Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
WouterRaves

Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Ongelezen bericht door WouterRaves »

Op 27 december 2024 een dure BMW 218 Active Tourer (mooie gezinsauto) gekocht bij Jilis Autobedrijven in Leerdam. Een autobedrijf wat ook lid is van Bovag zodat je een goede betrouwbare auto koopt. Bij aanschaf van de auto ook flink (1100 euro extra) betaald voor 6 maanden extra garantie en een goede servicebeurt. Ze zouden de auto van binnen en van buiten netjes poetsen, nieuwe filters, airco vullen en 2 nieuwe voorbanden. Dus een zo goed als nieuwe BMW zonder grappen of onverwachte kosten. Bij ophalen auto bleken er geen nieuwe banden onder te zitten. Onder protest werd dit alsnog een week later gedaan. Meteen in de eerste week hoorde in gekke geluiden, sprong de binnenspiegel los en stonk de auto enorm naar nicotine. Ook hier werd onder protest naar gekeken. Bleek een airco kabel los te liggen en de auto bleef maar naar nicotine ruiken. Ik heb de auto toen zelf tot 2 maal toe een complete reiniginsbeurt met ozon laten geven. De interieurfilters waren al tijden niet vervangen kreeg ik te horen terwijl hier wel netjes voor betaald was. Toen het warmer begon te worden bleek de airco helemaal niet te werken terwijl hier ook netjes voor betaald was. Ik heb de airco zelf maar een uitgebreide beurt laten geven. De airco bleek 100% leeg te zijn. Dit alles ook weer netjes gemeld aan Jilis autobedrijven. Net 3 weken na de 6 maanden extra garantie blijkt een lager defect te zijn, een complete LED koplamp van 1600 euro begint ermee te stoppen en is de uitlaat lek. Ook dit weer netjes gemeld aan Jilis. Ik had al zo veel pech en onverwachte onkosten gehad met deze auto dat ik uitging van een nette/gepaste oplossing. Ik had Jilis Autobedrijven namelijk altijd netjes op de hoogte gehouden van alle gemaakte onkosten en pech.... Antwoord van Jilis: U heeft wederom pech meneer... u mag altijd langskomen met de auto, maar alle kosten zijn dan wel gewoon voor u. Garantie en service is heeel ver te zoeken bij dit bedrijf. Ze beloven gouden bergen als je de showroom binnenloopt, maar zodra je een handtekening zet ben je eigenlijk niet meer welkom en krijg je 0% service. Ik zou hier zelf nooit meer een auto kopen. Ik heb ook een uitgebreid verslag naar Bovag gestuurd om toekomstige kopers te beschermen tegen dit bedrijf en zal dit ook op diverse andere auto sites doen. Koop hier geen auto! (Tenzij je snel van je geld af wilt natuurlijk).

Update: Nu 9 maanden in het bezit van de BMW. Vorige maand de bougies laten vervangen omdat die helemaal versleten/op waren en vorige week tijdens het rijden een waarschuwing op het scherm. Accu niet geladen en motor te warm. Weg laten slepen door wegenwacht. Waterpomp, stuk, multiriem stuk, dynamo stuk en doordat de waterpomp stuk is gegaan heeft de turbo geen koeling meer gehad en is ook stuk. Totale rekening te betalen: 5.000 euro!! Na alle rekeningen en ellende die ik de afgelopen de maanden al ontvangen heb. Oordeel van deskundige garages: Deze auto heeft gewoon in tijden geen onderhoud gehad meneer. Om het netjes te zeggen: U heeft een kat in de zak gekocht! Een hoopje oud ijzer! Hopelijk heeft u hier niet al te veel voor betaald.... Nou.. dat heb ik dus wel... Voor een zeer nette, goed onderhouden BMW met extra aanvullende garantie... De Bovag gaat hier werk van maken...

riddert

Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.

