Stamcelbank Nederland erkenning ingetrokken

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
durker

Re: Stamcelbank Nederland erkenning ingetrokken

Ongelezen bericht door durker »

Meer mensen hier die nu niet goed weten wat te doen?
Ik kan nog niks vinden over een collectieve zaak tegen SCBN...

ParentForJustice

Ongelezen bericht door ParentForJustice »

Wie wil samen naar de rechter stappen?
Hallo allemaal,

Ik zit in een vergelijkbare situatie met Stamcelbank Nederland / FamiCord. Ze weigeren onze stamcellen over te dragen en reageren niet op onze verzoeken.

Wie van jullie wil gezamenlijk een sterke advocaat inschakelen en samen naar de rechter gaan? Als we onze krachten bundelen, staan we veel sterker.

Stuur me alsjeblieft een bericht als je mee wilt doen of contact wilt houden.

Mvg,

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

ParentForJustice schreef:
31 okt 2025 13:35
Wie wil samen naar de rechter stappen?
Hallo allemaal,

Ik zit in een vergelijkbare situatie met Stamcelbank Nederland / FamiCord. Ze weigeren onze stamcellen over te dragen en reageren niet op onze verzoeken.

Wie van jullie wil gezamenlijk een sterke advocaat inschakelen en samen naar de rechter gaan? Als we onze krachten bundelen, staan we veel sterker.

Stuur me alsjeblieft een bericht als je mee wilt doen of contact wilt houden.

Mvg,
Waarom willen ze niet overdragen? Is dit misschien omdat ze niet meer bestaan?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat is dan de relatie tussen Stamcelbank Nederland BV en FamiCord?

Eefje86

Ongelezen bericht door Eefje86 »

Wij zitten in een vergelijkbare situatie.
@ParentForJustice hoe kom ik met u in contact?

ParentForJustice

Speedy123 schreef:
01 nov 2025 12:19
Wat is dan de relatie tussen Stamcelbank Nederland BV en FamiCord?
Goede vraag? En waarom bewaarde Famicord zoveel stamcellen zonder bevestiging van de ouders? worden ze verkocht? Of gebruikt in een experiment? ????

Daan R

Ongelezen bericht door Daan R »

Kennelijk ben ik een van de weinigen die enkele updates heeft gekregen aangaande de situatie bij de stamcelbank.
de stamcellen van onze oudste lagen worig jaar 10 jaar in bewaring en deze periode hebben wij verlengd. ons is medegedeeld dat deze zijn overgrdragen aan famicord en dat kennelijk wel met de juiste certificering liggen opgeslagen.

toevallig zijn wij nu in gesprek over onze stamcellen omdat onze dochter nu helaas een beenmerg (stamceltransplantatie) moet ondergaan en hiervoor aanspraak wilt maken op de opgeslagen stamcellen.
tot nu toe krijgen we alle medewerking en het ziekenhuis in Leiden neemt nu het contact over voor vervolg.

hoewel ik ook mijn twijfels had over de gang van zaken bij de stamcelbank lijkt het erop dat alles wel veilig ligt opgeslagen en voor het beoogde doel kan worden ingezet, daar wij natuurlijk altijd hoopten dat het niet nodig zou zijn.

zodra ik definitief kan mededelen dat alles vrijgegeven is en goed is verlopen zal ik het zeker niet nalaten hier een update te plaatsen.

ParentForJustice

Daan R schreef:
19 feb 2026 16:57
Kennelijk ben ik een van de weinigen die enkele updates heeft gekregen aangaande de situatie bij de stamcelbank.
de stamcellen van onze oudste lagen worig jaar 10 jaar in bewaring en deze periode hebben wij verlengd. ons is medegedeeld dat deze zijn overgrdragen aan famicord en dat kennelijk wel met de juiste certificering liggen opgeslagen.

toevallig zijn wij nu in gesprek over onze stamcellen omdat onze dochter nu helaas een beenmerg (stamceltransplantatie) moet ondergaan en hiervoor aanspraak wilt maken op de opgeslagen stamcellen.
tot nu toe krijgen we alle medewerking en het ziekenhuis in Leiden neemt nu het contact over voor vervolg.

hoewel ik ook mijn twijfels had over de gang van zaken bij de stamcelbank lijkt het erop dat alles wel veilig ligt opgeslagen en voor het beoogde doel kan worden ingezet, daar wij natuurlijk altijd hoopten dat het niet nodig zou zijn.

zodra ik definitief kan mededelen dat alles vrijgegeven is en goed is verlopen zal ik het zeker niet nalaten hier een update te plaatsen.
Ik heb uw update gelezen en wil u allereerst veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.

Ik heb nog enkele vragen over de huidige situatie:

Is het gelukt om toegang te krijgen tot de opgeslagen stamcellen?
Zijn de stamcellen inmiddels door het ziekenhuis ontvangen?
Kunnen deze daadwerkelijk worden gebruikt in de behandeling?

Alle informatie die u hierover kunt delen, wordt zeer gewaardeerd.

Bij voorbaat dank en ik wens u en uw familie veel kracht en gezondheid toe tijdens het behandeltraject.

Met vriendelijke groet,

Plaats reactie