Hele slechte en bijzondere ervaring met Open Dutch Fiber
Re: Hele slechte en bijzondere ervaring met Open Dutch Fiber
Als je denkt dat het nog gekker kan. Donderdag stond er onaangekondigd een werkploeg van ODF te graven en waren voornemens een kabel te schieten (terwijl ik die dus al heb!). Ik was niet thuis, maar aan de camerabeelden te zien is er uiteindelijk geen kabel geschoten. Wel zijn er tegels in mijn voortuin ongevraagd omhoog gehaald en zonder deze terug te plaatsen zo achtergelaten.
Ik heb geen toestemming voor deze handelingen verleend. Met de voltooide aanleg van het glasvezelpunt is de eerdere toestemming ook niet meer van toepassing. Dit valt dan dus onder huisvredebreuk en vernieling en daar heb ik ODF op gewezen. 13 februari heb ik weer een nieuwe afspraak staan (nummer 6!!) . Ze komen dan het nieuwe glasvezelpunt doormeten en administratief afmelden. Dat heeft de vorige onderaannemer dus nagelaten.
Gaat weer lekker dus.
Ik heb geen toestemming voor deze handelingen verleend. Met de voltooide aanleg van het glasvezelpunt is de eerdere toestemming ook niet meer van toepassing. Dit valt dan dus onder huisvredebreuk en vernieling en daar heb ik ODF op gewezen. 13 februari heb ik weer een nieuwe afspraak staan (nummer 6!!) . Ze komen dan het nieuwe glasvezelpunt doormeten en administratief afmelden. Dat heeft de vorige onderaannemer dus nagelaten.
Gaat weer lekker dus.
Laatst gewijzigd door MDGIV op 09 feb 2026 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dat snap ik heel goed. Ze hebben het wel opnieuw kunnen activeren (zonder nieuw abonnement wat ze eerst voorstelde en ik absoluut niet mee akkoord ging). Maar dus wel weer met maand opzegtermijn. Vanaf 2 maart kan ik middels de overstapservice weer overstappen.
Vrijdag is weer een medewerker langs geweest (afspraak nummer 6!). Voor de tweede keer is het glasvezelaansluitpunt doorgemeten. Ik moest de monteur er zelf op wijzen dat de aansluiting ook in de wijkcentrale nog gepatched moest worden. Dat ging hij doen en dan was alles in orde.
Navraag bij ODF vandaag leert dat de aansluiting nog steeds niet administratief is afgemeld. Zojuist ook een e-mail van Odido ontvangen met daarin de melding dat er een technisch probleem buiten de woning is geconstateerd en de netwerkpartner deze gaat oplossen. Het wordt echt een gebed zonder eind....
Navraag bij ODF vandaag leert dat de aansluiting nog steeds niet administratief is afgemeld. Zojuist ook een e-mail van Odido ontvangen met daarin de melding dat er een technisch probleem buiten de woning is geconstateerd en de netwerkpartner deze gaat oplossen. Het wordt echt een gebed zonder eind....
-
Arizonakid
U heeft het geduld van minimaal twee engelen.
Geen cent zou ik betalen voor een overeenkomst met zo’n incompetente partij, want dit is pas het begin van de ellende natuurlijk.
Geen cent zou ik betalen voor een overeenkomst met zo’n incompetente partij, want dit is pas het begin van de ellende natuurlijk.
MDGIV
vindt dit leuk
Ja het is dat ik nu in een vrij duur Ziggo abonnement zit. De overstap naar Odido scheelt mij veel geld. Maar ze wekken niet echt de indruk mij als klant te willen. Wellicht toch maar eens naar KPN kijken (echter hebben die hier nog geen glasvezelnetwerk).Arizonakid schreef: ↑17 feb 2026 15:10U heeft het geduld van minimaal twee engelen.
