PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Sidonia1

PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Ongelezen bericht door Sidonia1 »

Dit gaat om POSTNL mijn zoon koopt regelmatig pokemon kaarten omdat hij verzamelt ik zelf heb al 26 jaar een winkel en webshop en verstuur heel veel post alleen maar met postnl in al die jaren ben ik nog nooit een postpakket kwijt geraakt of dat hij is leeggehaald.
ik verzend bijna altijd brievenbuspost track en trace.

Maar mijn zoon is al zoveel pakketten kwijt geraakt , die gewoon niet aankomen , er wordt op DEPOT gescand
hoorde we van de postbode maar vervolgens heeft zij nooit een pakket meegekregen
en wij het nooit bezorgd gekregen.
Dit is al heel vaak gebeurd en elke keer weer dat DEPOT scand en brief of pakket niet wordt bezorgd
maar wel staat op bezorgd. Maar onze postbode nooit het pakket heeft ontvangen om bij ons te bezorgen.
Wij vermoeden dat er iemand van POSTNL op depot zit die weet dat mijn zoon Pokemon kaarten spaart
het zijn erg dure kaarten Hij is nu al meer dan 1000 euro kwijt
En moet het allemaal van zijn spaargeld doen, wij zijn ten einde raad
vandaag weer 2 pakketten , weer gescand op DEPOT en weer niet bezorgd om half 11 gescand op depot
en volgens postnl om 11 uur hier bezorgd maar de postbode liep pas na 2 uur
hoe kan dit ? Waar kunnen wij een klacht indienen >>> weet iemand dat .?? HELP

HenkHH

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Ongelezen bericht door HenkHH »

U moet contact opnemen met de verkoper van het product dat u had moeten ontvangen. De verkoper kan een onderzoek bij PostNL opstarten u als ontvanger kunt dat niet.
Ik ben wel nieuwsgierig wat u hebt gedaan met de andere brievenbus post die nooit is aangekomen. Hebt u dat ergens gemeld behalve vragen aan de postbode? Totaal €1000 is tenslotte een behoorlijk bedrag.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het zal enorme toeval zijn dat er iemand op precies het depot rondloopt en de brievenbuspost behandeld en uw zoon kent en weet wanneer er een pokemonkaart in de doos zit.
Brievenbuspakjes worden door de reguliere postbode bezorgd. Aangezien deze geen scanner mee hebben word al op het depot het uitgescand. Dat het vervolgens niet aankomt kan komen door onwil van de bezorger en bewust de post niet bezorgd, of dat de postbezorger steevast voor een verkeerde brievenbus staat.
U zou eens een track en trace brievenbuszending kunnen maken met een gps tracker om te kijken waar het heen gaat.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zou niet eens met PostNL communiceren hierover. Gewoon bij de verkoper aangeven dat de bestelling niet geleverd is, laat de verzender het maar lekker uitzoeken met PostNL.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
18 mar 2026 20:02
Brievenbuspakjes worden door de reguliere postbode bezorgd. Aangezien deze geen scanner mee hebben word al op het depot het uitgescand.
En dat is dus het probleem, PostNL zet de status op 'bezorgd', meldt dus aan de verzender dat het brievenbus pakketje bezorgd is, terwijl dit niet het geval is, er is slechts op depot gescand. PostNL zou de status dus moeten zetten op 'aangekomen op depot'.

Bij mij, en ik denk bij heel veel anderen, is het helemaal niet bekend dat brievenbus pakketjes met track&trace niet bij aflevering gescand worden en dat de status 'bezorgd' dan niets meer betekend dan dat het brievenbus pakketje op het depot aangekomen is.

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

hier in mijn buurt klaagde ook iemand dat zijn verstuurde pakketjes vrijwel nooit aankwamen en kennelijk verdwenen onderweg. Toen ik bij hem was om te zien hoe hij die verstuurde zag ik gelijk wat hij niet goed deed. Hij gebruikte stickers voor het adres op te printen , maar die lijm die hechtte niet goed op zijn verpakking. Waardoor die kennelijk in het sorteer proces los gingen. Hij heeft vanaf toen het adres er met een duidelijk handschrift en een goede pen erop geschreven met de hand. Sindsdien verdween er daar nooit meer een pakketje onderweg.

Sandro54

Ongelezen bericht door Sandro54 »

Er zijn inderdaad medewerkers die bepaalde adressen kennen van pokemon verzamelaars, ik heb stage gelopen op het hoofkantoor van PostNL en dit is een landelijk probleem dat op het depot veel gestolen word door bezorgers. Het was een tijd lang electronica en iphones, maar nu sinds 8/9 maanden hoor ik overal dat er pokemon kaarten en boxen vermist raken. Van Den Helder tot aan Arnhem. Er is vorig jaar in Amersfoort een bezorger aangehouden en politie vond dozen vol pokemon in zijn schuurtje. Zij kwamen hem op het spoort via marktplaats.

Senso

Ongelezen bericht door Senso »

Het adres van de verzamelaar is onbelangrijk. Iemand op het sorteercentrum die op jacht is naar zulke kaarten kent natuurlijk de winkels die ze verkopen en de manier waarop die hun zendingen verpakken.
Soms bereiken zulke zendingen niet eens het sorteer centrum. Toen wij nog een brievenbus voor de deur hadden heb ik foto's gemaakt van een PosNL medewerker die bij het legen al "voorsorteerde" in een extra linnen boodschappentas.. Als afzender is het dus uiterst onverstandig op je etiket bijv. "Goud en Zilver Smid" bij je naam te vermelden. Jaren daarvoor, toen PostNL probeerde wat aan het personeelstekort te doen en iedere eigenaar van een roestig busje zich als brievenbus leger bij PostNL kon aanmelden, en ik hetzelfde busje ook regelmatig aan de overkant zijn werk kon zien doen, ging het aantal verdwenen Track&Trace pakketjes van de ene op de andere dag met 25% omhoog.

Vosje1

Ongelezen bericht door Vosje1 »

Helaas bij alle pakket bezorg bedrijven moet je contact opnemen met de verzender van het pakket dat je het pakket niet ontvangen hebt ondanks dat er in de app of wat dan ook staat dat het bezorgd is maar men het niet ontvangen heeft.

Plaats reactie