post.nl

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
wikop

post.nl

Ongelezen bericht door wikop »

Waar ik momenteel groen en geel aan erger
Ik doe je 9e 5 bestellingen,waarvan er ondanks het weer 2 de dag erna hier zijn,allemaal via bol.com
En dan begint het,de andere zou morgen geleverd worden
En dat word vrijdag
De andere 2 staan al van de 10E op morgen bezorgen,ondertussen is het al de 13e
Begrip voor het slechte weer,maar het voelt voor mij als zich er achter verstoppen
Nu is het weer,die 2 wat de 11e bezorgd zouden worden worden op zijn vroegst vrijdag bezorgd

Wat ik ook zie is dat het alleen die wat met post.nl bezorgd worden achterblijven
Leuk he?De verf was voor de kapster,en die komt vrijdagochtend

Roze Angora
Beste antwoord
Gekozen door wikop

Re: post.nl

door Roze Angora » 13 jan 2026 16:52

NeoDutchio schreef:
13 jan 2026 15:26
Geeft de track en trace enkel aan dat het de volgende dag komt, of krijgt u ook een tijdvenster van een paar uur? Enkel als u een kort tijdvenster gekregen heeft is het pakket in het systeem van PostNL. Zo lang er geen tijdvenster is en steeds de melding "verwacht morgen tussen 08:00 en 22:00u" (als voorbeeld), dan is het pakket al wel aangemeld, maar nog niet afgegeven bij PostNL. Dan is het ook niet de schuld van PostNL.
Nou, ik kreeg gister de melding dat het pakket door Postnl was ontvangen en dat het vandaag bezorgd zou worden tussen zoveel en zoveel. Nou nee hoor.

Vanmorgen was het pakket zo maar spontaan ineens niet meer door Postnl ontvangen en is de bezorgtijd nog onbekend.
wikop

Oow ja,de 5e was een machine,en komt met dpd,die houd je tenminste wel goed op de hoogte van de vertraging,post.nl blijft mar staan op morgen,en zelf informeren kan niet door hun regels

Dat die machine zou worden nageleverd werd de 11 al gemeld door hun,alle begrip voor,maar zo als post.nl het doet?

De 10E ook nog een bestelling gedaan,en die is wel geleverd door post.nl

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geeft de track en trace enkel aan dat het de volgende dag komt, of krijgt u ook een tijdvenster van een paar uur? Enkel als u een kort tijdvenster gekregen heeft is het pakket in het systeem van PostNL. Zo lang er geen tijdvenster is en steeds de melding "verwacht morgen tussen 08:00 en 22:00u" (als voorbeeld), dan is het pakket al wel aangemeld, maar nog niet afgegeven bij PostNL. Dan is het ook niet de schuld van PostNL.

wikop

Net gechat met post.nl
Ze liggen al sinds de 10 e in hun depot,ook volgens hun,en dan,ja dan houd het verder op,niemand kan schijnbaar iets doen

Roze Angora

Ongelezen bericht door Roze Angora »

NeoDutchio schreef:
13 jan 2026 15:26
Nou, ik kreeg gister de melding dat het pakket door Postnl was ontvangen en dat het vandaag bezorgd zou worden tussen zoveel en zoveel. Nou nee hoor.

Vanmorgen was het pakket zo maar spontaan ineens niet meer door Postnl ontvangen en is de bezorgtijd nog onbekend.

wikop

ja erg he?
Ik vrees dat het daar echt een zooi is

Roze Angora

wikop schreef:
13 jan 2026 19:26
ja erg he?
Zojuist bericht dat het nu 'weer' ontvangen is en dat het morgen bezorgd wordt. Misschien is het vanavond toch weer niet ontvangen, kan allemaal bij Postnl. :roll: :shock:

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Het zijn de webwinkels die dit laten gebeuren maar het zijn ook de webwinkels die het kunnen veranderen.
Zolang de webwinkels dit beleid blijven accepteren kost het hun geld en omzet. Als het te lang duurt gaan klanten elders kopen en wordt het pakket niet aangenomen of opgehaald. Dan kan deze terug naar de webwinkel terwijl de bezorger wel krijgt betaald. Bezorgers varen er dus wel bij als het afleveren van pakketten een rommeltje is.
Ook als een pakket niet goed wordt bezorgd, of zo als ik vanmiddag zag gewoon in een drukke straat voor de deur gezet, kost het de webwinkels omzet en geld.
Het wordt tijd dat de webwinkels gezamenlijk gaan optrekken en gewoon modelcontracten gaan opstellen met bezorgdiensten over schadevergoeding als een pakket door toedoen van de bezorgdienst niet juist of tijdig wordt bezorgd.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Er is een label/code aangemaakt door de verkoper, maar het pakket is nog niet bij de post, zo simpel is het.
Post.nl communiceert dat wel slecht overigens.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
13 jan 2026 20:07
Het wordt tijd dat de webwinkels gezamenlijk gaan optrekken en gewoon modelcontracten gaan opstellen met bezorgdiensten over schadevergoeding als een pakket door toedoen van de bezorgdienst niet juist of tijdig wordt bezorgd.
Was het maar zo makkelijk. De macht op dat gebied ligt grotendeels bij de transportbedrijven. Als je een beetje webwinkel hebt, dan kan je niet zomaar even overstappen. Enerzijds door eigen ict systemen, anderzijds omdat niet elk transportbedrijf zit te wachten op een lastige klant.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Arizonakid schreef:
13 jan 2026 21:20
Er is een label/code aangemaakt door de verkoper, maar het pakket is nog niet bij de post, zo simpel is het.
Klopt, dat is het. Op het moment dat het label is aangemaakt communiceert Post.nl dat het pakket 'morgen' geleverd wordt - maar als de verzender geen haast heeft en het pas na een paar dagen brengt, wordt het dus later. Dat is hoe het bij Post.nl werkt.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
13 jan 2026 21:31
Ik_weet_niet_alles schreef:
13 jan 2026 20:07
Was het maar zo makkelijk. De macht op dat gebied ligt grotendeels bij de transportbedrijven. Als je een beetje webwinkel hebt, dan kan je niet zomaar even overstappen. Enerzijds door eigen ict systemen, anderzijds omdat niet elk transportbedrijf zit te wachten op een lastige klant.
Ik schrijf ook niet dat elke webwinkel dit apart moeten gaan regelen maar zij kunnen wel gezamenlijk optrekken. Zij zijn degene die de rekening betalen voor de fouten van de vervoerders.

