klink.eu Klink Smart smartklink.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Plaats reactie
Banne

klink.eu Klink Smart smartklink.nl

Bericht door Banne »

Onbegrijpelijk dat er geen topic is over deze webshop. Het internet staat vol met slechte reviews over garantie of uberhaupt bestellingen die niet geleverd zijn. Ik heb een jaar geleden na 4 maanden wachten bellen zeuren en zeuren mijn bestelling ontvangen van een Smart Klink. Inmiddels ben ik toe aan garantie (de zoveelste keer al van een dergelijk artikel) en wederom geven ze niet thuis. Of onbereikbaar of simpelweg niet antwoorden.

Het wachten op de bestelling vorig jaar heeft 4 maanden geduurd, ze hebben me bewust aan het lijntje gehouden met een fake PostNL trackingnummer om tijd te rekken. Doen alsof het kwijt was en niet meer op voorraad. Nadat ik dreigde met langskomen op locatie en een slechte review achtergelaten had werd er ineens bewogen en kreeg ik de bestelling uit coulance opnieuw toegestuurd :lol: Mind you, het was bleek refurbished artikel. Ik kocht nieuw maar kreeg een opgeknapt ding. Waar-de-loze service. Jammer, want als de deurklinken werken dan werkt het goed.

Nou dacht ik destijds dat ze in een slechte periode zaten (gezien meerdere vergelijkbare reviews) maar ze spelen dit spelletje nog steeds. Hoog tijd denk ik dat Radar ze eens een bezoekje gaat brengen om te kijken wat ze allemaal aan het doen zijn. De website is ook al veranderd van smartklink.nl naar klink.eu. De Google reviews zijn daardoor wat slechter te vinden maar ze zijn er nog steeds en nog steeds lees ik verhalen van niet geleverde bestellingen. Sommige mensen wachten al een jaar.

Maar nu zit ik dus met een kapotte Smartklink van 300 euro en geven ze wederom niet thuis.

Speedy123

Re: klink.eu Klink Smart smartklink.nl

Bericht door Speedy123 »

Op zich niet zo raar dat niemand hier klaagt over dit bedrijf, de Smarthome markt is een beetje in niche markt. Denk niet dat veel 'gewone' mensen 300 euro of meer uitgeven voor een elektronische deurklink zonder slot.

Ik kan geen certificeringen vinden op hun website dus professioneel zullen deze producten waarschijnlijk niet snel gebruikt worden, verzekeraars stellen u eenmaal eisen aan toegangssystemen.

Op Tweakers kunt u wel wat klachten vinden over dit bedrijf: https://tweakers.net/productreview/3157 ... zwart.html

Banne

Bericht door Banne »

Nou ja ook mensen met een iets ruimere portemonnee willen gewoon hun bestelling ontvangen en waar voor hun geld. Daarnaast werken dit soort klinken icm een bestaand SKG slot dus voor de verzekering maakt het niets uit. Sterker nog, dit is een extra barriere voor inbrekers omdat de klink niet naar beneden gaat als ie op slot is.

Anyway, ik opende dit topic ook omdat het Radarforum goed gevonden wordt op Google en ik zo mensen kan waarschuwen deze boevenbende links te laten liggen

Morgan le Fay

Bericht door Morgan le Fay »

Oke even de advocaat van de duvel zijn. In huis stroomstoring, en dan? geldt ook voor dezelfde situatie maar dan in baggerweer buiten.
Al die smart dingetjes worden een dingetje als de prik eraf ligt.
Wordt nog wat met een langere stroomstoring.
Wat betreft de kosten en levertijd? ook de beter bemiddelden hebben wel eens wat aardse issues.
De beveiligings markt dat is gewoon een consumeren iets en dan bedoel ik een angst/ behoefte aanpraten.

StevieNL81

Bericht door StevieNL81 »

Morgan le Fay schreef:
11 mar 2026 09:26
Oke even de advocaat van de duvel zijn. In huis stroomstoring, en dan? geldt ook voor dezelfde situatie maar dan in baggerweer buiten.
Ik heb een Smartlock maar daar zit een batterij in die ruim 2 jaar meegaat, en 2 maanden voordat hij leeg is al gaat piepen.

