Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Consumenneke »

JB65556 schreef:
16 nov 2025 11:51
Het gebeurt nu zeer regelmatig dat bij mij en de buren het signaal even wegvalt,vind ik erg vreemd.
Bij Ziggo kun je het tv-sigaal naar keuze via ethernet of via wifi doorgeven. Gebruik je wifi dan valt het signaal soms weg. Daar maakt Ziggo zelfs reclame voor.

Afbeelding
rwolters schreef:
16 nov 2025 16:25
Weet je hoe wifi werkt en vooral, weet je waar de kwaliteit van wifi door beïnvloed wordt?
Leg eens uit!

Thuis heb ik alles op ethernet aangesloten. 8)

16again
Berichten: 17017
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
16 nov 2025 16:25
Weet je hoe wifi werkt en vooral, weet je waar de kwaliteit van wifi door beïnvloed wordt?
Ik denk dat te weten.......maar hoe kun je dan garantie aanbieden?

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Speedy123 »

16again schreef:
16 nov 2025 17:31
rwolters schreef:
16 nov 2025 16:25
Weet je hoe wifi werkt en vooral, weet je waar de kwaliteit van wifi door beïnvloed wordt?
Ik denk dat te weten.......maar hoe kun je dan garantie aanbieden?
De garantie staat duidelijk gespecificeerd op de Ziggo website:
Wifi Garantie
-Wifi-versterkers voor wifi in je hele huis
-24/7 hulp van onze Wifi Crew
-Een gratis monteur als het nodig is
Dat is wat de Wifi garantie inhoudt, Wifi versterkers voor je hele huis, 24/7 support op afstand en indien nodig, een gratis monteur aan huis.

Niks meer, niks minder.

16again
Berichten: 17017
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door 16again »

"Garantie" heeft juist niets te maken met dat je WiFi-kastjes meegeleverd krijgt ( die zijn altijd nodig in groter huis), en dat waar nodig een monteur dit installeert.
De term garantie suggereert meer. In deze een correcte werking, met zelfs een 24/7 bereikbare support desk.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Speedy123 »

16again schreef:
16 nov 2025 22:46
"Garantie" heeft juist niets te maken met dat je WiFi-kastjes meegeleverd krijgt ( die zijn altijd nodig in groter huis), en dat waar nodig een monteur dit installeert.
De term garantie suggereert meer. In deze een correcte werking, met zelfs een 24/7 bereikbare support desk.
Ziggo licht op haar website duidelijk toe waaruit haar Wifi garantie bestaan.
Klanten ontvangen hiervoor gratis wifi-versterkers die zijn afgestemd op het internetgebruik en de grootte van hun woning. Bij wifi-problemen biedt de klantenservice 24/7 persoonlijk contact. Als dat nodig is, komt er kosteloos een monteur langs om de wifi-verbinding te optimaliseren.
Dus de Wifi versterkers zijn onderdeel van de Wifi garantie.

Overigens zijn Wifi versterkers helemaal niet nodig, ze gebruiken doorgaans zelfs bandbreedte om onderling te communiceren. Het is veel beter om met access points te werken. Maar dat ter zijde.

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 nov 2025 22:46
"Garantie" heeft juist niets te maken met dat je WiFi-kastjes meegeleverd krijgt ( die zijn altijd nodig in groter huis), en dat waar nodig een monteur dit installeert.
De term garantie suggereert meer. In deze een correcte werking, met zelfs een 24/7 bereikbare support desk.
Je beseft dat je hiermee volledig losgaat van wat er daadwerkelijk gegarandeerd is, en er een op niets meer dan je eigen invulling gebaseerde eigen versie tegenover zet? Weinig nuttig, lijkt me.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Consumenneke »

16again schreef:
16 nov 2025 22:46
"Garantie" heeft juist niets te maken met dat je WiFi-kastjes meegeleverd krijgt ( die zijn altijd nodig in groter huis), en dat waar nodig een monteur dit installeert. De term garantie suggereert meer. In deze een correcte werking, met zelfs een 24/7 bereikbare support desk.
Klopt. In de tv-campagne wordt beloofd dat je geen wegvallende verbinding meer hebt.
Speedy123 schreef:
16 nov 2025 22:58
Ziggo licht op haar website duidelijk toe waaruit haar Wifi garantie bestaan.
Klanten ontvangen hiervoor gratis wifi-versterkers die zijn afgestemd op het internetgebruik en de grootte van hun woning. Bij wifi-problemen biedt de klantenservice 24/7 persoonlijk contact. Als dat nodig is, komt er kosteloos een monteur langs om de wifi-verbinding te optimaliseren.
En daar komen de kleinelettermannen weer aan die altijd verwijzen naar het contract. Dat wordt doorgaans afgedaan als inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Alleen levert dat geen leuke reclame op. Dus suggereert Ziggo dat je geen wegvallende verbinding meer hebt.

