To be Dressed retour beleid

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Draxter

To be Dressed retour beleid

Ongelezen bericht door Draxter »

Ik had 2 weken terug iets besteld van de V&D website dat loopt via To be Dressed, nu is dit binnen 2 werkdagen geleverd, maar helaas niet het gewenste artikel zoals gedacht, dus netjes volgende dag retour. Echter wacht ik nu al 2 weken op mijn geld retour, uiteraard contact opgenomen 2x keer via de mail, maar een antwoord blijft uit. To be Dressed streeft erna binnen 24u te reageren nou dus mooi niet!

Als ik de reacties zo lees en ervaringen rondom het retour beleid is het kommer en kwijl. Zijn er meer mensen met slechte ervaringen rondom To be Dressed en hoe kan ik wel in contact met hun komen, want ik zie ook geen telefoon nummer.

V&D heeft mijn 2 weken terug nadat de retour was binnen gekomen wel een mail gestuurd dat ik mijn geld binnen 2/3 dagen terug zou krijgen, maar tot nader inzien geen gehoor en geen geld retour.

J. Deltoer

Re: To be Dressed retour beleid

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even gekeken op die V en D webshop. Geen telefoonnummer, reageren moet via messenger e.d.
Waardeloos.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Volgens het retourbeleid op de website betaalt V&D u terug. niet de partner. Dit doen ze dan binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending.

Uit uw bericht maak ik op dat u een email heeft ontvangen dat uw retourzending is ontvangen. Daarmee is het traject met de partner voltooid en moet u bij V&D zijn.

Het is bijzonder dat ze in de email een andere termijn noemen, maar volgens hun beleid is het dus max 10 werkdagen. U geeft aan dat het 2 weken geleden is dus dan zal die termijn vermoedelijk verstreken zijn.

U kan ze mailen op [email protected]

https://www.vd.nl/returns/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is of de ervoor staande termijn van 10 werkdagen überhaupt al is overschreden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De termijn is "onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen". Niet of maar doch. Ik kan me geen reden bedenken waarom grote bedrijven terugbetaling niet binnen één werkdag geregeld zou moeten kunnen hebben.

Draxter

alfatrion schreef:
29 nov 2025 00:02
De termijn is "onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen". Niet of maar doch. Ik kan me geen reden bedenken waarom grote bedrijven terugbetaling niet binnen één werkdag geregeld zou moeten kunnen hebben.
Zoals eerder vermeld het termijn aldus eigen website betreft 10 dagen niet 14 dagen. Daarentegen word er slecht gecommuniceerd, op mails word niet gereageerd, logisch dat klanten dan twijfel krijgen en het niet vertrouwen als er geen contact mogelijk is. Communicatie is bij dit bedrijf het sleutelwoord. Daarnaast kreeg ik standaard de volgende mail:

Hoi ,

Je retourzending met retournummer 111111 is ontvangen en goedgekeurd. We gaan de terugbetaling voor je in orde maken. Betaalde je met iDeal, dan staat het bedrag binnen 2 werkdagen retour op je bankrekening. Koos je voor Riverty of Billink, dan is de factuur binnen enkele uren aangepast. Voor Creditcards en Belgische bankrekeningen is de verwerkingstijd gemiddeld 4 werkdagen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe lang wacht u nu daadwerkelijk op de terugbetaling? U hebt het over 2 weken geleden besteld, in 2 dagen geleverd en de dag daarop retour. In die tijdspanne is het 9 dagen geleden aangekomen bij de verkoper die daarna de retour nog moest verwerken. Als daar ook 1 dag tijd in zit en er zit een weekend tussen, dan kunt u nooit al bijna 2 weken wachten op die terugbetaling?
Wanneer hebt u die mail ontvangen van V&D en met welk mailadres hebben zij gemaild?

alfatrion

Draxter schreef:
29 nov 2025 10:22
Zoals eerder vermeld het termijn aldus eigen website betreft 10 dagen niet 14 dagen.
Ze mogen niet in jouw nadeel van de wet afwijken. Je hebt recht op onverwijld uitbetaling met 14 dagen als bovengrens. Een werkdag is een dag die geen zaterdag, zondag of erkende feestdag is.

Draxter

Ik zal het in dit geval nog even afwachten. Er is inderdaad een wettelijk termijn van 14 dagen. Maar dan nog moet To be Dressed duidelijk communiceren naar klanten, haar website aanpassen van 10 naar 14 dagen en niet een mail opstellen binnen 2 werkdagen, dit schept simpelweg verwarring. Ook zou er gereageerd mogen worden op mails binnen het streven van 24 uur zoals omschreven. Ik wacht het even af tot eind volgende week, maar zal niet snel meer iets bestellen via To be Dressed, daar de communicatie naar de klant niet op orde is.

