VooruitVermogen

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
ArieenHeiltje

VooruitVermogen

Ongelezen bericht door ArieenHeiltje »

Naar aanleiding van de uitzending van 23 maart jl het volgende.
Ook wij hebben 10 jaar geleden beleggingsgrond in Terneuzen gekocht.
Wij werden eind vorig jaar benaderd door VooruitVermogen die ons aanbood de grond van ons te kopen.
Tijdens ons telefoongesprek liet ik doorschemeren dat wij al een opgelicht zijn voor koop van de grond.
Vooruitvermogen vroeg wel of onze grond “schoon” is. Maar na ons gesprek hebben wij niets meer van hen vernomen.
Gisteren zien wij een zelfde verhaal bij Radar maar dat is slechter afgelopen.

J. Deltoer

Re: VooruitVermogen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik denk dat u blij moet zijn dat ze u niet meer benaderd hebben. Als ik de uitzending zo zie zou u nog verder in de misere zijn geraken.
Ik vraag me af of er eigenlijk wel mensen zijn die winst hebben gemaakt op hun perceeltjes gras.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

J. Deltoer schreef:
25 mar 2026 18:10
Ik vraag me af of er eigenlijk wel mensen zijn die winst hebben gemaakt op hun perceeltjes gras.
Dan denk ik aan de vorige eigenaar.

J. Deltoer

16again schreef:
25 mar 2026 18:12
J. Deltoer schreef:
25 mar 2026 18:10
Dan denk ik aan de vorige eigenaar.
:D :D :D
Maar zou er ooit iemand winst hebben gehad die zo'n klein stukje heeft gekocht?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Uiteindelijk, over zeer vele jaren, zal de inflatie de waarde gelijk trekken aan de betaalde prijs. Veel meer zou ik er niet van verwachten. Maar dan is de vraag wie er zo'n stukje grond over zou willen nemen. Je kan er weinig tot niets mee.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
25 mar 2026 22:48
Uiteindelijk, over zeer vele jaren, zal de inflatie de waarde gelijk trekken aan de betaalde prijs.
Als je dan je aankoopbedrag terug hebt, is het wel uitgehold door die jaren van inflatie.
Enige mogelijkheid tot een goede uitkomst is als bestemming wijzigt naar bouwgrond.

witte angora

16again schreef:
26 mar 2026 07:43
Enige mogelijkheid tot een goede uitkomst is als bestemming wijzigt naar bouwgrond.
Maar dat staat dus niet te gebeuren. Sterker nog, door die versnippering is het voor de gemeente alleen maar complexer om deze grond te verwerven.

Het enige wat, denk ik, voor de korte en middellange termijn een optie is, is er moestuintjes van maken, en dat eventueel verhuren.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

En de plaatser zien we al niet meer

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
26 mar 2026 13:17
Da's een vlotte conclusie, net een halve dag nadat het topic online kwam.

J. Deltoer

We zijn nu een week verder, maar ik vermoed dat TS niet meer terug komt.
Verder vind ik de usernaam opmerkelijk gezien het gebruik van de twee hoofdletters A en H in combinatie met het woord Heil, maar dat kan aan mij liggen.

Moneyman

J. Deltoer schreef:
02 apr 2026 00:47
…. maar dat kan aan mij liggen.
Dat denk ik wel ja.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

J. Deltoer schreef:
02 apr 2026 00:47
Verder vind ik de usernaam opmerkelijk gezien het gebruik van de twee hoofdletters A en H in combinatie met het woord Heil, maar dat kan aan mij liggen.
Albert Heijn leeft al vele jaren niet meer. Er is nog iemand anders met de initialen AH maar die naam zal ik hier niet noemen. Al die associaties zijn niet bepaald op-topic.

BL2

Moneyman schreef:
26 mar 2026 13:18
BL2 schreef:
Vooruitziende blik, heet zoiets.

In Terneuzen zijn er in 5 jaar tijd nog geen 2000 inwoners bij gekomen (waarvan 200 asielzoekers), dus echt veel behoefte aan dure bouwgrond is er niet.

witte angora

Terneuzen ligt wel heel erg ver aan de andere kant van de wereld... Ooit, toen ik in scheiding lag, heb ik me daar ingeschreven voor een woning omdat je binnen een paar maanden een woning kreeg. Regio Nijmegen had toen al een wachttijd van een jaar of 10.

Het was gelukkig niet nodig. Gelukkig, want er is daar niets, maar dan ook helemaal niets te doen, en je kan geen kant op. Ja, richting Gent. Maar je was daar volledig afgezonderd van de rest van Nederland. WIlde je ergens heen, moest je een pokke-eind omrijden via Antwerpen.

Dus ja, dat er slechts 2000 nieuwe inwoners in 5 jaar bij zijn gekomen verbaast me niks. En dat er zelden of niks bijgebouwd wordt, verbaast me ook niks.

Moneyman

BL2 schreef:
03 apr 2026 11:44
Moneyman schreef:
26 mar 2026 13:18
BL2 schreef:
Vooruitziende blik, heet zoiets.
Is dat net zoiets als een klok die stilstaat en toch twee keer per dag de juiste tijd aangeeft…?

BL2

Moneyman schreef:
03 apr 2026 14:43
Is dat net zoiets als een klok die stilstaat en toch twee keer per dag de juiste tijd aangeeft…?
Nee, dat is geen "vooruitziende blik", dat is gewoon "het juiste moment........

J. Deltoer

witte angora schreef:
03 apr 2026 12:09
Terneuzen ligt wel heel erg ver aan de andere kant van de wereld... er is daar niets, maar dan ook helemaal niets te doen, Maar je was daar volledig afgezonderd van de rest van Nederland. WIlde je ergens heen, moest je een pokke-eind omrijden via Antwerpen.
Nou nou, kan het nog negatiever? Je had natuurlijk ook nog twee veerverbindingen (kruiningen-perkpolder/vlissingen-breskens) en nu een tunnel. Je bent dus zo in vlissingen en middelburg.
En dan is er op Zeeuws Vlaanderen zelf ook genoeg te beleven. Veel meer, als dat je bijvoorbeeld op Vlieland zit, en ik ben daar vaak genoeg geweest om te weten dat veel Eilanders daar helemaal niet de behoefte hebben om veel naar het vasteland te gaan. Net zoals ze dat in Zeeuws Vlaanderen niet hebben om naar "de overkant" te gaan.

Plaats reactie