Sterker nog: dat is de reclamebelofte!!!
De nieuwe campagne van Ziggo belicht een herkenbare frustratie van veel mensen: haperende wifi. De Wifi Garantie van Ziggo verzekert klanten als eerste in Nederland van een stabiele en betrouwbare verbinding, ook na de voordeur.
Afbeelding
De aftrap van de campagne is een tv-commercial die begint met een actiescène tussen twee gladiatoren in een Romeinse arena. De actiescène komt op een wel heel cruciaal moment tot stilstand wanneer het beeld begint te bufferen. Het bufferen blijkt bij de hoofdpersoon uit de commercial plaats te vinden, die thuis naar de film kijkt. Dit zorgt voor een herkenbaar moment van frustratie. Zodra de hoofdpersoon kiest voor de Wifi Garantie van Ziggo loopt de film weer vloeiend verder.

"Met deze campagne spelen we bewust in op de herkenbare ergernis van wachten op je favoriete film of serie door een haperende verbinding", zegt Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo. "Door juist dat moment uit te vergroten én op te lossen, laten we zien wat goede wifi voor Ziggo betekent en waar onze Wifi Garantie voor staat."
Zo'n belofte is niet vrijblijvend.

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
17 nov 2025 00:04
… En daar komen de kleinelettermannen weer aan die altijd verwijzen naar het contract.
Practise what you preach.

Los daarvan is je statement natuurlijk onzin: de geciteerde belofte zijn nu juist alles behalve de kleine lettertjes: het zijn juist de grootste letters.

16again
Berichten: 17017
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 nov 2025 23:20
16again schreef:
16 nov 2025 22:46
"Garantie" heeft juist niets te maken met dat je WiFi-kastjes meegeleverd krijgt ( die zijn altijd nodig in groter huis), en dat waar nodig een monteur dit installeert.
De term garantie suggereert meer. In deze een correcte werking, met zelfs een 24/7 bereikbare support desk.
Je beseft dat je hiermee volledig losgaat van wat er daadwerkelijk gegarandeerd is, en er een op niets meer dan je eigen invulling gebaseerde eigen versie tegenover zet? Weinig nuttig, lijkt me.
Punt 1 en 3 onder garantie hebben juist niets met garantie te maken. Als de aanbieder onvoldoende duidelijk is, wat de garantie nu wel inhoudt, dan geldt gewoon wat de consument mocht verwachten. En een 24/7 support desk is simpelweg gerelateerd aan correct werkende verbinding.

Punt 1 leest bijvoorbeeld alsof je bij aanschaf van een auto de garantie krijgt, dat er 4 wielen onder zitten.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
17 nov 2025 07:51
Los daarvan is je statement natuurlijk onzin: de geciteerde belofte zijn nu juist alles behalve de kleine lettertjes: het zijn juist de grootste letters.
Natuurlijk onzin zelfs.

Speedy123 ontkent dat deze belofte geldig is. Die heeft het alleen over de kleine lettertjes. De lillilettertjes.
Speedy123 schreef:
16 nov 2025 14:40
Waarom u meent dat u contractueel recht heeft op 'goede' Wifi moet hebben of waarom Wifi niet 'goed' zou zijn als deze een keertje wegvalt. is mij niet duidelijk.
En u noemt de verwachting van storingsvrije wifi een op niets meer dan je eigen invulling gebaseerde eigen versie.
Moneyman schreef:
16 nov 2025 23:20
16again schreef:
16 nov 2025 22:46
"Garantie" heeft juist niets te maken met dat je WiFi-kastjes meegeleverd krijgt ( die zijn altijd nodig in groter huis), en dat waar nodig een monteur dit installeert. De term garantie suggereert meer. In deze een correcte werking, met zelfs een 24/7 bereikbare support desk.
Je beseft dat je hiermee volledig losgaat van wat er daadwerkelijk gegarandeerd is, en er een op niets meer dan je eigen invulling gebaseerde eigen versie tegenover zet? Weinig nuttig, lijkt me.
Het tegendeel is waar. De contractuele invulling met kleine lettertjes omschrijft de manier waarop Ziggo zijn gegarandeerde belofte denkt waar te maken. Als er dus ondanks alle support desks en monteurs geen storingsvrije wifi is, mag je je geld terug verlangen.

