valse email van [email protected]
-
simrdrmach
valse email van [email protected]
LET OP!
er worden mails verstuurd die afkomstig lijken van Odido.nl, het email adres [email protected] wordt gebruikt als afzender.
dit is geen geldig email adres en behoort niet toe aan het bedrijf odido.
de mail is afkomstig via Belize.
Dit is een fake email, een phising email.
er worden mails verstuurd die afkomstig lijken van Odido.nl, het email adres [email protected] wordt gebruikt als afzender.
dit is geen geldig email adres en behoort niet toe aan het bedrijf odido.
de mail is afkomstig via Belize.
Dit is een fake email, een phising email.
- Bijlagen
-
- Screenshot 2026-03-28 120115.png (119.8 KiB) 3185 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?
Re: valse email van [email protected]
Bedankt voor de waarschuwing.
Ik heb ook nog een tip:
https://www.politie.nl/nieuws/2026/maar ... odido.html
Ik heb ook nog een tip:
https://www.politie.nl/nieuws/2026/maar ... odido.html
bupaul
vindt dit leuk
Daar trap je als ondernemer toch niet in?
-
witte angora
Ach, wat je hier op het forum af en toe voorbij ziet komen, en niet alleen op dit forum...
Snap die 100 foto's van de politie ook niet, waarvan er 79 openbaar werden. Van zulke typjes zie je toch meteen al dat het geen politieagenten zijn, en dat je er zeker niet je spullen aan mee moet geven? En toch zijn velen er in getrapt.
Ik denk dat zo'n waarschuwing om alert te blijven niet eens verkeerd hoeft te zijn. DIk kans dat er toch mensen zijn die er in trappen.
Ik ben geen ondernemer, maar als ik zie wat voor troep er allemaal in de map 'ongewenste mail' zit. Alleen bij het zien van de titel al, snap ik waarom het gelijk naar deze map is gegaan.
Je kunt waarschuwen wat je wil, maar er zullen altijd wel mensen intrappen. Dat maakt het dat dit soort oplichting in stand word gehouden.
Je kunt waarschuwen wat je wil, maar er zullen altijd wel mensen intrappen. Dat maakt het dat dit soort oplichting in stand word gehouden.
Het is inmiddels dagelijkse kost. Van de Belastingdienst, het CJIP, InfoMedics, ICS card services , foto's uit de Cloud verwijdering, et cetera, allemaal dreigende emails dat ik nu actie moet ondernemen, anders volgen er dikke verhogingen of beslagleggingen.
Al die emailtjes hebben uiteraard een handig linkje waarmee ik het probleem meteen kan oplossen.
We kunnen niet anders dan blijven herhalen, gebruik nooit een link uit een email. Twijfelt u of een emailtje echt is, ga dan op de normale manier naar afzender, dus via de app of door zelf een browser te openen en handmatig het webadres in te tikken.
bupaul
vindt dit leuk
-
witte angora
Ik heb alles waar ik af en toe moet zijn in mappen staan in de bookmarkbalk. Werkt perfect.
Inderdaad, als er een bericht is dat ik ergens actie moet ondernemen, klik ik niet op een link, maar ga via de bookmarkbalk naar de site van het bedrijf/de instelling zelf. Dan is de kans op fouten aanzienlijk kleiner.
Ik ontvang zelden een phishing of wat voor nepding dan ook. Geen spam dus.
Maar helaas, ik was ook klant bij Odido en sinds de hack ben ik populair bij die criminelen.
Gelukkig heb ik met het herkennen van die nepmails niet zo'n moeite maar het is gewoon ongelofelijk irritant.
Dankjewel Odido.
Maar helaas, ik was ook klant bij Odido en sinds de hack ben ik populair bij die criminelen.
Gelukkig heb ik met het herkennen van die nepmails niet zo'n moeite maar het is gewoon ongelofelijk irritant.
Dankjewel Odido.