Voor mensen met bijvoorbeeld een wajong uitkering die hoge zorgkosten hebben zijn naast de zorgtoeslag ook vaak gemeentelijke regelingen mogelijk.
De zorg basis premie is gemiddeld 160 euro per maand, de maximale zorgtoeslag bedraagt 129 euro per maand en dat maakt dat mensen met een laag inkomen gemiddeld 31 euro per maand aan vaste zorgkosten kwijt zijn.
Hoe hoger het inkomen hoe lager de zorgtoeslag en bij een inkomen hoger dan 41.000 euro vervalt het recht op zorgtoeslag.
Voor wat betreft de collectiviteit de zorgverzekering maakt voor iedereen de zorg toegankelijk ook al maak je er zelf geen gebruik van.
Onze zorg is zo duur nog nog niet...
Re: Onze zorg is zo duur nog nog niet...
Het zou natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn dat bepaalde aandoeningen niet te genezen zijn, maar dragelijk worden door medicatie. Maar een complottheorie is natuurlijk spannender.
Vanmiddag was er een prachtig protest van #niethersteld over PAIS ziektes, waar weinig of niks aan gedaan wordt qua onderzoeken in Nederland.
Dat uiteindelijk dan ook weer resulteerd in hogere kosten met alles.
Het zijn allemaal keuzes, die we politiek of of op ander niveau dan ook gemaakt worden, die de maximale uitgaven bepalen, en waaraan.
Ik denk zelf, dat voornamelijk het probleem ontstaat waaraan het geld wordt uitgegeven. Steeds meer mensen verdienen aan de zorg, maar is dat ook efficient?
Er zal ook meer onderzoek naar preventie moeten komen lijkt me.
Dat uiteindelijk dan ook weer resulteerd in hogere kosten met alles.
Het zijn allemaal keuzes, die we politiek of of op ander niveau dan ook gemaakt worden, die de maximale uitgaven bepalen, en waaraan.
Ik denk zelf, dat voornamelijk het probleem ontstaat waaraan het geld wordt uitgegeven. Steeds meer mensen verdienen aan de zorg, maar is dat ook efficient?
Er zal ook meer onderzoek naar preventie moeten komen lijkt me.
Mijn zorg voor de zorgkosten is dat wij met z'n allen in een doolhof gestuurd worden bij het maken van keuzes voor een passende zorgverzekering.
Om een juiste keuze te maken moet je weten welke zorg je nodig zal hebben. Maar ..... wie weet nu welke en / of er komend jaar zorgkosten nodig zijn. Met andere woorden wij nemen blinde risico's en doen maar wat.
Risico's gedreven door kosten van de polis en in hoeverre jij deze kunt betalen. Het gevolg mogelijk onverantwoorde risico's op noodzakelijke zorg.
Het lijkt een rad van fortuin! Wie goed gokt betaald weinig en is gezond.
Het lijkt op een verkeerd spreekwoord "beter rijk en gezond dan arm en ziek". Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Er is geen goed beleid voor collectieve noodzakelijke zorg, Dus winst maken op op polissen van mensen die te weinig zorg verzekerd hebben. Schandalig. Gepruts met polissen en handel met zorgverzekeraars. Ga ook eens na hoeveel geld er aan reclames van zorgverzekeringen wordt uitgegeven. Beter om dit te besteden voor operationele zorg.
Ik vraag mij af of onze overheid weet in welke spagaat zij de nederlanders brengt met het maken van zorg keuzes.
Om een juiste keuze te maken moet je weten welke zorg je nodig zal hebben. Maar ..... wie weet nu welke en / of er komend jaar zorgkosten nodig zijn. Met andere woorden wij nemen blinde risico's en doen maar wat.
Risico's gedreven door kosten van de polis en in hoeverre jij deze kunt betalen. Het gevolg mogelijk onverantwoorde risico's op noodzakelijke zorg.
Het lijkt een rad van fortuin! Wie goed gokt betaald weinig en is gezond.
Het lijkt op een verkeerd spreekwoord "beter rijk en gezond dan arm en ziek". Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Er is geen goed beleid voor collectieve noodzakelijke zorg, Dus winst maken op op polissen van mensen die te weinig zorg verzekerd hebben. Schandalig. Gepruts met polissen en handel met zorgverzekeraars. Ga ook eens na hoeveel geld er aan reclames van zorgverzekeringen wordt uitgegeven. Beter om dit te besteden voor operationele zorg.
Ik vraag mij af of onze overheid weet in welke spagaat zij de nederlanders brengt met het maken van zorg keuzes.
-
witte angora
Het is nu eenmaal een verzekering. En een verzekering dekt nu eenmaal gevallen die zich weliswaar kunnen voordoen, maar waarvan je hoopt dat je het nooit nodig zal hebben. Net zoiets als je autoverzekering, je inboedelverzekering, etcetera.
Dat is niet helemaal hetzelfde.
Bij een zorgverzekering moet je een inschatting proberen te maken wat je dit jaar gaat overkomen, en daarop een keuze maken qua verzekering.
En dat weet je nooit van te voren.
Bij een zorgverzekering moet je een inschatting proberen te maken wat je dit jaar gaat overkomen, en daarop een keuze maken qua verzekering.
En dat weet je nooit van te voren.
-
witte angora
Juist omdat je niet van tevoren weet wat je gaat overkomen heb je dus een verzekering...