Gehakt in de aanbieding, maar we verkopen het niet

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Lilianne64

Gehakt in de aanbieding, maar we verkopen het niet

Ongelezen bericht door Lilianne64 »

Poiesz supermarkten heeft al vele jaren bijna wekelijks gehakt in de aanbieding. Gekruid of naturel. Nu is het gekke en tevens vervelende dat ze de naturel versie niet verkopen, nooit! Ik heb door de jaren heen diverse keren contact met de supermarkt gezocht daarover en hun antwoord is steevast dat in het Noorden de naturel versie niet gekocht wordt door de consument :? Dat kan zo zijn, maar waarom zetten ze het dan wel altijd in de aanbiedingen folder?! Daar heb ik nooit een duidelijk antwoord op gekregen. Het is geen wereldprobleem, daar ben ik me van bewust maar raar vind ik het wel.

Gelukkig zijn er bij andere supers wel gewoon de naturel versies te koop.
Maar mag een supermarkt gewoon dingen in zijn folder zetten die ze niet verkopen vraag ik me dan wel af?!

witte angora

Re: Gehakt in de aanbieding, maar we verkopen het niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wordt de gekruide dan wel verkocht? Vreemd, want ik zou het eerder zelf willen kruiden.

Overigens zit Poiesz eigenlijk alleen maar in het noorden van het land, dus die reactie begrijp ik niet zo: https://www.poiesz-supermarkten.nl/onze-winkels

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een folder word voor alle filialen gemaakt. Het is dus niet zo dat elk filiaal zijn eigen folder heeft.
Een assortiment kan per vestiging verschillen. Als bij uw supermarkt de naturel niet verkoopt, dan heeft het geen nut om deze daar op voorraad te leggen.
Heeft u enkel contact gehad met de eigen supermarkt, of hebt u ook het hoofdkantoor benaderd?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dit mag niet. Het is misleidende reclame. Ze zeggen het in huis te hebben, en als je komt dan is het er niet.

Zelfs als er op=op bij staat, dan nog moet het in die getallen aanwezig zijn als verwacht kan worden dat worden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
11 nov 2025 10:18
Als bij uw supermarkt de naturel niet verkoopt, dan heeft het geen nut om deze daar op voorraad te leggen.
...en als de supermarkt het niet aanbiedt, dan wordt het niet verkocht.

Ik zoek altijd verbanden, en denk dan dat gekruid gehakt net iets langer verkoopbaar is.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

alfatrion schreef:
11 nov 2025 10:42
Nee, dit mag niet. Het is misleidende reclame. Ze zeggen het in huis te hebben, en als je komt dan is het er niet.
Bij wie kun je je beklag doen? Bij de gehaktgeschillencommissie?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

alfatrion schreef:
dan nog moet het in die getallen aanwezig zijn als verwacht kan worden dat worden
Dit is juridische taal die niet iedereen, zelfs na 3x lezen, snapt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
11 nov 2025 10:47
NeoDutchio schreef:
Als bij uw supermarkt de naturel niet verkoopt, dan heeft het geen nut om deze daar op voorraad te leggen.
...en als de supermarkt het niet aanbiedt, dan wordt het niet verkocht.

Ik zoek altijd verbanden, en denk dan dat gekruid gehakt net iets langer verkoopbaar is.
Als er behalve kruiden ook een eitje in zit, wordt het qua kostenplaatje voor de supermarkt waarschijnlijk toch nét even wat anders. Eieren zijn, volgens mij, een stuk goedkoper dan vlees. En dan hebben we het nog niet eens over paneermeel.

Consumenneke

witte angora schreef:
11 nov 2025 11:21
Eieren zijn, volgens mij, een stuk goedkoper dan vlees. En dan hebben we het nog niet eens over paneermeel.
En dan is er nog een regel dat bewerkt (gekruid, gemarineerd) vlees een hoger percentage water mag bevatten. :shock:

alfatrion

alfatrion schreef:

Zelfs als er op=op bij staat, dan nog moet het in die getallen aanwezig zijn als verwacht kan worden dat het zal worden afgenomen.

Lilianne64

witte angora schreef:
11 nov 2025 10:04
Maar wordt de gekruide dan wel verkocht? Vreemd, want ik zou het eerder zelf willen kruiden.

Overigens zit Poiesz eigenlijk alleen maar in het noorden van het land, dus die reactie begrijp ik niet zo: https://www.poiesz-supermarkten.nl/onze-winkels
Ja hoor dat wordt volop verkocht (maar je hebt geen keuze natuurlijk ), en ben t met je eens, dat wil ik ook zelf kruiden. En kant en klaar gekruid smaakt bv ook niet in elke soep

Lilianne64

NeoDutchio schreef:
Een folder word voor alle filialen gemaakt. Het is dus niet zo dat elk filiaal zijn eigen folder heeft.
Een assortiment kan per vestiging verschillen. Als bij uw supermarkt de naturel niet verkoopt, dan heeft het geen nut om deze daar op voorraad te leggen.
Heeft u enkel contact gehad met de eigen supermarkt, of hebt u ook het hoofdkantoor benaderd?
Ja ik heb ook het hoofdkantoor benaderd. Daar konden ze er ook niet veel aan doen. En ik zou me daar misschien bij neer kunnen leggen ware het niet dat ze er altijd reclame voor maken. Doe dat dan niet, nu vind ik het misleiding

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lilianne64 schreef:
11 nov 2025 15:38
Doe dat dan niet, nu vind ik het misleiding
Je hebt ook gewoon gelijk: dit is misleiding. De vraag is hoeveel energie je erin wilt steken.

