Miskoop bij Monavida
-
J. Deltoer
Re: Miskoop bij Monavida
Het is als ik het researchwerk van consumenneke goed interpreteer een pot nat, dus mona of moda maakt niet uit.
-
Marretje1973
De retourzending komt niet aan, omdat Monavida de inklaringskosten niet wil betalen. Ik heb het laten uitzoeken door PostNL, die hebben mijn pakket aangetekend en verzekerd verstuurd. Na 1 week was het pakket keurig aangekomen in China. Het ligt nu al 2 maanden bij de douane, te wachten tot Monavida de inklaringskosten betaalt. Dan doen ze dus niet en dus wordt het pakket niet bezorgd. En dus hoeven zij niets terug te betalen. Dat is hun verdienmodel. Uiteindelijk gaat het pakket terug naar Nederland, kan in totaal wel een half jaar duren. Als het pakket terug is, kun je je verzendkosten terugvragen bij PostNL is mij verteld op de chat. Uiteraard heb ik daar een screenshot van gemaakt.
Na 2 maanden mailen met Monavida was ik er klaar mee. Ik had een BH geleverd gekregen met vieze bloedvlekken
Een ondeugdelijk product dus. Volgens de NL wet moeten zij dan de retourkosten op zich nemen. Maar ze willen eerst zelf het product beoordelen... jawel, in China. En daar komt het pakket dus nooit aan. Ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen via Nietbezorgd.nl. Binnen 1 dag nadat zij contact hebben opgenomen kreeg ik al de bevestiging en de volgende dag stond het geld al weer op mijn rekening. Het kan dus wel en blijkbaar weten ze ook heel goed dat ze iets doen wat niet mag. Het schijnt dus ook dat een NL bedrijf geen retouradres in het buitenland mag hebben aldus de ACM.
Voor al die mensen die reageren met "ga gewoon naar de Hema"etc. Hebben jullie nooit iets besteld via een website wat achteraf toch niet aan je wensen voldeed? Realiseer je je wel dat niet iedereen een cupmaat heeft die de Hema verkoopt. Of dat je ook wel eens iets anders wil? Ik had nog nooit gehoord van dropshipping, heb vóór aankoop de hele website gelezen, retourbeleid bekeken en dacht dat het "veilig" was om te bestellen. Dat Monavida de inklaringskosten niet betaalt en daardoor de retourpakketten niet aankomen is nooit bij mij opgekomen. Ik was ook nogal goed van vertrouwen, met mij (gelukkig) velen. Dus oordeel niet gelijk.
Na 2 maanden mailen met Monavida was ik er klaar mee. Ik had een BH geleverd gekregen met vieze bloedvlekken
Voor al die mensen die reageren met "ga gewoon naar de Hema"etc. Hebben jullie nooit iets besteld via een website wat achteraf toch niet aan je wensen voldeed? Realiseer je je wel dat niet iedereen een cupmaat heeft die de Hema verkoopt. Of dat je ook wel eens iets anders wil? Ik had nog nooit gehoord van dropshipping, heb vóór aankoop de hele website gelezen, retourbeleid bekeken en dacht dat het "veilig" was om te bestellen. Dat Monavida de inklaringskosten niet betaalt en daardoor de retourpakketten niet aankomen is nooit bij mij opgekomen. Ik was ook nogal goed van vertrouwen, met mij (gelukkig) velen. Dus oordeel niet gelijk.
juliomariner schreef: ↑13 nov 2025 09:25Het probleem is dat de retourzending waarschijnlijk niet aankomt.Nijogeth schreef: ↑12 nov 2025 18:04Ze geven u dus 2 opties om u tegemoet te komen. Terugsturen mag, maar de verzendkosten daarvoor zijn voor u. Zodra zij die retourzending ontvangen, zullen ze u vast terug betalen. Het risico is er echter dat de verzendkosten voor de retourzending hoger zijn dan wat u heeft betaald. Vandaar dat ze u tegemoetkomen.
De reden hiervoor is dat PostNL de volle melk moet betalen voor zulke verzendingen, maar bijvoorbeeld de Chinese verzenders korting moet verlenen (omdat China zogenaamd een ontwikkelingsland was op het moment van het maken van de afspraken).
Meestal is het een adres als Bami road 561 1h stock behind the stair .
