Misleidt Ekoplaza als de aanbieding in de winkel duurder is?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Beijummo

Misleidt Ekoplaza als de aanbieding in de winkel duurder is?

Ongelezen bericht door Beijummo »

Ekoplaza verstuurd wekelijks nieuwsbrieven met de aanbiedingen en een link naar de website met de week-aanbiedingen. Je kunt er gelijk online shoppen, dezelfde aanbiedingen zijn er ook in de winkels. Ik kwam er nu achter dat voor groente in de webwinkel per stuk wordt afgerekend, dat is ook wat er op de website als aanbieding staat. Je kunt immers niet van tevoren per gewicht afrekenen als je niet weet welke pompoen ze pakken.
In de winkel kan dat wel, en dan krijg ik daar dezelfde aanbieding, met dezelfde prijs, maar dan (in het voorbeeld van de pompoen) niet per stuk maar per kg. Dan ben ik bij de standaard oranje pompoen van 1,3 kg dus een stuk duurder uit.
Er wordt op de website geen winkel-prijs genoemd.
Is dat misleidende reklame (zo voelt het voor mij), of is het voldoende als er in de winkel bij het product de winkelprijs vermeld staat?

Ezel

Re: Misleidt Ekoplaza als de aanbieding in de winkel duurder is?

Ongelezen bericht door Ezel »

Wat zegt Ekoplaze hierover?
(Ik dacht dat reclame met een C is)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik online kijk, dan staat er bij de pompoen in de folder per kilo bij. Online bestellen gaat dan weer niet. Idem bij shiitake, bloedsinaasappel, witte druiven en bij meer dat per gewogen eenheid gaat.
Bij Kaas die ik een prijs per 100 gram, maar online kan je alleen een 500 gram stuk bestellen.

Het lijkt er mij op dat gewogen producten niet online gekocht kunnen worden. In de folder staat overal netjes de prijs per gram/100gram/1kilo bij, dat is dus ook netjes. Wellicht staat er een foutje in de nieuwsbrief, dat kan. We zijn allemaal mensen en overal gaat er wel eens iets mis.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Als iedereen die een keer een typfout heeft gemaakt op z'n werk misleidt kunnen we iedereen opsluiten naast die kinderen die iemand anders hier wil vervolgen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Beijummo schreef:
26 jan 2026 11:34
In de winkel kan dat wel, en dan krijg ik daar dezelfde aanbieding, met dezelfde prijs, maar dan (in het voorbeeld van de pompoen) niet per stuk maar per kg. Dan ben ik bij de standaard oranje pompoen van 1,3 kg dus een stuk duurder uit.
Is dat misleidende reklame (zo voelt het voor mij), of is het voldoende als er in de winkel bij het product de winkelprijs vermeld staat?
Kort samengevat. Je krijg reclame waarin je een exemplaar voor € 2,50 krijg aangeboden. Als je een exemplaar besteld dan krijg je de ene keer een exemplaar van 1000 gram en de andere keer een exemplaar van 980 gram. De prijs is wel altijd € 2,50. Zo iets?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
26 jan 2026 21:35
Beijummo schreef:
26 jan 2026 11:34
Kort samengevat. Je krijg reclame waarin je een exemplaar voor € 2,50 krijg aangeboden. Als je een exemplaar besteld dan krijg je de ene keer een exemplaar van 1000 gram en de andere keer een exemplaar van 980 gram. De prijs is wel altijd € 2,50. Zo iets?
Volgens TS online wel. Kom je in de winkel betaal je €2,50 per kilo en niet per stuk. Echter lukt het mij niet om online gewogen producten te bestellen. In mijn ogen kan het ook simpelweg om een drukfout in de nieuwsbrief gaan. In de folder staat het immers wel goed.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
26 jan 2026 20:28
Als iedereen die een keer een typfout heeft gemaakt op z'n werk misleidt kunnen we iedereen opsluiten naast die kinderen die iemand anders hier wil vervolgen.
Het is alleen zo vervelend dat die typefouten altijd, maar dan ook altijd, in het nadeel van de klant zijn. Maar waarom meteen opsluiten? Gewoon een tik op de vingers gaat uiteindelijk toch ook een keer werken? Je ziet dat Appie haar beleid om misbruik te maken van de onoplettendheid van klanten enigszins heeft aangepast, omdat ze niet anders meer konden. Gewoon, om wat te noemen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gewoon laten betalen voor wat je vernielt. Geen geld? Dan maar werken voor je geld. Geldt ook voor palestina en xr activisten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit heeft toch niets met een typefout te maken, maar gewoon met pure logica?

Als je online bestelt moet de prijs bekend zijn en kan er eventueel direct betaald worden. Dus kiest men voor een prijs per stuk, omdat men anders de bestelling niet kan afronden (het gewicht van het product is namelijk nog niet bekend).

In de winkel is die noodzaak er niet, dus werkt men met hun normale prijsstelling, de prijs per kilogram.

Plaats reactie