Gelukkig zijn er bij andere supers wel gewoon de naturel versies te koop.
Maar mag een supermarkt gewoon dingen in zijn folder zetten die ze niet verkopen vraag ik me dan wel af?!
...en als de supermarkt het niet aanbiedt, dan wordt het niet verkocht.NeoDutchio schreef: ↑11 nov 2025 10:18Als bij uw supermarkt de naturel niet verkoopt, dan heeft het geen nut om deze daar op voorraad te leggen.
Als er behalve kruiden ook een eitje in zit, wordt het qua kostenplaatje voor de supermarkt waarschijnlijk toch nét even wat anders. Eieren zijn, volgens mij, een stuk goedkoper dan vlees. En dan hebben we het nog niet eens over paneermeel.16again schreef: ↑11 nov 2025 10:47...en als de supermarkt het niet aanbiedt, dan wordt het niet verkocht.NeoDutchio schreef: ↑11 nov 2025 10:18Als bij uw supermarkt de naturel niet verkoopt, dan heeft het geen nut om deze daar op voorraad te leggen.
Ik zoek altijd verbanden, en denk dan dat gekruid gehakt net iets langer verkoopbaar is.
En dan is er nog een regel dat bewerkt (gekruid, gemarineerd) vlees een hoger percentage water mag bevatten.witte angora schreef: ↑11 nov 2025 11:21Eieren zijn, volgens mij, een stuk goedkoper dan vlees. En dan hebben we het nog niet eens over paneermeel.
Ja hoor dat wordt volop verkocht (maar je hebt geen keuze natuurlijk ), en ben t met je eens, dat wil ik ook zelf kruiden. En kant en klaar gekruid smaakt bv ook niet in elke soepwitte angora schreef: ↑11 nov 2025 10:04Maar wordt de gekruide dan wel verkocht? Vreemd, want ik zou het eerder zelf willen kruiden.
Overigens zit Poiesz eigenlijk alleen maar in het noorden van het land, dus die reactie begrijp ik niet zo: https://www.poiesz-supermarkten.nl/onze-winkels
Ja ik heb ook het hoofdkantoor benaderd. Daar konden ze er ook niet veel aan doen. En ik zou me daar misschien bij neer kunnen leggen ware het niet dat ze er altijd reclame voor maken. Doe dat dan niet, nu vind ik het misleidingNeoDutchio schreef: ↑11 nov 2025 10:18Een folder word voor alle filialen gemaakt. Het is dus niet zo dat elk filiaal zijn eigen folder heeft.
Een assortiment kan per vestiging verschillen. Als bij uw supermarkt de naturel niet verkoopt, dan heeft het geen nut om deze daar op voorraad te leggen.
Heeft u enkel contact gehad met de eigen supermarkt, of hebt u ook het hoofdkantoor benaderd?
Je hebt ook gewoon gelijk: dit is misleiding. De vraag is hoeveel energie je erin wilt steken.
Maar de vraag blijft, is het alleen in uw supermarkt dat het niet verkocht word, of in alle filialen? Als het enkel niet in uw filiaal te krijgen is is het geen misleiding.Lilianne64 schreef: ↑11 nov 2025 15:38Ja ik heb ook het hoofdkantoor benaderd. Daar konden ze er ook niet veel aan doen. En ik zou me daar misschien bij neer kunnen leggen ware het niet dat ze er altijd reclame voor maken. Doe dat dan niet, nu vind ik het misleiding
Poiesz zou al erkend hebben dat het ganse Noorden zonder ongekruid gehakt zit.NeoDutchio schreef: ↑11 nov 2025 16:37Maar de vraag blijft, is het alleen in uw supermarkt dat het niet verkocht word, of in alle filialen? Als het enkel niet in uw filiaal te krijgen is is het geen misleiding.
Lilianne64 schreef: ↑11 nov 2025 09:34Ik heb door de jaren heen diverse keren contact met de supermarkt gezocht daarover en hun antwoord is steevast dat in het Noorden de naturel versie niet gekocht wordt door de consumentDat kan zo zijn, maar waarom zetten ze het dan wel altijd in de aanbiedingen folder?! Daar heb ik nooit een duidelijk antwoord op gekregen.
Er mist relevante informatie om dat in een context te zetten. Een supermarktmanager/medewerker kan geen uitspraken doen voor een hele keten en het noorden is ook breed. Dit in Appingedam zeggen heeft een andere lading dan hetzelfde vanuit Balkbrug.Consumenneke schreef: ↑11 nov 2025 16:59Poiesz zou al erkend hebben dat het ganse Noorden zonder ongekruid gehakt zit.NeoDutchio schreef: ↑11 nov 2025 16:37Maar de vraag blijft, is het alleen in uw supermarkt dat het niet verkocht word, of in alle filialen? Als het enkel niet in uw filiaal te krijgen is is het geen misleiding.
Lilianne64 schreef: ↑11 nov 2025 09:34Ik heb door de jaren heen diverse keren contact met de supermarkt gezocht daarover en hun antwoord is steevast dat in het Noorden de naturel versie niet gekocht wordt door de consumentDat kan zo zijn, maar waarom zetten ze het dan wel altijd in de aanbiedingen folder?! Daar heb ik nooit een duidelijk antwoord op gekregen.
Dus als men de vorige keer 3 pakjes weg had mogen gooien op de 5 die er lagen, dan was 2 voldoende geweest. Want waarom zou de actie nu beter lopen?
Niet bij alle, maar wel bij een aanzienlijk deel (“ het noorden”). Dat geven ze zelf immers aan. Daarmee geven ze expliciet aan dat er bewust in een deel van de winkels geen rekening gehouden wordt met de redelijkerwijs te verwachten vraag (ook al is die klein) en het minimale verplichte aanbod. Daarmee is de reclame dus misleidend.
Waarom niet? Dat er de vorige keer heel weinig vraag was betekent niet dat er deze keer dus ook heel weinig vraag is.
Daarnaast moeten ze ook gewoon orders opnemen, als het niet op=op is.