Terugvordering Loyaliteitsbonus Innova Energie
-
witte angora
Re: Terugvordering Loyaliteitsbonus Innova Energie
Zal voor je duimen, al heeft dat natuurlijk geen enkele meerwaarde op de uitkomst.
Heeft de link van ik_weet_niet_alles de rechtsbijstand geholpen te concluderen dat je in je recht staat? In dat geval wordt de meerwaarde van een forum als dit duidelijk. Ook wordt duidelijk wat wel en wat niet helpend is.
Heeft de link van ik_weet_niet_alles de rechtsbijstand geholpen te concluderen dat je in je recht staat? In dat geval wordt de meerwaarde van een forum als dit duidelijk. Ook wordt duidelijk wat wel en wat niet helpend is.
-
Wat-nou-weer
Nou nou, niet zo overdrijven hoor. @ikweetnietalles heeft toch ook zonder hulp de weg naar de Geschillencie. Energie gevonden? Met Google is die uitspraak ook te vinden.witte angora schreef: ↑08 dec 2025 15:30Zal voor je duimen, al heeft dat natuurlijk geen enkele meerwaarde op de uitkomst.
-
Marc-Willem
Voordat ik een reactie plaats lees ik altijd alle reacties, incluis de niet ter zake doende vervuiling, maar ook dan is het zeer goed mogelijk dat ik iets over het hoofd zag omdat hier, volgens mij dus, iets heel simpels over het hoofd gezien wordt...
In een van de eerste responses van deze duidelijk communicerende TS staat:
Dit staat letterlijk in de actievoorwaarden:
"De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik........... et cetera.... "
en TS geeft ook duidelijk aan dat het onmogelijk was om zelf een schatting te maken!!
Mijns inziens schiet INNOVA zichzelf in de poot door deze bepaling i.c.m. het zelf een schatting maken/overnemen van verbruiksgegevens uit het verleden.
"De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en
en TS geeft ook duidelijk aan dat het onmogelijk was om zelf een schatting te maken!!
Mijns inziens schiet INNOVA zichzelf in de poot door deze bepaling i.c.m. het zelf een schatting maken/overnemen van verbruiksgegevens uit het verleden.
Waarom schiet Innova zichzelf hiermee in de voet?Marc-Willem schreef: ↑08 dec 2025 16:16en TS geeft ook duidelijk aan dat het onmogelijk was om zelf een schatting te maken!!
TS liet al weten:
De vraag die dan relevant wordt is: "Was TS er bij het aangaan van de overeenkomst duidelijk op de hoogte gesteld dat als zijn gasverbruik zou dalen, de bonus zou komen te vervallen? ".Tijdens de looptijd ben ik overgestapt op een hybride warmtepomp, waardoor mijn gasverbruik daalde en mijn stroomverbruik steeg.
-
Ik_weet_niet_alles
Dit zullen ze er nu opgezet hebben vanwege de uitspraak van de geschillencommissie. Dat stond er niet op het moment van het afsluiten van het contract en heeft voor deze zaak geen waarde.Marc-Willem schreef: ↑08 dec 2025 16:16Voordat ik een reactie plaats lees ik altijd alle reacties, incluis de niet ter zake doende vervuiling, maar ook dan is het zeer goed mogelijk dat ik iets over het hoofd zag omdat hier, volgens mij dus, iets heel simpels over het hoofd gezien wordt...
Innova lokt klanten met een bonus en achteraf moet je maar afwachten wat de werkelijke bonus wordt. Dat is in mijn ogen misleiding en in strijd met de uitspraak van de geschillencommissie. Voor mij is het duidelijk dat Innova Energie een zeer onbetrouwbare leverancier is geworden die klanten lokt met valse beloften.