Als het eenmaal werkt schijnt Odido verder prima te zijn. Ken vele mensen die een prima internetverbinding hebben. Echter met al die onderaannemers gaat het vreselijk mis.
-
Arizonakid
Ik heb alleen ervaring met een (zakelijk) odido abonnement voor telefonie. Rampzalig veel storingen. Geef mij Ziggo maar, eerlijk gezegd.
-
StevieNL81
Bel ze op z'n minst voor een retentie aanbod. Kan je daarna alsnog een afweging maken.
Je bedoelt Ziggo? Die geven nog amper korting aan bestaande klanten. Bij 1 jaar 3 maanden 10 euro korting en bij 2 jaar 6 maanden 10 euro korting. Dat is het wel tegenwoordig. En bij nieuwe klanten maar strooien met televisies, Playstations etc.StevieNL81 schreef: ↑17 feb 2026 17:23Bel ze op z'n minst voor een retentie aanbod. Kan je daarna alsnog een afweging maken.
Daar gaat de ACM een stokje voor steken.
MDGIV
vindt dit leuk
-
sergio1963
Dit is ook de reden, dat ik, na nog nooit eerder te zijn overgestapt, was al lid vanaf het allereerste begin onder nog heel andere namen en was 1 van de eersten die op Twinner bellen overstapte Essent/AtHome 2 jaar geleden ben overgestapt naar glasvezel van ODF en ODIDO als provider.MDGIV schreef: ↑18 feb 2026 09:03Je bedoelt Ziggo? Die geven nog amper korting aan bestaande klanten. Bij 1 jaar 3 maanden 10 euro korting en bij 2 jaar 6 maanden 10 euro korting. Dat is het wel tegenwoordig. En bij nieuwe klanten maar strooien met televisies, Playstations etc.StevieNL81 schreef: ↑17 feb 2026 17:23Bel ze op z'n minst voor een retentie aanbod. Kan je daarna alsnog een afweging maken.
Vanochtend bij afspraak nummer 8 (nummer 7 ging niet door vanwege zieke monteur) is dan eindelijk het glasvezelpunt gepatcht en administratief gereed gemeld. Nu direct de mail van Guidion voor de installatieafspraak mogen ontvangen. Het is dat ik nog ergens een nummer van een projectleider van ODF had bewaard (na contact bij de eerdere no shows voor aanleg) waarmee ik weer contact heb opgenomen vanwege de recente problemen met het gereed melden van het punt, anders was ik er nooit meer uitgekomen vrees ik. Deze persoon had gelukkig wel wat doorzettingsmacht waardoor het nu eindelijk na 6 maanden is geregeld.MDGIV schreef: ↑17 feb 2026 14:44Vrijdag is weer een medewerker langs geweest (afspraak nummer 6!). Voor de tweede keer is het glasvezelaansluitpunt doorgemeten. Ik moest de monteur er zelf op wijzen dat de aansluiting ook in de wijkcentrale nog gepatched moest worden. Dat ging hij doen en dan was alles in orde.
Goedendag,
2 maart eindelijk over kunnen stappen. Ruim 6 maanden later. Het bevalt wel supergoed. Odido heeft mij ook nog een compensatie aangeboden (2 maanden gratis internet) vanwege de lange aanlooptijd. Dat is dan ook wel netjes. Het boek is nu gesloten. Ik hoop dat alle partijen hier van leren.
2 maart eindelijk over kunnen stappen. Ruim 6 maanden later. Het bevalt wel supergoed. Odido heeft mij ook nog een compensatie aangeboden (2 maanden gratis internet) vanwege de lange aanlooptijd. Dat is dan ook wel netjes. Het boek is nu gesloten. Ik hoop dat alle partijen hier van leren.
-
sergio1963
U was even in de wet van Murphy beland, voor nu veel plezier, heb zelf goede ervaring met ODF en ODIDOMDGIV schreef: ↑09 mar 2026 10:39Goedendag,
MDGIV
vindt dit leuk