Bijplakzegels nergens te krijgen (postzegels van 2 cent 5 cent e.d.)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Plaats reactie
gebruikersnaampje

Bijplakzegels nergens te krijgen (postzegels van 2 cent 5 cent e.d.)

Bericht door gebruikersnaampje »

Geachte lezers,

Ik woon in Scheveningen en heb op PostNL mijn postcode ingevuld om te bezien waar ik terecht kan voor bijplakzegels. Ik vink dan de optie aan "Postzegels kopen". De resultaten tonen dan hoopvol. Echter de volgende winkels verkopen dus geen bijplakzegels:

Jumbo 2x
Albert Heijn 3x
Hoogvliet 2x
Kruidvat 3x
Primera 2x

Nu blijkt dat slechts 1 Primera waarschijnlijk wél bijplakzegels verkoopt. Goed geregeld dit PostNL. Volgens mij allemaal met de insteek dat men op een gegeven moment maar eieren voor z'n geld kiest en overfrankeerd.

Oh, je kan ze trouwens ook via de webshop van PostNL bestellen, alleen rekent men dan sowieso 2,44 aan 'verwerkingskosten'. Dat ten aanzien van een velletje van 0,30 of 0,50. Dan moet je dus gaan inslaan om die 2,44 te compenseren.

Consumenneke

Re: Bijplakzegels nergens te krijgen (postzegels van 2 cent 5 cent e.d.)

Bericht door Consumenneke »

Met de tram naar de stad en dan eens een bezoekje brengen aan een echt postkantoor?

Afbeelding

(Ik vind ook dat bijkantoren bijplakzegels moeten verkopen hoor...) :wink:

witte angora

Bericht door witte angora »

Maar waarom heb je die nog nodig, dan? Vanaf 2010 kan je gewoon postzegels met het cijfer 1 of 2 gebruiken. Ook als de tarieven stijgen, ze blijven geldig. Je hoeft niks bij te plakken. Enkel met de kerstzegels kan het een dingetje zijn, maar dat is ook nog niet aan de orde.

Tenzij je ze verzamelt, maar dan kan je ook wel bij een postzegelhandelaar terecht.

riddert

Bericht door riddert »

Niet om het een of ander, maar sinds 15 jaar staat er op een postzegel een 1 of een 2.
Wanneer moet je een paar cent bij plakken?
Je kunt de oude zegels die je jaren geleden gekocht hebt nog immer gebruiken voor de waarde die erop staat, ongeacht dat de zegels toen veel goedkoper waren.

witte angora

Wat je ook zou kunnen doen, als je ze echt nodig hebt, is meerdere zegels bestellen. Vanaf 15 euro heb je geen verwerkingskosten, en wordt het ook nog eens gratis thuis bezorgd. En uiteindelijk heb je ze toch weer nodig, of niet dan?

Sterker nog, ik heb een paar weken geleden voor ruim 60 euro aan internationale zegels besteld voor het postcrossen, kreeg ik er 'gratis' drie bij van de Nederlandse onderwaterwereld. Drie maal cijfer 1, toch niet verkeerd.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Bij ons op het werk sturen we wel eens wat op. Voor 50-350 gram geldt de volgende prijs:
3 zegels met cijfer 1 + bijplakzegels t.w.v. 28 cent.

Wij plakken er overigens gewoon 4 op, maar het is eigenlijk gewoon onzin, die bijplakzegels.

witte angora

O, maar voor die gewichtsklasse zijn er weer aparte postzegels. Dan betaal je, voor het moment, 4,10 euro per stuk.

Thijs124

Bericht door Thijs124 »

Koop gewoon online een postzegel code en frankeer handmatig met de 9 letters of cijfers. Kost niks extra en je hoeft er niet voor te reizen.

gebruikersnaampje

Bericht door gebruikersnaampje »

Nijogeth schreef:
27 okt 2025 22:25
Bij ons op het werk sturen we wel eens wat op. Voor 50-350 gram geldt de volgende prijs:
3 zegels met cijfer 1 + bijplakzegels t.w.v. 28 cent.

