geplande stroomonderbreking LIANDER

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mcselec

geplande stroomonderbreking LIANDER

Ongelezen bericht door mcselec »

Ik kreeg een brief van Liander dat ze aan het energienet gingen werken. En ik zou dan van 8:30 tot 16:30 geen stroom hebben of met onderbrekingen. Dus uit veiligheid alles afgesloten (PC's, TV, geen wasmachine, vaatwasser etc.)
En toen de hele dag maar wat anders gedaan. In de ochtend zag ik een busje van Liander. Maar die was na 30 minuten weer weg.
De stroom is er de hele dag niet afgeweest ! Maar dat weet je niet van te voren. Ze willen wel slimme meters (uit china) bij je plaatsen maar even informeren wanneer de spanning er weer op zit of dat ze klaar zijn dat kunnen ze niet in 2026.
Maar kan gebeuren.
Maar helaas : vandaag krijg ik weer zo een brief met een andere datum. Ik vind dit schandalig. Kan ik weer de hele dag niet werken en wachten tot het 16:00 is (van 8:30 tot 1600) dit keer.
En compensatie geven ze niet. Maar een waarschuwing kan er niet af? We hebben het niet over 100 mensen die ze moeten informeren. Kan dit allemaal zomaar? Dit is pure stroom terreur wat mij betreft. Je moet het maar pikken. Het lijkt de ptt wel van de jaren 80. Het zal wel toeval zijn dat de directeur van de ptt afkomstig is.
Klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij liander.

HenkHH

Re: geplande stroomonderbreking LIANDER

Ongelezen bericht door HenkHH »

Onderhoud is nodig en vooraf is niet altijd in te schatten of de stroom er af moet of niet. Netjes dat de acties worden aangekondigd zodat u maatregelen kunt nemen, ik maak regelmatig mee dat er totaal niet over wordt gecommuniceerd. Mogeijk kunt u op de site van Liander zien wat status is. Misschien de volgende keer een mogelijkheid om ergens elders te gaan werken die dag?

Bert22558

Ongelezen bericht door Bert22558 »

Als de stroom er weer opgaat merk je dat snel genoeg hoor.
Maar als je hier al van in de stress raakt wat moet het dan het dan zijn als er echt ooit iets fout gaat.
Rust en kalmte zal u redden.

mcselec

Wat een vreemde reacties. Het is niet het antwoord op mijn vraag. Ja onderhoud is nodig. Maar zeer klant onvriendelijk om dit 2x binnen korte tijd te doen. En om niet even te laten weten wanneer het werk klaar is. En als de stroom er weer op gaat dan merk ik dat, goh. Sherlock. Maar dat geeft geen garantie dat die er niet weer afgaat. Want ook dat melden ze niet in de brief. Ik vind het allemaal maar amateuristisch.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien kunt u het beste een UPS gebruiken bij uw PC. Kunt in elk geval even uw werk opslaan als de spanning er kort even af gaat. Of gewoon op een andere locatie gaan werken die dag, om minder stress te hebben.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Als Liander en Stedin hun planning aanpassen aan doe van ons dan weet u zelf het antwoord.
Dit zijn luxe problemen. Het zij zo,

mcselec

Uiteraard heb ik een UPS. Maar die doet het niet de hele dag en is alleen voor de PC/monitor.
Het valt me op dat iedereen dit allemaal zo makkelijk opneemt. Maar ik kan niet elders werken omdat dit mijn huis/kantoor is. En ik snap de noodzaak maar feit blijft dat liander klantonvriendelijk te werk gaat. De aankondiging is veel te kort van te voren. Dus de planning is daar ook een lachtertje. Ik kan in de korte tijd geen aggregaat regelen. Maar dat is wel het volgende dat ik ga installeren. Maar waarom kunnen ze niet simpel informeren wanneer ze klaar zijn? Nu zit je nodeloos een tijd zonder stroom omdat je niet weet of ze nogmaals de spanning eraf moeten halen.
Maar ik begrijp dat de mensen die reageren niet gewend zijn om voor zichzelf te werken.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Gelukkig is er dan andere 360 dagen per jaar wel stroom. Mede dankzij de werkzaamheden, onderhoud en levering door Liander.

