Huisaansluiting glasvezelkabel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Opvrager

Re: Huisaansluiting glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Opvrager »

Nog in de meterkast wezen kijken er lopen veel leidingen en kabels naar boven. Het is een gesloten appartementen complex dus van buiten af moeten ze onder de gang door. Ik zou niet weten hoe ze anders de kabel moeten aanleggen naar mijn voordeur ten zij ze deze van ODF gebruiken.
Dus ook de straat gaat weer open.
Ik ga ervan uit dat er tussen de kruipruimte een mogelijkheid is want de vloer van de meterkast is beton.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik had enkele jaren geleden een 3 x 25 A aansluiting nodig ipv de 1 x 35 A. Daar had ik de toestemming voor nodig van mijn buren. Dat was geen enkel probleem. Zo kan het ook. Je kunt ook eens aan een ander denken.

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Opvrager schreef:
25 jan 2026 12:18
Nog in de meterkast wezen kijken er lopen veel leidingen en kabels naar boven. Het is een gesloten appartementen complex dus van buiten af moeten ze onder de gang door. Ik zou niet weten hoe ze anders de kabel moeten aanleggen naar mijn voordeur ten zij ze deze van ODF gebruiken.
Dus ook de straat gaat weer open.
Ik ga ervan uit dat er tussen de kruipruimte een mogelijkheid is want de vloer van de meterkast is beton.
Ik woon in een tig hoog appartementencomplex, mijn meterkast zit vol met kabels/leidingen naar beneden. Daar zitten o.a. aansluitingen van KPN/ODF en Ziggo. Geen boven, want ik woon op de topetage. In de kruipruimte kan geen enkele bewoner komen, ook niet degenen die beneden wonen.

Opvrager

Dus mocht er weer een bedrijf (bv. Delta) komen om een nieuwe glasvezel aan te leggen. Moeten alle bewoners mee werken i.v.m. de toekomst

De Posthoorn

Opvrager schreef:
25 jan 2026 12:51
Dus mocht er weer een bedrijf (bv. Delta) komen om een nieuwe glasvezel aan te leggen. Moeten alle bewoners mee werken i.v.m. de toekomst
Moeten niet, tenzij door de verhuurder verplicht. Zelf zal ik daar vrijwillig aan meewerken. Wel onder de voorwaarde dat zij komen op een moment dat het mij schikt.

Opvrager

Ik heb ziggo en een odido mobiel abonnement.
In de brief van de KPN staat dat als ik niet meewerk dan kan ik in de toekomst niet meer internetten, bellen en televisie kijken omdat zij dan het kopernetwerk uitzetten.
Daar geloof ik dus niet in.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Opvrager schreef:
25 jan 2026 13:41
In de brief van de KPN staat dat als ik niet meewerk dan kan ik in de toekomst niet meer internetten, bellen en televisie kijken omdat zij dan het kopernetwerk uitzetten.
Leugentje om bestwil, om maar zoveel mogelijk medewerking te krijgen.
Dit geldt immers alleen maar voor huishoudens die nog met DSL internetten.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Opvrager schreef:
Zij gaan inderdaad het kopernetwerk uitzetten. En Ziggo zal dat op termijn ongetwijfeld ook gaan doen. Ze investeren al minimaal omdat steeds meer klanten hun Ziggo abonnement opzeggen en de eigenaar van Ziggo de focus verlegt naar andere gebieden dan televisie/internet. Liberty Global investeert primair in groeisectoren.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Opvrager schreef:
Voor u persoonlijk is het inderdaad niet nodig en is het dan ook een loos dreigement. Maar als u buren heeft die wel bij KPN zitten en afhankelijk zijn van uw medewerking dan kan de verhuurder u daartoe verplichten.
Zo was het bij in de flat ook: als ik zelf geen aansluiting wilde, prima dan hoefde ik niet mee te werken. Maar als mijn bovenburen wel een glasvezelaansluiting wilden hebben, was ik wel verplicht om mee te werken volgens mijn verhuurder.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Ondertussen bijna 50 berichten over een kabeltje.... Je laat het aanleggen of niet, in principe beslist de verhuurder/woningeigenaren. Zo simpel is het.
Wij hebben een provider, geen enkele kabelboer met mooie of zonder praatjes komt hier in de tuin, laat staan in de woning.
Klaar !

De Posthoorn

BL2 schreef:
25 jan 2026 13:52
Ondertussen bijna 50 berichten over een kabeltje.... Je laat het aanleggen of niet, in principe beslist de verhuurder/woningeigenaren. Zo simpel is het.
Wij hebben een provider, geen enkele kabelboer met mooie of zonder praatjes komt hier in de tuin, laat staan in de woning.
Klaar !
Als het een koopwoning is, kan je dat idd zelf beslissen. Als het een koopappartement is, is het aan de VVE. En wat is er mis aan het aantal berichten? Je doet er toch zelf ook aan mee?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat een groot aantal berichten veroorzaakt zijn doordat de situatie niet goed duidelijk was.

Plaats reactie