thuis accu
thuis accu
Beste Radar,
Afgelopen week kreeg ik een aanbieding van Balans Systeem wat loopt via Tent -T.
Een accu pakket van 48.2 kWh en een 12 kW omvormer voor € 6499,00 en voor het off-grid systeem nog een 1500 euro.
Wat is hier het addertje onder het gras, bij Essent en andere verkopers is het echter vele malen duider
Afgelopen week kreeg ik een aanbieding van Balans Systeem wat loopt via Tent -T.
Een accu pakket van 48.2 kWh en een 12 kW omvormer voor € 6499,00 en voor het off-grid systeem nog een 1500 euro.
Wat is hier het addertje onder het gras, bij Essent en andere verkopers is het echter vele malen duider
Re: thuis accu
@ton jans, je bent hier op een forum, niet bij de readtie van Tros Radar zelf.
Je kreeg een aanbieding. Hoe kreeg je die aanbieding? Heb je gevraagd om een offerte?
En het is duider bij andere verkopers zeg je. Ik vermoed dat je duurder bedoelt. Heb je deze aanbieder, van wie je de aanbieding kreeg, hoe het kan dat zij zoveel goedkoper zijn?
Je kreeg een aanbieding. Hoe kreeg je die aanbieding? Heb je gevraagd om een offerte?
En het is duider bij andere verkopers zeg je. Ik vermoed dat je duurder bedoelt. Heb je deze aanbieder, van wie je de aanbieding kreeg, hoe het kan dat zij zoveel goedkoper zijn?
Ongevraagde aanbiedingen nooit op in gaan.
Is het bedrijf ergens bekend?
De prijs is ongeloofwaardig.
Is het bedrijf ergens bekend?
De prijs is ongeloofwaardig.
De batterijen komen van Deye, net als de omvormer. Is niet per se iets negatiefs over te zeggen, dat is 1 van de grootste producenten ter wereld. Ze hebben verder een CoC vanuit SGS in Singapore, dus dat is prima. Of ze daadwerkelijk voldoen aan de eisen voor huishoudelijk gebruik of alleen aan industrieel, dat is daar niet uit af te lezen en zou je op moeten vragen bij de leverancier.
Het feit dat ze zo'n idioot grote batterij aanbieden vind ik mogelijk nog verdachter. Voor een gemiddeld gezin is 10kWh realistischer. Ben wel benieuwd of dat ding wat je uiteindelijk zou krijgen bij dit bedrijf wel echt 48,2kWh is.
-
Arizonakid
ton jans schreef: ↑25 mar 2026 10:35Beste Radar,
Oplichting, meer kan ik er niet van maken.
Zo’n grote batterij en een off-grid systeem kan je niet voor dat geld leveren en installeren.
Op Tweakers is er wat meer informatie te vinden, zie https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2306694
De prijs van 6499 euro is overigens exclusief BTW. Zie https://balansenergie.nl
Google map controle van het bedrijfsadres leert dat het om een woonhuis gaat.
De prijs van 6499 euro is overigens exclusief BTW. Zie https://balansenergie.nl
KvK 97046035 controle leert dat het een bedrijf met 2 tot 5 werknemers is. Zie https://www.oozo.nl/bedrijven/leerdam/l ... nergie-b-vPrijs incl. BTW is € 7.863,79.
Google map controle van het bedrijfsadres leert dat het om een woonhuis gaat.
Ik durf dat niet zo te stellen. Een 6kw off grid inverter van Deye kost kaal iets van 350 euro. Hun 6kw hybrid inverter net onder de 600 euro. 10kw batterijen van Deye gaan al rond de 900 euro.Arizonakid schreef: ↑26 mar 2026 10:40ton jans schreef: ↑25 mar 2026 10:35Beste Radar,
Oplichting, meer kan ik er niet van maken.
Zo’n grote batterij en een off-grid systeem kan je niet voor dat geld leveren en installeren.
Wat je dan aan kwaliteit hebt durf ik niet te zeggen, maar aangezien Deye de grootste producent ter wereld is, zal er waarschijnlijk een prima basiskwaliteit aan zitten.
Maar qua prijs lijkt het me haalbaar, zeker als je groot kan bestellen, dus kortingen kan bedingen en kan besparen op transport.
-
Arizonakid
Ik geloof er niks van, maar goed, hopelijk gaat de TS op het prima aanbod in, en laat hij even weten hoe het is afgelopen.
Ik zou het serieus knap vinden als je als bedrijf onder de 10K zo’n uitgebreid systeem kan plaatsen en aansluiten.
Ik zou het serieus knap vinden als je als bedrijf onder de 10K zo’n uitgebreid systeem kan plaatsen en aansluiten.
Op tweakers.net zijn er dus al mensen die de installatie hebben.