Zonder de lidl plus app geen tegoed na klacht
Zonder de lidl plus app geen tegoed na klacht
Vergoeding na klacht enkel met de Lidl app
Na een eerdere klacht over (te snel) beschimmelde kaas die ik regelmatig bij LIDL kocht, zou ik daarvoor vergoed worden. Dat akkoord had ik al ontvangen.
Vervolgens kreeg ik per email te horen dat ik me moest registreren voor de app en dan pas vergoed zou kunnen worden.
Ik heb de klantenservice via email laten weten dat ik om persoonlijke redenen de app niet heb en ook niet wil. Sindsdien heb ik niets meer vernomen van Lidl over mijn vergoeding. Dat is nu een week geleden.
Het kan toch niet zo zijn dat je enkel vergoed kan worden voor een ‘niet goed’ product als je de app hebt?
Wat als je geen smartphone hebt, of wil en niet overweg kan met apps? Ik vind het persoonlijk ook te ver gaan met die app dwang.
Dat ik daardoor ook meer betaal voor bepaalde producten vind ik trouwens ook al discriminerend, vooral ouderen hebben er iets meer last van. Ik wil geen winkel apps op mijn telefoon en doe ook geen betalingen met mijn telefoon. Mijn keuze, maar na een klacht niet uitbetalen omdat ik geen app heb, vind ik te ver gaan.
Na een eerdere klacht over (te snel) beschimmelde kaas die ik regelmatig bij LIDL kocht, zou ik daarvoor vergoed worden. Dat akkoord had ik al ontvangen.
Vervolgens kreeg ik per email te horen dat ik me moest registreren voor de app en dan pas vergoed zou kunnen worden.
Ik heb de klantenservice via email laten weten dat ik om persoonlijke redenen de app niet heb en ook niet wil. Sindsdien heb ik niets meer vernomen van Lidl over mijn vergoeding. Dat is nu een week geleden.
Het kan toch niet zo zijn dat je enkel vergoed kan worden voor een ‘niet goed’ product als je de app hebt?
Wat als je geen smartphone hebt, of wil en niet overweg kan met apps? Ik vind het persoonlijk ook te ver gaan met die app dwang.
Dat ik daardoor ook meer betaal voor bepaalde producten vind ik trouwens ook al discriminerend, vooral ouderen hebben er iets meer last van. Ik wil geen winkel apps op mijn telefoon en doe ook geen betalingen met mijn telefoon. Mijn keuze, maar na een klacht niet uitbetalen omdat ik geen app heb, vind ik te ver gaan.
- Rsolo
Beste antwoord
Gekozen door narayani
Re: Zonder de lidl plus app geen tegoed na klacht
Wat je ook kunt doen:
Je hebt vast nog wel ergens een oude telefoon liggen.
Koop een (anoniem) prepaidkaartje. Zet daar 10 euro tegoed op en installeer de app met nep e-mailadres.
Je kunt dan heel veel doen zonder dat je echte gegevens bij datagraaiers komt te liggen.
Ik heb zo'n prepaidkaart al enkele jaren in gebruik in een oude ipone 7. Zolang die nog updates ontvangt kun je gewoon je gang gaan. Ik gebruik het voornamelijk in webshops waar ze mijn telefoonnummer vragen. Ik gebruik geen "klantenapps" maar weet wel dat je zo kunt werken.
Natuurlijk ben ik gewoon bereikbaar via die telefoon. Maar waarom zou ik mijn gangbare nummer verstrekken?
Gaat het mis? Dan verwijder je de boel. Het is een beetje pionieren maar het geeft verder wel rust bij mensen die niet hun ziel en zaligheid willen verkopen voor een beetje korting.
Is dit fraude / illegaal? Nee hoor. Waar staat dat ik mijn eigen telefoon moet gebruiken voor (web) winkelen?
Koop een (anoniem) prepaidkaartje. Zet daar 10 euro tegoed op en installeer de app met nep e-mailadres.
Je kunt dan heel veel doen zonder dat je echte gegevens bij datagraaiers komt te liggen.
Ik heb zo'n prepaidkaart al enkele jaren in gebruik in een oude ipone 7. Zolang die nog updates ontvangt kun je gewoon je gang gaan. Ik gebruik het voornamelijk in webshops waar ze mijn telefoonnummer vragen. Ik gebruik geen "klantenapps" maar weet wel dat je zo kunt werken.
Natuurlijk ben ik gewoon bereikbaar via die telefoon. Maar waarom zou ik mijn gangbare nummer verstrekken?
Gaat het mis? Dan verwijder je de boel. Het is een beetje pionieren maar het geeft verder wel rust bij mensen die niet hun ziel en zaligheid willen verkopen voor een beetje korting.
Is dit fraude / illegaal? Nee hoor. Waar staat dat ik mijn eigen telefoon moet gebruiken voor (web) winkelen?
-
sergio1963
En u bent met het product terug gegaan naar de winkel? Of heeft u de klacht via het internet ingediend?