NeoDutchio

Lilianne64 schreef:
11 nov 2025 15:38
Ja ik heb ook het hoofdkantoor benaderd. Daar konden ze er ook niet veel aan doen. En ik zou me daar misschien bij neer kunnen leggen ware het niet dat ze er altijd reclame voor maken. Doe dat dan niet, nu vind ik het misleiding
Maar de vraag blijft, is het alleen in uw supermarkt dat het niet verkocht word, of in alle filialen? Als het enkel niet in uw filiaal te krijgen is is het geen misleiding.

Consumenneke

NeoDutchio schreef:
11 nov 2025 16:37
Maar de vraag blijft, is het alleen in uw supermarkt dat het niet verkocht word, of in alle filialen? Als het enkel niet in uw filiaal te krijgen is is het geen misleiding.
Poiesz zou al erkend hebben dat het ganse Noorden zonder ongekruid gehakt zit.
Lilianne64 schreef:
11 nov 2025 09:34
Ik heb door de jaren heen diverse keren contact met de supermarkt gezocht daarover en hun antwoord is steevast dat in het Noorden de naturel versie niet gekocht wordt door de consument :? Dat kan zo zijn, maar waarom zetten ze het dan wel altijd in de aanbiedingen folder?! Daar heb ik nooit een duidelijk antwoord op gekregen.

NeoDutchio

Consumenneke schreef:
11 nov 2025 16:59
NeoDutchio schreef:
11 nov 2025 16:37
Poiesz zou al erkend hebben dat het ganse Noorden zonder ongekruid gehakt zit.
Lilianne64 schreef:
11 nov 2025 09:34
Ik heb door de jaren heen diverse keren contact met de supermarkt gezocht daarover en hun antwoord is steevast dat in het Noorden de naturel versie niet gekocht wordt door de consument :? Dat kan zo zijn, maar waarom zetten ze het dan wel altijd in de aanbiedingen folder?! Daar heb ik nooit een duidelijk antwoord op gekregen.
Er mist relevante informatie om dat in een context te zetten. Een supermarktmanager/medewerker kan geen uitspraken doen voor een hele keten en het noorden is ook breed. Dit in Appingedam zeggen heeft een andere lading dan hetzelfde vanuit Balkbrug.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
11 nov 2025 14:21
alfatrion schreef:

Zelfs als er op=op bij staat, dan nog moet het in die getallen aanwezig zijn als verwacht kan worden dat het zal worden afgenomen.
Dus als men de vorige keer 3 pakjes weg had mogen gooien op de 5 die er lagen, dan was 2 voldoende geweest. Want waarom zou de actie nu beter lopen?

Mijn ervaring is ook dat gewoon gehakt 1 van de soorten vlees is die het vaakst werd weggegooid (vanwege verkleuring of over datum). Die werd bij zo'n actie ook veel minder ingetekend in de supermarkten waar ik werkte. Het kan zomaar zijn dat dit filiaal nu maar 1 klant heeft die mis heeft gegrepen op de aanbieding en deze dus niet heeft ingetekend. Ik verwacht niet dat dat bij alle winkels van Poiesz zo is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
11 nov 2025 18:16
Het kan zomaar zijn dat dit filiaal nu maar 1 klant heeft die mis heeft gegrepen op de aanbieding en deze dus niet heeft ingetekend. Ik verwacht niet dat dat bij alle winkels van Poiesz zo is.
Niet bij alle, maar wel bij een aanzienlijk deel (“ het noorden”). Dat geven ze zelf immers aan. Daarmee geven ze expliciet aan dat er bewust in een deel van de winkels geen rekening gehouden wordt met de redelijkerwijs te verwachten vraag (ook al is die klein) en het minimale verplichte aanbod. Daarmee is de reclame dus misleidend.

Dat even los van de vraag hoe erg dat is natuurlijk.

alfatrion

Nijogeth schreef:
11 nov 2025 18:16
Want waarom zou de actie nu beter lopen?
Waarom niet? Dat er de vorige keer heel weinig vraag was betekent niet dat er deze keer dus ook heel weinig vraag is.

Als het de winkel wat waard is om keuze te bieden in de reclame, dan moeten ze ook keuze bieden in het schap. Geef het desnoods weg aan de werknemers met minimumloon.
Moneyman schreef:
11 nov 2025 18:22
Daarmee geven ze expliciet aan dat er bewust in een deel van de winkels geen rekening gehouden wordt met de redelijkerwijs te verwachten vraag (ook al is die klein) en het minimale verplichte aanbod. Daarmee is de reclame dus misleidend.
Daarnaast moeten ze ook gewoon orders opnemen, als het niet op=op is.

Consumenneke

alfatrion schreef:
11 nov 2025 18:26
Geef het desnoods weg aan de werknemers met minimumloon.
Bij de voedselbank waar ik als vrijwilliger werk hebben we vaak dozen vol met bevroren vlees dat door supermarkten gedoneerd wordt.

Gesloten