Bandenleader / bandenleader.nl

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
LotteVermeulen

Bandenleader / bandenleader.nl

Ongelezen bericht door LotteVermeulen »

Via bandenleader.nl banden en velgen gekocht voor mijn Volkswagen polo. Volgens de site zouden deze geschikt zijn voor mijn auto.

Bij montage door een erkende garage bleek helaas, dat de velgen niet passen. Dat was teleurstellend, maar wat nog teleurstellender was kwam daarna; Bandenleader weigert elke klacht te behandelen, zodra de velgen of banden gemonteerd zijn. Maar hoe kun je anders controleren of ze daadwerkelijk passen onder je auto?

Ik heb meerdere keren contact opgenomen met bandenleader, maar er wordt geen oplossing geboden. Geen omruiling, geen terugname, niets.

Resultaat; Ik zit nu met onbruikbare velgen en banden, waar ik niets mee kan, terwijl ik afgegaan ben op hun eigen productadvies.

Zeer teleurstellende service en absoluut geen aanrader. Zijn er meer mensen, met soortgelijke ervaringen?

kuklos

Re: Bandenleader / bandenleader.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

LotteVermeulen schreef:
29 jan 2026 11:08
Zijn er meer mensen, met soortgelijke ervaringen?
De zoekfunctie biedt hulp.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Goed, de negatieve ervaringen zijn legio. Wat kan TS nu nog verder doen? Ontbinden op basis van non-nonconformiteit en dan een deurwaarder er bovenop?

LotteVermeulen

Ik heb mij al beroept op non-conformiteit. Maar hun reactie is het volgende:

Hallo,

Zoals eerder aangekondigd, wordt er geen rekening gehouden met klachten en is retourneren niet mogelijk vanwege de montage van de banden.

Het dossier is gesloten.

Met vriendelijke groet,

Mélanie

Dit is letterlijk de mail die zij mij gestuurd hebben.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Uit de algemene voorwaarden:

“De Verkoper garandeert op geen enkele wijze de relevantie, nauwkeurigheid of volledigheid van deze gegevens die slechts ter indicatie worden verstrekt om het zoeken naar producten te vergemakkelijken. Het is aan de Klant om te controleren of de geselecteerde Producten geschikt zijn en overeenkomen met zijn voertuig”

LotteVermeulen

In mijn geval, zouden de velgen moeten passen, volgens de producteigenschappen. Maar in de praktijk, zijn de velgen niet bol genoeg, waardoor ze niet om de remklauw heen vallen.

Bernard2035

Ongelezen bericht door Bernard2035 »

Dag lotte,
Wat een vervelende situatie.
Ik wil graag mijn ervaring delen over Bandenleader (en de afhandeling via Klarna), omdat ik inmiddels ook met hoge kosten en een onbruikbare auto zit.

Ik heb bij Bandenleader velgen besteld die volgens hun specificaties geschikt zouden zijn voor mijn auto.

Na levering zijn de velgen gemonteerd, maar toen bleek dat ze niet onder mijn auto passen. Ik heb hiervoor €230 aan montagekosten moeten betalen, wat ik kan aantonen met een bon van de garage waarop ook staat dat de velgen niet passen.

Daarnaast heb ik inmiddels ook voor €600 aan banden gekocht, die ik nu niet kan gebruiken, omdat mijn auto uitsluitend geschikt is voor een breedset velgen. Zolang de juiste velgen niet worden geleverd, zijn die banden dus waardeloos.

Bandenleader zegt dat gebruikte/gemonteerde velgen niet geruild kunnen worden en wijst naar de garage, maar dat vind ik onterecht:
de velgen zijn door Bandenleader geleverd, niet door de garage
je kunt pas vaststellen of velgen passen na montage
het gaat hier om verkeerd geleverde producten (non-conformiteit)

Ik heb meerdere keren contact gezocht, bewijs aangeleverd en nu ook via Klarna een betwisting ingediend. Die is inmiddels geëscaleerd, maar ik heb nog steeds geen concrete oplossing gekregen.

Wat mij vooral zorgen baart: online lees ik steeds meer vergelijkbare klachten over verkeerde velgen en afwijzing vanwege “montage”, waardoor consumenten met alle kosten blijven zitten.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen en of iemand advies heeft over vervolgstappen, want op dit moment sta ik letterlijk met een auto die ik niet kan gebruiken en bijna €1.000 extra aan kosten.

Alvast bedankt voor het meedenken!