Ongelezen bericht door riddert »

Dat klinkt niet als een dure Bmw, maar een minimaal 5 jaar oud exemplaar met 100k op de teller.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Autoweek over de BMW 218I ACTIVE TOURER
Deze versie van de BMW 2-serie Tourer is in Nederland geleverd van maart 2018 tot januari 2021. De laatste nieuwprijs zonder extra opties bedroeg € 38.221.
Autotijd Belgie
Ontdek alle technische gegevens van de BMW 2 Reeks Active Tourer 218i met automatische versnellingsbak en voorwielaandrijving van 2018 tot 2021 met de motoren, prestaties, aandrijving, gewichten, verbruikscijfers en meer.
De auto is dus minimaal drie en een half jaar oud bij aanschaf maar het kan ook richting de zes jaar gaan. Nu is de auto dus tussen de 4,5 en de 7 jaar oud. Aardig op leeftijd dus.

Maurits Boudewijn

Ongelezen bericht door Maurits Boudewijn »

Geachte heer Raves,

Het spijt mij dat ik dit bericht nu op deze manier moet vernemen. De afgelopen maanden hebben wij uitgebreid contact gehad en zelfs getracht u en de auto bij ons uit te nodigen voor een diagnose. Helaas heeft u dit verzoek destijds afgewezen.

Het betreft een auto uit 2017 die bij aanschaf bij ons reeds 163.000 kilometer had gereden. Het is dan ook te verwachten dat er op een gegeven moment bepaalde reparaties noodzakelijk worden. Wat betreft het onderhoud en de gemaakte afspraken over de banden: deze zijn allemaal correct uitgevoerd. Desgewenst kunnen wij u hiervan een volledig overzicht toesturen.

Wij streven er altijd naar de juiste service te bieden, uiteraard binnen de grenzen van redelijkheid. Daarom betreur ik het dat er online negatieve uitlatingen over ons bedrijf zijn gedaan, die naar mijn mening geen recht doen aan de werkelijkheid.

Nogmaals nodig ik u van harte uit om bij ons op locatie langs te komen, zodat wij dit op een volwassen en constructieve manier kunnen afronden.

Met vriendelijke groet,

Maurits Boudewijn
Jilis Autobedrijven

Dirk S

Ongelezen bericht door Dirk S »

Wat was de km.stand, wat is het bouwjaar? Keuring gedaan voor aankoop?
Heb je echte BOVAG-garantie gekregen en ook op papier?
Voordat je de auto ophaalde had je alles moeten controleren
en niets moeten accepteren. En betalen bij aflevering.
Hoe stond dit bedrijf bekend bij bekenden en (ex)-klanten?
Staan er in de showroom nog meer van dit soort leuke aanbiedingen?
Je hebt alles "netjes" gevraagd en niets gekregen.

Speedy123

Dirk S schreef:
03 okt 2025 12:06
Jazeker, zo staat er een verkochte BMW 218i Gran Tourer 218i Sport 7p uit 2016 met slechts 128.782 km op de teller.

En een BMW Gran Tourer 218i Business Edition uit 2021 voor 23850 euro.

Bij de auto worden aflever pakketten aangeboden. Zo krijgt u voor 1295 euro:
Tenaamstelling kenteken
Vrijwaarden inruilauto
Indien van toepassing
Onderhoudsbeurt Die nodig is volgens schema
Nieuwe APK keuring
Tenminste 20 liter brandstof Of volle accu
Airco service
Remvloeistof service
Secuur reinigen Binnen en buiten
6 maanden huisgarantie Maximaal 10.000km
Vervangend vervoer Indien beschikbaar à 15,- per dag (excl. BTW)
Dus eigenlijk hetzelfde was TS afgenomen heeft. Airco service, onderhoud, APK, secuur reinigen, zes maanden huisgarantie et cetera.

