Misschien even on topic blijven? Of moeten we het ook nog gaan hebben over het kwartje van Kok?rwolters schreef: ↑25 jan 2026 21:03De gemiddelde Nederlander heeft zich daardoor inderdaad niet laten weerhouden om na het aftreden van het kabinet wee exact hetzelfde te stemmen waardoor het kabinet door kon. Dus kennelijk vond een meerderheid het prima om het te vergeten.Consumenneke schreef: ↑25 jan 2026 13:39NeoDutchio schreef: ↑24 jan 2026 10:14Ik vraag mij wel af of u representabel bent voor de gemiddelde Nederlander.
De gemiddelde Nederland had geen last van de Toeslagaffaire: zullen we dat maar vergeten verder?
Onderzoek naar de ernst van 'klantenmishandeling'?
-
De Posthoorn
Re: Onderzoek naar de ernst van 'klantenmishandeling'?
J. Deltoer
vindt dit leuk
Dat doet Thuisbezorgd.nl dus ook tegenwoordig. Via hun chatbot kan je geen oplossing bereiken. Maar er stond nog een telefoonnummer in hun algemene voorwaarden. Dus net maar even gebeld.
En wat schets mijn verbazing, een computer stem. Klanten moeten kiezen voor optie 2. Daarna verteld de computer stem dat je de chatbot moet gebruiken en wordt de verbinding verbroken.
Dus een webwinkel is verplicht op Internet een telefoonnummer te vermelden, echter bellen heeft geen nut want ze hangen dan automatisch op.
https://nos.nl/artikel/2466109-telefoon ... rplichting
Los daarvan ben ik gestopt met Thuisbezorgd. Of de producten zijn duurder dan bij de zaakzelf of je betaald hetzelfde maar dan krijgt de zaak gewoon minder geld. Ik bestel gewoon bij de zaak zelf of beter ga het gewoon zelf halen. Is gezelliger en je ziet meteen wat je krijgt. Dat kan omdat ik in mijn omgeving keuze genoeg heb.Speedy123 schreef: ↑26 jan 2026 10:37Dat doet Thuisbezorgd.nl dus ook tegenwoordig. Via hun chatbot kan je geen oplossing bereiken. Maar er stond nog een telefoonnummer in hun algemene voorwaarden. Dus net maar even gebeld.
En wat schets mijn verbazing, een computer stem. Klanten moeten kiezen voor optie 2. Daarna verteld de computer stem dat je de chatbot moet gebruiken en wordt de verbinding verbroken.
Dus een webwinkel is verplicht op Internet een telefoonnummer te vermelden, echter bellen heeft geen nut want ze hangen dan automatisch op.
https://nos.nl/artikel/2466109-telefoon ... rplichting
De Posthoorn
vindt dit leuk
Dit is zeker een zeer irritant verschijnsel. Vooral die chatboxen zijn complete waanzin. Je krijgt nooit een zinnig antwoord op een directe vraag. Deze zouden overal meteen moeten worden afgeschaft, ja zelfs verboden. Men hanteert deze ondingen zogenaamd om op personeel te besparen en efficienter te werken. Een fatsoenlijk bedrijf hoort ook fatsoenlijk te communiceren en derhalve telefonisch als via de mail snel bereikbaar te zijn. Tevens zijn de telefonische wachttijden bij veel instanties a-sociaal lang. En wij accepteren dit maar allemaal. En kom nu niet aan met het verhaal dat het anders te duur wordt. Daar heb ik als consument geen boodschap aan.
-
J. Deltoer
Het is meer dat er geen fatsoenlijk personeel meer voor is. Men is tegenwoordig liever actief als influencer, coach, content creator, content manager, inclusie-officer of iets vaags in de marketing, reclame of men is full time activist.
Voor gewoon werken is niemand meer voor te vinden.
Ik heb even wat verder doorgespit en toen werd alles duidelijk:
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a2ee816d/
De reden is kostenbesparing na de overname:
https://nl.trustpilot.com/review/thuisbezorgd.nl
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a2ee816d/
Thuisbezorgd heeft een heel groot deel van de klantenservice eruit gegooid. Vandaar ze niet langer bereikbaar zijn en je ze ook niet meer kan bellen en je aan de Chatbot overgeleverd bent.Just Eat Takeaway, beter bekend als Thuisbezorgd.nl, ontslaat een groot deel van haar medewerkers. Het gaat om zo’n 200 mensen. Zij werken bij de klantenservice van onder andere Thuisbezorgd. „Een moeilijke boodschap.”
