DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
-
Alexander001
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 dec 2015 17:32
DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Ik heb via Marktplaats een Grote Bosatlas gekocht en laten verzenden via DHL. DHL heeft het pakket niet in de correcte afhaalkluis gedaan dus toen ik de afhaalkluis opende was deze leeg.
Ik heb dat direct gemeld en er is een "case" geopend. Uiteindelijk kon DHL het pakket na terugvinden niet opnieuw bij de pakketautomaat afleveren en is het teruggegaan naar de afzender. Die heb ik opnieuw verzendkosten betaald en uiteindelijk heb ik het pakket ontvangen.
Nu heeft DHL in plaats van de betaalde € 4,95 slechts € 3,40 aan mij terugbetaald. Terwijl het hun fout is. Op mijn bezwaar reageren ze alleen maar door te verwijzen naar een overeenkomst tussen Marktplaats en DHL.
Ook de mogelijkheid op hun website om de Vice President Customer Service rechtstreeks te mailen heeft niets geholpen.
Marktplaats zegt dat ze er niets mee te maken hebben en dat ze alleen een verzendlabel geregeld hebben.
Ik weet dat het om een bedrag van niks gaat, maar het gaat mij om het principe. Iemand nog enig idee om dit verder aan te vechten?
Ik heb dat direct gemeld en er is een "case" geopend. Uiteindelijk kon DHL het pakket na terugvinden niet opnieuw bij de pakketautomaat afleveren en is het teruggegaan naar de afzender. Die heb ik opnieuw verzendkosten betaald en uiteindelijk heb ik het pakket ontvangen.
Nu heeft DHL in plaats van de betaalde € 4,95 slechts € 3,40 aan mij terugbetaald. Terwijl het hun fout is. Op mijn bezwaar reageren ze alleen maar door te verwijzen naar een overeenkomst tussen Marktplaats en DHL.
Ook de mogelijkheid op hun website om de Vice President Customer Service rechtstreeks te mailen heeft niets geholpen.
Marktplaats zegt dat ze er niets mee te maken hebben en dat ze alleen een verzendlabel geregeld hebben.
Ik weet dat het om een bedrag van niks gaat, maar het gaat mij om het principe. Iemand nog enig idee om dit verder aan te vechten?
- Bram Bonnewel
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Beste antwoord
Gekozen door Alexander001
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
€ 3,40 is standaard vergoeding DHL per KG als je niet verzekerd verstuurd.
Uit de voorwaarden van DHL
"Let op: de aansprakelijkheid van de vervoerder is beperkt. De hoogte van de vergoeding hangt samen met de bestemming: voor een zending binnen Nederland €3,40 per kg"
Uit de voorwaarden van DHL
"Let op: de aansprakelijkheid van de vervoerder is beperkt. De hoogte van de vergoeding hangt samen met de bestemming: voor een zending binnen Nederland €3,40 per kg"
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
De eerste keer verzenden kreeg de verkoper een marktplaats verzendlabel en die kost blijkbaar 3,40 euro en de tweede keer betaalde je de verkoper zelf een bedrag van 4,95 euro omdat de verkoper niet meer via marktplaats kon versturen. En de eerste keer is mis gegaan en dan klopt de 3,40 retour prima.
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Je moet niet bij DHL zijn, maar bij de verkoper. De verzending is zijn verantwoordelijkheid.
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
De verkoper is verantwoordelijk,nooit dhl,ik weet,het is vreemd
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Dat is niet vreemd. De koper heeft geen overeenkomst met DHL. Dus heeft DHL geen enkele verplichting jegens de koper.
Het is de verkoper die de koper schadeloos kan stellen en op haar beurt die schade kan proberen te verhalen op DHL.
Echter wat we in de praktijk veel zien is dat de verkoper zich vaak achter de door haar ingehuurde pakketvervoerder verschuilt. Waardoor de koper klaagt over de pakketvervoerder en niet over de verkoper.
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Volgens mij is bij Marktplaats de koper ook de opdrachtgever aan DHL. Je koopt immers bij Marktplaats het label en Marktplaats stuurt het aan de verkoper.
-
Bram Bonnewel
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
- Locatie: Sluis
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
€ 3,40 is standaard vergoeding DHL per KG als je niet verzekerd verstuurd.
