OBC Peugeot E-Rifter 12-2022 defect...wat nu ?
OBC Peugeot E-Rifter 12-2022 defect...wat nu ?
hallo ! Ik weet inmiddels dat het onderwerp OBC (on board charger) in combinatie met Stellantis al veelvuldig is beschreven en ook behandeld door Radar. Onze Peugeot E-Rifter uit 12-2022 is nu ook defect vanwege een niet functionerende OBC. De Peugeot dealer heeft eea inmiddels in behandeling volgens de zgn Stellantis procedure (lang wachten op antwoorden...). Ik hoor al terug dat Stellantis mogelijk maar 50% gaat vergoeden voor een vervanging. Tevens krijg ik niet bevestigd tegen welke versie eea vervangen worden...mogelijk weer hetzelfde elledige apparaat van fa. Mahle. Ik lees hier en daar dat Stellantis aan Radar bevestigd zou hebben eind 2025 dat de garantie van 2 naar 4 jaar is getrokken voor de OBC. Is dat waar ? en wat betekent dat ? 100% kostenloos herstel ? Hoor graag of ik als eigenaar nu al in actie moeten komen en zo ja bij wie en hoe. Intussen staan we bij Fastned middels de gelijkstroom lader voor de hoofdprijs onze Rifter bij vol te laden...(nee, ik ga niet zaniken wie dat gaat betalen). Dank voor advies ! Bert
-
J. Deltoer
Re: OBC Peugeot E-Rifter 12-2022 defect...wat nu ?
De garantie is voorbij. Als ze 50% aanbieden zou ik het accepteren. Onderstaand artikel is wat ik heb kunnen vinden:
https://radar.avrotros.nl/artikel/boord ... ties-61428
Wat uw vraag betreft wie de rekening van Fastned gaat betalen: ik niet, ik betaal me al blauw aan de benzineaccijns van d66.
Wat uw vraag betreft wie de rekening van Fastned gaat betalen: ik niet, ik betaal me al blauw aan de benzineaccijns van d66.
dank voor uw bericht. Wanneer ik uw bericht lees, en het inderdaad vanuit Stellantis komt, dan heb ik recht op die extra 2 jaar (dus 4 jaar in totaal) garantie...en valt alles feitelijk onder garantie.
Ik vermoed echter dat Stellantis inmiddels feitelijk al failliet is aangezien ze ook niet richting mijn Peugeot dealer reageren...totaal geen communicatie vanuit Amsterdam waar ze kantoor hebben/(hadden?).
groet,
Bert
Ik vermoed echter dat Stellantis inmiddels feitelijk al failliet is aangezien ze ook niet richting mijn Peugeot dealer reageren...totaal geen communicatie vanuit Amsterdam waar ze kantoor hebben/(hadden?).
groet,
Bert
Het zijn VVD-ministers die daarover gaan en nota bene het meest rechtse kabinet ooit heeft eerder dit jaar de accijnskorting nog afgeschaft....J. Deltoer schreef: ↑24 apr 2026 15:38De garantie is voorbij. Als ze 50% aanbieden zou ik het accepteren. Onderstaand artikel is wat ik heb kunnen vinden:
-
J. Deltoer
U bent onjuist geïnformeerd, de "korting" bestaat nog steeds, maar is verlaagd op initiatief van de Christenunie door de 2e kamer ná de verkiezingen. Het toen dubbel demissionaire kabinet had hier weinig mee van doen.
...aardig te zien hoe snel van het OBC onderwerp afgeweken wordt en we de politiek weer induiken. Laten we elkaar eerst eens aanspreken op verantwoording en dan in dit specifieke geval ene Jeroen Maas van Stellantis die zijn woorden aan RADAR niet nakomt en de Garantie op OBC helemaal NIET met 2 jaar heeft verlengd. Hij laat mij als klant in elk geval barsten. De enige persoon bereikbaar binnen Stellantis is ene Mario van de frontoffice die mij aangeeft er enkel te zitten klanten weg te wimpelen en naar juridische stappen te verwijzen...wat een club... Ben voor nu enkel benieuwd of RADAR hier niet een deel 2 van wil maken...Jeroen Maas is zelf ook niet bereikbaar, die zoekt vakantie bestemmingen in oa China waar ie zgn beurzen af kan struinen waar wel goede auto's gemaakt worden...frustratie all over the place dus...
Op basis waarvan meent u 'recht' te hebben op iets van Stellantis? U heeft recht op een deugdelijk product echter de verkoper is daarvoor aansprakelijk. Uw dealer dus.
Uw dealer is op de hoogte van de regeling en kan u vertellen wat deze regeling voor u betekend. De dealer weet hoeveel vergoeding die krijgt van Stellantis en kan zelf kiezen of hij zelf de rest van de kosten wil betalen of niet.
Dat is echt kolder.
Stellantis bestaat uit de volgende merken: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks en Vauxhall.
Als die failliet zouden zijn, dan was dat wereldnieuws en standen de kranten er vol mee.
Laat dat maar aan Deltoer over...
Logisch, je bent geen klant en je staat op de verkeerde deur te bonken.
Ook logisch: je volgt immers het verkeerde spoor.
Waarom doe je niets met de informatie die je aangereikt wordt waarmee je wél de juiste stappen zet?
-
LectoriSalutem
OBC is zeer recent naar 96 maanden gegaan.
Gewoon eens even bij een andere Stellantis dealer binnen lopen en het verhaal opnieuw starten.
Stellantis doet momenteel aan een groot charme offensief om het (bewust) verwoeste imago weer een beetje glans te geven.
Gewoon eens even bij een andere Stellantis dealer binnen lopen en het verhaal opnieuw starten.
Stellantis doet momenteel aan een groot charme offensief om het (bewust) verwoeste imago weer een beetje glans te geven.