Alleen heeft TS het klaarblijkelijk niet gekregen terwijl die er wel voor betaald heeft.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

ik lees, steeds dat u alles netjes hebt gemeld, maar heeft u hen ook de mogelijkheid gegeven om het op te lossen ?
Als u voor filters en een gevulde airco hebt betaald, waarom het een ander laten doen ?
Ook lees ik dat u de BOVAG in hebt gelicht, maar heeft u ze ook officieel ingeschakeld en een klacht ingediend ?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ts waarschuwt alleen om bij dit bedrijf geen auto te kopen vanwege een éénzijdige ervaring.

Eigenlijk meer Trustpilot materiaal dan een topic voor dit forum.

sergio1963

Ron5300 schreef:
03 okt 2025 14:09
Ts waarschuwt alleen om bij dit bedrijf geen auto te kopen vanwege een éénzijdige ervaring.

Eigenlijk meer Trustpilot materiaal dan een topic voor dit forum.
En op Trustpilot staan ze er goed op

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Twee kanten aan een verhaal, ik ben dam altijd nieuwsgierig naar kant twee.

Har45

Ongelezen bericht door Har45 »

Speedy123 schreef:
03 okt 2025 12:55
Dirk S schreef:
03 okt 2025 12:06
Jazeker, zo staat er een verkochte BMW 218i Gran Tourer 218i Sport 7p uit 2016 met slechts 128.782 km op de teller.

En een BMW Gran Tourer 218i Business Edition uit 2021 voor 23850 euro.

Bij de auto worden aflever pakketten aangeboden. Zo krijgt u voor 1295 euro:
Tenaamstelling kenteken
Vrijwaarden inruilauto
Indien van toepassing
Onderhoudsbeurt Die nodig is volgens schema
Nieuwe APK keuring
Tenminste 20 liter brandstof Of volle accu
Airco service
Remvloeistof service
Secuur reinigen Binnen en buiten
6 maanden huisgarantie Maximaal 10.000km
Vervangend vervoer Indien beschikbaar à 15,- per dag (excl. BTW)
Dus eigenlijk hetzelfde was TS afgenomen heeft. Airco service, onderhoud, APK, secuur reinigen, zes maanden huisgarantie et cetera.

Er staat onderaan die bladzijde ook expliciet

Let op!

Uitgezonderd exclusieve en performance modellen, zoals BMW M, Mercedes AMG en Audi RS modellen. Hiervoor gelden afwijkende tarieven: onze verkopers informeren u hier graag verder over.

Ter info: garantie werkzaamheden dienen door Jilis Autobedrijven uitgevoerd te worden.

Alleen heeft TS het klaarblijkelijk niet gekregen terwijl die er wel voor betaald heeft.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Arizonakid schreef:
03 okt 2025 14:35
Twee kanten aan een verhaal, ik ben dam altijd nieuwsgierig naar kant twee.
Die is er dus, eigenlijk een vrij correcte reactie van het bedrijf.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom kwam de naam Jilis mij zo bekend voor? Ach, het blijkt Jilis van Mourik te zijn (niet te verwarren met Jan van Mourik). Die is al eens voorbij gekomen op dit forum. En helaas met soortgelijke verhalen. Ook op Google schommelen de reviews. En in mijn ogen iets te veel positieve zonder onderbouwing of door personen die geen andere reviews geschreven hebben. De klachten zijn wel grotendeels hetzelfde.

Wat u kunt doen is een tijdlijn maken vanaf aanschaf. Wanneer is wat defect gegaan. Hebt u Jilis de kans gegeven om het te laten repareren? Enkel melden en elders laten maken is een lastig verhaal. U kunt inderdaad bij de Bovag terecht, maar wellicht beter via een rechtsbijstand.

Speedy123

Har45 schreef:
03 okt 2025 16:23

Let op!

Uitgezonderd exclusieve en performance modellen, zoals BMW M, Mercedes AMG en Audi RS modellen. Hiervoor gelden afwijkende tarieven: onze verkopers informeren u hier graag verder over.
Harry, het gaat hier om een gezinsauto uit de BMW 2 serie met een 1,8 liter 4 cylinder motor erin. Die heeft krap aan 136pk. Een doodnormale gezinsauto.