BL2
Berichten: 5499
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door BL2 »

Har45 schreef:
28 jan 2025 17:56
Ik snap werkelijk niet waarom TS geen gebruik heeft gemaakt van zijn bedenktijd
Tot 14 KALENDER dagen na de start van je abonnement, of ontvangst van je apparaat kun je een online/telefonische bestelling GRATIS annuleren.
Topicstarter is ooit 5 minuutjes hier aanwezig geweest. Heeft geen duidelijkheid over zijn/haar abonnement gegeven. Wilde gewoon even wat kwijt en is dit forum al lang weer vergeten.

Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is heel simpel, er is geen enkele andere partij die garandeert dat de wifi werkt. Daar is correcte werking alles tot aan het modem. Daarna kan men niets (ook bekabeld) garanderen, omdat dat van allerlei zaken buiten hun invloedssfeer afhankelijk is. Men kan dat pas al alles op maat geregeld wordt.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
17 nov 2025 00:04
De aftrap van de campagne is een tv-commercial die begint met een actiescène tussen twee gladiatoren in een Romeinse arena. De actiescène komt op een wel heel cruciaal moment tot stilstand wanneer het beeld begint te bufferen. Het bufferen blijkt bij de hoofdpersoon uit de commercial plaats te vinden, die thuis naar de film kijkt. Dit zorgt voor een herkenbaar moment van frustratie. Zodra de hoofdpersoon kiest voor de Wifi Garantie van Ziggo loopt de film weer vloeiend verder.
"Met deze campagne spelen we bewust in op de herkenbare ergernis van wachten op je favoriete film of serie door een haperende verbinding", zegt Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo. "Door juist dat moment uit te vergroten én op te lossen, laten we zien wat goede wifi voor Ziggo betekent en waar onze Wifi Garantie voor staat."
Zo'n belofte is niet vrijblijvend.
Precies wat u zegt, de reclame geeft een bufferingsprobleem weer. Een bufferingsprobleem wordt veroorzaakt door een zeer lage doorvoer. Een wegvallende verbinding leidt tot een foutmelding, geen Internet verbinding beschikbaar.

De doorvoer van een televisie stream is doorgaans een stuk lager dan 20Mbps. Met de huidige Wifi snelheden en netwerksnelheden van Ziggo, zou een bufferingsprobleem niet op moeten treden.

Treed het wel op, dan staat er bij Ziggo een team 24/7 voor u klaar om u te helpen met de configuratie van de Wifi. Lukt het niet om samen uit te komen en de boel te verbeteren, dan stuurt Ziggo een gratis monteur langs om de problemen te verhelpen. De oplossing die Ziggo aanbiedt is het plaatsen van versterkers in het hele huis zodat er overal Wifi dekking is. Dat is de Wifi garantie van Ziggo.

En dan kom je terecht op wat mensen denken te mogen afleiden van deze Wifi garantie. Een gegarandeerd storingsvrije omgeving? Natuurlijk niet, dat is ook niet wat Ziggo claimt. Want dat zal nimmer geleverd worden, geen enkele provider in deze wereld heeft een uptime van 100%. Verder heeft Ziggo ook geen enkele controle over wat er bij een klant gebeurt. Als zoonlief via Wifi de hele bandbreedte zit te verstoken aan grote downloads, hoe kan Ziggo dan garanderen dat het Wifi netwerk niet dichtgetrokken wordt?

Dan kom je op complexe configuraties uit zoals Quality of Service instellingen en dat zijn keuzes die de klant zelf moet maken. Krijgt de televisie de prioriteit boven de rest? Of toch de telefonie? Of toch de werk laptop van pappa?

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 10:28
En dan kom je terecht op wat mensen denken te mogen afleiden van deze Wifi garantie. Een gegarandeerd storingsvrije omgeving? Natuurlijk niet, dat is ook niet wat Ziggo claimt.
Niet storingsvrij. Zal me een zorg zijn. Wat ze beloven is een onhaperende verbinding.
"Met deze campagne spelen we bewust in op de herkenbare ergernis van wachten op je favoriete film of serie door een haperende verbinding", zegt Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo. "Door juist dat moment uit te vergroten én op te lossen, laten we zien wat goede wifi voor Ziggo betekent en waar onze Wifi Garantie voor staat."
Als je die niet krijgt, gaan ze kletsnat voor de RCC en kan de dure commercial van de buis. Wat kost dat niet, zo'n arena nabouwen in Almere. En al die leeuwen erbij...

