Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
24 sep 2025 11:47
Wederom heel bijzonder.... en een kansloze discussie. Laat ik daarom maar volstaan met zeggen: ik heb geen enkele melding gedaan.
U mengt zich in deze discussie met een inbreng die geen enkel ander forumlid ingebracht heeft. U weet exact waar het over gaat en wat er op 20 september om 7:31u is geschreven. Wat een dikke 26 uur later verwijderd is en u 3 dagen later nog kan herinneren? Inderdaad heel bijzonder.

Consumenneke schreef:
24 sep 2025 11:22
ik vermoed dat de pijn zit in een gerechtelijke uitspraak die geanonimiseerd was.
Maar dat verklaard niet waarom de hele reactie verwijderd moest worden en waarom een quote uit uw verwijderde reactie mag blijven staan onder het mom dat reageren daarop niet spelen op de persoon is en gewoon on-topic. Of de hele reactie zou niet door de beugel kunnen en moeten ook de quotes verwijderd worden, of er zijn ten onrechte hele reacties verwijderd wat verklaard dat de quote mag blijven staan.
En wat het forumonwaardig maakt is dat het niet de eerste keer is dat er word aangegeven dat een forumlid (zonder namen te noemen en zonder een vermelding te maken naar een anoniem gemaakte uitspraak), maar er nu wel ineens een melding over gemaakt word. Met als gevolg dat hele reacties verwijderd zijn en zo een scheef beeld gecreëerd word. Door het verwijderen van meerdere reacties blijft nu staan dat de verkoper aansprakelijk is voor verzonnen kosten en dat de klant altijd gelijk heeft. Verwijderd is dat het te stellig is, dat het veel kan kosten om een mogelijk gelijk te halen en dat er een forumlid geweest is die net zo stellig was en een zaak verloren heeft.

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
24 sep 2025 12:08
Moneyman schreef:
Wederom heel bijzonder.... en een kansloze discussie. Laat ik daarom maar volstaan met zeggen: ik heb geen enkele melding gedaan.
U mengt zich in deze discussie met een inbreng die geen enkel ander forumlid ingebracht heeft.
Toch knap. Heeft er niks mee te maken en vraagt toch alle aandacht. Gewoon negeren maar. :lol:
NeoDutchio schreef:
En wat het forumonwaardig maakt is dat het niet de eerste keer is dat er word aangegeven dat een forumlid (zonder namen te noemen en zonder een vermelding te maken naar een anoniem gemaakte uitspraak), maar er nu wel ineens een melding over gemaakt word. Met als gevolg dat hele reacties verwijderd zijn en zo een scheef beeld gecreëerd word.
Ik denk dat moderatie ook niet goed weet wat te doen als iemand een beroep doet op de AVG. Het zou goed zijn als moderatie een beleid voert dat past bij de keuze voor een kritisch consumentenplatform en zich niet gek laat maken door alle (gepensioneerde) juristen en verkopers die deelnemen op dit forum.

Binnen de context van dit forum dienen deelnemers constructief en fatsoenlijk met elkaar om te gaan, maar je kan geen inbreuk op je privacy claimen als je geciteerd wordt en je kan niet eisen dat grapjes over warrige juristen verwijderd worden.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
24 sep 2025 12:27
NeoDutchio schreef:
Moneyman schreef:
U mengt zich in deze discussie met een inbreng die geen enkel ander forumlid ingebracht heeft.
Toch knap. Heeft er niks mee te maken en vraagt toch alle aandacht. Gewoon negeren maar. :lol:
Dank je, goed advies. Zal ik opvolgen.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Ik denk dat moderatie ook niet goed weet wat te doen als iemand een beroep doet op de AVG. Het zou goed zijn als moderatie een beleid voert dat past bij de keuze voor een kritisch consumentenplatform en zich niet gek laat maken door alle (gepensioneerde) juristen en verkopers die deelnemen op dit forum.

Binnen de context van dit forum dienen deelnemers constructief en fatsoenlijk met elkaar om te gaan, maar je kan geen inbreuk op je privacy claimen als je geciteerd wordt en je kan niet eisen dat grapjes over warrige juristen verwijderd worden.
Gaat u nu niet veel te ver want in de vetgedrukte zinnen in de bovenstaande quote zijn volgens u alle forumleden warrige (gepensioneerde) juristen of verkopers.

