voor mijn dochter kocht ik een Dell laptop voor de brugklas bij The Rent Company. De accu ging helaas snel achteruit en was snel zo slecht dat de laptop ter reparatie was ingeleverd bij een service desk (op school) van The Rent Company.
Na 8 weken was de laptop klaar en lag bij de service desk klaar (zonder dat duidelijk was of er iets vervangen was). Helaas zat de laptop toen onder de beschadigingen; het scherm had een gekarteld spoor van 20cm waardoor de touchscreen onprettig werkte, er zat een dikke buts aan de zijkant van de behuizing en verder vele krassen. Mijn dochter was er zuinig op en ik had de laptop voor het inleveren geback-upt en wist zeker dat die schades er niet op zaten.
Wij hebben de klacht neergelegd bij The Rent company die de laptop weer in namen. Daarna kregen we bericht dat deze beschadigingen er al op zaten bij 1e ontvangst van de laptop en dat wij moeten betalen voor reparatie. Ze stuurde foto's als bewijs waarop inderdaad de beschadigingen te zien zijn.
Deze foto's hadden echter een datum van 6 weken na de oorspronkelijke inname datum . Ook was zichtbaar op die foto's dat de schroefjes eruit waren gedraaid aan de onderkant. Oftewel de foto's zijn gemaakt tijdens of na de reparatie.
Dit heb ik The Rent Company ook gestuurd waarop zij aangeven dat zij niet verantwoordelijk zijn totdat de laptop bij The Rent company is aangekomen. Daar zit echter het grote probleem. De inname gebeurt door een service desk van/namens The Rent Company op scholen. Onduidelijk is daarna hoe en wanneer The Rent Company de laptop komt ophalen.
Als reactie op de schroefjes die ontbreken op de foto stuurde zij: dat ook de binnenkant gefotografeerd wordt en dat daarom de schroefjes ontbreken. Dat betekend dus dat The Rent Company geen foto's heeft van voordat er aan geschroefd is geweest.
Toch nemen zij geen enkele verantwoordelijkheid in het probleem van de schade.
Dit terwijl onduidelijk is wat er in de 6 weken voorafgaand aan de foto's met de laptop is gebeurt. De school wijst naar The Rent company die zelf bepaald wanneer zij langs komen en de laptops in kratten meenemen. (originele dozen of hoezen worden achter gelaten)
Ik ben de google reviews eens even gaan doorspitten en dat is toch wel verontrustend. De score lijkt redelijk hoog met 4,3 van de 5. Maar de positieve reviews zijn alleen mensen die hun apparatuur keurig heeft ontvangen, zoals bij ons ook het geval was aanvankelijk.
De negatieve reviews zijn voornamelijk problemen met reparaties die slecht/niet of half gedaan zijn. Ook krijgen veel klanten een rekening omdat er schade zou zijn bij inname.
Ik kan eigenlijk geen reviews vinden van mensen die positief zijn over een reparatie of garantie.
Dat geeft een vertekend beeld.
Ik wil hier even voor waarschuwen. Voor mijn andere kind koop ik hier geen laptop meer. Ik heb nog nooit iets slechter terug gehad na een reparatie.
schade na reparatie laptop bij 'The Rent Company'
-
NeoDutchio
Re: schade na reparatie laptop bij 'The Rent Company'
Als u de laptop netjes verpakt (liefst in origine verpakking) hebt achtergelaten bij het inleverpunt op school, dan stopt bij u de verantwoordelijkheid. The Rent Company heeft het zo ingericht en is dan ook verantwoordelijk. En als ze daar ook nog eens laptops zonder verpakking doorsturen, dan komt dat ook voor hun rekening.
Het nadeel voor u in dit geval is dat u wel moet kunnen aantonen dat er geen schade aan de laptop zat ten tijde van de eerste inlevering. Mocht dat lukken, dan zou ik er zeker een zaak van maken.
Consumenneke
vindt dit leuk
Weet je wel zeker dat je je eigen laptop terug hebt gehad. Ik merk in te leveren spullen altijd onzichtbaar voor anderen en maak daar foto's van.
Er zaten stickers op de bovenkant van de laptop, dus dat deel en hopelijk het binnenwerk is hetzelfde. Er is wel een opvallend verschil tussen het kunststof van de bovenkant en de rest. De bovenkant (met stickers) ziet er als nieuw uit terwijl de rest van de plastic onderdelen helemaal gekrast zijn, ook naast het toetsenbord. Alsof die zijn omgewisseld.
ik werd gisteren gebeld door iemand van The Rent company. Die bood excuses aan voor de toestand en dat zij de kunststof behuizing gratis zouden vervangen. Voor het scherm moeten wij wel betalen want dat is gebruikersschade.
gebruikersschade??? Dit komt volgens TRC door het zuur van de vingers op de touchscreen, dat vreet erin....
