Dat klopt, ze geven garantie op Wifi. Daarom heet het ook de Wifi garantie.
Nee dat doen ze niet. Ze garanderen dat ze eventuele problemen met Wifi kosteloos op zullen lossen. Dat ze 24/7 klaar zitten om te helpen.
Dat klopt, ze geven garantie op Wifi. Daarom heet het ook de Wifi garantie.
Nee dat doen ze niet. Ze garanderen dat ze eventuele problemen met Wifi kosteloos op zullen lossen. Dat ze 24/7 klaar zitten om te helpen.
U gaat gewoon door met welles-nietes.
Nou hoop ik dat Radar op TV iemand aan het woord laat om te bevestigen wat we allemaal op TV zien.Consumenneke schreef: ↑17 nov 2025 20:54Zeg eens eerlijk: kent u het verschil tussen een inspanningsverplichting en een resultaatsverplichting? Ik heb maar even een link toegevoegd, want ik heb geen zin om les 3 van de Overeenkomstenrecht te moeten uitleggen. Dat is inderdaad niet zo ingewikkeld.
Ziggo geeft geen garantie op een router; Ziggo garandeert ongestoorde verbinding.![]()
Daar gaat de reclame over en dat was de vraag van JB65556.
En u gaat niet door met welles-nietes?Consumenneke schreef: ↑18 nov 2025 09:31U gaat gewoon door met welles-nietes.
...
Ziggo geeft geen garantie op een router; Ziggo garandeert ongestoorde verbinding.![]()
...
Nou hoop ik dat Radar op TV iemand aan het woord laat om te bevestigen wat we allemaal op TV zien.![]()
Vandaag introduceert Ziggo als eerste in Nederland Wifi Garantie. Daarmee verzekert de telecomprovider klanten van stabiele en snelle wifi in elke ruimte van hun huis. De garantie omvat voldoende wifi-versterkers, 24/7 klantenservice en een gratis monteur. <>
‘Consumenten willen simpelweg wifi die werkt. In elk type huis, in elke kamer. Daarom introduceren wij Wifi Garantie, waarbij we garanderen dat je krijgt wat je nodig hebt ná de voordeur’, zegt Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo. <>
Ziggo speelt met Wifi Garantie in op de groeiende behoefte aan betrouwbare wifi. Deze oplossing biedt klanten een stabiele verbinding, ongeacht het aantal apparaten of de woningindeling.
Je noemt een heleboel zaken die ook helemaal niet tot de WiFi garantie horen. WiFi is enkel het interne draadloze netwerk bij de klant. Een internet storing, of onderbreking bij Viaplay, of een door de klant zelf overbelaste internetlijn horen daar allemaal niet in thuis.
Even terug naar het begin, anders raken we de draadloze draad kwijt.
Geen sprake van misleiding. Maar dan gaan we op wifi-wandeling in het juridisch bomenbos.JB65556 schreef: ↑16 nov 2025 11:51Sinds Ziggo reclame maakt voor wifi garantie vraag ik mij af wat er gebeurt als je die garantie niet wil , ik dacht als je een contract hebt dan moet je toch goede wifi krijgen? Het gebeurt nu zeer regelmatig dat bij mij en de buren het signaal even weg valt, vind ik erg vreemd.
Helaas was dat slechts een selectieve waarneming.Speedy123 schreef: ↑16 nov 2025 14:40De claim staat duidelijk gespecificeerd op de Ziggo website:Dat is wat u krijgt en waar u contractueel recht op hebt. Wifi versterkers voor het hele huis en 24/7 hulp van de Wifi crew als er iets niet goed gaat en komt u er met behulp van de Wifi crew niet uit, dan krijgt u een monteur op bezoek zonder dat er kosten aan verbonden zijn.Wifi Garantie
- Wifi-versterkers voor wifi in je hele huis
24/7 hulp van onze Wifi Crew
Een gratis monteur als het nodig is
Waarom u meent dat u contractueel recht heeft op 'goede' Wifi moet hebben of waarom Wifi niet 'goed' zou zijn als deze een keertje wegvalt is mij niet duidelijk.
Of de reclame misleidend is, weten we pas als de belofte niet waargemaakt wordt.Consumenneke schreef: ↑18 nov 2025 10:03Staat ook gewoon op de site van Ziggo.
