Lidl kortingen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hannes67

Lidl kortingen

Bericht door hannes67 »

Ik wordt dood moe van al die kortingen bij de Lidl. Je moet een smartphone hebben om te profiteren van sommige aanbiedingen. Waarom niet gewoon aanbiedingen aanbieden zonder dat gedoe?
Daar staan ze dan, de klanten met hun phone, te klooien omdat de scanner het niet pakt en de cassiere het dan maar handmatig doet...
Echt. Stop er mee en ook die persoonlijke aanbiedingen. Laatst gehad dat mijn vrouw roomboter in haar aanbieding had. Terwijl zij het niet eens eet, maar ik wel en hij stond niet bij er in.

Nogmaals LIDL, stop met die onzin. Maak gewoon 1 aanbieding van producten zonder persoonlijke aanbiedingen. Ik erger mij er kapot aan.

rvjapio2

Re: Lidl kortingen

Bericht door rvjapio2 »

Goh, u bent minstens de honderdste klager. Nog geen andere supermarkt gevonden?

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Die app levert een schat van informatie op waar anders grof betaald voor moet worden.
En dat uw vrouw een aanbieding krijgt voor roomboter is simpel, als zij dat niet koopt wil Lidl dat zij dat wel gaat kopen.

juliomariner

Bericht door juliomariner »

Ik herken echt niet dat de scanner de app niet pakt. Nog nooit meegemaakt of gezien. Zowel bij de zelfscan als de kassa's niet.
En zoals Neo schrijft de app is een grote data verzamelaar waar ze anders grof geld voor moeten betalen aan marktonderzoek etc. Je betaald dus met data voor de kortingen. Ik heb daar geen moeite mee maar anderen wel. Prima dan moet je de app niet gebruiken.

esphome

Bericht door esphome »

Ik heb andere supermarkten gevonden. Het is steeds een teleurstelling om te zien dat die lage prijs niet voor jou is. Dat je door hoepels moet springen om ook in aanmerking te komen.

Dit was de laatste druppel bij Lidl waarna ik helemaal mijn aankopen bij anderen ging doen.

Een eerder ongenoegen was dat als er een kassa bij kwam dat het een alleen pin kassa was. Gevolg, de rij werd niet kleiner en even later werd om geroepen dat de pin kassa weer ging sluiten.

Hopelijk zijn ze er achter gekomen dat mensen zich niet in een hokje laten dwingen en de keuze willen hebben of zij met de pin betalen of contant. De keuze is aan eenieder zelf.

wikop

Bericht door wikop »

Jij kunt tenminste nog naar een andere supermarkt
Hier is er maar een ,een mini lidl voor 18.000 bewoners,ons hele centrum heeft niks meer
Je bent niet verplicht die app te gebruiken,ik gebruik hem ook niet,en ja,sommige aanbiedingen gelden dan niet
En die rijen bij de kassa?
Mag je hier eens komen,staan gemiddeld 30 tot 40 mensen voor je aan de kassa

rwolters

Bericht door rwolters »

wikop schreef:
26 sep 2025 10:52
Jij kunt tenminste nog naar een andere supermarkt
Hier is er maar een ,een mini lidl voor 18.000 bewoners,ons hele centrum heeft niks meer
Waarschijnlijk omdat mensen al ergens andere heen gingen?

rwolters

Bericht door rwolters »

Gewoon niet meedoen aan die gekte en de gewone prijs betalen. Het gaat een multinationaal miljardenbedrijf toch helemaal niets aan wat jouw koopgedrag is? Zij zijn niet verplicht om korting te geven en jij bent niet verplicht om een app te gebruiken.

StevieNL81

Bericht door StevieNL81 »

Zo lang ik zoals deze week coca cola bij de Lidl in Duitsland kan halen voor 99ct de fles mogen ze mijn app wel scannen!

Wat-nou-weer

Bericht door Wat-nou-weer »

Geklooi bij de kassa heeft meestal met smartphone geklungel van de kopers te maken. Als je er doodmoe van wordt en je kapot loopt te ergeren, waarom blijf je dan naar de Lidl gaan? Zijn vast wel meer supers waar je boodschappen kan doen.

Morgan le Fay

Bericht door Morgan le Fay »

Ik run een eenpersoons huishouden en dat houdt in dat zo goed als alle aanbiedingen voor mij nvt zijn.
Heb geen zin om een provisiekast van een couponner te hebben

witte angora

Bericht door witte angora »

Het is precies de reden dat ik al heel lang niet meer bij de Lidl kom. De ene aanbieding kan wel zonder de app, de ander kan niet zonder de app, prijskaarten ontbreken al te vaak in de winkels zodat je eigenlijk geen idee hebt onder welke aanbieding het valt, dan nog verschillende dagen in de week waarop een aanbieding begint enzovoorts, enzovoorts. Veel te verwarrend allemaal.

De Aldi en de Dirk hebben al die onzin niet, de groentenboer ook niet. Bij Hoogvliet kan je de aanbiedingen volgens mij ook zonder pas krijgen, Jumbo ook wel, al mis je bij de laatste dan wel weer allerlei 'gratis' onzin die je toch al niet zou kopen.