LotteVermeulen

Een deurwaarder sturen, hoe gaat dat in zijn werk?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

LotteVermeulen schreef:
29 jan 2026 11:42
De kans dat een gerechtsdeurwaarder deze zaak voor je gaat behandelen is nihil, en als je al iemand vind die het voor je gaat doen zul je flinke voorschotnota's krijgen. Het bedrijf is gevestigd in Andorra (dus buiten de EU). Lees het topic waar al naar gelinkt werd maar eens door. Als jey het toch wilt: zoek een advocaat die de zaak voor je wil behandelen, die zal dan de dagvaarding wel door een gerechtsdeurwaarder laten betekenen. Het halen van een vonnis zal wel lukken. Maar of je daarna ook nog iets kunt incasseren, is maar zeer de vraag.

Ik zou de aangeschafte spullen verkopen en er niet meer tijd, geld en moeite in steken. Zie het maar als een zure dure les.

(en o ja, trap niet in de onzin die op deze pagina van het Invorderingsbedrijf staat, want daar klopt geen zak van. Met dat bedrijf kom je van de regen in de drup).

Arizonakid

LotteVermeulen schreef:
29 jan 2026 11:42

Zet die velgen op marktplaats, makkelijker en meer kans op succes.

Bernard2035

Ongelezen bericht door Bernard2035 »

Ook ik heb een soortgelijke ervaring met bandenleader.

LotteVermeulen

Bedankt voor jullie reacties. Het is pijnlijk, maar ik begrijp dat ik mijn verlies moet gaan nemen. En dat ga ik doen.

Voor mensen die dit forum lezen, vaak zal het te laat te zijn, maar wees bij deze gewaarschuwd. Ga niet met bandenleader in zee!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het klinkt alsof er niet naar de ET-waarde is gekeken bij het bestellen of dat er andere remmen op zitten.

Arizonakid

Een normaal mens heeft geen idee van ET waardes en dergelijke, en gaat af op wat Bandenleader zegt.
Alleen dekt Bandenleader dat dus af met de algemene voorwaarden, zodat de klant verantwoordelijk is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het moeilijke is dat de meeste auto's meerdere soorten velgmaten gebruiken, omdat andere velgen of andere remmen opties waren. Bij mijn auto's kan ik dus verschillende inchmaten en et-waardes kiezen. En dan zit je ook nog met de J-maat van de velg, die ook nog eens anders kan zijn.

Alles valt of staat met de auto die er is. De enige referentie. Daar kunnen ook wijzigingen aan zijn gemaakt door de jaren heen, waardoor er andere velgen/banden nodig zijn dan standaard.

Zoals ik al vaker zeg, als je er geen verstand van hebt, dan moet je niet voor bandenspeciaalzaak gaan spelen. Zeker niet om 2 tientjes uit te sparen.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ofwel,als partikulier bestellen heeft een enorm risico?

Moneyman

Nijogeth schreef:
30 jan 2026 10:28
Het moeilijke is dat de meeste auto's meerdere soorten velgmaten gebruiken, omdat andere velgen of andere remmen opties waren. Bij mijn auto's kan ik dus verschillende inchmaten en et-waardes kiezen. En dan zit je ook nog met de J-maat van de velg, die ook nog eens anders kan zijn.

Alles valt of staat met de auto die er is. De enige referentie. Daar kunnen ook wijzigingen aan zijn gemaakt door de jaren heen, waardoor er andere velgen/banden nodig zijn dan standaard.
Klopt. Ze kunnen het ook nooit garanderen. Als je via hun bandenzoeker de banden voor je auto zoekt, staat daar overigens ook duidelijk deze melding:
De afmetingen zijn indicatief. Wij raden u aan om de bandafmetingen te controleren voor uw Volkswagen Polo
Je kunt er dus niet blind op varen. En dan kom je terug bij wat je al schreef:
Nijogeth schreef:
30 jan 2026 10:28
Zoals ik al vaker zeg, als je er geen verstand van hebt, dan moet je niet voor bandenspeciaalzaak gaan spelen. Zeker niet om 2 tientjes uit te sparen.

Moneyman

wikop schreef:
30 jan 2026 10:45
Ofwel,als partikulier bestellen heeft een enorm risico?
Wel als je niet weet wat je doet én niet kijkt bij wat voor bedrijf je bestelt.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je bestelt bij het bedrijf dat ook de montage verzorgt zijn de risico's veel kleiner.
Als je aanschaf en montage apart regelt heb je misschien grotere financiële voordelen maar dus grotere risico's. Blijkt duidelijk uit de vele gedupeerden.

Moneyman

Thijs124 schreef:
30 jan 2026 16:09
Als je bestelt bij het bedrijf dat ook de montage verzorgt zijn de risico's veel kleiner.
Klopt. Die keuze bieden ze ook aan, overigens.

Plaats reactie