Mijn ervaring, als ik met het product terug ga naar de winkel, laatst nog een pak karnemelk, ik een nieuw product of mijn geld terug krijg, bij bovengenoemde winkel
Mijn ervaring, als ik met het product terug ga naar de winkel, laatst nog een pak karnemelk, ik een nieuw product of mijn geld terug krijg, bij bovengenoemde winkel
bupaul
vindt dit leuk
-
StevieNL81
Heeft u in de winkel geklaagd of via email?
bupaul
vindt dit leuk
Vraagje, als de kaas zo snel beschimmeld is, waarom bent u niet terug gegaan naar het filiaal waar u deze gekocht hebt en daar de klacht ingediend? Dan had u of een nieuw product of uw geld terug gekregen. Wat dat betreft is onze ervaring dat in het filiaal nooit problemen gemaakt worden als je terug komt met een product dat niet goed is.
Is het een algemene klacht die u via de website ingediend heeft kan ik mij indenken dat ze om een klantenkaart, dan wel klantnummer vragen, ik heb zelf ook eerder zoiets bij de hand gehad (klacht via website gemeld) en kreeg inderdaad in de app een bon voor een nieuw gratis product.
Wat betreft uw opmerking dat u korting op producten mist, dat werkt ook zo bij de AH en waarschijnlijk ook bij andere winkels.
Wilt u de app niet gebruiken, dan is dat uw keuze.
Daarnaast heeft met de telefoon betalen niets te doen met het gebruiken van de app.
Wij hebben geen mobiel abonnement, maken thuis via wifi een screenshot van de kaart code en dat werkt gewoon in de winkel en wij krijgen de korting.
Is het een algemene klacht die u via de website ingediend heeft kan ik mij indenken dat ze om een klantenkaart, dan wel klantnummer vragen, ik heb zelf ook eerder zoiets bij de hand gehad (klacht via website gemeld) en kreeg inderdaad in de app een bon voor een nieuw gratis product.
Wat betreft uw opmerking dat u korting op producten mist, dat werkt ook zo bij de AH en waarschijnlijk ook bij andere winkels.
Wilt u de app niet gebruiken, dan is dat uw keuze.
Daarnaast heeft met de telefoon betalen niets te doen met het gebruiken van de app.
Wij hebben geen mobiel abonnement, maken thuis via wifi een screenshot van de kaart code en dat werkt gewoon in de winkel en wij krijgen de korting.
bupaul
vindt dit leuk
Bedankt voor reacties en tips. Ik had de klacht via de website ingediend. Een volgende keer ga ik inderdaad eerst terug naar het filiaal.
Consumenneke
vindt dit leuk
In 1 van de reacties vind ik dit: qoute: Wij hebben geen mobiel abonnement, maken thuis via wifi een screenshot van de kaart code en dat werkt gewoon in de winkel en wij krijgen de korting.
Eerlijk gezegd snap ik dit niet goed. Ik veronderstel dat dit geldt voor de Lidl webwinkel?
Eerlijk gezegd snap ik dit niet goed. Ik veronderstel dat dit geldt voor de Lidl webwinkel?
Nee, voor in de Lidl stenen winkel.narayani schreef: ↑10 apr 2026 12:58In 1 van de reacties vind ik dit: qoute: Wij hebben geen mobiel abonnement, maken thuis via wifi een screenshot van de kaart code en dat werkt gewoon in de winkel en wij krijgen de korting.
Je kunt in de winkel ook de winkel wifi gebruiken, weet ik.
Maar een screenshot van de klantenkaart is makkelijker en bruikbaar voor de winkel kortingen als je afrekent bij de (zelfscan) kassa.
Bij de Lidl kun je alleen non-food producten op de website bestellen.
Food producten alleen in de stenen winkel en voor de korting heb je de Q&R code van je klantenkaart nodig.
-
Consumenneke
Mijn winkel geeft ook korting als je je 06-nummer noemt. Maar kan zijn dat je dan wel de app geactiveerd moet hebben.
Ik snap uw weerstand tegen de toenemende app-dwang en vind ook dat we een streep mogen trekken tegen opgedrongen klantenkaarten en andere big brother-systemen. Cash betalen blijft immers ook gewoon mogelijk.
narayani
vindt dit leuk
Bedankt voor het begrip. Voorlopig nog steeds niets gehoord over een mogelijke vergoeding, anders dan met de app.
Consumenneke
vindt dit leuk
Wat je ook kunt doen:
-
StevieNL81
TS heeft nu eenmaal de route genomen van digitaal klagen en dan krijg je digitaal een oplossing. Als TS naar de winkel was gegaan had hij cash gekregen, maar dat is nu (vermoedelijk) een gepasseerd station. Ik denk ook niet dat men nog een oplossing gaat bieden.
wikop
vindt dit leuk
Bedankt voor de tip van de 'oude' telefoon... En inderdaad, niets meer gehoord, niets meer ontvangen.
Rsolo
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Hangt een beetje van je motieven af. Narayani wil niets te maken hebben met die appdwang.
