Vriendenloterij begin er niet aan 2025/2026

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
JanUitLeidne

Vriendenloterij begin er niet aan 2025/2026

Ongelezen bericht door JanUitLeidne »

Aangemeld op 17-10-2025 met 1 lot voor 3 gratis trekkingen in november/december 2025.

Op 25 december nadat bleek dat ze voor 2 loten (32 euro) afhielden op de bank. Dit meteen laten storneren.

Ook heb ik meteen ingelogd, en gekeken op het account, en er was 1 lot zichtbaar, dus ik heb dit opgezegd.

Ik heb daarna via Instagram chat gevraagd waarom er 2x €16 werd afgehouden. En toen wilde ze alle gegevens hebben, inclusief mijn volledig bankrekeningnummer (wat ik niet heb gedaan), en dat duurde al 3 dagen voordat er een reactie kwam!

Men zag (ik zag dat dus niet) dat er een 2de lot was aangevraagd op 16-10-2025, en dit lot had verkeerd gespelde voorletter(s) én er was geen email adres ingevuld. De klantenservice van de social media (zo noemen ze zich) heeft toen nadat ik het lot al had opgezegd, het 'onzichtbare' lot bij mijn account erbij gezet, en ze hebben de voorletter(s) aangepast .. naar die van mij. Dit is natuurlijk onacceptabel.

Ik heb ze duidelijk proberen te maken dat:
- ik geen bevestiging van deelname heb gekregen (anders dan het lot waar ik me op 17-10, met mijn email adres, mee heb aangemeld). Die zou volgens hun via de post zijn verstuurd, maar bewijs hadden ze niet
- ik zou nooit mijn eigen voorletters verkeerd intoetsen, en ik zou nooit een aanvraag doen zonder mijn email adres; ik wil graag bevestiging op de mail/
- ik het lot dus niet accepteer, en ik het lot ook niet ga opzeggen.

Je wordt letterlijk uitgelachen (met een smiley) waarbij men claimt dat zij het lot niet kunnen opzeggen, en ik het zelf moet doen. Zij kunnen het lot dus wel op mijn account erbij plakken, maar ze kunnen het niet verwijderen. En ik heb zogenaamd 2 maanden, 3 trekkingen, meegespeeld met een onzichtbaar lot.

En schijnbaar (ik weet het niet) mag je meespelen met 2 loten, ook al heb ik geen mogelijkheid gezien om mee te spelen met 2 loten in de online aanvraag. Daarbij zijn de VOORWAARDEN ook niet te vinden op de website. Klik je op "voorwaarden" onder op de website dan kom je op de pagina 'over' uit, en op een andere plek staan weer actievoorwaarden bij een actie waar ik niet aan heb meegedaan, dus de voorwaarden terugzoeken is ook onmogelijk.

Vandaag heb ik van alle ellende maar zelf het tweede lot geannuleerd. En ik wil nu weten waar en hoe ik mijn gegevens online kan verwijderen. Ik kan ze schijnbaar wel online invullen, maar mijn account verwijderen, daar zou ik voor moeten bellen. Is dat niet tegen regels?

Trap er niet in. Ze smeren je zonder jouw medeweten een 2de lot aan. En als je dan probeert op te zeggen, dan zijn ze van geen markten thuis. Zijn er meer mensen die plotseling een 2de lot bij de vriendenloterij hadden?

Kan de KSA hier iets mee? Of Radar? Wie antwoorden heeft mag reageren.

Speedy123

Re: Vriendenloterij begin er niet aan 2025/2026

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Er spelen een aantal zaken door elkaar heen.

1. U heeft meegedaan aan de actie speel drie maanden gratis
De VriendenLoterij komt met een geweldige nieuwe actie: je speelt 3 trekkingen helemaal gratis mee! Dit is dé kans om kennis te maken met de VriendenLoterij zonder dat je de eerste maanden hoeft te betalen. De actie gaat donderdag 9 oktober 2025 live en geldt voor de trekkingen van november, december én de extra kersttrekking. Je ontvangt dus 3 gratis loten t.w.v. €46,50 (€15,50 per trekking). Vanaf januari 2026 speel je automatisch verder voor €16,- per lot per trekking. In totaal zijn er 15 trekkingen per jaar en je kunt op elk moment beslissen om te stoppen.
2. Per abuis is er een tweede lot aan uw deelname gekoppeld.

Dit is duidelijk een fout van de Vriendenloterij. U meldde zich pas 17/10 aan, tweede lot dateerde van 16/10) en dient door de vriendenloterij gecorrigeerd te worden.

3. U meent alleeen telefonisch op te kunnen zeggen. Dat is niet correct.
Gehele of gedeeltelijke beëindiging van deelname kan door een deelnemer op elk van de volgende wijzen plaatsvinden: a) schriftelijk (per brief), adres Beethovenstraat 200, 1077 JZ Amsterdam; b) telefonisch via telefoonnummer 088 - 020 1020; of c) via de website “Mijn Vriendenloterij.nl”. Met gedeeltelijke beëindiging wordt bedoeld: niet alle lotnummers waarmee de deelnemer meespeelt, worden beëindigd.
https://www.vriendenloterij.nl/over/reglement

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

We hebben hier dus pas nog een topic over gehad. :wink:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
11 jan 2026 15:11
We hebben hier dus pas nog een topic over gehad. :wink:
Jazeker: viewtopic.php?t=205322&hilit=vriendenloterij

Gratis loten zijn een wervingsactie. Het blijkt regelmatig gedoe te geven om er weer vanaf te komen. Het advies van TS om er gewoon niet aan te beginnen, lijkt me uitstekend.

Plaats reactie