Het is een 20cm horizontale gekartelde strook midden in het scherm. Dat komt door iets heel anders heb ik aangegeven.
weer begonnen ze over dat ze foto's hebben na inname. elke keer moet ik uitleggen dat de foto's 6 weken na inname zijn genomen, nadat de schroefjes zijn verwijderd. Er zijn dus geen foto's van voor de reparatie en toch blijft TRC de schade afschuiven op gebruikersschade.
ik werd gisteren gebeld door iemand van The Rent company. Die bood excuses aan voor de toestand en dat zij de kunststof behuizing gratis zouden vervangen. Voor het scherm moeten wij wel betalen want dat is gebruikersschade.
gebruikersschade??? Dit komt volgens TRC door het zuur van de vingers op de touchscreen, dat vreet erin....
Het is een 20cm horizontale gekartelde strook midden in het scherm. Dat komt door iets heel anders heb ik aangegeven.
weer begonnen ze over dat ze foto's hebben na inname. elke keer moet ik uitleggen dat de foto's 6 weken na inname zijn genomen, nadat de schroefjes zijn verwijderd. Er zijn dus geen foto's van voor de reparatie en toch blijft TRC de schade afschuiven op gebruikersschade.
-
Consumenneke
Positief is 88% van bijna 20.000 reviews van The Rent Company op Trustpilot. Dat lijkt me goed nieuws, want zo te zien hebben ze veel klanten en dus ook alle belang om hun retour- en reparatie-service op orde te hebben. Dit bedrijf heeft een eigen reparatiecentrum. Meer dan 200.000 laptops in omloop op ruim 500 scholen. Bij de 7% negatieve reviews lijken ze snel te reageren.Pobox '67 schreef: ↑19 sep 2025 17:23Ik ben de google reviews eens even gaan doorspitten en dat is toch wel verontrustend. De score lijkt redelijk hoog met 4,3 van de 5. Maar de positieve reviews zijn alleen mensen die hun apparatuur keurig heeft ontvangen, zoals bij ons ook het geval was aanvankelijk. De negatieve reviews zijn voornamelijk problemen met reparaties die slecht/niet of half gedaan zijn. Ook krijgen veel klanten een rekening omdat er schade zou zijn bij inname. Ik kan eigenlijk geen reviews vinden van mensen die positief zijn over een reparatie of garantie.
Dat geeft een vertekend beeld.
Maar daarmee is een eventuele probleem in de retour- en reparatiedienst niet opgelost.
Lijkt me een kandidaat voor een paar testproducten, zoals Radar en andere consumentenprogramma's wel vaker inzetten om reparatiediensten te testen. Breng enkele laptops terug op verschillende bezorglocaties met elk een bekend euvel en neem waar hoe daar mee omgegaan wordt.
Paar voorbeelden van recente reparatieklachten op Trustpilot.
Je huurt een laptop en betaalt deze keurig elke maand, dan is er niks aan de hand. Maar zodra je een mankement krijgt, dan beginnen de problemen. DRAMA; communicatie en afspraken worden telkens niet nagekomen. Verre van oplossingsgericht....lange adem gehad, maar nu geef ik het echt op.
Bij uitgifte defecte laptop. Meteen omgewisseld voor een leen laptop. In plaats van meteen een nieuwe op te sturen moesten we 2 weken wachten. Communicatie is traag en niet oploasingsgericht. Reparatie wordt niet toegelicht.
Sinds 10 september zit mijn dochter zonder laptop, omdat haar huur-laptop bij RentCompany defect is. Volgens het contract hoort zij in die periode een leenlaptop te krijgen, maar die wordt niet geleverd.
Toen ik hierover belde met de klantenservice, kreeg ik te horen dat ik maar moet wachten tot de reparatie klaar is. Er werd zelfs door een medewerkster de telefoon opgehangen, omdat ze geen oplossing kon bieden.
Na een aantal dagen met een nietwerkende laptop te zitten wordt er pas in het systeem en melding gemaakt en gaat de teller lopen. Dan zou er een Leen laptop klaar moeten liggen maar die hebben ze helemaal niet volgens het landelijk systeem zijn ze er wel bij de school zeggen ze van niet. Daar moet je dan zelf achteraan zodat ze deze naar de school gaan opsturen ondertussen zit je al 4 dagen zonder laptop en kun je dus tijdens de digitale lessen niets doen. Dus mooie verkooppraatjes in de praktijk blijken ze niets waard.