De reden is kostenbesparing na de overname:
Op Trustpilot regent het momenteel ook klachten over de Chatbot die niets oplost.Just Eat Takeaway werd onlangs overgenomen door investeringsmaatschappij Prosus voor 4,1 miljard euro.
https://nl.trustpilot.com/review/thuisbezorgd.nl
-
De Posthoorn
Nou, de chatbot van Coolblue lost ook niks op hoor. Echte medewerkers zijn ook daar blijkbaar verdwenen.
Denk dat daar het probleem ligt. Als een bedrijf een klantenservice moet hebben die direct en deskundig moet kunnen helpen dan wordt het inderdaad erg duur. Dus worden andere middelen gezocht. Soms is dat een (lang en onduidelijk) keuze menu waardoor U misschien sneller de juiste deskundige aan de lijn krijgt en anders is dat de chatbot die eigenlijk hetzelfde probeert te doen. En jammer voor U dat U er geen boodschap aan heeft maar het is inderdaad een kosten kwestie.Johan-17 schreef: ↑26 jan 2026 15:06Dit is zeker een zeer irritant verschijnsel. Vooral die chatboxen zijn complete waanzin. Je krijgt nooit een zinnig antwoord op een directe vraag. Deze zouden overal meteen moeten worden afgeschaft, ja zelfs verboden. Men hanteert deze ondingen zogenaamd om op personeel te besparen en efficienter te werken. Een fatsoenlijk bedrijf hoort ook fatsoenlijk te communiceren en derhalve telefonisch als via de mail snel bereikbaar te zijn. Tevens zijn de telefonische wachttijden bij veel instanties a-sociaal lang. En wij accepteren dit maar allemaal. En kom nu niet aan met het verhaal dat het anders te duur wordt. Daar heb ik als consument geen boodschap aan.
En daarbij zijn er waarschijnlijk ook niet veel mensen te vinden het leuk vinden om op de klantenservice uitgescholden te worden met allerlei ziektes ed. En de meeste mensen die dat doen geven het bij een chatbot sneller op omdat ze daar hun hart niet kunnen luchten. Dit is overigens mijn persoonlijke mening uiteraard.
Laatst gewijzigd door Dirkie op 27 jan 2026 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan natuurlijk ook komen omdat de door U genoemde 'beroepen' nu eenmaal sneller meer geld opleveren van 'gewoon werken' waardoor zijn al sneller minder kunnen werken en meer van het leven genieten. En dan is de keuze snel gemaakt. Welkom in de moderne realiteit.J. Deltoer schreef: ↑26 jan 2026 15:38Het is meer dat er geen fatsoenlijk personeel meer voor is. Men is tegenwoordig liever actief als influencer, coach, content creator, content manager, inclusie-officer of iets vaags in de marketing, reclame of men is full time activist.
-
Morgan le Fay
Bij Gemeentes wordt als het goed is het loket Integrale toegang toegepast. Daar komen alle WMO, Jeugd en Participatiewet vragen op een centraal punt binnen en worden daar gelijk in behandeling genomen of als het nvt doorwerwezen naar....
-
J. Deltoer
Zeker, dat bestrijd ik ook niet.Dirkie schreef: ↑27 jan 2026 10:06Dat kan natuurlijk ook komen omdat de door U genoemde 'beroepen' nu eenmaal sneller meer geld opleveren van 'gewoon werken' waardoor zijn al sneller minder kunnen werken en meer van het leven genieten. En dan is de keuze snel gemaakt. Welkom in de moderne realiteit.J. Deltoer schreef: ↑26 jan 2026 15:38Het is meer dat er geen fatsoenlijk personeel meer voor is. Men is tegenwoordig liever actief als influencer, coach, content creator, content manager, inclusie-officer of iets vaags in de marketing, reclame of men is full time activist.
Dus is het de realiteit dat we dankzij het feit dat deze beroepen bestaan enerzijds peperdure boodschappen moeten afrekenen (door al die reclame) en er anderzijds geen bouwvakker of verzorgende te krijgen is. En ook geen klantenservicemedewerker.
Het is ook de keuze om geen service en claims af te hoeven wikkelen door de communicatie simpelweg onmogelijk te maken. Om gewoon meer geld te verdienen.
Zo ook met thuisbezorgd. Ze gaan me 8,50 euro terug betalen van een bestelling van 65 euro waarvan alleen de garnituur geleverd is. Uiteraard ben ik het daar niet mee eens, dan zou ik 54,50 euro betaald hebben voor een zakje friet, klein bakje sla en een bakje rijst. Want de Griekse hoofdschotel ontbrak.