Het gaat hier dus niet om een exclusieve sportauto zoals de BMW M serie met een zes cylinder motor met dubbele turbo die meer dan 300pk levert.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

218=1,5 + 3 cyl

En bekende problemen:

Auto review;
De 1.5 kampt soms met een defecte trillingsdemper van de kruk­aspoelie. Hierdoor stoppen de dynamo en de waterpomp er ook mee, wat je in eerste instantie merkt door een oplichtend laadstroomlampje. Hier ligt oververhitting op de loer – en dus ook een lekke koppakking.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Speedy123 schreef:
03 okt 2025 19:49
Har45 schreef:
03 okt 2025 16:23

Let op!

Harry, het gaat hier om een gezinsauto uit de BMW 2 serie met een 1,8 liter 4 cylinder motor erin. Die heeft krap aan 136pk. Een doodnormale gezinsauto.

Het gaat hier dus niet om een exclusieve sportauto zoals de BMW M serie met een zes cylinder motor met dubbele turbo die meer dan 300pk levert.
Ter info: garantie werkzaamheden dienen door Jilis Autobedrijven uitgevoerd te worden.

Speedy123

v.d.Heyden schreef:
03 okt 2025 21:12
Ik had Jilis Autobedrijven namelijk altijd netjes op de hoogte gehouden van alle gemaakte onkosten en pech.... Antwoord van Jilis: U heeft wederom pech meneer... u mag altijd langskomen met de auto, maar alle kosten zijn dan wel gewoon voor u.
Alleen Jilis weigert de garantie te leveren. TS mag de auto brengen maar alle kosten zijn dan voor TS. Hij moet dus betalen voor reparatie.

sergio1963

Deze TS is hier niet voor advies, maar om zijn ongenoegen te dumpen

Contacteer WouterRaves
PB:
Verstuur privébericht
Gebruikersstatistieken
Laatst actief:
02 okt 2025 22:23
Aantal berichten:
1 | Zoek gebruikers berichten
(0.00% van alle berichten / 1.00 berichten per dag)

Speedy123

sergio1963 schreef:
04 okt 2025 07:26
Nou het valt wel te prijzen dat TS anderen wil waarschuwen. Want als je meer dan 1000 euro extra uitgeeft voor extra service en garantie, dan verwacht je in het geval van problemen ook een adequate oplossing.

Dus wat dat betreft wel erg fijn dan TS anderen wil behoeden om niet in dezelfde valkuil te trappen.

Extra geld uitgeven voor garantie is overigens al discutabel immers een garage dient gewoon een conform product te verkopen. En als je als koper dan ook nog eens extra voor garantie hebt betaald, dan verwacht je geen auto met een leeg airco systeem. Dat is gewoon een gebrek dat zelfs zonder extra garantie niet had mogen gebeuren.

sergio1963

Speedy123 schreef:
04 okt 2025 14:47
sergio1963 schreef:
04 okt 2025 07:26
Nou het valt wel te prijzen dat TS anderen wil waarschuwen. Want als je meer dan 1000 euro extra uitgeeft voor extra service en garantie, dan verwacht je in het geval van problemen ook een adequate oplossing.

Dus wat dat betreft wel erg fijn dan TS anderen wil behoeden om niet in dezelfde valkuil te trappen.

Extra geld uitgeven voor garantie is overigens al discutabel immers een garage dient gewoon een conform product te verkopen. En als je als koper dan ook nog eens extra voor garantie hebt betaald, dan verwacht je geen auto met een leeg airco systeem. Dat is gewoon een gebrek dat zelfs zonder extra garantie niet had mogen gebeuren.
Maar voor zulke waarschuwingen hebben we Trustpilot en Google review.

Nu ben ik alleen maar nieuwsgierig naar het verhaal van de garage.

Plaats reactie