En inderdaad, de meeste aanbiedingen zijn voor éénpersoonshuishoudens niet relevant. Moet je 2 pakken met vegetarische schnitzels halen om te profiteren, helaas moet het al te vaak dezelfde week nog op... Gewoon kopen wat je nodig hebt, hoef je niks weg te gooien en zo heel veel duurder ben je ook niet uit volgens mij.

PGros

Bericht door PGros »

witte angora schreef:
26 sep 2025 12:49
....Moet je 2 pakken met vegetarische schnitzels halen om te profiteren, helaas moet het al te vaak dezelfde week nog op... ..
Even een pakje in de vriezer gooien en de volgende week gebruiken,....

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
26 sep 2025 10:03
Die app levert een schat van informatie op waar anders grof betaald voor moet worden.
Dat valt erg tegen. Bij AH hebben ze jaren geknoeid met de bonuskaart. Dunnhumby heeft kapitalen geïnvesteerd in datawarehouses, manieren om enorme hoeveelheden pos-data van A naar B te krijgen en instrumenten om iets zinnigs te distilleren uit al die klant-, inkoop- en betaaldata. Lees Scoring Points van Clive Humby maar eens: al 17 jaar oud maar nog steeds een boeiend verhaal.

Grof betalen? Aan wie? Lidl deelt zijn pos-data voor zover ik weet niet met Nielsen IQ dus die laat enquetes uitvoeren bij de voordeur.

Voordeel van die app is dat een grote groep vaste klanten al zijn kassadata beschikbaar stelt, dus Lidl weet wie wat koopt en kan zien op welke klanten ze veel winst maken en op welke niet. Die roomboteraanbieding gaat niet naar mensen die sowieso veel roomboter kopen. Zo ver is AH nu ook al wel.

Het is wel leuk speelgoed.

Maar ze zouden al die gaming moeten verbieden. :roll:
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 26 sep 2025 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
26 sep 2025 16:00
Maar ze zouden al die gaming moeten verbieden. :roll:
Natuurlijk niet. Als klant kan je er prima je voordeel mee doen. Je moet er alleen -zoals altijd in het leven- bewust mee omgaan.

Consumenneke

Moneyman schreef:
26 sep 2025 16:07
Natuurlijk niet.
Ik doel op gamification in de vorm van roulette-spelletjes voor onzinprijzen. :lol:

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Consumenneke schreef:
26 sep 2025 16:00
NeoDutchio schreef:
26 sep 2025 10:03
Dat valt erg tegen.
Het gaat om meer dan enkel het koopgedrag van klanten. Klanten geven inderdaad informatie over wat ze waar kopen en in welke combinaties. Maar met de gekregen informatie kan ook bepaald worden op welke plekken een winkel wel of niet zou moeten zitten. Normaal moeten die gegevens gekocht worden. Ook welk assortiment waar passend is is normaal een onderzoeksbureau voor nodig.
In combinatie met volgfuncties is zelfs te achterhalen hoe iemand door de winkel loopt. Dit is weer van belang hoe de winkel ingericht moet worden of waar acties moeten komen te staan.
Het gebruiken van een ouderwetse klantenkaart is veel kostbaarder. Als voorbeeld, het bedrijf waar ik voor werk had een pasjessysteem. Dat kost een ton per jaar om dat überhaupt te kunnen gebruiken. De gegevens worden door een extern bedrijf verwerkt waar ook voor betaald moet worden. Een eigen app is daarin veel voordeliger.

Consumenneke

NeoDutchio schreef:
26 sep 2025 17:08
In combinatie met volgfuncties is zelfs te achterhalen hoe iemand door de winkel loopt. Dit is weer van belang hoe de winkel ingericht moet worden of waar acties moeten komen te staan.
Eens, dat is op zich fascinerend. Maar dan zul je in huis toch ook zenders moeten plaatsen die lokatiegegevens verwerken, of kan dat met beschikbare gsm-data? Consumenneke staat nu weer te aarzelen bij de zuivelschappen. De app kan daarin een schakel zijn. Maar dan moet ik als klant inloggen op het lokale wifi-netwerk, als ik het goed begrijp. Of tenminste permissie geven voor de winkel om mij te volgen.

Afbeelding

Deze heatmaps kun je ook met camera's maken, maar aparte metertjes (beacons, bestaan die nog?) in de winkel is best wel een dingetje.

16again

Bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
26 sep 2025 17:08
Het gebruiken van een ouderwetse klantenkaart is veel kostbaarder. Als voorbeeld, het bedrijf waar ik voor werk had een pasjessysteem. Dat kost een ton per jaar om dat überhaupt te kunnen gebruiken. De gegevens worden door een extern bedrijf verwerkt waar ook voor betaald moet worden. Een eigen app is daarin veel voordeliger.
Hoe "eigen" is de eigen app?

esphome

Bericht door esphome »

Aan de andere zijde van de scanner, hoe "eigen" is jouw eigen smartphone?

Heb je een Lidl app dan hoef je die niet persé in de winkel ook te gebruiken, als jij jouw 06-mobiel nummer noemt dan is dat gelijk aan het scannen van de APP. De telefoon kan dan thuisblijven....ten minste als jij het aandurft.

Dat thuislaten, bedoel ik. :wink:

Plaats reactie