Zonder de lidl plus app geen tegoed na klacht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Beertje1975

Re: Zonder de lidl plus app geen tegoed na klacht

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Moneyman schreef:
24 apr 2026 08:42
Beertje1975 schreef:
24 apr 2026 07:58
Ik heb vrij recent ook een tegoedbon ontvangen van de klantenservice. In eerste instantie zou deze ook alleen te gebruiken met de llidlplus app. Had op die mail gereageerd van de klantenservice gereageerd, dat je met de huidige regelgeving niemand mag uitsluiten. Indien iemand de lidlplus app niet dan gebruiken om wat voor reden dan ook. Dat er dan een ander alternatief dient te worden aangeboden. Zoals de tegoedbon via de mail versturen en deze dan uitprinten en verzilveren in de winkel. De tegoedbon die ik zou ontvangen was eerst 5,00 euro en werd verhoogd naar 25,00 euro en werd gewoon via de mail verzonden. Tevens met een aantal excuses, dat ze niet op de hoogte waren van de regelgeving omtrent apps. Mijn advies is reageren op de mail van de klantenservice en ze wijzen op de regelgeving omtrent apps en daarbij een verzoek indienen om de tegoedbon digitaal via de mail te versturen.
Waar heb je het concreet over als je praat over “de regelgeving omtrent apps”? Je beroepen op regelgeving heeft alleen maar nut als je ook weet waar je het over hebt.

Kortingen exclusief voor klantenpashouders en/of app-gebruikers mogen gewoon. Tegoedbonnen/ vouchers via de app mogen ook gewoon.

Alleen als je bijvoorbeeld recht hebt op geld terug ivm wettelijke verplichtingen, zoals een nonconform product, of in verband met bepalingen uit de overeenkomst, zoals “geld terug binnen X dagen”, mogen daar geen beperkingen bij opgelegd worden.

Maar dat is gewoon generieke wetgeving, geen app-specifieke wetgeving. Ik ben dus heel benieuwd waar jij het in jouw statement over hebt.
De reden van de tegoedbon had te maken met een melding van foutieve prijskaartjes in een Lidl filiaal. Op de prijskaartjes stond bij de producten waar de + 0,01 of 0,05 eurocent toeslag voor eenmalig gebruik, stond er statiegeld. In overleg met het filiaal heb ik contact gezocht met de klantenservice. Dat was de Vandaar dat ik de tegoedbon heb ontvangen. Dat was de hun de beste optie, zodat de prijskaartjes aangepast kunnen worden. Het filiaal kon dit zelf niet. Via het hoofdkantoor duurde het veel te lang. Via de melding via de klantenservice, werd er vlugger naar gehandeld.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Beertje1975 schreef:
24 apr 2026 12:48
Moneyman schreef:
24 apr 2026 08:42
Waar heb je het concreet over als je praat over “de regelgeving omtrent apps”? Je beroepen op regelgeving heeft alleen maar nut als je ook weet waar je het over hebt.

Kortingen exclusief voor klantenpashouders en/of app-gebruikers mogen gewoon. Tegoedbonnen/ vouchers via de app mogen ook gewoon.

Alleen als je bijvoorbeeld recht hebt op geld terug ivm wettelijke verplichtingen, zoals een nonconform product, of in verband met bepalingen uit de overeenkomst, zoals “geld terug binnen X dagen”, mogen daar geen beperkingen bij opgelegd worden.

Maar dat is gewoon generieke wetgeving, geen app-specifieke wetgeving. Ik ben dus heel benieuwd waar jij het in jouw statement over hebt.
De reden van de tegoedbon had te maken met een melding van foutieve prijskaartjes in een Lidl filiaal. Op de prijskaartjes stond bij de producten waar de + 0,01 of 0,05 eurocent toeslag voor eenmalig gebruik, stond er statiegeld. In overleg met het filiaal heb ik contact gezocht met de klantenservice. Dat was de Vandaar dat ik de tegoedbon heb ontvangen. Dat was de hun de beste optie, zodat de prijskaartjes aangepast kunnen worden. Het filiaal kon dit zelf niet. Via het hoofdkantoor duurde het veel te lang. Via de melding via de klantenservice, werd er vlugger naar gehandeld.
Ja, dan is het terecht dat dat niet via de app mag: je hebt gewoon teveel betaald en dus recht op geld terug. Maar dat is dus een veel andere situatie dan waar je over schrijft, namelijk: dat je “ met de huidige regelgeving niemand mag uitsluiten”. Dat mag wel degelijk.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is er helemaal geen geld betrokken.

Het gaat erom dat op de kaartjes "statiegeld" stond in plaats van "plastic toeslag". Waarschijnlijk was het in het systeem gewoon makkelijker om een paar extra bedragen voor statiegeld toe te voegen dan om er een hele nieuwe soort toeslag aan toe te voegen.

Moneyman

Nijogeth schreef:
24 apr 2026 17:04

Het gaat erom dat op de kaartjes "statiegeld" stond in plaats van "plastic toeslag". Waarschijnlijk was het in het systeem gewoon makkelijker om een paar extra bedragen voor statiegeld toe te voegen dan om er een hele nieuwe soort toeslag aan toe te voegen.
Statiegeld is duurder dan de plastictoeslag. Het ging dus wel degelijk om geld - vandaar de waardebon.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:

Als ik het goed begrijp is het systeem van Lidl niet in staat om plastictoeslag apart aan de kassa 's door te geven, dus staat het op de bon als statiegeld. Beertje wilde dat terug en kreeg een tegoed an €5- aangeboden via de app. Daar kon Beertje niet mee overweg, dus heeft Lidl een bon gestuurd ter waarde van €25-.

Je brengt mensen zo wel op ideeën!!! :shock:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
24 apr 2026 17:17
Nijogeth schreef:

Statiegeld is duurder dan de plastictoeslag. Het ging dus wel degelijk om geld - vandaar de waardebon.
We lezen toch beiden dezelfde tekst? TS zag in de winkel de fout op de prijskaartjes (dus niet op de bon), de winkel zelf kan die niet veranderen, dus gaven ze aan dat het beter was dat bij de klantenservice te regelen.

Moneyman

Nijogeth schreef:
24 apr 2026 20:05
Moneyman schreef:
24 apr 2026 17:17
Nijogeth schreef:

We lezen toch beiden dezelfde tekst? TS zag in de winkel de fout op de prijskaartjes (dus niet op de bon), de winkel zelf kan die niet veranderen, dus gaven ze aan dat het beter was dat bij de klantenservice te regelen.
Jep, we zien dezelfde tekst. Maar die is niet zo duidelijk als jij hier doet geloven.

Er zijn twee opties: of er is teveel betaald (en dan mag het niet via de app afgehandeld worden), of er is niet teveel betaald maar als bedankje een tegoed verstrekt (en dat had prima via de app gemogen).

En dat onderstreept mijn punt: dat de stelligheid waarmee gezegd wordt dat waardebonnen niet via de app zouden mogen, volledig onterecht is.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
Nieuwe poging.

Als ik het goed begrijp is het systeem van Lidl niet in staat om plastictoeslag op schapkaarten te drukken, dus staat er statiegeld. Beertje meldde dit en kreeg een tegoed van €5- aangeboden via de app. Daar kon Beertje niet mee overweg, dus heeft Lidl een bon gestuurd ter waarde van €25-.

Is dat beter?

Plaats reactie