Klarna schuld in 1 keer aflossen niet mogelijk
Klarna schuld in 1 keer aflossen niet mogelijk
Hi wie kan me helpen, ik had een flinke schuld bij klarna, gevraagd om een betalingsregeling en gekregen, heel fijn. Maar nu heb ik gelukkig een flink bedrag ontvangen en wil ik af van die schuld cq betalingsregeling door dat in 1 keer te betalen. Je zou denken dat Klarna daar ook blij mee zou zijn, maar het lukt niet! Bij klantenservice al 7 keer gebeld en elke keer krijg ik een ander antwoord. Eerst zeiden ze dat kun je via de app, daar zit een mogelijkheid bij om in 1 keer te betalen, maar dat klopt dus niet, als je al een betalingsregeling hebt, dan is die mogelijkheid er niet. Resultaat is dat ik nog tot september 2027 zou moeten betalen. Ik wil er gewoon vanaf!! Dat kan niet zeggen ze uiteindelijk. Help wie weet wat te doen! Het fraaie is ook nog dat als ik hierover een klacht wil indienen , dat ze alleen maar klachten accepteren als je een pakketje niet hebt gekregen. OMG
-
Morgan le Fay
Re: Klarna schuld in 1 keer aflossen niet mogelijk
Hoe ik hier over denk laat ik in het midden, maar er wordt aan uw schuld verdiend. U zal vermoedelijk bij meerdere bedrijven een schuld hebben staan. Klarna is slechts de man in between. Misschien de bedrijven zelf benaderen voor de mogelijkheid in een keer de schuld af te lossen.
Die bedrijven hebben het geld al van Klarna ontvangen. Deze bedrijven zijn geen partij meer in deze kwestie.
sergio1963
, rwolters
en Ivo.w
vinden dit leuk
-
erwin3punt0
Je hebt inderdaad alleen met Klarna te maken.
Kan je niet een e-mail sturen? Dat is altijd beter dan mondeling. Dan kan je daar ook steeds naar refereren. Anders moet je je verhaal ook steeds opnieuw doen,
Kan je niet een e-mail sturen? Dat is altijd beter dan mondeling. Dan kan je daar ook steeds naar refereren. Anders moet je je verhaal ook steeds opnieuw doen,
-
taxikemperman
Klarna is wat dat betreft wel onduidelijk voor wat betreft de betalingsregelingen.
Klarna bied echter wel een mogelijkheid om online de uitstaande bedragen van verkopende partijen direct af te lossen en als u er meerdere heeft zal u dat per verkopende partij moeten doen om uiteindelijk de totale schuld af te betalen.
Het in één keer betalen van het totale bedrag is blijkbaar geen optie maar de openstaande bedragen per verkopende partij betalen zou mogelijk kunnen zijn.
Klarna bied echter wel een mogelijkheid om online de uitstaande bedragen van verkopende partijen direct af te lossen en als u er meerdere heeft zal u dat per verkopende partij moeten doen om uiteindelijk de totale schuld af te betalen.
Het in één keer betalen van het totale bedrag is blijkbaar geen optie maar de openstaande bedragen per verkopende partij betalen zou mogelijk kunnen zijn.
Omdat er hier over een betalingsregeling wordt gesproken, vermoed ik dat het niet om 'reguliere' openstaande posten gaat, maar om een opgelopen betalingsachterstand die nu in stappen terugbetaald wordt.Ron5300 schreef: ↑06 dec 2025 13:21Klarna is wat dat betreft wel onduidelijk voor wat betreft de betalingsregelingen.
Klarna is een bedrijf wat verdient aan schulden. En bij de betalingsregeling zal er ongetwijfeld een riante rente-component zijn opgenomen. Die rente zal zo riant zijn, dat Klarna er flink aan verdient wanneer de achterstand vooral niet te snel wordt afgelost. Hoe langer de aflossing duurt, hoe hoger de verdiensten!
Ja, een perverse manier van zakendoen met consumenten. Enerzijds koop op afbetaling zo makkelijk maken (te makkelijk in mijn ogen) en anderzijds de mensen die hierdoor in de problemen geraken het vel over de oren trekken, ook als zij zoals TS op een later moment alsnog zo snel mogelijk hun schuld willen inlossen.
Pervers, immoreel, schandalig.... Tja hoe wil je het noemen...
Als je Klarna echt wilt pakken moeten mensen zo snel mogelijk de rekening betalen. Dan stort hun inkomstenmodel in.... Dan zullen ze hun klanten meer in rekening moeten brengen en die stoppen dan met Klarna als betaaloptie. Daar kan geen wetgeving tegen op.Ivo.w schreef: ↑06 dec 2025 13:37Omdat er hier over een betalingsregeling wordt gesproken, vermoed ik dat het niet om 'reguliere' openstaande posten gaat, maar om een opgelopen betalingsachterstand die nu in stappen terugbetaald wordt.Ron5300 schreef: ↑06 dec 2025 13:21Klarna is wat dat betreft wel onduidelijk voor wat betreft de betalingsregelingen.
Klarna is een bedrijf wat verdient aan schulden. En bij de betalingsregeling zal er ongetwijfeld een riante rente-component zijn opgenomen. Die rente zal zo riant zijn, dat Klarna er flink aan verdient wanneer de achterstand vooral niet te snel wordt afgelost. Hoe langer de aflossing duurt, hoe hoger de verdiensten!
Ja, een perverse manier van zakendoen met consumenten. Enerzijds koop op afbetaling zo makkelijk maken (te makkelijk in mijn ogen) en anderzijds de mensen die hierdoor in de problemen geraken het vel over de oren trekken, ook als zij zoals TS op een later moment alsnog zo snel mogelijk hun schuld willen inlossen.
Pervers, immoreel, schandalig.... Tja hoe wil je het noemen...
-
J. Deltoer
Gaat niet gebeuren zolang die Z generatie niet gaat leren dat voor hetgeen ze willen hebben eerst gespaard moet worden.
En naar hen die dat wel altijd zo gedaan hebben wordt zeker niet geluisterd, want dat zijn boomers.
En naar hen die dat wel altijd zo gedaan hebben wordt zeker niet geluisterd, want dat zijn boomers.
-
Morgan le Fay
En bedanktJ. Deltoer schreef: ↑06 dec 2025 16:44Gaat niet gebeuren zolang die Z generatie niet gaat leren dat voor hetgeen ze willen hebben eerst gespaard moet worden.
Dankzij deze mentaliteit heb ik al in geen eeuwigheid schulden gehad ondanks heul weinig inkomen.
Iets met tering naar de nering.
En ik heb inderdaad weinig van doen met dat spul wat op de pof leeft.
Maar neemt niet weg dat de "schulden" industrie niet fraai is.
J. Deltoer
vindt dit leuk