Ik heb hemel en aarde bewogen om maar contact te krijgen met Thuisbezorgd, via de chatbot, via de email, via de site review et cetera. De gedachte was dat zodra een medewerker het verhaal leest, dan snapt die dat 8,50 euro geen compensatie is voor een niet geleverde hoofdschotel van een bestelling van 65 euro.
Inmiddels heb ik ook aardig wat emails terug ontvangen, geen enkele email gaat in op het feit dat de hoofdschotel niet geleverd is, het enige wat ze keer op keer stellen is we betalen u 8,50 euro terug. Zonder verdere motivatie of ingaan op mijn argumentatie. Zelf een ontbinding van de koop wegens niet leveren, negeren ze gewoon.
Dit soort gedrag kan nu omdat je niemand meer te spreken krijgt.
-
Morgan le Fay
Een klantenservice optuigen is duur en niet productief. In de geleverde dienst/product zal dan dit stukje verdisconteerd moeten worden. Het product wordt dan onevenredig duur.
Al die online (maaltijd)bezorgdiensten hebben een minimale winstmarge .
Alleen bij de grote jongens als Bol/Amazon zit er een backoffice omdat op het totaal plaatje dit een klein onderdeel is.
Vandaar de botjes.
Alleen bij de grote jongens als Bol/Amazon zit er een backoffice omdat op het totaal plaatje dit een klein onderdeel is.
Vandaar de botjes.
De marge van Thuisbezorgd is gemiddeld 14 tot 15 procent van de bestelwaarde. Plus service kosten, plus bezorg kosten. Daarmee verdiend Thuisbezorgd al snel 25% van de bestelwaarde aan omzet. De andere 75 procent gaat naar het restaurant.Morgan le Fay schreef: ↑27 jan 2026 10:37Een klantenservice optuigen is duur en niet productief. In de geleverde dienst/product zal dan dit stukje verdisconteerd moeten worden. Het product wordt dan onevenredig duur.
Vandaar de botjes.![]()
https://www.deondernemer.nl/actueel/ho ... gle.com%2F
Dus zo minimaal is de marge die Thuisbezorgd.nl maakt niet.
Het probleem is dat fouten in de bezorging leiden tot minder winst, immers het herstellen van een fout kost geld. En bij terugbetaling kan dat zelf 4x meer kosten dan er aan omzet verdiend werd. Als je de service desk de deur uit doet, klanten afscheept met minimale compensatie, dan leidt dat op de korte termijn tot meer winst.
Op de langere termijn uiteraard niet want veel mensen, waaronder ikzelf, laten zich slecht één keer belazeren. Daarna bestellen ze nooit meer bij je.
Maar ja, is een investering maatschappij van plan om de aandelen langdurig in bezit te houden, of willen ze de winstmarge op korte termijn omhoog krikken en daarna de boel weer naar de beurs brengen?
-
witte angora
Toch zou het me niet verbazen als er eerdaags een kentering komt. Vanmorgen een mail gehad dat de tandartspraktijk de facturering en inning voortaan zelf gaat doen. Dus niet meer via een externe organisatie. Denk dat het ze een hoop geld scheelt. Sowieso gaan de tandartskosten nu met 1% naar beneden. Een afspraak maken gaat sinds vorig jaar sowieso per definitie al via de telefoon. Daar zijn ongetwijfeld goede redenen voor.
M.i. zou het veel beter zijn als klanten gewoon direct bij de toko bestellen die ook levert. Vroeger kon het prima zonder een club als thuisbezorgd, waarom zou dat nu dan niet meer kunnen?
M.i. zou het veel beter zijn als klanten gewoon direct bij de toko bestellen die ook levert. Vroeger kon het prima zonder een club als thuisbezorgd, waarom zou dat nu dan niet meer kunnen?
IK heb gisteren een rekening gehad van Infomedics. De reden dat tandartsen daar gebruik van maken is dat voor hun het incasseren een groot probleem kan zijn. Dus kiezen ze vaak voor factoring, de factormaatschappij neemt de vordering dan over tegen een vergoeding.witte angora schreef: ↑27 jan 2026 11:24Toch zou het me niet verbazen als er eerdaags een kentering komt. Vanmorgen een mail gehad dat de tandartspraktijd de facturering en inning voortaan zelf gaat doen. Dus niet meer via een externe organisatie. Denk dat het ze een hoop geld scheelt. Sowieso gaan de tandartskosten nu met 1% naar beneden.