"Pure stroom terreur" schrijf je.....
Gelukkig woon je niet in een land geteisterd door echte terreur, nog geen 1500 km hier vandaan.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is uw grootste probleem, dat u geen bericht krijgt wanneer ze klaar zijn met het onderhoud? Maar die tijd staat toch in de brief? Of wilt u graag apart persoonlijk op de hoogte gebracht worden als ze sneller klaar zijn? En hoe denkt u dat ze dat moeten doen? Persoonlijk deur voor deur? Misschien willen ze wel een brief sturen als ze klaar zijn, weet u hè de volgende dag pas.

mcselec

Mijn probleem is dat ze in korte tijd 2x onderbreken. En dat ik niet op de hoogte wordt gebracht als ze klaar zijn zodat ik niet nodeloos mijn apparatuur afgeschakeld hoef te hebben.
Ze kunnen wel 'slimme' meters plaatsen maar een site/sms oid dat is blijkbaar te moeilijk?
Ze hebben een monopolie en doen wat ze willen. Ik denk niet dat ze over het gevolg van de klant nadenken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

mcselec schreef:
24 feb 2026 11:43
Dit is pure stroom terreur wat mij betreft. Je moet het maar pikken. Het lijkt de ptt wel van de jaren 80. Het zal wel toeval zijn dat de directeur van de ptt afkomstig is.
Man... terreur nog wel... :roll:
mcselec schreef:
24 feb 2026 11:43
Maar een waarschuwing kan er niet af?
Je kreeg juist wél een waarschuwing - beide keren, zelfs.
mcselec schreef:
24 feb 2026 12:38
Ja onderhoud is nodig. Maar zeer klant onvriendelijk om dit 2x binnen korte tijd te doen.
En jij kan natuurlijk prima inschatten of dit nodig is of niet... :roll: Je bedenkt blijkbaar niet dat er tijdens moment 1 iets ontdekt kan zijn wat moment 2 noodzakelijk maakt...?
mcselec schreef:
En om niet even te laten weten wanneer het werk klaar is.
Ja, ze moeten overal gaan aanbellen ofzo...?
mcselec schreef:
24 feb 2026 14:48
Het valt me op dat iedereen dit allemaal zo makkelijk opneemt. Maar ik kan niet elders werken omdat dit mijn huis/kantoor is.
Dan is het toch juist ook aan jou om te zorgen dat je niet afhankelijk bent? Af en toe moet de stroom er nu eenmaal af, dat is een gegeven. Als je daar niet meer kunt dealen, moet je voorzorgsmaatregelen nemen.
mcselec schreef:
En ik snap de noodzaak maar feit blijft dat liander klantonvriendelijk te werk gaat. De aankondiging is veel te kort van te voren. Dus de planning is daar ook een lachtertje. Ik kan in de korte tijd geen aggregaat regelen.
Wederom: je hebt geen idee wat er moet gebeuren, waarom dat moet gebeuren en wat de spoedeisendheid en risico's zijn. Dus jouw "feit" is in werkelijkheid niets meer dan een ongefundeerde mening.

Voor wat simpel kantoorwerk is een licht aggregaat overigens voldoende, en die zijn overal binnen no time te huur.
mcselec schreef:
Maar ik begrijp dat de mensen die reageren niet gewend zijn om voor zichzelf te werken.
Juist van iemand die voor zichzelf werkt mag je meer inzicht en inlevingsvermogen verwachten dan je hier laat zien.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

mcselec schreef:
Uiteraard heb ik een UPS. Maar die doet het niet de hele dag en is alleen voor de PC/monitor.
Die heb je toch nodig om te werken?
En hij doet het korte tijd. Dus je doet een lamp aan en de pc en gaat werken. Als de spanning wegvalt gaat de lamp uit en de pc gaat op UPS verder. Dan sla je alles op en stopt de pc als deze niet lang verder kan. Gaat de lamp weer aan kun je de pc weer opstarten en verder werken. Valt de spanning nog eens af dan herhaalt zich alles.
Ben je misschien die dag maar even niet aan het werken op de pc en de rest van de uren wel.

mcselec

Beste Pgros. Ja ik heb meerdere UPS-en. En dat kan. Met een printer, zware PC, 3 monitoren heb je net genoeg tijd voor een shutdown. En ik heb noodverlichting, diesel kachel, etc. Ik ga een diesel backup installeren maar daar is een flinke aanpassing voor nodig dat is niet op tijd klaar. Maar dat is het punt niet. Het gaat mij erom dat ik het vreemd vind dat je nergens de status kunt bekijken of een signalering kunt krijgen. En het blijft vervelend dat ze niet beter plannen en dat je niet weet hoe vaak ze dit gaan doen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat komt omdat het werk bij u in de straat misschien klaar is, maar het hele onderhoud mogelijk nog niet. Hier gaat het per buurt (Enexis), waarbij er mogelijk op meerdere locaties achter elkaar gewerkt wordt. De onderhoudsmonteur meldt het pas klaar als alles klaar is en werkt op zijn eigen manier en volgorde. En dat werkt prima, waarschijnlijk net zoals bij u.

