereiken.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Ik draai niets om, ik schets de juridische realiteit.Morgan le Fay schreef: ↑18 sep 2025 12:22Niet de boel omdraaien. Je weet dat er zorg is verleend en dat daar een rekening voor komt.
Gewoon betalen en je administratie bijhouden.
Uit ervaring: je weet nooit wanneer de Infomedics-facturen komen. Het is bovendien de verantwoordelijkheid van de verzender dat diens facturen mij bereiken.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
En Infomedics is verantwoordelijk voor het communiceren over een wijziging in hun werkwijze. En bovendien verplicht om een 14-dagen-brief te versturen.Wat-nou-weer schreef: ↑18 sep 2025 12:41TS is er verantwoordelijk voor dat zorgverleners zijn correcte gegevens hebben.
Speedy123
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Ach, misschien staat bij die zorgverlener ook nog wel een oud huisadres, want tenslotte TS claimt niet verantwoordelijk te zijn voor aanleveren van correcte gegevens aan zorgverleners.Moneyman schreef: ↑18 sep 2025 13:01En Infomedics is verantwoordelijk voor het communiceren over een wijziging in hun werkwijze. En bovendien verplicht om een 14-dagen-brief te versturen.Wat-nou-weer schreef: ↑18 sep 2025 12:41TS is er verantwoordelijk voor dat zorgverleners zijn correcte gegevens hebben.
En even na een week of wat bellen waar de rekening blijft, ook teveel moeite. Want niet zijn verantwoordelijkheid tenslotte.
Veel plezier verder met het topic.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13263
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Oftewel, beide partijen hebben steken laten vallen. TS omdat er nooit een aanpassing is gedaan in het mailadres en Infomedics voor het schijnbaar niet versturen van een 14 daagse brief. Althans, niet per post die TS bereikt heeft.
Helaas word er wel iets te makkelijk door TS gereageerd. Het is wel zijn/haar verantwoording dat hij/zij de juiste gegevens doorgeeft aan zijn/haar zorgverzekeraar. En niet alleen daar aan, aan alle partijen waar contracten lopen. Hoe kan er anders communicatie lopen?
Helaas word er wel iets te makkelijk door TS gereageerd. Het is wel zijn/haar verantwoording dat hij/zij de juiste gegevens doorgeeft aan zijn/haar zorgverzekeraar. En niet alleen daar aan, aan alle partijen waar contracten lopen. Hoe kan er anders communicatie lopen?
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Ja, dat lijkt me heel aannemelijk. Vandaar dat de facturen gewoon altijd aankwamen. TS hoefde überhaupt geen rekening te houden met al dan niet actuele mailadressen.Wat-nou-weer schreef: ↑18 sep 2025 13:12Ach, misschien staat bij die zorgverlener ook nog wel een oud huisadres, want tenslotte TS claimt niet verantwoordelijk te zijn voor aanleveren van correcte gegevens aan zorgverleners.Moneyman schreef: ↑18 sep 2025 13:01En Infomedics is verantwoordelijk voor het communiceren over een wijziging in hun werkwijze. En bovendien verplicht om een 14-dagen-brief te versturen.Wat-nou-weer schreef: ↑18 sep 2025 12:41TS is er verantwoordelijk voor dat zorgverleners zijn correcte gegevens hebben.
Klopt. Fijn dat je het begrijpt!Wat-nou-weer schreef: ↑18 sep 2025 13:12En even na een week of wat bellen waar de rekening blijft, ook teveel moeite. Want niet zijn verantwoordelijkheid tenslotte.
Dank, jij ook.
-
witte angora
- Berichten: 30226
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Toch is het vreemd dat ik de nota's van de tandarts, jawel, via infomedics, nog steeds op papier krijg... De laatste twee zijn van een paar weken geleden, op 4 september netjes betaald. Ik heb werkelijk nog nooit de vraag gekregen of ze mijn mailadres mogen hebben of dat ze het voortaan online gaan doen. Heb ook geen idee of ze dat mailadres wel of niet hebben.
Ik snap dus niet zo goed dat jij het ineens niet meer op papier krijgt.
Ik snap dus niet zo goed dat jij het ineens niet meer op papier krijgt.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Hoe moet de zorgverlener nu weten dat de gegevens van TS zijn veranderd? Misschien is TS in die 16 jaar ook al verhuisd en zijn er wel degelijk ook brieven gestuurd door Infomedics, maar kloppen alle gegevens die de zorgverlener aan Infomedics heeft doorgegeven niet.angel1978 schreef: ↑18 sep 2025 12:24Wie moet hier nu de administratie bijhouden?Morgan le Fay schreef: ↑18 sep 2025 12:22Niet de boel omdraaien. Je weet dat er zorg is verleend en dat daar een rekening voor komt.
Gewoon betalen en je administratie bijhouden.
Controleer ook even bij de zorgverlener welke ggevens er daar van u bekend zijn.
Want daarvandaan wordt ook het een en ander verstuurd.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Helemaal aan de bovenzijde van de fraude pagina:
Blauwe knop in de officiele e-mail van Infomedics....en dan moet je nooit klikken op verdachte links....je kunt dat link adres onder knop vaak helemaal niet zien en hoe weet je dan dat de link wel te vertrouwen is!? Vragen vragen vragen.
Ongevraagd contact opnemen.....ik heb toch ook helemaal niet om de rekening gevraagd en waarom wordt er dan contact opgenomen!?
Nooit contact opnemen van een 06 nummer is mooi maar er niets is zo gemakkelijk als het spoofen van het bellende nummer en dat kan zelf het 036 - 20 31 9XX nummer zijn. Het zegt dus niets of het moet een hele domme crimineel zijn en dat zijn zij zeker niet.Infomedics zal nooit contact met u opnemen vanaf een 06-nummer.
Infomedics stuurt u nooit een e-mail met een bijlage. Klik dus nooit op verdachte links en open geen bijlagen.
Doe geen betaling en deel nooit uw gegevens nadat iemand ongevraagd contact met u opneemt.
Blauwe knop in de officiele e-mail van Infomedics....en dan moet je nooit klikken op verdachte links....je kunt dat link adres onder knop vaak helemaal niet zien en hoe weet je dan dat de link wel te vertrouwen is!? Vragen vragen vragen.
Ongevraagd contact opnemen.....ik heb toch ook helemaal niet om de rekening gevraagd en waarom wordt er dan contact opgenomen!?
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
En toch mij de zorgverlener mij te bereiken. Dus het is grote onzin wat jij allemaal verondersteld. Zorgverlener had mijn telefoonnummer en adresgegevens. De drang/dwang naar 06-mobiel en e-mail maken mensen virtueel i.p.v. fysiek.Nijogeth schreef: ↑18 sep 2025 13:27Hoe moet de zorgverlener nu weten dat de gegevens van TS zijn veranderd? Misschien is TS in die 16 jaar ook al verhuisd en zijn er wel degelijk ook brieven gestuurd door Infomedics, maar kloppen alle gegevens die de zorgverlener aan Infomedics heeft doorgegeven niet.
En dan straks klagen, dat er tig mensen in Bulgarije of een ander EU land wonen en hier een UWV uitkering hebben terwijl zij daar geen recht op hebben. Hoe kan het toch, dat ze steeds door de controles heen glippen.
Bij Infomedics is een mens kennelijk gereduceerd tot een klantnummer, 06-mobiel nummer en een e-mail adres.
Strak bestaat er waarschijnlijk nog maar één nummer en dan zoiets als een BSN nummer. Zal waarschijnlijk wel EUEN heten en dat staat voor European Union Entity Number.