Uit de voorwaarden van DHL
"Let op: de aansprakelijkheid van de vervoerder is beperkt. De hoogte van de vergoeding hangt samen met de bestemming: voor een zending binnen Nederland €3,40 per kg"
Uit de voorwaarden van DHL
"Let op: de aansprakelijkheid van de vervoerder is beperkt. De hoogte van de vergoeding hangt samen met de bestemming: voor een zending binnen Nederland €3,40 per kg"
Alexander001
vindt dit leuk
-
Alexander001
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 dec 2015 17:32
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Dankjewel allen voor de reacties.
De verkoper heeft niets fout gedaan, de bezorger van DHL heeft een fout gemaakt.
DHL verwijst naar de overeenkomst met Marktplaats. Dat zal juridisch wel kloppen, maar een beetje bedrijf herstelt zijn fout toch?
Echt slecht van DHL, ook van de Special Care die ik na de klantenservice gesproken heb.
De verkoper heeft niets fout gedaan, de bezorger van DHL heeft een fout gemaakt.
DHL verwijst naar de overeenkomst met Marktplaats. Dat zal juridisch wel kloppen, maar een beetje bedrijf herstelt zijn fout toch?
Echt slecht van DHL, ook van de Special Care die ik na de klantenservice gesproken heb.
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Maar u heeft toch het geld terug gekregen van de bezorging die men heeft verprutst?
Alexander001
vindt dit leuk
-
Alexander001
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 dec 2015 17:32
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Helaas niet helemaal, van de €4,95 slechts € 3,40. Het gaat me om het principe.
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Alleen projecteert u uw principe op de verkeerde organisatie. De verkoper kiest een verzendpartner om het product mee te versturen. De verkoper neemt genoegen met de standaard verzekering van 3,40 euro per kg. Het pakketje raakt zoekt, de verzendpartner betaald de overgekomen verzekerde vergoeding uit.Alexander001 schreef: ↑08 okt 2025 22:22Helaas niet helemaal, van de €4,95 slechts € 3,40. Het gaat me om het principe.
U moet uw principe projecteren op de verkoper. Die heeft ervoor gekozen om genoegen te nemen met een verzekerde waarde van 3,40 euro en kiest ervoor u verder niet te compenseren.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13263
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Marktplaats heeft een samenwerking met DHL. Als verkoper heb je niets te kiezen dan enkel DHL zonder verdere opties. Tenzij je het vraagt aan de koper en zelf buiten Marktplaats om een eigen verzending maakt bij een andere bezorgpartij.Speedy123 schreef: ↑08 okt 2025 23:51Alleen projecteert u uw principe op de verkeerde organisatie. De verkoper kiest een verzendpartner om het product mee te versturen. De verkoper neemt genoegen met de standaard verzekering van 3,40 euro per kg. Het pakketje raakt zoekt, de verzendpartner betaald de overgekomen verzekerde vergoeding uit.
U moet uw principe projecteren op de verkoper. Die heeft ervoor gekozen om genoegen te nemen met een verzekerde waarde van 3,40 euro en kiest ervoor u verder niet te compenseren.
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Jij sluit een overeenkomst met de verkoper. Deze overeenkomst geeft de verkoper de verbintenis om een product heelhuids bij jou te bezorgen. Dat gebeurt vervolgens niet. Je moet bij de verkoper zijn.Alexander001 schreef: ↑08 okt 2025 16:48Dankjewel allen voor de reacties.
De verkoper heeft niets fout gedaan, de bezorger van DHL heeft een fout gemaakt.
DHL verwijst naar de overeenkomst met Marktplaats.
-
StevieNL81
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
https://www.marktplaats.nl/i/verzenden/NeoDutchio schreef: ↑09 okt 2025 07:56
Marktplaats heeft een samenwerking met DHL. Als verkoper heb je niets te kiezen dan enkel DHL zonder verdere opties. Tenzij je het vraagt aan de koper en zelf buiten Marktplaats om een eigen verzending maakt bij een andere bezorgpartij
Bij het Betaalverzoek wordt gekozen tussen verschillende bezorgdiensten en -opties.
Je kan voor PostNL kiezen. Niet dat je daar de wedstrijd mee wint...
Re: DHL maakt fout en betaalt niet alle verzendkosten terug
Dat maakt nog niet dat er een overeenkomst tussen de vervoerder en de koper tot stand komt.