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Banne schreef:
11 mar 2026 09:19
Anyway, ik opende dit topic ook omdat het Radarforum goed gevonden wordt op Google en ik zo mensen kan waarschuwen deze boevenbende links te laten liggen
Een zeer nobele gedachte. Maar dan zal wel eerst voor aankoop gezocht moeten worden naar ervaringen. En de ervaring hier leert dat men pas achteraf gaat zoeken.
Tristpilot is een mooi hulpmiddel om ervaringen van anderen te lezen. Als de helft daarvan al ontevreden is, waarom daar dan toch gaan bestellen? Dan kan er achteraf wel gewaarschuwd worden, maar de waarschuwingen van anderen hebben u ook niet bereikt of weerhouden om er te gaan kopen.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

Banne schreef:
Nou ja ook mensen met een iets ruimere portemonnee willen gewoon hun bestelling ontvangen en waar voor hun geld. Daarnaast werken dit soort klinken icm een bestaand SKG slot dus voor de verzekering maakt het niets uit. Sterker nog, dit is een extra barriere voor inbrekers omdat de klink niet naar beneden gaat als ie op slot is.

Uiteraard heeft u recht op een goed werkend product waarvoor u betaald heeft. De Smartklink wordt echter gebruikt voor toegangsbeheer, iets wat maar weinig particulieren aanschaffen. Vandaar u niet veel klachten tegen zult komen, er zullen niet veel particulieren zijn die dit product gebruiken.

Een bedrijf zal niet snel een product voor toegangsbeheer inzetten wat geen enkel keurmerk bezit. Ongeacht of de deur 's nachts op slot kan met het reguliere slot.

Morgan le Fay

StevieNL81 schreef:
11 mar 2026 10:11
Morgan le Fay schreef:
11 mar 2026 09:26
Ik heb een Smartlock maar daar zit een batterij in die ruim 2 jaar meegaat, en 2 maanden voordat hij leeg is al gaat piepen.
Maar nog steeds valse veiligheid. Want bij een inbraak melding kan je gillen tot je een ons weegt politie kan maar 1x agenten op locatie aanleveren en niet ineens op meerdere locties tegelijk. Iets met capaciteit.

PGros

Bericht door PGros »

Morgan le Fay schreef:
11 mar 2026 11:06
StevieNL81 schreef:
Maar nog steeds valse veiligheid. Want bij een inbraak melding kan je gillen tot je een ons weegt politie kan maar 1x agenten op locatie aanleveren en niet ineens op meerdere locties tegelijk. Iets met capaciteit.
Wat dit met een batterij te maken heeft en dan nog meerdere locaties?

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Banne schreef:
Nou ja ook mensen met een iets ruimere portemonnee willen gewoon hun bestelling ontvangen en waar voor hun geld.
Terecht.

Maar juist die mensen zullen niet snel hier kopen, maar gewoon bij een bedrijf wat wél gecertificeerd is en wat een betrouwbare reputatie heeft.

Morgan le Fay

PGros schreef:
11 mar 2026 11:15
Morgan le Fay schreef:
StevieNL81 schreef:
"Daarnaast werken dit soort klinken icm een bestaand SKG slot dus voor de verzekering maakt het niets uit. Sterker nog, dit is een extra barriere voor inbrekers omdat de klink niet naar beneden gaat als ie op slot is."

Deze dus, een SKG slot is wat inbraak ongevoeliger waardoor het dievengilde wat minder snel binnenkomt.
Komt dat toch binnen dan is er ev een inbraakmelding.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Morgan le Fay schreef:
11 mar 2026 13:23
PGros schreef:
11 mar 2026 11:15
Morgan le Fay schreef:

"Daarnaast werken dit soort klinken icm een bestaand SKG slot dus voor de verzekering maakt het niets uit. Sterker nog, dit is een extra barriere voor inbrekers omdat de klink niet naar beneden gaat als ie op slot is."

Deze dus, een SKG slot is wat inbraak ongevoeliger waardoor het dievengilde wat minder snel binnenkomt.
Oftewel: je opmerking heeft niets te maken met de post van StevieNL81 die je had gequote.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

Morgan le Fay schreef:
11 mar 2026 13:23
Er wordt geen SKG slot meegeleverd. Het is slechts een vervanging van de deurklink. Als je al een SKG slot had, dan heb je na installatie van deze klink nog altijd hetzelfde SKG slot met dezelfde sleutel.

Een Smartdeurklink gebruik je voor het toegangsbeheer op of in je pand nadat die van het (nacht)slot is afgehaald. Dus om gedurende de dag bevoegde personen binnen te laten en onbevoegde personen te weigeren. Dankzij de Smartklink heeft dan niet iedereen een sleutel nodig en hoeft de deur ook niet de hele tijd afgesloten te worden gedurende de dag.

Je zit dit veel bij winkels e.d. waarbij er afgesloten ruimtes zijn die alleen bedoelt zijn voor het personeel. Die kunnen dan met een pasje of code naar binnen zolang de deur niet op slot zit. Het winkelende publiek kan niet naar binnen immers er is geen klink meer.

Plaats reactie