Mij overkomt hetzelfde met 171euro 7weken na de eind-faktuur. Het valt mij ook op dat bij het invullen van het lagere (eind)verbruik de bonus niet met 171euro zakt maar dat hij zelfs stijgt. Het mooie filmpje na het contract aan te gaan met al je gegevens erin verwerkt komt het allemaal ook niet in naar voren en wordt netjes in vermeld dat je terug krijgt wat minder verbruikt wordt en je loyaliteitsbonus " dan verrekenen we dat op uw jaarnota EN dan krijgt u uw layaliteitsbonus "
-
paulengelen
Heb je al bezwaar gemaakt bij Innova?Ariegt schreef: ↑08 dec 2025 18:54Mij overkomt hetzelfde met 171euro 7weken na de eind-faktuur. Het valt mij ook op dat bij het invullen van het lagere (eind)verbruik de bonus niet met 171euro zakt maar dat hij zelfs stijgt. Het mooie filmpje na het contract aan te gaan met al je gegevens erin verwerkt komt het allemaal ook niet in naar voren en wordt netjes in vermeld dat je terug krijgt wat minder verbruikt wordt en je loyaliteitsbonus " dan verrekenen we dat op uw jaarnota EN dan krijgt u uw layaliteitsbonus "
Nee , ik heb denkelijk tot de 16e waar de datum incasso op staat maar wil wel een goed geargumenteerd bezwaar indienen. Ik heb ook met ACM contact en ik kreeg gisteren ook netjes een antwoord dit even verkort , dat ze niet helder genoeg zouden zijn als dit enkelt in de voorwaarden naar voren komt.paulengelen schreef: ↑09 dec 2025 12:20Heb je al bezwaar gemaakt bij Innova?Ariegt schreef: ↑08 dec 2025 18:54Mij overkomt hetzelfde met 171euro 7weken na de eind-faktuur. Het valt mij ook op dat bij het invullen van het lagere (eind)verbruik de bonus niet met 171euro zakt maar dat hij zelfs stijgt. Het mooie filmpje na het contract aan te gaan met al je gegevens erin verwerkt komt het allemaal ook niet in naar voren en wordt netjes in vermeld dat je terug krijgt wat minder verbruikt wordt en je loyaliteitsbonus " dan verrekenen we dat op uw jaarnota EN dan krijgt u uw layaliteitsbonus "
Even ter toevoeging, dit alles onder de noemer Gewoon energie , wat hetzelfde bedrijf is als innova. Notabene , het nieuwe contract wat ik weken geleden ben aangegaan is wel bij innova met een nog hogere loyaliteitsbonus.
Even vooruit op de denkwijze hoe kan je daar intrappen niks is gratis in het leven ; uiteraard weet ik dat maar voor mij was gewoon het rekensommetje wie is helemaal onder aan de streep de voordeligste keus gezien het totaal of eind bedrag
-
Wat-nou-weer
MEGA hanteert eenzelfde loyaliteitsbonus.
Ook bij mij een factuur van Innova op de mat met een correctie van de cashback/ loyaliteitsbonus of hoe je het ook wil noemen.
Bij het afsluiten leek alles helder maar uiteindelijk komen zij nu met een correctie.
Wel eerst een eindafrekening en nu, na controle een factuur.
Begreep dat de geschillencommisie bij een klant van Innova al uitspraak heeft gedaan en dat zij de bonus moeten terugstorten. Deze info zag ik met een case nummer hier op het forum.
Heb zojuist contact gehad met gaslicht.com en zij zijn hier ook mee bezig.
Ben wel boos dat Innova op deze manier zaken doet en ga dan ook actie ondernemen.
Heb bij Innova per mail een klacht ingediend en wacht eerst een reactie af.
Wordt vervolgd.
Bij het afsluiten leek alles helder maar uiteindelijk komen zij nu met een correctie.
Wel eerst een eindafrekening en nu, na controle een factuur.
Begreep dat de geschillencommisie bij een klant van Innova al uitspraak heeft gedaan en dat zij de bonus moeten terugstorten. Deze info zag ik met een case nummer hier op het forum.
Heb zojuist contact gehad met gaslicht.com en zij zijn hier ook mee bezig.
Ben wel boos dat Innova op deze manier zaken doet en ga dan ook actie ondernemen.
Heb bij Innova per mail een klacht ingediend en wacht eerst een reactie af.
Wordt vervolgd.