De postbode kan dat dus niet vinden.
Beter gezegd bespaar geld en moeite en stuur spul niet retour, de kans dat je zelfs maar een deel van je geld terug krijgt is zeer klein.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 feb 2026 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
GerdeV
vindt dit leuk
Ik wordt nu toch wel benieuwd welke cupmaat niet leverbaar is bij de HEMA. Overigens, naast de HEMA zijn er nog veel meer zeer bekende echt in Nederland gevestigde winkels met lingerie.Marretje1973 schreef: ↑03 feb 2026 09:47.... Realiseer je je wel dat niet iedereen een cupmaat heeft die de Hema verkoopt. Of dat je ook wel eens iets anders wil?
Wel bijzonder dat Nietbezorgd.nl binnen één dag terugbetaald, terwijl het product wel bezorgd is.
Of ben je stiekem wat reclame aan het maken.....
wikop
vindt dit leuk
-
NeoDutchio
Dat zal iedereen wel een keer hebben. Maar een miskoop doen is heel iets anders dan kopen bij een malafide dropshipper.Marretje1973 schreef: ↑03 feb 2026 09:47Voor al die mensen die reageren met "ga gewoon naar de Hema"etc. Hebben jullie nooit iets besteld via een website wat achteraf toch niet aan je wensen voldeed?
U kijkt al niet waar u gaat kopen, maar u gaat ook nog eens veel geld uitgeven om het naar China terug te sturen.
En binnen 1 dag uw geld via een vaag bedrijfje? Die hebben binnen 1 dag de malafide dropshipper kunnen contacteren, die de belofte hebben gekregen dat zij hun gingen terugbetalen en ook direct hebben gedaan en hebben ook direct betaald? En zij hebben u al direct betaald?
BL2
vindt dit leuk
Mijne bjvoorbeeld 70 hBL2 schreef: ↑03 feb 2026 13:29Ik wordt nu toch wel benieuwd welke cupmaat niet leverbaar is bij de HEMA. Overigens, naast de HEMA zijn er nog veel meer zeer bekende echt in Nederland gevestigde winkels met lingerie.Marretje1973 schreef: ↑03 feb 2026 09:47.... Realiseer je je wel dat niet iedereen een cupmaat heeft die de Hema verkoopt. Of dat je ook wel eens iets anders wil?
Wel bijzonder dat Nietbezorgd.nl binnen één dag terugbetaald, terwijl het product wel bezorgd is.
-
HandigeHarrie
https://www.zalando.nl/next-t-shirt-bh- ... l?size=70Hwikop schreef: ↑03 feb 2026 14:07Mijne bjvoorbeeld 70 hBL2 schreef: ↑03 feb 2026 13:29Ik wordt nu toch wel benieuwd welke cupmaat niet leverbaar is bij de HEMA. Overigens, naast de HEMA zijn er nog veel meer zeer bekende echt in Nederland gevestigde winkels met lingerie.Marretje1973 schreef: ↑03 feb 2026 09:47.... Realiseer je je wel dat niet iedereen een cupmaat heeft die de Hema verkoopt. Of dat je ook wel eens iets anders wil?
https://www.bol.com/nl/nl/l/bh-s-maat-7 ... 278865331/
BL2
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Wat daar staat is onbegrijpelijk.NeoDutchio schreef: ↑03 feb 2026 14:02En binnen 1 dag uw geld via een vaag bedrijfje? Die hebben binnen 1 dag de malafide dropshipper kunnen contacteren, die de belofte hebben gekregen dat zij hun gingen terugbetalen en ook direct hebben gedaan en hebben ook direct betaald? En zij hebben u al direct betaald?
Volgens mij had ik al de weg gewezen naar de jonge ondernemer in Ulrum. Als boze klant kun je contact zoeken of naar zijn ouders bellen. Dat laatste is bijzonder effectief kan ik u verzekeren.
Consumenneke schreef: ↑13 nov 2025 15:05Monavida BV (KvK 95203893) met statutaire zetel in Ulrum is een onderneming van Salesnet BV (KvK 94753229).
Modavida is een handelsnaam van de eenmanszaak TS Commerce (KvK 95349650) op hetzelfde adres in Ulrum. Deze laatste handelt ook onder de naam Dealzen met 06-nummer. Deze eenmanszaak is uitgeschreven, maar schijnbaar nog wel actief met webshops.