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
17 nov 2025 09:44
Topicstarter is ooit 5 minuutjes hier aanwezig geweest.
Tot iemand nieuw leven blies in dit oudere topic....
JB65556 schreef:
16 nov 2025 11:51
Sinds ziggo reclame maakt voor wifi garantie vraag ik mij af wat er gebeurt als je die garantie niet wil , ik dacht als je een contract hebt dan moet je toch goede wifi krijgen? Het gebeurt nu zeer regelmatig dat bij mij en de buren het signaal even weg valt,vind ik erg vreemd.
Kunnen we weer dagen over discussiëren. :roll:

alfatrion
Berichten: 22610
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
17 nov 2025 08:24
Moneyman schreef:
16 nov 2025 23:20
16again schreef:
16 nov 2025 22:46
"Garantie" heeft juist niets te maken met dat je WiFi-kastjes meegeleverd krijgt ( die zijn altijd nodig in groter huis), en dat waar nodig een monteur dit installeert.
De term garantie suggereert meer. In deze een correcte werking, met zelfs een 24/7 bereikbare support desk.
Je beseft dat je hiermee volledig losgaat van wat er daadwerkelijk gegarandeerd is, en er een op niets meer dan je eigen invulling gebaseerde eigen versie tegenover zet? Weinig nuttig, lijkt me.
Punt 1 en 3 onder garantie hebben juist niets met garantie te maken. Als de aanbieder onvoldoende duidelijk is, wat de garantie nu wel inhoudt, dan geldt gewoon wat de consument mocht verwachten. En een 24/7 support desk is simpelweg gerelateerd aan correct werkende verbinding.
Een incorrect werkende verbinding kan natuurlijk ook worden verholpen door een helpdesk die niet 24/7 bereikbaar is.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
17 nov 2025 10:36
Niet storingsvrij. Zal me een zorg zijn. Wat ze beloven is een onhaperende verbinding.
Dan is de volgende vraag, heeft u last van een haperende verbinding van uw televisie kastje? Heeft u contact gehad met de 24/7 helpdesk? Als dat het probleem niet opgelost heeft, is er toen een gratis monteur met versterkers langsgekomen om het probleem op te lossen?

Een klacht bij de RCC dient wel gedegen onderbouwd te zijn.

16again
Berichten: 17017
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door 16again »

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 10:50
Consumenneke schreef:
17 nov 2025 10:36
Niet storingsvrij. Zal me een zorg zijn. Wat ze beloven is een onhaperende verbinding.
Dan is de volgende vraag, heeft u last van een haperende verbinding van uw televisie kastje? Heeft u contact gehad met de 24/7 helpdesk? Als dat het probleem niet opgelost heeft, is er toen een gratis monteur met versterkers langsgekomen om het probleem op te lossen?

Een klacht bij de RCC dient wel gedegen onderbouwd te zijn.
Het zal de RCC worst zijn of die monteur langs komt met kastjes. De RCC kijkt of de aanbieding misleidend is.
En de RCC zal zich ook afvragen wat nu precies wanneer wordt gegarandeerd.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Speedy123 »

16again schreef:
17 nov 2025 11:24
Het zal de RCC worst zijn of die monteur langs komt met kastjes. De RCC kijkt of de aanbieding misleidend is.
En de RCC zal zich ook afvragen wat nu precies wanneer wordt gegarandeerd.
Om als aanbieding misleidend te kunnen zijn, dient er wel een probleem te zijn met een haperende televisie veroorzaakt door Wifi problemen.

De vraag of de klant dan gebruik gemaakt heeft van de Wifi garantie, dus het probleem bij Ziggo gemeld heeft, Ziggo de kans gegeven om te onderzoeken of het probleem veroorzaakt wordt door een haperende Wifi en getracht heeft om er met de Ziggo 24/7 support, op bezoek komende monteur of andere Wifi versterkers het probleem op te lossen?

Anders heeft een klacht bij de RCC niet zoveel zin.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 11:36
De vraag of de klant dan gebruik gemaakt heeft van de Wifi garantie, dus het probleem bij Ziggo gemeld heeft, Ziggo de kans gegeven om te onderzoeken of het probleem veroorzaakt wordt door een haperende Wifi en getracht heeft om er met de Ziggo 24/7 support, op bezoek komende monteur of andere Wifi versterkers het probleem op te lossen?
Zand in de machine.

Natuurlijk moet de klant Ziggo de kans geven om zijn garantiebelofte waar te maken. Maar als die monteur is langs geweest en de verbinding nog steeds hapert heeft Ziggo zijn belofte ofwel garantie niet waargemaakt. Dan helpen al die kleine letterjes niet meer.

Ziggo gaat een prestatieverplichting aan, geen inspanningsverplichting. 8)

Plaats reactie