-
Ik_weet_niet_alles
De uitspraak van de geschillencommissie, hetgeen ook duidelijk werd tijdens de hoorzitting, is NeeSpeedy123 schreef: ↑08 dec 2025 17:31Waarom schiet Innova zichzelf hiermee in de voet?Marc-Willem schreef: ↑08 dec 2025 16:16en TS geeft ook duidelijk aan dat het onmogelijk was om zelf een schatting te maken!!
TS liet al weten:De vraag die dan relevant wordt is: "Was TS er bij het aangaan van de overeenkomst duidelijk op de hoogte gesteld dat als zijn gasverbruik zou dalen, de bonus zou komen te vervallen? ".Tijdens de looptijd ben ik overgestapt op een hybride warmtepomp, waardoor mijn gasverbruik daalde en mijn stroomverbruik steeg.
Ik vind dit wel vreemd. Lijkt een lokkertje op deze manier. Ik stap zelf ieder jaar over. Geeft nooit problemen, alleen wel laatst toevallig ook met Innova Energie.
Startdatum was de 28e van de maand. Het leek mij dan ook dat de einddatum de 27e was van het jaar erop. Bij Innova blijkbaar niet, want ik had een dag te vroeg opgezegd, dus zou ik mijn welkomstbonus niet krijgen, maar ook zou ik een opzegboete moeten betalen. Echt ongelooflijk!
Startdatum was de 28e van de maand. Het leek mij dan ook dat de einddatum de 27e was van het jaar erop. Bij Innova blijkbaar niet, want ik had een dag te vroeg opgezegd, dus zou ik mijn welkomstbonus niet krijgen, maar ook zou ik een opzegboete moeten betalen. Echt ongelooflijk!
De uitspraak van de geschillencommisie ging over "Het geschil betreft de hoogte van de jaarafrekening van 19 november 2024'. De geschillencommsiie ging uit van ' ‘Actievoorwaarden Loyaliteitsbonus – 2023'Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 dec 2025 14:13De uitspraak van de geschillencommissie, hetgeen ook duidelijk werd tijdens de hoorzitting, is NeeSpeedy123 schreef: ↑08 dec 2025 17:31Waarom schiet Innova zichzelf hiermee in de voet?Marc-Willem schreef: ↑08 dec 2025 16:16en TS geeft ook duidelijk aan dat het onmogelijk was om zelf een schatting te maken!!
TS liet al weten:De vraag die dan relevant wordt is: "Was TS er bij het aangaan van de overeenkomst duidelijk op de hoogte gesteld dat als zijn gasverbruik zou dalen, de bonus zou komen te vervallen? ".Tijdens de looptijd ben ik overgestapt op een hybride warmtepomp, waardoor mijn gasverbruik daalde en mijn stroomverbruik steeg.
Dat contract is dus in 2023 afgesloten. TS heeft een geschil over zijn jaarrekening van nu, een contract dat dus eind 2024 werd afgesloten.
Of de uitleg en de voorwaarden van die overeenkomst hetzelfde zijn als een jaar eerder of dat Innova de teksten aangepast heeft in 2024, is mij niet duidelijk.
-
witte angora
Zeer vreemd. Doorgaans zegt je nieuwe energieboer het contract op, per einde contractdatum. Dat wordt gewoon onderling gecommuniceerd. Maar ook als je zelf opzegt, geeft de energieboer aan wat de einddatum van je contract is. En dan zou je een dag te vroeg opzeggen?nammk schreef: ↑16 dec 2025 15:52Ik vind dit wel vreemd. Lijkt een lokkertje op deze manier. Ik stap zelf ieder jaar over. Geeft nooit problemen, alleen wel laatst toevallig ook met Innova Energie.
tot of tot en met de 27e?
Als dit tot is , dan kun je het volgende contract op de 26e laten aflopen, en dan de 25e , dan de 24e. etc
Omdat de overgangsdag in dat geval steeds verder naar voren verschuift, moet duidelijk zijn , dat je het jaar nooit vol maakt.
Die zal te verwaarlozen zijn, je betaalt over gemiste looptijd contract. Zijnde 1 dag.
Echte probleem is de misgelopen bonus