Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PGros

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door PGros »

Als alle vaste forumleden hem nu als vijand zetten dan zie je zijn reacties niet meer en kom je ook niet in de verleiding erop te reageren. Simpele doeltreffende oplossing.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

witte angora schreef:
21 nov 2025 22:31
Of het forum daarna nog te redden is? Dat ligt helemaal aan ons als vaste posters. Het ligt aan niemand anders. Zo simpel is het. Als we er met elkaar eens een fijn forum van maken, waar velen geholpen worden en zich veilig voelen om hun consumentenvragen te stellen, heeft het ondanks de komende bezuinigingen nog een kans. Maar dat moeten we samen, met elkaar doen.
Afbeelding

Samen een fijn forum maken: daar doe ik graag aan mee! Geen sarcastische opmerkingen meer, geen kinderachtig gekissebis, geen domme grappen die off-topic zijn, vriendelijk tegen nieuwkomers (ook al stellen ze domme vragen), geen eindeloze betweterij maar een beetje respect en geduld, niet neerbuigend reageren en soms gewoon niks zeggen.

Ironie is natuurlijk altijd leuk, mits in een op-topic reactie. En een relevant beeldcitaat of meme als parodie is volgens CharlottesLaw toegestaan...

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik lees weer uithalen van teveel testosteron.
De lol om wat te plaatsen wordt door een forumlid behoorlijk ontmoedigd en het scheelt dat dat andere bommetje zich al een tijd niet meer laat "horen". Gegooi en gesmijt met de wet ben ik al een tijdje spuugzat mede omdat letter van de wet en geest twee verschillende ingangen zijn en de tweede meer effect heeft dan de eerste.

Pragmatisch betekent
praktisch, doelgericht en gericht op bruikbaarheid en nut, in plaats van op theorie of abstractie. Een pragmatische benadering focust op het vinden van praktische oplossingen die daadwerkelijk werken in de praktijk en het bereiken van concrete resultaten, met behulp van de beschikbare middelen. Het is een nuchtere kijk die zich baseert op ervaring.
En inderdaad met dank aan Google.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Consumenneke schreef:
22 nov 2025 10:32
En een relevant beeldcitaat of meme als parodie is volgens CharlottesLaw toegestaan...
Ah ja.
https://imgflip.com/i/acx5b4

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

De afgelopen dagen is er in dit topic veel op de man gespeeld, dat is niet volgens onze huisregels. We hebben daarom flink wat waarschuwingen gegeven. We zullen ook ingrijpen met een ban als dat nodig is. We hebben inmiddels ook een aantal bans gegeven de afgelopen dagen, om het forum hopelijk wat rust te geven.

Moderatie Radar

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maar vooral de oorzaak niet benoemen of er iets aan doen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Wie zegt dat we er niets aan doen?

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ook ik heb me laten gaan en terecht een waarschuwing gehad. Ik hoop inderdaad dat men ook naar de achterliggende oorzaak kijkt maar goed ... das mijn mening en zo heeft iedereen zn eigen mening.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ik heb ook een terechte waarschuwing gekregen omdat en dat geef ik ook toe, ik ben in mijn reacties veel te ver gegaan.

Hopelijk keert de rust op het forum weer terug als er inderdaad naar achterliggende oorzaak wordt gekeken.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Modjes, ik hoop wel dat lullie dat testosteron verhaal wat eerder willen onderscheppen.
Nu loopt het redelijk vaak uit de hand. Er zijn er een paar(3)die zich regelmatig te buiten gaan aan dit gedrag.
Ik heb dat al regelmatig gemeld maar er werd nooit op gereageerd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor het moment is het inderdaad erg rustig, en zijn er vandaag twee topics door 'nieuwkomers' geopend.

Hopen dat dit doorzet. Essentieel is dat we nu op een respectvolle manier met elkaar, en vooral met topicstarters, omgaan. Het is nu nog erg broos, en toch heb ik er wel een mate van vertrouwen in.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Radar schreef:
24 nov 2025 11:33
We gaan het hopelijk in positieve zin meemaken!
8)

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Oef Kassa gaat stoppen. Gaat het hier lekker druk worden.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

StevieNL81 schreef:
25 nov 2025 12:36
Is dat zo? Eerder stopten de fora van TROS opgelicht en de Consumentenbond.
Niets van gemerkt hier (nou ja, een uitzondering daargelaten 8) )
Eerder denk ik dat de TROS de VARA in deze wel eens zou kunnen volgen.

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Radar schreef:
24 nov 2025 11:14
Beste forumleden,

De afgelopen dagen is er in dit topic veel op de man gespeeld, dat is niet volgens onze huisregels. We hebben daarom flink wat waarschuwingen gegeven. We zullen ook ingrijpen met een ban als dat nodig is. We hebben inmiddels ook een aantal bans gegeven de afgelopen dagen, om het forum hopelijk wat rust te geven.

Moderatie Radar
Hartelijk dank hiervoor! 8)

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

StevieNL81 schreef:
25 nov 2025 12:36
Weet je dat zeker? Volgens mij gaat dat bericht alleen om tv programma's en is dat pas in 2027. Ze hebben net het hele forum vernieuwd (op de achtergrond).

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
24 nov 2025 11:33
Mijn indruk is dat de forumleden dat stellen. In ieder geval is het moderatiebeleid niet doeltreffend of effectief.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Mijns inziens is de moderatie dit keer wel doeltreffend en effectief geweest maar dat had al veel eerder gekund omdat forumleden al vaker schreven dat topics ontspoorden.

Er zijn terechte waarschuwingen verstuurd en sommige forumleden hebben een ban van het forum gekregen waarvan ik hoop dat die ban van tijdelijke aard is want elk forumlid zelfs de verbannen Dagkoers verdient een tweede kans.

Wie weet kan het openen van een huiskamer 2.0 toch een optie zijn waarin ook niet consumentenzaken aan de orde gebracht kunnen worden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn feedback aan de moderatie: kijk ook even verder in een topic als je berichten verwijderd. Nu blijven vaak citaten van en reacties op een verwijderd bericht staan, omdat uitsluitend het bericht wat gemeld is wordt verwijderd. Een paar klikken méér en alle rommel is weg.
Ron5300 schreef:
25 nov 2025 15:25
Mijns inziens is de moderatie dit keer wel doeltreffend en effectief geweest...
Nee dus.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
25 nov 2025 15:35
Ron5300 schreef:
25 nov 2025 15:25
Mijns inziens is de moderatie dit keer wel doeltreffend en effectief geweest...
Nee dus.
Ron5300 heeft zijn mening en u de uwe. Is het dan nodig om enkel “nee dus” neer te zetten als uw mening anders is dan een ander? Als er gekeken word naar oorzaken van ontsporingen, waarom haalt u enkel een aantal woorden uit een reactie zodat nu uw beide reacties haaks tegenover elkaar staan, u de onderbouwing van Ron5300 weglaat en zelf ook niets toevoegt? Ron5300 is tevreden dat er ingegrepen is, enkel in zijn ogen te laat. Zijn mening, zijn reactie, punt. Iemand anders hoeft niet te bepalen dat die persoonlijke mening fout is. En dan ook nog fout zonder te vermelden waarom.

Plaats reactie