AI-klantenservice IKEA en niet-geleverde bestelling
AI-klantenservice IKEA en niet-geleverde bestelling
Ik heb op 6 november hoezen besteld bij IKEA. Tot op heden heb ik deze niet ontvangen.
Wat dit extra frustrerend maakt, is dat het weken duurt om überhaupt iets gedaan te krijgen. De klantenservice lijkt volledig geautomatiseerd: ik krijg alleen standaard e-mails en geen inhoudelijke reactie van een medewerker.
Zonder dit met mij af te stemmen heeft IKEA op 5 januari besloten om opnieuw een hoes voor mij te bestellen. Dat vind ik niet normaal; zulke beslissingen hoor je samen met de klant te nemen.
Daarnaast is de aangeboden compensatie willekeurig. Eerst €20, na mijn afwijzing ineens €12. Dit voelt niet serieus en niet eerlijk.
Als klant ben ik nu weken bezig om simpelweg mijn bestelling te krijgen. Dit is geen service en staat totaal niet in verhouding tot de prijzen die IKEA vraagt.
Ik verwacht dat IKEA dit eindelijk serieus oppakt.
Wat dit extra frustrerend maakt, is dat het weken duurt om überhaupt iets gedaan te krijgen. De klantenservice lijkt volledig geautomatiseerd: ik krijg alleen standaard e-mails en geen inhoudelijke reactie van een medewerker.
Zonder dit met mij af te stemmen heeft IKEA op 5 januari besloten om opnieuw een hoes voor mij te bestellen. Dat vind ik niet normaal; zulke beslissingen hoor je samen met de klant te nemen.
Daarnaast is de aangeboden compensatie willekeurig. Eerst €20, na mijn afwijzing ineens €12. Dit voelt niet serieus en niet eerlijk.
Als klant ben ik nu weken bezig om simpelweg mijn bestelling te krijgen. Dit is geen service en staat totaal niet in verhouding tot de prijzen die IKEA vraagt.
Ik verwacht dat IKEA dit eindelijk serieus oppakt.
Re: AI-klantenservice IKEA en niet-geleverde bestelling
Maar ze pakken het toch serieus op? Er is wat misgegaan met de bestelling dus hebben ze hem opnieuw geplaatst. Wilt u dat niet, dan kunt u de hoezen na ontvangst weer retourneren en de koop ongedaan maken.
Ter compensatie is u 20 euro aangeboden. U heeft zelf geweigerd. Nu bieden ze alsnog 12 euro compensatie aan.
Als u van mening bent dat u recht hebt op een hogere compensatie, dan staat het u uiteraard vrij om naar de rechter te stappen.
-
witte angora
Kan het ook zijn dat de hoezen een tijdje niet leverbaar waren, c.q. niet voorradig in het magazijn? Dan valt er weinig te leveren. En dan is het misschien ook niet eens zo gek als alle bestaande bestellingen in één keer in een nieuwe bulk worden gezet, zodat het magazijn er in één keer mee aan de slag kan. Vaak is het onderdeel van een grotere bestelling. Het 'opnieuw bestellen' maakt dan dat het magazijn niet gehinderd wordt door bestellingen op de bon die al uitgeleverd zijn.
Hoeveel compensatie had je eigenlijk willen hebben, als je 20 euro niet genoeg vindt?
Hoeveel compensatie had je eigenlijk willen hebben, als je 20 euro niet genoeg vindt?
Aygulf
vindt dit leuk
-
Zwarte cobra
Heeft u de klantenservice gebeld?
Wat is daar uitgekomen?
Wat is daar uitgekomen?
-
Arizonakid
Ik verwacht dat Ikea dit serieus oppakt. En verwacht je ook dat dit hier posten helpt?
Ikea is vaak erg vriendelijk en coulant met retourneren van producten en oplossen van klachten. Echter is de chatbot en service een drama!
Ik stel 1 vraag of een bepaald artikel uit het assortiment gaat en er is niemand die een zinnig antwoord kan geven. De chatbot niet en ook de medewerkers die je uiteindelijk te spreken krijg via de chat reageren maar half op de gestelde vragen. Ze hebben ineens mijn adres nodig om antwoord te geven terwijl dat de vraag niet was. Kortom; leuk geprobeerd, maar concreet en normaal antwoord lijkt toch best lastig!
Ik stel 1 vraag of een bepaald artikel uit het assortiment gaat en er is niemand die een zinnig antwoord kan geven. De chatbot niet en ook de medewerkers die je uiteindelijk te spreken krijg via de chat reageren maar half op de gestelde vragen. Ze hebben ineens mijn adres nodig om antwoord te geven terwijl dat de vraag niet was. Kortom; leuk geprobeerd, maar concreet en normaal antwoord lijkt toch best lastig!
Een AI-chatbot inzetten is niet altijd garantie voor verbetering...
wikop
vindt dit leuk
-
witte angora
Ehhh... nee. Het assortiment Campina melk is dankzij AI in diverse supermarkten ineens erg uitgebreid, om wat te noemen. Arme vakkenvullers...
Nielssss
vindt dit leuk
-
Roze Angora
Zou zomaar kunnen dat ik je wel een zinnig antwoord op je vraag kan geven. Moet ik wel het artikel weten.Nielssss schreef: ↑12 jan 2026 16:06Ikea is vaak erg vriendelijk en coulant met retourneren van producten en oplossen van klachten. Echter is de chatbot en service een drama!
Ze kunnen als antwoord geven Nee, het blijft erin of Ja het gaat er uit. Maar als dat niet bekend is dan komt er geen zinnig antwoord. Ze kunnen geen ja of nee zeggen omdat het gewoon niet bekend is. Dan nee zeggen is misschien fout en ja zeggen is ook misschien fout. Dus blijven het ik zou het niet weten antwoorden.