Advies netwerk/ wifi-issues
Re: Advies netwerk/ wifi-issues
Ik was de afgelopen weken nog niet toegekomen aan een vervolgstap, maar vandaag kwam dat vanzelf goed. Ik werd gebeld door Ziggo met een mooi aanbod: mijn abonnement wordt verhoogd (van 775 MB down/ 60 MB up naar 1.100MB down/ 100 MB up). Dat kost me één euro per maand méér, maar vervolgens krijg ik de eerste 9 maanden 10 euro per maand korting. Dat was geen moeilijke keus dus
Bijkomend voordeel: mijn oude Ziggo-modem wordt vervangen door een gloednieuwe, en er worden gelijk 2 wifipods bij geplaatst.
Ben benieuwd wat er dan uit de metingen komt, en of het dan nog nodig is mijn eigen modem wat in bridge achter die van Ziggo hangt te vervangen.
Wordt vervolgd, dus.
Bijkomend voordeel: mijn oude Ziggo-modem wordt vervangen door een gloednieuwe, en er worden gelijk 2 wifipods bij geplaatst.
Ben benieuwd wat er dan uit de metingen komt, en of het dan nog nodig is mijn eigen modem wat in bridge achter die van Ziggo hangt te vervangen.
Wordt vervolgd, dus.
-
De Posthoorn
Dat is gewoon het standaard aanbod (incl. nieuw modem + pods) dat je krijgt als je overstapt op de nieuwe portfolio van Ziggo. Voor die 9 maanden korting zit je wel weer 2 jaar vast.Moneyman schreef: ↑25 feb 2026 13:42Ik was de afgelopen weken nog niet toegekomen aan een vervolgstap, maar vandaag kwam dat vanzelf goed. Ik werd gebeld door Ziggo met een mooi aanbod: mijn abonnement wordt verhoogd (van 775 MB down/ 60 MB up naar 1.100MB down/ 100 MB up). Dat kost me één euro per maand méér, maar vervolgens krijg ik de eerste 9 maanden 10 euro per maand korting. Dat was geen moeilijke keus dus![]()
Wordt vervolgd, dus.
Klopt. Aangezien ik niet van plan ben over te stappen, is dat prima voor mij.
Waarom hangt u eigen modem in bridge achter die van Ziggo? Dat voegt toch weinig toe? Ik heb het Ziggo modem in bridge gezet en mijn eigen router regelt de rest.
Qua Wifi snelheid wint u over het algemeen het meeste aan snelheid als de Wifi pods bedraad aangesloten worden zodat ze niet naar de Ziggo router en onderling via Wifi gaan communiceren.
Ook bij mij staat (uiteraard) het Ziggo-modem in bridge, en doet mijn eigen router het echte werk. Was niet helemaal duidelijk.
Klopt. Er zal er één (op zolder) bedraad aangesloten worden en één via WiFi (op de 1e etage).
Als het huidige wit kleurige modem voor de nieuwe zwart kleurige Connectbox van Ziggo vervangen wordt voorzie ik geen problemen met zowel bedraad als ook het Wifi signaal.
Dit modem heeft vier ethernetpoorten waarvan er één aangemerkt is voor meer dan 1100 Mbps snelheid en gebruikt kan worden voor een eventuele ethernet switch waarbij meerdere apparaten gelijktijdig aangesloten kunnen worden.
Het wifi signaal is voldoende sterk om zonder signaal/snelheidsverlies een verdieping hoger te overbruggen dus als op die verdieping een Wifi pod geplaatst wordt hoeft die niet bedraad aangesloten te worden.
U heeft er verstandig aan gedaan om de installatie te laten doen want uw thuissituatie is complexer omdat er meerdere apparaten aangesloten moeten worden.
Dit modem heeft vier ethernetpoorten waarvan er één aangemerkt is voor meer dan 1100 Mbps snelheid en gebruikt kan worden voor een eventuele ethernet switch waarbij meerdere apparaten gelijktijdig aangesloten kunnen worden.
Het wifi signaal is voldoende sterk om zonder signaal/snelheidsverlies een verdieping hoger te overbruggen dus als op die verdieping een Wifi pod geplaatst wordt hoeft die niet bedraad aangesloten te worden.
U heeft er verstandig aan gedaan om de installatie te laten doen want uw thuissituatie is complexer omdat er meerdere apparaten aangesloten moeten worden.
Moneyman
vindt dit leuk
Dat is 'm inderdaad, Ron. Moet goedkomen dus 
-
De Posthoorn
Onjuist, de Arris Horizonbox wordt ook nog uitgeleverd (voor de abonnementen met lagere snelheden, voor hogere snelheden wordt de zwarte Sagemcom gebruikt).
-
Consumenneke
Goed advies, dan kun je meteen vaststellen of die Wifi-garantie een inspanningsverplichting is of een resultaattoezegging.De Posthoorn schreef: ↑14 jan 2026 20:12Ik zou beginnen met optie 1, bevalt het niet kun je altijd naar optie 2 of 3.
Daar werden inderdaad heel zinnige dingen gezegd.Moneyman schreef: ↑14 jan 2026 19:101) De Ziggo WiFi-garantie:
Dit is natuurlijk de goedkoopste optie, want: gratis. Maar dat lost hooguit het probleem op dat ik boven niet echt sterke en stabiele WiFi heb. Wel kan ik het combineren met optie 2. Tweakers heeft samen met Ziggo een en ander getest, en dat zag er goed uit. Maar goed, ik herinner me ook nog dit topic![]()
U heeft wel gelijk dat goeie wifi eventuele problemen stroomopwaarts niet oplost.