Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Kort geleden heeft mijn vrouw een product besteld bij Trendloomz.nl (Amsterdam).
Wij ontdekten dat het pakket volgens dropshipping geleverd, geen probleem op zich.
Echter bleek het product niet aan de verwachtingen te voldoen. Er is email contact geweest met Trendloomz. Aanvankelijk wilden ze dat wij het pakket terug zouden sturen en dat wij een waardebon daarvoor zouden terugkrijgen die wij in hun webwinkel zouden kunnen gebruiken voor een andere aankoop. Hier zijn wij niet mee akkoord gegaan. Kort verhaal, de verkoper heeft de factuur teruggedraaid en de betaling is teruggestort. Het product hoeven wij niet terug te sturen.
Dit alles maakt het wel erg verdacht, dus hebben wij de website Trendloomz.nl verder uitgespit.
Er staat (na onderzoek) een Spaans BTW nummer vermeld en verder geen adresgegevens van de webwinkel of organisatie dat achter Trendloomz.nl zit.
Ook de leverings- en retourvoorwaarden laten in onze beleving erg te wensen over.
Verder onderzoek leert ons ook dat er meerdere sites naar Trendloomz.nl verwijzen, echter deze websites zijn niet meer actief. En al deze website zijn geregistreerd via Tucows in Canada, zeer vermoedelijk via het webshop script van Shopify.
Al met al vertrouwen wij deze organisatie niet, en zijn van mening dat er meerdere slachtoffers zullen gaan vallen. Ons heeft het uiteindelijk geen geld gekost, maar wel een hoop tijd. Alle communicatie met Trendloomz.nl bewaren wij, mocht het bedrijf in de toekomst ineens wat mafs bedenken.
Wij ontdekten dat het pakket volgens dropshipping geleverd, geen probleem op zich.
Echter bleek het product niet aan de verwachtingen te voldoen. Er is email contact geweest met Trendloomz. Aanvankelijk wilden ze dat wij het pakket terug zouden sturen en dat wij een waardebon daarvoor zouden terugkrijgen die wij in hun webwinkel zouden kunnen gebruiken voor een andere aankoop. Hier zijn wij niet mee akkoord gegaan. Kort verhaal, de verkoper heeft de factuur teruggedraaid en de betaling is teruggestort. Het product hoeven wij niet terug te sturen.
Dit alles maakt het wel erg verdacht, dus hebben wij de website Trendloomz.nl verder uitgespit.
Er staat (na onderzoek) een Spaans BTW nummer vermeld en verder geen adresgegevens van de webwinkel of organisatie dat achter Trendloomz.nl zit.
Ook de leverings- en retourvoorwaarden laten in onze beleving erg te wensen over.
Verder onderzoek leert ons ook dat er meerdere sites naar Trendloomz.nl verwijzen, echter deze websites zijn niet meer actief. En al deze website zijn geregistreerd via Tucows in Canada, zeer vermoedelijk via het webshop script van Shopify.
Al met al vertrouwen wij deze organisatie niet, en zijn van mening dat er meerdere slachtoffers zullen gaan vallen. Ons heeft het uiteindelijk geen geld gekost, maar wel een hoop tijd. Alle communicatie met Trendloomz.nl bewaren wij, mocht het bedrijf in de toekomst ineens wat mafs bedenken.
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
U bestelt blind bij een dropshipper, en als het product u niet bevalt hoeft u het niet terug te sturen en krijgt u wél uw geld terug.landruid2 schreef: ↑27 mar 2024 17:24Kort geleden heeft mijn vrouw een product besteld bij Trendloomz.nl (Amsterdam).
(…)
Kort verhaal, de verkoper heeft de factuur teruggedraaid en de betaling is teruggestort. Het product hoeven wij niet terug te sturen.
(…)
Al met al vertrouwen wij deze organisatie niet, en zijn van mening dat er meerdere slachtoffers zullen gaan vallen. (…)
Waarom vertrouwt u het bedrijf dan niet? U bent toch helemaal geen slachtoffer? Het lijkt er eerder op dat u een van de weinige betrouwbare dropshippers hebt gevonden; hier past geen waarschuwing, eerder een aanbeveling.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13263
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Dat wat u een slachtoffer noemt is niets meer of minder dan een consument die hetzelfde doet als u. Namelijk eerst kopen en daarna pas kijken. Dat gebeurd al jaren en al jaren waarschuwen de kopers achteraf.landruid2 schreef: ↑27 mar 2024 17:24Al met al vertrouwen wij deze organisatie niet, en zijn van mening dat er meerdere slachtoffers zullen gaan vallen. Ons heeft het uiteindelijk geen geld gekost, maar wel een hoop tijd. Alle communicatie met Trendloomz.nl bewaren wij, mocht het bedrijf in de toekomst ineens wat mafs bedenken.
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Inmiddels is de website van Loomz of Trendloomz niet meer bereikbaar. Er zou een nieuwe website in de maak zijn. Maar er wordt ook niet gereageerd op e-mails of het contactformulier dat al eerder is ingevuld. Ook niet via Bol waar ze een digitale fotolijst verkopen. En die vertoont kuren.
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Maf iemand gaf veel informatie over dit bedrijf/de verkoper maar dat bericht is ineens foetsie
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Er gebeuren hier wel gekkere dingen, ik las net een bericht uit uw koker welke ook verdwenen is.
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Bang omdat een bekende Nederlandse webwinkel genoemd wordt en dit bedrijf hun prut via hen verkoopt?
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Ik heb zowel de redactie als u (per mail) verduidelijkt waarom ik de gevonden info verwijderd heb.
Als u aanwijzingen/bewijzen heeft dat dit bedrijf prut verkoopt, deel die dan. Zo te zien hebben ze een boze klant gecompenseerd. Ik ben wel benieuwd!
Re: Slechte ervaring met Trendloomz.nl
Sorry het lijkt erop alsof ik deze topic “gekaapt” heb. Dat was niet m’n bedoeling. Toelichting op “prut”: vorig jaar n digitale fotolijst voor m’n moeder gekocht. Ander merk. Die functioneert prima zonder problemen. Die heeft ook Frameo software. Twee maanden geleden een Loomz (Trendloomz/Trendeurope) lijst gekregen. Ivm verhuizing pas 3 weken geleden uitgepakt. Het instellingenmenu verschijnt steeds in beeld. Contact met Frameo gehad en die zeggen na wat tips die niet hielpen dat t aan t apparaat ligt. Allerlei oplossingen geprobeerd (lang leve Google) maar zonder resultaat. Diverse berichten naar Loomz gestuurd maar krijg geen antwoord. Zonde. Ze hebben veel geld uitgegeven voor n afscheidscadeau en t werkt niet naar behoren. En omdat ik geen antwoord krijg (en geen bon heb) kan ik de garantie wel schudden denk ik.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
