Ik ontving een product dat defect bleek. Toen ik dit meldde en wilde retourneren, gaf het TEMU-retoursysteem zelf aan dat het artikel te zwaar is om te retourneren.
In plaats van een normale afhandeling biedt TEMU vervolgens alleen een gedeeltelijke terugbetaling (25–35%), terwijl retourneren volgens hun eigen systeem niet mogelijk is. Volledige terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode wordt geweigerd.
Er wordt wel een optie “terugbetaling zonder retournering” aangeboden, maar uitsluitend tegen het prijsgeven van een groot deel van het aankoopbedrag.
Ik heb volledig meegewerkt aan het proces en beschik over bewijs (defect, retourmelding, correspondentie). Tot op heden is er geen redelijke of volledige oplossing geboden.
Mijn ervaring is dat TEMU bij problemen met zware of lastig te retourneren artikelen de financiële consequenties bij de consument neerlegt.
TEMU retourneren artikel niet mogelijk, consument financieel de dupe
-
Arizonakid
Re: TEMU retourneren artikel niet mogelijk, consument financieel de dupe
Ja.
Ze weten dat ze fout zitten, maar ze weten ook dat je toch geen juridische stappen onderneemt.
Ze weten dat ze fout zitten, maar ze weten ook dat je toch geen juridische stappen onderneemt.
Voortaan gewoon lekker bii een plaatselijke ondernemer kopen. Het is toch veel leuker om bij iemand te kopen die daarmee zijn familie kan onderhouden dan bij een anoniem bedrijf dat door investeerders wordt gerund?
Ik heb al vaker retouren verstuurd naar temo,nooit een probleem gehad
-
witte angora
Geen idee om welk bedrag het gaat, maar, tenzij je juridische stappen wil zetten, ben ik bang dat je er flink bij in gaat schieten. Zie het als leergeld, en koop volgende keer gewoon in een Nederlandse winkel. Heb je nog echte garantie ook. En je kan eventueel nog wat uitleg vragen.
Vanmorgen bij Coolblue een staafmixer opgehaald, het was niet druk. Uiteindelijk kwam het gesprek uit op vlees bij de Appie vs. de slager vs. de Turks/Marokkaanse supermarkten. Geen idee hoe we er op kwamen, maar het was toch even gezellig. Ik bedoel maar. Beter dan weken moeten wachten op 'China', waarna het ding door DHL of een concullega in het portiek wordt gemieterd, en je, als je het op tijd gevonden hebt, er achter komt dat het ding al uit elkaar is gevallen voordat je het uit kon pakken.
Ach ja, ik heb net een muis in China besteld, krijg hem morgen binnen, maar deze muis is in Nederland toch stukke goedkoper als in Nederland. En in de stenen winkel niet te krijgen.
Dus als je een beperkt budget hebt, of gewoon geld wilt besparen, vind ik het niet zo dom om in China te bestellen.
Alleen je moet goed opletten waar je besteld.
Ook vele producten die in Nederland te koop zijn komen uit China.
En inderdaad soms ga je de fout in.
Dat leer je van.
Als ik al kijk wat ik bespaart heb op bijvoorbeeld filament, heb ik bijna de helft minder betaald.
Dus als je een beperkt budget hebt, of gewoon geld wilt besparen, vind ik het niet zo dom om in China te bestellen.
Alleen je moet goed opletten waar je besteld.
Ook vele producten die in Nederland te koop zijn komen uit China.
En inderdaad soms ga je de fout in.
Dat leer je van.
Als ik al kijk wat ik bespaart heb op bijvoorbeeld filament, heb ik bijna de helft minder betaald.