Wat u nu aan het doen bent is beneden alle vormen van respect voor alle forumleden die vrijwillig hun best doen om vragen te beantwoorden op basis van kennis dan wel ervaring met de gestelde vraag.

witte angora

Bericht door witte angora »

Vreemd dat in het telefoontopic mijn laatste bericht, het antwoord op consumenneke, verwijderd is als zijnde off-topic. Terwijl de rest gewoon blijft staan, en juist mijn reactie de spijker op de kop sloeg...

Het is een ...forum, en het blijft een ...forum met een paar ....gasten (en in het bijzonder de vermoedelijke melder) die de boel continue lopen te verzieken. Meer als dat is het niet, en zolang je als moderatie vertikt die gasten tot de orde te roepen zal het niet veranderen ook.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

De mijne ook, waarin ik nogmaals beklag doe over zijn leugen waarin ie mij woorden in de mond legt. Inclusief de quote van het bericht waarin ie dat doet. Als mijn bericht (letterlijk alleen de quote en mijn reactie met 'u liegt') offtopic is, dan is hetgeen dat ik gequote had ook offtopic.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
24 sep 2025 13:26
Gaat u nu niet veel te ver want in de vetgedrukte zinnen in de bovenstaande quote zijn volgens u alle forumleden warrige (gepensioneerde) juristen of verkopers.
Nee hoor.

Ik zeg alleen dat moderatie zich niet gek moet laten maken door (gepensioneerde) juristen en verkopers die vage meldingen doen. Dat slaat dus zeker niet op alle deelnemers en zelfs niet op alle (gepensioneerde) juristen en verkopers, omdat die juist wel een fatsoenlijke en constructieve bijdrage leveren.

Zelf ben ik ook zo'n (gepensioneerde) marketeer, dus ik weet hoe belangrijk een fatsoenlijke en constructieve bijdrage is aan zo'n kritisch consumentenplatform.

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
24 sep 2025 13:48
Vreemd dat in het telefoontopic mijn laatste bericht, het antwoord op consumenneke, verwijderd is als zijnde off-topic. Terwijl de rest gewoon blijft staan, en juist mijn reactie de spijker op de kop sloeg...
Ook in het teruglever topic is gesneden, maar dan weer niet voldoende. Persoonlijke aanvallen blijven staan, stukken tekst worden weggehaald, maar de quotes daarvan blijven weer staan.
Het lijkt er meer op dat er personen monddood gemaakt worden.

Consumenneke

Op zich vind ik het volstrekt begrijpelijk dat inhoudsloze reacties in de sfeer van u liegt en dergelijke verwijderd worden, omdat de toegevoegde waarde nihil is. Dat is doorgaans flauwekul op de man. Voor niemand interessant.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
24 sep 2025 13:48
Het is een ...forum, en het blijft een ...forum met een paar ....gasten (en in het bijzonder de vermoedelijke melder) die de boel continue lopen te verzieken. Meer als dat is het niet, en zolang je als moderatie vertikt die gasten tot de orde te roepen zal het niet veranderen ook.
Het is eigenlijk een beetje net als in de maatschappij om ons heen. In plaats van gewoon alle gasten aan te pakken die de boel verzieken wordt eerst gekeken wie het zijn, en welk kamp ze aanhangen, en wordt daarna pas bekeken in welke mate je ze gaat aanpakken.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Zelf ben ik ook zo'n (gepensioneerde) marketeer, dus ik weet hoe belangrijk een fatsoenlijke en constructieve bijdrage is aan zo'n kritisch consumentenplatform.
Met excuus, ik persoonlijk heb u niet vaak op een fatsoenlijke en constructieve bijdrage kunnen betrappen.

Wel op offtopic bijdrages en de door u grappig gevonden uitspraken en bijbehorende emoticons en afbeeldingen.

Doet een ander forumlid in een opvolgende reactie dat ook dan bent u veelal not amused want dan schrijft u in een daarop volgende reactie dat er op de man gespeeld wordt maar niet zal melden.

In het aan de deurverkooptopic vroeg ik wat uw volgende doel was om opdringerige verkoop zoals verkopers in winkels te verbieden .
Was u het niet die mijn wedervraag als op de man spelen bevond maar blijkbaar kent u mij want u zou er geen melding van gaan doen.