Toch vind ik het idee van een aparte appphone/shopphone wel smart van Rsolo. Kan ook zonder apart prepaidkaartje. Dan stop je thuis je normale simkaart in je shopphone, download je de app, registreer je jezelf en verwijder je de sim weer. Kan je via wifi overal shoppen!
Voor mijn ouders heb ik een clamshell gekocht die ze mee naar buiten nemen. En thuis ligt een smartphone voor berichten binnen de familie. Zo'n clamshell is minder valgevoelig en heeft een veel langer batterijleven.
Deze site gebruikt ook technologie van Google en geeft ook informatie door aan de bekende social media platforms. Weliswaar indirect maar die kunnen de profielen van mensen weer "verrijken". En 2/3e tot 3/4e van de mensen maakt gebruik van Google Chrome als ze actief zijn op internet. Als het om big brother en dataschrapen gaat is dat een groter probleem dan een supermarktapp.Consumenneke schreef: ↑10 apr 2026 13:41Mijn winkel geeft ook korting als je je 06-nummer noemt. Maar kan zijn dat je dan wel de app geactiveerd moet hebben.![]()
Ik snap uw weerstand tegen de toenemende app-dwang en vind ook dat we een streep mogen trekken tegen opgedrongen klantenkaarten en andere big brother-systemen. Cash betalen blijft immers ook gewoon mogelijk.
-
Consumenneke
Big data en AI zijn interessant, maar wat wordt er dan nu al mee gedaan?
Zelf heb ik wel eens met Whize (vroeger Mosaic) gewerkt en ik vond het schrikbarend wat je daar allemaal mee kon doen.
Misschien iets voor een ander topic.
-
Beertje1975
Ik heb vrij recent ook een tegoedbon ontvangen van de klantenservice. In eerste instantie zou deze ook alleen te gebruiken met de llidlplus app. Had op die mail gereageerd van de klantenservice gereageerd, dat je met de huidige regelgeving niemand mag uitsluiten. Indien iemand de lidlplus app niet dan gebruiken om wat voor reden dan ook. Dat er dan een ander alternatief dient te worden aangeboden. Zoals de tegoedbon via de mail versturen en deze dan uitprinten en verzilveren in de winkel. De tegoedbon die ik zou ontvangen was eerst 5,00 euro en werd verhoogd naar 25,00 euro en werd gewoon via de mail verzonden. Tevens met een aantal excuses, dat ze niet op de hoogte waren van de regelgeving omtrent apps. Mijn advies is reageren op de mail van de klantenservice en ze wijzen op de regelgeving omtrent apps en daarbij een verzoek indienen om de tegoedbon digitaal via de mail te versturen.
witte angora
vindt dit leuk
Waar heb je het concreet over als je praat over “de regelgeving omtrent apps”? Je beroepen op regelgeving heeft alleen maar nut als je ook weet waar je het over hebt.Beertje1975 schreef: ↑24 apr 2026 07:58Ik heb vrij recent ook een tegoedbon ontvangen van de klantenservice. In eerste instantie zou deze ook alleen te gebruiken met de llidlplus app. Had op die mail gereageerd van de klantenservice gereageerd, dat je met de huidige regelgeving niemand mag uitsluiten. Indien iemand de lidlplus app niet dan gebruiken om wat voor reden dan ook. Dat er dan een ander alternatief dient te worden aangeboden. Zoals de tegoedbon via de mail versturen en deze dan uitprinten en verzilveren in de winkel. De tegoedbon die ik zou ontvangen was eerst 5,00 euro en werd verhoogd naar 25,00 euro en werd gewoon via de mail verzonden. Tevens met een aantal excuses, dat ze niet op de hoogte waren van de regelgeving omtrent apps. Mijn advies is reageren op de mail van de klantenservice en ze wijzen op de regelgeving omtrent apps en daarbij een verzoek indienen om de tegoedbon digitaal via de mail te versturen.
Kortingen exclusief voor klantenpashouders en/of app-gebruikers mogen gewoon. Tegoedbonnen/ vouchers via de app mogen ook gewoon.
Alleen als je bijvoorbeeld recht hebt op geld terug ivm wettelijke verplichtingen, zoals een nonconform product, of in verband met bepalingen uit de overeenkomst, zoals “geld terug binnen X dagen”, mogen daar geen beperkingen bij opgelegd worden.
Maar dat is gewoon generieke wetgeving, geen app-specifieke wetgeving. Ik ben dus heel benieuwd waar jij het in jouw statement over hebt.
Even een afwijkend iets,de lidl hier daar werkt je mobiel helemaal niet,dus buiten al de app openen,anders heb je een probleem
Daarentegen, als je kaas koopt in de fysieke winkel en je hebt een klacht over die kaas, dan ga je terug naar de fysieke winkel met je kaas om die te retourneren en daar je geld terug te krijgen.
Op mij komt het een beetje flauw over om wel het gemak van Internet te willen gebruiken om online te klagen maar dan boos zijn op de winkel die het vergoeding digitaal wil storten naar de app.
Moneyman
vindt dit leuk