valse email van [email protected]

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
simrdrmach

valse email van [email protected]

Ongelezen bericht door simrdrmach »

LET OP!
er worden mails verstuurd die afkomstig lijken van Odido.nl, het email adres [email protected] wordt gebruikt als afzender.
dit is geen geldig email adres en behoort niet toe aan het bedrijf odido.
de mail is afkomstig via Belize.

Dit is een fake email, een phising email.
Bijlagen
Screenshot 2026-03-28 120115.png
Screenshot 2026-03-28 120115.png (119.8 KiB) 3179 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?

Henk2525

Re: valse email van [email protected]

Ongelezen bericht door Henk2525 »

Bedankt voor de waarschuwing.
Ik heb ook nog een tip:

https://www.politie.nl/nieuws/2026/maar ... odido.html

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Daar trap je als ondernemer toch niet in?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
29 mar 2026 11:07
Daar trap je als ondernemer toch niet in?
Ach, wat je hier op het forum af en toe voorbij ziet komen, en niet alleen op dit forum... :roll:

Snap die 100 foto's van de politie ook niet, waarvan er 79 openbaar werden. Van zulke typjes zie je toch meteen al dat het geen politieagenten zijn, en dat je er zeker niet je spullen aan mee moet geven? En toch zijn velen er in getrapt.

Ik denk dat zo'n waarschuwing om alert te blijven niet eens verkeerd hoeft te zijn. DIk kans dat er toch mensen zijn die er in trappen.

Jacky2006

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Ik ben geen ondernemer, maar als ik zie wat voor troep er allemaal in de map 'ongewenste mail' zit. Alleen bij het zien van de titel al, snap ik waarom het gelijk naar deze map is gegaan.

Je kunt waarschuwen wat je wil, maar er zullen altijd wel mensen intrappen. Dat maakt het dat dit soort oplichting in stand word gehouden.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jacky2006 schreef:
29 mar 2026 12:37
Ik ben geen ondernemer, maar als ik zie wat voor troep er allemaal in de map 'ongewenste mail' zit. Alleen bij het zien van de titel al, snap ik waarom het gelijk naar deze map is gegaan.
Het is inmiddels dagelijkse kost. Van de Belastingdienst, het CJIP, InfoMedics, ICS card services , foto's uit de Cloud verwijdering, et cetera, allemaal dreigende emails dat ik nu actie moet ondernemen, anders volgen er dikke verhogingen of beslagleggingen.

Al die emailtjes hebben uiteraard een handig linkje waarmee ik het probleem meteen kan oplossen.

We kunnen niet anders dan blijven herhalen, gebruik nooit een link uit een email. Twijfelt u of een emailtje echt is, ga dan op de normale manier naar afzender, dus via de app of door zelf een browser te openen en handmatig het webadres in te tikken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Speedy123 schreef:
29 mar 2026 14:30
Twijfelt u of een emailtje echt is, ga dan op de normale manier naar afzender, dus via de app of door zelf een browser te openen en handmatig het webadres in te tikken.
Ik heb alles waar ik af en toe moet zijn in mappen staan in de bookmarkbalk. Werkt perfect.

Inderdaad, als er een bericht is dat ik ergens actie moet ondernemen, klik ik niet op een link, maar ga via de bookmarkbalk naar de site van het bedrijf/de instelling zelf. Dan is de kans op fouten aanzienlijk kleiner.

Rsolo

Ongelezen bericht door Rsolo »

Ik ontvang zelden een phishing of wat voor nepding dan ook. Geen spam dus.
Maar helaas, ik was ook klant bij Odido en sinds de hack ben ik populair bij die criminelen.

Gelukkig heb ik met het herkennen van die nepmails niet zo'n moeite maar het is gewoon ongelofelijk irritant.
Dankjewel Odido.

Plaats reactie