StevieNL81

To be Dressed kan hier niets aan doen, uw probleem is met V&D

NeoDutchio

Draxter schreef:
29 nov 2025 11:37
Ik zal het in dit geval nog even afwachten. Er is inderdaad een wettelijk termijn van 14 dagen. Maar dan nog moet To be Dressed duidelijk communiceren naar klanten, haar website aanpassen van 10 naar 14 dagen en niet een mail opstellen binnen 2 werkdagen, dit schept simpelweg verwarring.
Uw verhaal word er niet bepaald duidelijker op. U schreef eerder dat V&D u de mail had gestuurd met de 2 dagen er in en dat u van To Be Dressed geen antwoord kreeg.
Ook geeft u geen antwoord op de vraag wat de exacte tijdspanne is.

alfatrion

Draxter schreef:
29 nov 2025 11:37
Er is inderdaad een wettelijk termijn van 14 dagen.
Het is min(onverwijld, 14 kalenderdagen). Als onverwijld twee werkdagen is, dan moeten ze de betaling binnen twee werkdagen doen. Als als onverwijld 10 werkdagen is tijdens kerst, dan moeten ze de betaling binnen 14 kalenderdagen doen. Over het algemeen is het zeker mogelijk om een betaling binnen een week te regelen. En de eigen mail is een indicatie dat ze de betaling ook sneller kunnen regelen dan 14 kalenderdagen, dus moeten ze het ook sneller dan dat doen.

NeoDutchio

Zo snel mogelijk is natuurlijk een breed begrip. Waar iedere consument met een app of online omgeving direct geld kan overboeken zit dat zakelijk natuurlijk anders. Niet elke medewerker kan en mag geld overboeken en handelingen moeten altijd gecontroleerd worden. Voor een betaling zal door een andere medewerker akkoord moeten komen en dan word de betaling in batch klaargezet.
Maar zo lang niet bekend is hoe lang TS nu daadwerkelijk wacht valt er ook geen zinnig woord over te zeggen of het inderdaad te lang duurt of langer dan verwacht.

alfatrion

Dat is gewoon een gevalletje, "het kan wel zo snel mogelijk, maar we kiezen ervoor dat niet te doen." Onverwijld betekent zonder uitstel of onmiddellijk. "Een andere medewerker moet eerst nog akkoord geven", is niets anders dan dan zelf geïntroduceerd uitstel.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
30 nov 2025 01:23
"Een andere medewerker moet eerst nog akkoord geven", is niets anders dan dan zelf geïntroduceerd uitstel.
Met die gedachte zou een verkoper een retour niet meer te hoeven ontvangen en niet meer te hoeven controleren. Immers zou dat allemaal uitstelgedrag zijn.
Het is echt niet zo dat een frontoffice medewerker de mogelijkheid heeft om betalingen uit te voeren. Deze word doorgegeven aan de financiële afdeling die controleert of inderdaad de terugbetaling terecht is en zal deze klaarzetten. Geen enkel (normaal) bedrijf gaat ongecontroleerd zomaar met geld strooien.

alfatrion

Als ik iets terugbrengt naar de Hornbach of Action, dan wordt er meteen terugbetaald. Wat je beschrijft is toch echt een keuze om het trager te doen.

De verplichting om het bedrag terug te betalen ontstaat overigens op het moment dat het product retour is ontvangen (ongeacht de staat) of aangetoond is dat het product retour is gezonden.
Artikel 6:230r lid 1 BW
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

Artikel 6:230r lid 4 BW
Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maken ze dat dan ook over? Want het probleem wat Neo lijkt me vooral te gaan over niet iedere werknemer toegang geven tot de bankrekening, waardoor het even kan duren voor zoiets bij de juiste persoon op het bureau ligt die het kan overmaken en er de tijd voor vrij maakt.

alfatrion

Ja, bij de Hornbach en Action kun je retour pinnen. De betaling wordt dan de volgende dag bijgeschreven.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
30 nov 2025 11:21
Als ik iets terugbrengt naar de Hornbach of Action, dan wordt er meteen terugbetaald. Wat je beschrijft is toch echt een keuze om het trager te doen.

De verplichting om het bedrag terug te betalen ontstaat overigens op het moment dat het product retour is ontvangen (ongeacht de staat) of aangetoond is dat het product retour is gezonden.
Artikel 6:230r lid 1 BW
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

Artikel 6:230r lid 4 BW
Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Je snapt ook wel dat het retourproces anders is bij een stenen winkel dan bij een webwinkel. Action vergelijken met een webwinkel is dan ook onzin.

StevieNL81

Hij kan nakoming van terugbetaling vorderen ... maar moet dan wel weer een redelijke termijn geven. Dat is dus een wassen neus.

Plaats reactie