TS is natuurlijk een weggever. Die leidt naar een ondernemer geboren in 2006, nog maar net 19 dus.
-
NeoDutchio
Wat Marretje1973 schreef is onbegrijpelijk. De site die zij benoemde betaald enkel een percentage uit zodra zij het geld hebben ontvangen van de verkopende partij.Consumenneke schreef: ↑03 feb 2026 15:59Wat daar staat is onbegrijpelijk.NeoDutchio schreef: ↑03 feb 2026 14:02En binnen 1 dag uw geld via een vaag bedrijfje? Die hebben binnen 1 dag de malafide dropshipper kunnen contacteren, die de belofte hebben gekregen dat zij hun gingen terugbetalen en ook direct hebben gedaan en hebben ook direct betaald? En zij hebben u al direct betaald?
Dat gebeurd niet binnen 1 dag bij een malafide dropshipper.
BL2
vindt dit leuk
-
Consumenneke
U weet zo te zien niet zo goed hoe dit werkt. Met dropshipper bedoelen we doorgaans de webwinkel en niet de (Chinese) leverancier. Maar er zijn ook wel argumenten om dat andersom te doen.NeoDutchio schreef: ↑03 feb 2026 16:15Wat Marretje1973 schreef is onbegrijpelijk. De site die zij benoemde betaald enkel een percentage uit zodra zij het geld hebben ontvangen van de verkopende partij. Dat gebeurd niet binnen 1 dag bij een malafide dropshipper.
De eerste incasseert het geld en geeft de klantgegevens door aan de leverancier (in China)(of India). De laatste stuurt het op voor een fractie van de prijs. Veel webwinkeliers die zo werken, doen hun best om onzichtbaar en ongrijpbaar te blijven. Je kan een eventuele miskoop echter melden bij NietBezorgd (zoals ik suggereerde) en die doen hun best om de lokale ondernemer op te sporen.
Marretje1973 had op deze manier al haar geld snel terug, en niet de 15% die Vonnie58 aangeboden kreeg.Consumenneke schreef: ↑13 nov 2025 10:05Klanten die hun aankoop bij Monavida willen retourneren, kunnen zich wenden tot het meldpunt NietBezorgd van Actual Enforcement dat in samenwerking met Thuiswinkel, de namaakbestrijders van React en Yards deurwaardersdiensten in Almere actie onderneemt tegen dubieuze dropshippers.
-
NeoDutchio
U haalt een aantal zaken door elkaar. Marretje1973 beweert dat binnen 1 dag nietbezorgd.nl heeft terugbetaald. Daar gaat het om.Consumenneke schreef: ↑03 feb 2026 20:59U weet zo te zien niet zo goed hoe dit werkt. Met dropshipper bedoelen we doorgaans de webwinkel en niet de (Chinese) leverancier. Maar er zijn ook wel argumenten om dat andersom te doen.NeoDutchio schreef: ↑03 feb 2026 16:15Wat Marretje1973 schreef is onbegrijpelijk. De site die zij benoemde betaald enkel een percentage uit zodra zij het geld hebben ontvangen van de verkopende partij. Dat gebeurd niet binnen 1 dag bij een malafide dropshipper.
Nietbezorgd.nl probeert het geld terug te halen bij de verkoper (dus de malafide dropshipper). Pas als die terugbetaald storten zij 80% door naar de koper. De malafide dropshipper te pakken krijgen, direct uitbetaald krijgen en de 80% doorstorten binnen 1 dag???
-
Consumenneke
Lees het nog eens goed. Binnen één dag nadat NietBezorgd contact op had genomen met de verkoper.NeoDutchio schreef: ↑03 feb 2026 21:29De malafide dropshipper te pakken krijgen, direct uitbetaald krijgen en de 80% doorstorten binnen 1 dag???
U heeft wel gelijk dat ze niet 100% kreeg, maar 80% na aftrek van de 20% die NietBezorgd in rekening brengt. Is wel beter dan de 15% van Vonnie58.
Wat telt is dat NietBezorgd effectief is, als ze de verkoper kunnen traceren. Dan maakt een dag meer of minder niet zoveel uit.