Wij plakken er overigens gewoon 4 op, maar het is eigenlijk gewoon onzin, die bijplakzegels.
Het mooiste is dat als je een andere pagina van postnl.nl bezoekt voor 50-350 gram wordt aangegeven: 3x zegel met cijfer 1 + bijplakzegels t.w.v. 17 cent. Zo staat het ook in de pdf die ergens op postnl.nl te vinden is. Ik heb ze ook gebeld en ze hebben aangegeven dat de 28 cent fout is en dat het aangepast zou worden. Dat is nog niet gebeurd, dus ik open even een nieuw draadje inzake die foutieve informatie op postnl.nl.

rwolters

Bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
28 okt 2025 01:19
Koop gewoon online een postzegel code en frankeer handmatig met de 9 letters of cijfers. Kost niks extra en je hoeft er niet voor te reizen.
Ja, maar vroeger toen alles beter was konden we gewoon door weer en wind naar een winkeltje om daar 1 postzegel te kopen. Veel beter dan nu even snel met je telefoon of laptop een code te kopen en die op de envelop te schrijven.....

witte angora

Als we op die fiets gaan... mensen waren volgens mij in die tijd een stuk gezonder, juist omdat ze in weer en wind naar buiten gingen.

Overigens kan je de aanschaf van dat ene zegeltje natuurlijk ook combineren met andere boodschappen. En je kan ook even wachten tot het slechte weer over is. Ik weet het, het is nieuw voor je, maar het kan écht. Of alles vroeger beter was weet ik niet, maar mensen waren blijkbaar wel een stuk praktischer ingesteld.

Nu maar weer terug naar TS met de bijplakzegels.

Wat-nou-weer

Bericht door Wat-nou-weer »

witte angora schreef:
02 nov 2025 12:14
Als we op die fiets gaan... mensen waren volgens mij in die tijd een stuk gezonder, juist omdat ze in weer en wind naar buiten gingen.

Overigens kan je de aanschaf van dat ene zegeltje natuurlijk ook combineren met andere boodschappen. En je kan ook even wachten tot het slechte weer over is. Ik weet het, het is nieuw voor je, maar het kan écht. Of alles vroeger beter was weet ik niet, maar mensen waren blijkbaar wel een stuk praktischer ingesteld.

Nu maar weer terug naar TS met de bijplakzegels.
Dat mensen vroeger een stuk gezonder waren, klopt natuurlijk niet. De gemiddelde leeftijd ligt niet voor niets een stuk hoger dan vroeger.

En over praktisch gesproken: hoe praktisch is het wel niet om postzegels gewoon online te kopen? Praktischer kan niet volgens mij.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Wat-nou-weer schreef:
02 nov 2025 13:42
Dat mensen vroeger een stuk gezonder waren, klopt natuurlijk niet. De gemiddelde leeftijd ligt niet voor niets een stuk hoger dan vroeger.
Ligt dat aan de gezondere mensen of aan de sterk verbeterde zorg?

Wat-nou-weer

Bericht door Wat-nou-weer »

Moneyman schreef:
02 nov 2025 13:55
Wat-nou-weer schreef:
Ligt dat aan de gezondere mensen of aan de sterk verbeterde zorg?
Beide volgens mij. Geen tijd om dat verder uit te pluizen, al dan niet met hulp van AI. :mrgreen:

witte angora

Wat-nou-weer schreef:
n over praktisch gesproken: hoe praktisch is het wel niet om postzegels gewoon online te kopen? Praktischer kan niet volgens mij.
Ik heb het over die ene die in weer en wind op pad gaat om één enkele postzegel te kopen.

Thijs124

Bericht door Thijs124 »

Dan is die ene gelukkig omdat hij natuurlijk contant betaald en geen digitale sporen achterlaat.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Als ik online postzegels zou moeten kopen op het werk, dan moet ik iedere keer mijn baas erbij roepen om te betalen. Dat is dus geen optie.

Ik heb 2 voorstellen om het makkelijker te maken. 1. Alleen maar postzegels gebruiken met een 1 erop, waarbij je alle prijzen daarop aanpast (en dan is dat soms een jaar net te weinig en het volgende jaar net te veel). 2. De prijs van postzegels met een 1 flink lager maken en dan maar 2 of 3 postzegels op een brief plakken, zodat er meer flexibiliteit is in de prijzen.

In het laatste geval hoeven de prijzen van een postzegel ook niet meer te wijzigen, maar zou je dus zomaar ineens van 3 zegels van 15 cent naar 4 zegels van 15 cent kunnen gaan.

Plaats reactie