U zou natuurlijk ook kunnen overwegen een dag in het weekend te gaan werken als u weet dat er doordeweeks een dag niet gewerkt kan worden en dan doordeweeks weekend dingen gaan doen.

mcselec

Haha, ik werk al ieder weekend. Ik heb die dag een busje van liander gezien. Ik wilde ze vragen of ze wisten wanneer ze klaar waren maar ze waren in no time weg. En ik heb ze daarna niet meer gezien. Het kan zijn dat het tegenzat of dat het maandag was. Met als gevolg dat ze nu opnieuw gaan onderbreken. Maar dat ze niet kunnen informeren wanneer ze klaar zijn is in 2026 echt onbegrijpelijk. Nou ja ik regel het wel voor mezelf.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

mcselec schreef:
24 feb 2026 16:01
..... Nou ja ik regel het wel voor mezelf.....
Dat lijkt mij een prima oplossing en afsluiter, anders blijven we in een cirkeltje draaien.
Zelf zou ik het kantoor ook naar een bomvrije locatie verhuizen, er zijn meer grote verstoorde factoren dan alleen Liander.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

mcselec schreef:
Het valt me op dat iedereen dit allemaal zo makkelijk opneemt. Maar ik kan niet elders werken omdat dit mijn huis/kantoor is. En ik snap de noodzaak maar feit blijft dat liander klantonvriendelijk te werk gaat. De aankondiging is veel te kort van te voren. Dus de planning is daar ook een lachtertje. Ik kan in de korte tijd geen aggregaat regelen. Maar dat is wel het volgende dat ik ga installeren. Maar waarom kunnen ze niet simpel informeren wanneer ze klaar zijn? Nu zit je nodeloos een tijd zonder stroom omdat je niet weet of ze nogmaals de spanning eraf moeten halen.
Als deze werkplek zo business critical is moet u misschien de stroomvoorziening redundant maken. Stel je voor dat er keer een grote outage is... Wat moeten UW klanten dan wel niet van uw dienstverlening denken?

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

mcselec schreef:
Wat een vreemde reacties. Het is niet het antwoord op mijn vraag. Ja onderhoud is nodig. Maar zeer klant onvriendelijk om dit 2x binnen korte tijd te doen. En om niet even te laten weten wanneer het werk klaar is. En als de stroom er weer op gaat dan merk ik dat, goh. Sherlock. Maar dat geeft geen garantie dat die er niet weer afgaat. Want ook dat melden ze niet in de brief. Ik vind het allemaal maar amateuristisch.
Het lijkt mij eerder dat er dus helemaal geen onderhoud verricht is, maar dat men onverrichte zake om welke reden dan ook weer vertrokken is in de ochtend, en dan is het vrij logisch dat er een nieuwe datum geprikt moet worden.

Verder zie ik de terreur niet zo, en zie ik ook zo de link niet met China.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mcselec schreef:
24 feb 2026 15:00
En dat ik niet op de hoogte wordt gebracht als ze klaar zijn zodat ik niet nodeloos mijn apparatuur afgeschakeld hoef te hebben.
Ze kunnen wel 'slimme' meters plaatsen maar een site/sms oid dat is blijkbaar te moeilijk?
Dus van alle mensen met een stroomaansluiting moeten zij het telefoonnummer gaan opslaan en bijhouden om een sms te sturen als ze klaar zijn met werken? Wie gaat die telefoonnummers opslaan en wie gaat het bijhouden als iemand verhuisd of een nieuw nummer krijgt?
Op een website klinkt leuk, maar wanneer is het werk klaar? Als 1 monteur op 1 plek van a tot z alles mag afwerken, dan is het simpel. Die kan het doorgeven aan kantoor die een melding ergens op een website kan zetten. Maar zodra er verschillende mensen nodig zijn (denk aan kabelmonteur, grondwerker, bestrater), wanneer is het dan klaar en wie moet het afmelden als het klaar is?

HenkHH

Ongelezen bericht door HenkHH »

Misschien kan TS eens kijken op de site van Liander, je kunt daar zelf de SMS service bij storingen/onderhoud instellen zo te zien. Dan krijg je blijkbaar updates over de voortgang.

Plaats reactie