Vandaag introduceert Ziggo als eerste in Nederland Wifi Garantie. Daarmee verzekert de telecomprovider klanten van stabiele en snelle wifi in elke ruimte van hun huis. De garantie omvat voldoende wifi-versterkers, 24/7 klantenservice en een gratis monteur. <>
‘Consumenten willen simpelweg wifi die werkt. In elk type huis, in elke kamer. Daarom introduceren wij Wifi Garantie, waarbij we garanderen dat je krijgt wat je nodig hebt ná de voordeur’, zegt Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo. <>
Ziggo speelt met Wifi Garantie in op de groeiende behoefte aan betrouwbare wifi. Deze oplossing biedt klanten een stabiele verbinding, ongeacht het aantal apparaten of de woningindeling.
Inderdaad maar negen van de tien klanten weten dat helemaal niet. Daar roepen ze gewoon, Wifi doet het niet als er geen verbinding is. Ongeacht door oorzaak.16again schreef: ↑18 nov 2025 12:02Je noemt een heleboel zaken die ook helemaal niet tot de WiFi garantie horen. WiFi is enkel het interne draadloze netwerk bij de klant. Een internet storing, of onderbreking bij Viaplay, of een door de klant zelf overbelaste internetlijn horen daar allemaal niet in thuis.
Wat is een stabiele en snelle Wifi? Is dat een Wifi die nooit maar enige storing heeft? Of is een Wifi die het 99 procent van de tijd prima doet stabiel te noemen?Consumenneke schreef: ↑18 nov 2025 15:41Vandaag introduceert Ziggo als eerste in Nederland Wifi Garantie. Daarmee verzekert de telecomprovider klanten van stabiele en snelle wifi in elke ruimte van hun huis. De garantie omvat voldoende wifi-versterkers, 24/7 klantenservice en een gratis monteur. <>
Of de reclame misleidend is, weten we pas als de belofte niet waargemaakt wordt.
Maar nu kibbelen we nog over wat die belofte nou eigenlijk was.![]()
Dat is wanprestatie, en heeft niets met misleiding te makenConsumenneke schreef: ↑18 nov 2025 15:41Of de reclame misleidend is, weten we pas als de belofte niet waargemaakt wordt.
En dat komt omdat die belofte onvoldoende duidelijk is, dat is misleidend.Consumenneke schreef: ↑18 nov 2025 15:41Maar nu kibbelen we nog over wat die belofte nou eigenlijk was.![]()
Het heeft niet zoveel zin om op dit forum vraagtekens te plaatsen bij de beweringen van Ziggo.
De belofte is een 24x7 bereikbare helpdesk voor Wifi problemen, eventueel een gratis monteur aan huis en indien nodig betere Wifi versterkers. Dat zegt dat Ziggo u helpt indien u problemen met de Wifi ervaart. Dat is hun Wifi garantie.Consumenneke schreef: ↑18 nov 2025 18:16Het heeft niet zoveel zin om op dit forum vraagtekens te plaatsen bij de beweringen van Ziggo.
Ziggo belooft iets aan zijn klanten en nu gaat een Speedy123 beweren* dat die belofte niets voorstelt.
Het criterium is echter niet hoe de kleine lettertjes linksom of rechtsom uitgelegd kunnen worden (dan wordt het een welles/nietes zonder einde en kan Ron5300 het niet meer volgen) maar (zoals MoneyMan al opmerkte) wat de gemiddeld geïnformeerde consument daarvan maakt.
Ik kan wel voorspellen wat de uitkomst is.
Lees deze ... van Ziggo in het AD maar eens. Of kijk naar het spotje waarmee Ziggo suggereert dat je altijd ongestoord naar films en voetbal op TV kan kijken. Hapervrije Wifi!
* De argumenten veranderen wel. Eerst was de garantie dat er apparatuur geplaatst werd enz; nu is het argument ineens dat stabiel en snel niet bestaat.
Die belofte doe ik niet.
Welke modder? Nijogeth legt het u nogmaals duidelijk uit.Consumenneke schreef: ↑19 nov 2025 00:21...
Als ze dat niet kunnen waarmaken, trekt een heel peloton juristen ze niet uit de modder.
Of had ik dat al eens eerder uitgelegd? Iets met een verschil tussen inspannings- en resultaatverplichting...![]()