Consumenneke

mariekeblomert schreef:
23 sep 2025 22:47
Hoe deel ik mijn tip voor de radar redactie:
Tip de Redactie!

En tevens.
Radar schreef:
18 sep 2023 09:39
Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden. We nemen maatregelen wanneer we zien dat gebruikers reacties plaatsen over mede-forummers.
Stuur dan even een PM! :wink:

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
24 sep 2025 15:19
Stuur dan even een PM! :wink:
Aha. Jij mag wel openbaar klagen over andermans posts, maar iemand mag jou niet de spiegel voorhouden. Duidelijk. :roll:

Practise what you preach.

StevieNL81

Bericht door StevieNL81 »

Moderatie is zowaar wakker geworden in het Internetabonnement-aan-de-telefoon topic.

De rest vd tijd steken ze vast in het 404 issue...

witte angora

Bericht door witte angora »

StevieNL81 schreef:
24 sep 2025 16:46
Moderatie is zowaar wakker geworden in het Internetabonnement-aan-de-telefoon topic.
Juist niet. Een zekere (laatste) poster heeft over mijn reactie op hem/haar/het geklaagd als zijnde off-topic, terwijl het dat niet was. Het was juist bedoeld om de off-topic 'discussie' te stoppen. Op bevel van deze poster sprong de moderator in de houding, verwijderde mijn bericht, en liet het bericht van de laatste poster staan. Waarbij de quote van mijn vorige bericht ook nog niet eens volledig was. En vervolgens bleek dat ook een bericht van Nijo is verwijderd, ook dat was zogenaamd een off-topic reactie op deze zelfde poster.

Keer op keer is dit degene die discussies begint die volledig ontsporen. Ook in het internetabonnement topic. En de moderatie? Met knikkende knieën lopen ze als schoothondjes achter die gast aan. En maar roepen dat dit zo'n fijn forum moet worden. Nou, geweldig.

StevieNL81

Bericht door StevieNL81 »

Wow WA zo scherp ken ik je hier niet. Ik kan me gezien de inhoud van je bericht je frustratie goed voorstellen.

alfatrion

Bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
24 sep 2025 17:36
StevieNL81 schreef:
24 sep 2025 16:46
Juist niet. Een zekere (laatste) poster heeft over mijn reactie op hem/haar/het geklaagd als zijnde off-topic, terwijl het dat niet was. Het was juist bedoeld om de off-topic 'discussie' te stoppen.
Klopt. Die off-topic discussie daarin tegen vonden ze prima nadat ik hem had gemeld. Ze deden namelijk niets met de melding. Prima om die discussie te voeren maar dat kan ook in een apparte topic.

Consumenneke

witte angora schreef:
24 sep 2025 17:36
Een zekere (laatste) poster heeft over mijn reactie op hem/haar/het geklaagd als zijnde off-topic, terwijl het dat niet was.
Heel bijzonder dat u te horen krijgt wie uw off-topic berichten gemeld heeft.

Maar u heeft toch uw zin gekregen?
Meer als het antwoord op die vraag is toch niet nodig? Waarom steeds weer van alles erbij halen wat helemaal niet relevant is? Terwijl dat aangekondigde telefoontje, gezien de data, ook al lang en breed geweest is?
Dat bleef netjes staan. 8)

Niet zo mopperen op moderatie. Die besteden nu al erg veel tijd aan de debatten tussen een man of twintig. Stem liever op Radar voor de Televizier-ring Impact!

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
24 sep 2025 20:35
Niet zo mopperen op moderatie. Die besteden nu al erg veel tijd aan de debatten tussen een man of twintig.
Als ze feedback nou ter harte genomen zou worden en er fatsoenlijk gemodereerd zou worden, wat al héél lang niet het geval is, dan zouden ze niet zoveel tijd nodig hebben... Laat ze gewoon dat wat nodig is, goed doen.

En dit is tenminste feedback op de moderatie....
Consumenneke schreef:
24 sep 2025 20:35
Stem liever op Radar voor de Televizier-ring Impact!
Ik zie geen enkele reden dat te doen, en nog minder reden waarom deze oproep op dit forum steeds herhaald zou moeten worden.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Goede wijn behoeft geen krans, zegt het spreekwoord. Deze wijn blijkbaar wel.

Plaats reactie