Onterecht contract niet verlengd
-
Magazijnwerker67
Onterecht contract niet verlengd
Hallo,
Ze hebben eerst gezegd dat mijn contract verlengd zou worden, 2 weken later kreeg ik een mail dat ze het terugtrekken. Nu hebben ze redenen gegegevn die niet kloppen en niet waar zijn. Ik heb blijkbaar ruzie gehad met een supervisor (waarmee ik nooit tegen heb gepraat) en ook heeft hij mij waarschuwingen gegeven voor niks. dus duidelijk heeft hij iets tegen mij. Nu wilt de baas niet luisteren naar mij en loopt mijn contract dus bijna af. Nu sta ik 1 dag nadat mijn contract is verlopen nog ingeroosterd. Wat nou als ik dan gewoon kom werken? Aangezien ik wel daar wil blijven werken.
Ze hebben eerst gezegd dat mijn contract verlengd zou worden, 2 weken later kreeg ik een mail dat ze het terugtrekken. Nu hebben ze redenen gegegevn die niet kloppen en niet waar zijn. Ik heb blijkbaar ruzie gehad met een supervisor (waarmee ik nooit tegen heb gepraat) en ook heeft hij mij waarschuwingen gegeven voor niks. dus duidelijk heeft hij iets tegen mij. Nu wilt de baas niet luisteren naar mij en loopt mijn contract dus bijna af. Nu sta ik 1 dag nadat mijn contract is verlopen nog ingeroosterd. Wat nou als ik dan gewoon kom werken? Aangezien ik wel daar wil blijven werken.
-
witte angora
Re: Onterecht contract niet verlengd
Als je contract is verlopen, dan heeft het ook geen nut om te komen. Je kan natuurlijk altijd even vragen hoe of wat, maar ik vermoed zo dat de administratie gewoon wat achter loopt.
Waarom het contract niet verlengd wordt, daar valt weinig zinnigs over te zeggen. Kennelijk willen ze liever met iemand anders verder. De echte reden zal je toch niet te horen krijgen. Tijdelijke krachten zijn er al te vaak alleen maar om gaten op te vullen. Zo gauw je niet meer nodig bent, wordt je naar de achteruitgang verwezen. Doe je niks aan.
Waarom het contract niet verlengd wordt, daar valt weinig zinnigs over te zeggen. Kennelijk willen ze liever met iemand anders verder. De echte reden zal je toch niet te horen krijgen. Tijdelijke krachten zijn er al te vaak alleen maar om gaten op te vullen. Zo gauw je niet meer nodig bent, wordt je naar de achteruitgang verwezen. Doe je niks aan.
-
StevieNL81
Als je ingeroosterd bent gewoon gaan werken. Als ze je die dag toelaten tot het werk is je contract automatisch verlengd.
Of het terecht is dat je contract niet verlengd wordt kunnen we niet beoordelen.
Je kan het proberen. Doch, de kans is groot dat je direct naar huis wordt gestuurd.Magazijnwerker67 schreef: ↑11 dec 2025 19:22Nu sta ik 1 dag nadat mijn contract is verlopen nog ingeroosterd. Wat nou als ik dan gewoon kom werken? Aangezien ik wel daar wil blijven werken.
-
StevieNL81
Hoe lang van te voren hebben ze u überhaupt schriftelijk laten weten toch niet te verlengen? En hoe lang was uw contract?
Helaas staat de opzegging vaak al direct in het tijdelijke contract.
In het eerste tijdelijke contract staat tenzij anders overeengekomen dat het contract op de vermelde einddatum van rechtswege ontbonden wordt.
De werkgever dient zich wel aan de aanzeg termijn te houden en dat kan per mail of per brief gedaan worden.
In uw geval heeft de werkgever u wel in kennis gesteld en al zou u nog ingeroosterd zijn u bent niet meer bij het bedrijf werkzaam en wordt van u verwacht niet meer te verschijnen.
Mijn advies laat de werkgever voor wat het is en begin met solliciteren want als u gezien uw gebruiksnaam als magazijnmedewerker werkzaam bent geweest is de kans groot dat u snel een andere werkgever vindt.
De werkgever dient zich wel aan de aanzeg termijn te houden en dat kan per mail of per brief gedaan worden.
In uw geval heeft de werkgever u wel in kennis gesteld en al zou u nog ingeroosterd zijn u bent niet meer bij het bedrijf werkzaam en wordt van u verwacht niet meer te verschijnen.
Mijn advies laat de werkgever voor wat het is en begin met solliciteren want als u gezien uw gebruiksnaam als magazijnmedewerker werkzaam bent geweest is de kans groot dat u snel een andere werkgever vindt.
Zo werkt het niet met tijdelijke contracten. Een tijdelijk contract eindigt van rechtswege op de einddatum. De werkgever heeft geen 'terechte' reden nodig om het contract niet te verlengen, simpelweg de werknemer in kennis stellen dat het contract niet verlengt zal gaan worden, is voldoende.