Aankoop designerdrugs bij webshop heeft dodelijk risico?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Nijogeth

Re: Aankoop designerdrugs bij webshop heeft dodelijk risico?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
18 nov 2025 07:09
Aangezien de webshop door het O.M. is gesloten lijkt me dat dit dus wel kan. De vraag is dan waarom dat niet eerder is.gebeurd.
Verandering in de regelgeving misschien? Of uitzoeken onder welke wetgeving het wel strafbaar zou zijn? Alles werd daar na de verandering van de wet verkocht onder het mom dat het niet geconsumeerd mocht worden en alleen voor onderzoek geschikt was. Daarnaast waren designerdrugs jarenlang niet strafbaar om te verkopen, omdat iedere drug apart werd gecategoriseerd. Daarna heeft men de wetgeving dus veranderd, maar dat maakte de verkoop van stoffen voor onderzoek niet illegaal.

Ik denk dat dus men een hoek zocht waarmee ze die gasten konden pakken.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Consumenneke schreef:
16 nov 2025 11:24
Even wat nuances; er zijn vast ook mensen op dit forum die daar prijs op stellen.
Wees niet beducht om uw mening te delen. 8)

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu »

Consumenneke schreef:
16 nov 2025 11:24

Drugs is het Engelse woord voor medicijnen. Ons woord drogist is daarvan afgeleid, of andersom. Zal wel iets met drogen te maken hebben.
In het Engels betekent drugs zowel medicijnen als drugs. Geldt dit nog steeds als het over "designer"drugs gaat?

Ivon Lijten

Ongelezen bericht door Ivon Lijten »

De uitzending werd gezien door onze zoon. Die hoorde het woord legaal en dacht daarmee dat het okee was om 80 tabletten te bestellen. Dankzij geluk van snel vinden en lange dagen op IC heeft hij het gered.
1 webshop gesloten rest is nog gewoon actief. Schaamteloos geld verdienen over de rug van kwetsbare personen.

Nijogeth

Heel vervelend natuurlijk en gelukkig maakt uw zoon het goed.

Maar er is ook zoiets als een eigen verantwoordelijkheid. Daadwerkelijk kwetsbare personen dienen ook niet in een positie te zijn dat ze 80 pillen online kunnen bestellen. Daar moet iemand de financiële zaken voor regelen en daar moet controle op zijn.

Het is vervelend dat soms ook naar de eigen verantwoordelijkheid wordt gewezen (en goed dat de online verkoop aangepakt wordt), maar wat is het verschil tussen een overdosis door medicatie gekocht op het internet en een overdosis door medicatie gekocht op de hoek van de straat van een of andere louche figuur? Mij werd altijd geleerd dat je een eigen verantwoordelijkheid hebt als je drugs of medicijnen op eigen houtje gaat gebruiken. Wat mij betreft maakt het dan niet uit of die online of offline zijn gekocht.

En ja, ik heb die risico's ook weleens gelopen toen ik jong was en iets wilde uitproberen.

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

@Nijogeth Het verschil is dat je als jongere van 18 jaar en ouder verkooppunten op straat van hard drugs minder snel te weten komt en vooral ook gevaarlijker lijken dan online bij een webwinkel.

Nijogeth

Geen idee hoe dat vroeger was, maar als ik nu de gemiddelde jongere om me heen zou vragen of ze weten waar ik iets kan kopen, dan weten ze allemaal wel een contact dat wel een nummer heeft van een dealer. In mijn tijd was dat ook al zo. Misschien een voordeel (of nadeel) van de mobiele telefoon.

Francesco26

Nijogeth schreef:
27 nov 2025 15:46
Geen idee hoe dat vroeger was, maar als ik nu de gemiddelde jongere om me heen zou vragen of ze weten waar ik iets kan kopen, dan weten ze allemaal wel een contact dat wel een nummer heeft van een dealer. In mijn tijd was dat ook al zo. Misschien een voordeel (of nadeel) van de mobiele telefoon.
De gemiddelde jongere? Beweert je hiermee dat het meerendeel van de jongeren drugs gebruiken?

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Francesco26 schreef:
28 nov 2025 07:05
Nijogeth schreef:
27 nov 2025 15:46
De gemiddelde jongere? Beweert je hiermee dat het meerendeel van de jongeren drugs gebruiken?
Nee, hij bedoelt dat het in zijn omgeving normaal is.
Als iemand gek is op zwemmen zegt die persoon ook als ik nu de gemiddelde jongere om me heen zou vragen of ze weten waar ik leuk kan zwemmen, dan weten ze allemaal wel een plek.

Nijogeth

Nee, ik bedoel dat iedereen wel iemand kent die wel eens drugs gebruikt en dus een manier weet om eraan te komen. Aangezien uit onderzoek van 1vandaag blijkt dat 3 op de 10 mensen tussen de 18 en 34 in de afgelopen 3 jaar (uit 2023: https://eenvandaag.avrotros.nl/opiniepa ... iet-145594), dus 2021, 22 en 2023, harddrugs heeft gebruikt.

Het is heel simpel te stellen dat de gemiddelde jongere iemand in zijn vrienden- of kennissenkring heeft die iemand kent die het regelmatig gebruikt of het verkoopt.

Het heeft niets met mijn kring te maken, zelf gebruik ik ook zelden. Af en toe verdwaald een keertje om iets te proberen, maar de laatste keer is ook al 3 jaar geleden. Maar als ik harddrugs zou willen kopen, dan ken ik zo een stuk of 10 mensen waarvan ik weet dat ze wel iemand kennen die verkoopt of veel gebruikt.

Ik zeg dus dat ik er 100% van overtuigd ben dat iedere persoon in Nederland maximaal 2 personen tussen hem/haar en iemand die drugs verkoopt heeft zitten.

Francesco26

Ik ken wel meer dan twee mensen die soft drugs gebruiken, ook in onze vriendenkring, hoewel ik deze zelf niet gebruik. Hard drugs gebruikers ken ik ook wel maar meer van op afstand.

Maar mijn punt is dat bestellen via een webwinkel uitnodigender en veiliger in de vorm van overdragen van de drugs is, dan via een dealer. Over de veiligheid en kwaliteit van de drugs kan ik geen uitspraken doen omdat ik ze zelf niet gebruik.

Plaats reactie