Heb vroeger nog een tandarts gehad waar je meteen moest pinnen. Ook zo kan je betaalproblemen voorkomen.
De kans dat klanten steeds vaker rechtstreeks gaan bestellen bij een toko, is zeer groot met het nieuwe beleid van Thuisbezorgd. Je hebt dan nog maar met één partij te maken en die partij is wel gewoon bereikbaar. ook zal die problemen vaak op willen lossen omdat klantenbinding voor een restaurant belangrijk is. Het is in ieder geval wel iets wat ik vanaf heden zal doen.
Vroeger (voor Corona) ging je meestal zelf langs de snackbar of restaurant om een bestelling op te halen. En dat kan nog steeds zonder problemen. Maar het is zo gemakkelijk om te bestellen via internet en daar is Thuisbezorgd op mee gaan liften. In het begin heel leuk en goed, maar tegenwoordig zijn de ondernemers er door de kosten niet zo blij meer mee. Ken een paar zaken die dat vinden maar die geven ook aan dat als ze niet mee doen ze ook klanten verliezen. Ik weet intussen dat als ik zelf ga halen ik mijn bestelling goedkoper, compleet en sneller krijg. En gelukkig kan dat in mijn woonplaats ook want er is keuze genoeg.witte angora schreef: ↑27 jan 2026 11:24Toch zou het me niet verbazen als er eerdaags een kentering komt. Vanmorgen een mail gehad dat de tandartspraktijk de facturering en inning voortaan zelf gaat doen. Dus niet meer via een externe organisatie. Denk dat het ze een hoop geld scheelt. Sowieso gaan de tandartskosten nu met 1% naar beneden. Een afspraak maken gaat sinds vorig jaar sowieso per definitie al via de telefoon. Daar zijn ongetwijfeld goede redenen voor.
-
De Posthoorn
Je vergeet de steeds groter wordende groep wanbetalers. Het kost veel tijd, dus geld, om achter je geld aan te gaan. Daarvoor werd juist van de diensten van Infomedics gebruik gemaakt.witte angora schreef: ↑27 jan 2026 11:24Toch zou het me niet verbazen als er eerdaags een kentering komt. Vanmorgen een mail gehad dat de tandartspraktijk de facturering en inning voortaan zelf gaat doen. Dus niet meer via een externe organisatie. Denk dat het ze een hoop geld scheelt. Sowieso gaan de tandartskosten nu met 1% naar beneden. Een afspraak maken gaat sinds vorig jaar sowieso per definitie al via de telefoon. Daar zijn ongetwijfeld goede redenen voor.
Dat klopt. Ik heb heel wat ervaring met dit soort opdrachtgevers. Wat je ziet is dat het incassowerk ze onevenredig veel tijd en energie kost - tijd en energie die ze veel beter en rendabeler in kunnen zetten in hun core business. Komt bij dat er vrijwel altijd sprake is van een hulpverlener-patiënt-relatie, waarin ook nog zaken als zorgplicht meespelen. Zorg kan niet altijd geweigerd worden. Dan is het heel fijn als openstaande facturen daar niet direct een complicerende factor in zijn.De Posthoorn schreef: ↑27 jan 2026 12:16Je vergeet de steeds groter wordende groep wanbetalers. Het kost veel tijd, dus geld, om achter je geld aan te gaan. Daarvoor werd juist van de diensten van Infomedics gebruik gemaakt.
-
De Posthoorn
Ik begrijp ook werkelijk de reden niet waarom zo'n tandarts het weer zelf gaat afhandelen. Vermeende bezuiniging? Hij heeft vlg mij geen flauw benul waar hij aan begint. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele klanten die in termijnen willen betalen. Ik wens hem veel succes.Moneyman schreef: ↑27 jan 2026 12:27Dat klopt. Ik heb heel wat ervaring met dit soort opdrachtgevers. Wat je ziet is dat het incassowerk ze onevenredig veel tijd en energie kost - tijd en energie die ze veel beter en rendabeler in kunnen zetten in hun core business. Komt bij dat er vrijwel altijd sprake is van een hulpverlener-patiënt-relatie, waarin ook nog zaken als zorgplicht meespelen. Zorg kan niet altijd geweigerd worden. Dan is het heel fijn als openstaande facturen daar niet direct een complicerende factor in zijn.De Posthoorn schreef: ↑27 jan 2026 12:16Je vergeet de steeds groter wordende groep wanbetalers. Het kost veel tijd, dus geld, om achter je geld aan te gaan. Daarvoor werd juist van de diensten van Infomedics gebruik gemaakt.