wikop

Door het winterse weer van de afgelopen tijd kan je pakket wat langer onderweg zijn.

Goedkope Goederen NL
Bezorgtijd wordt berekendDoor drukte duurt de bezorging wat langer dan normaal. We bezorgen je pakket zo snel mogelijk.
Laatste update: 10 januari om 04:15 uur

Dit had ik,en na het contact met hun krijg ik nu een mail plots dat het morgen komt.........

Roze Angora

witte angora schreef:
13 jan 2026 21:50
Arizonakid schreef:
13 jan 2026 21:20
Klopt, dat is het. Op het moment dat het label is aangemaakt communiceert Post.nl dat het pakket 'morgen' geleverd wordt - maar als de verzender geen haast heeft en het pas na een paar dagen brengt, wordt het dus later. Dat is hoe het bij Post.nl werkt.
Nee, dat klopt echt niet. Als er alleen nog een label is aangemaakt staat er bij Postnl dat het pakket is aangemeld maar nog niet ontvangen. Zolang het alleen aangemeld is, krijg je ook geen bezorgdag/tijd.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zou gewoon lekker beklag doen bij de verkoper, daar heb je immers een overeenkomst mee. Laat die het maar regelen met PostNL. Vaak is het immers ook de verkoper die belooft 'levering volgende dag', laat ze dat dan ook maar waarmaken. Kunnen ze dat niet, hadden ze maar direct toen het begon te sneeuwen de website moeten aanpassen en de correcte levertijden weergeven. En als dat te lastig is om het weer niet mee werkt, beloof dan simpelweg niets over levertijden op de site tot de weersituatie geklaard is.

Roze Angora

Cro schreef:
13 jan 2026 23:15
Ik zou gewoon lekker beklag doen bij de verkoper, daar heb je immers een overeenkomst mee. Laat die het maar regelen met PostNL. Vaak is het immers ook de verkoper die belooft 'levering volgende dag', laat ze dat dan ook maar waarmaken. Kunnen ze dat niet, hadden ze maar direct toen het begon te sneeuwen de website moeten aanpassen en de correcte levertijden weergeven. En als dat te lastig is om het weer niet mee werkt, beloof dan simpelweg niets over levertijden op de site tot de weersituatie geklaard is.
Ik heb zelf helemaal geen moeite om een paar dagen op mijn pakketten te wachten. Waar ik een hekel aan heb, is dat ze tig x de bezorgdag gaan schuiven. Zet gewoon dat het pas over 3 of 5 dagen geleverd wordt, weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En Ali bezorgde zelfs binnen een week met de PostNL. Gewoon ff testen of ze ook duurder waren geworden na 1 januari. Nee dus eerder nog goedkoper. Verlengingen voor de autogordels 2 stuks inclusief porto voor 12 euro.

Roze Angora

Roze Angora schreef:
13 jan 2026 19:58
wikop schreef:
13 jan 2026 19:26
ja erg he?
Zojuist bericht dat het nu 'weer' ontvangen is en dat het morgen bezorgd wordt. Misschien is het vanavond toch weer niet ontvangen, kan allemaal bij Postnl. :roll: :shock:
Oh nee, toch weer niet. Vanmorgen om 6.30 uur stond in de app dat de bezorging vandaag tussen 9.15-11.45 helaas niet gehaald werd (werd, verleden tijd :shock: )

Nu, 8.30 uur: bezorgtijd nog niet bekend. Niet alleen de bezorging is complete chaos, ook de app meldingen slaan nergens op.

Maandje geleden 'bezorger is onderweg'. Drie dagen later is hij nog steeds onderweg naar de Primera. Ook daar worden ze gek van de chaos bij Postnl.

Roze Angora

Ik zie dat de app op 31/12 is bijgewerkt: 'In deze versie hebben we gewerkt in de machinekamer vd app. Tussendoor hebben we nog wat bugs vermorzeld.'
Ze zijn vergeten deze tekst er achter te zetten: tussendoor hebben we weer wat nieuwe bugs toegevoegd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De output van de app wordt nooit beter dan de input die de mensen die ermee werken erin stoppen.

Plaats reactie