Help mee: onderzoek naar groen wonen (duurt ~3 min)
-
Natuur-fanaat
Help mee: onderzoek naar groen wonen (duurt ~3 min)
Hoi allemaal,
Voor mijn afstudeeronderzoek (Vastgoedkunde) doe ik onderzoek naar groen in de woonomgeving
— denk aan tuinen en gedeelde binnentuinen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening:
Hoe belangrijk is groen voor jou?
Het invullen duurt maar een paar minuten en helpt mij enorm:
https://tally.so/r/GxLMgZ
Ik heb nog respondenten nodig om tot een representatief beeld te komen, dus elke reactie telt!
Onder deelnemers verloot ik een €20 Nature’s giftcard (Stuur me even een berichtje of reageer hier als je mee wilt doen, de enquête is anoniem.)
Feedback is ook zeker welkom
Alvast bedankt!
Voor mijn afstudeeronderzoek (Vastgoedkunde) doe ik onderzoek naar groen in de woonomgeving
Ik ben benieuwd naar jullie mening:
Hoe belangrijk is groen voor jou?
https://tally.so/r/GxLMgZ
Ik heb nog respondenten nodig om tot een representatief beeld te komen, dus elke reactie telt!
Feedback is ook zeker welkom
Alvast bedankt!
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Help mee: onderzoek naar groen wonen (duurt ~3 min)
Waarom zou ik in vredesnaam een vragenlijst van een onbekende bron invullen?
Nou mij niet gezien,zou best kunnen dat het veilig ia,maar voor mij voelt het niet zo
Tally.so is niet echt een onbekende in dat wereldje. Een stuk betrouwbaarder dan Google Forms in elk geval. Je hoeft ook niet in te loggen of een emailadres door te geven.
Natuur-fanaat
vindt dit leuk
Ook daar doe ik niet aan mee,ik vul nooit een vragen formulier in,een keer was genoeg,heb er ca 1.5 jaar problemen mee gehad
Dat kan, maar dat hoef je hier toch niet te melden? Je kunt ook gewoon een enquête niet invullen als je dat niet wil.
marnix
en Natuur-fanaat
vinden dit leuk
-
Natuur-fanaat
Moneyman
vindt dit leuk
-
Natuur-fanaat
Klopt. Heel erg bedankt in ieder geval
-
Consumenneke
De plek daarvoor is: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het.Natuur-fanaat schreef: ↑06 mei 2026 20:51Voor mijn afstudeeronderzoek (Vastgoedkunde) doe ik onderzoek naar groen in de woonomgeving— denk aan tuinen en gedeelde binnentuinen.
Wellicht bedoel je enquetes?
16again
vindt dit leuk
Mijn hemel, je zal maar op zo'n forum als dit terechtkomen als buitenstaander.
Sterkte Natuur-fanaat.....
Sterkte Natuur-fanaat.....
Moneyman
, GerdeV
, marnix
en Natuur-fanaat
vinden dit leuk
Als ik dat had bedoeld, had ik dat wel geschreven…
Helpend, zeer helpend.
Ontopic: mooie vragenlijst. Ik hoop voor je dat er meer mensen ‘m ingevuld hebben.
Natuur-fanaat
en marnix
vinden dit leuk
Ik heb m ook ingevuld. Inderdaad, leuke vragenlijst.
Natuur-fanaat
vindt dit leuk
-
Natuur-fanaat
Ahhh ja.... reaguurders... Een term die ik weleens heb gehoord in verhalen, in de wandelgangen... maar voorheen niet bekend mee was.... Het was voor mij meer als een legende, een mythe van het mystieke zelf, de menselijke psyche is voor mij altijd fascinerend geweest. Dat was totdat ik mijn enquête uit had gezet en de opinie van menig Nederland moest gaan verzamelen. Help
Bedankt in ieder geval
-
Natuur-fanaat
Hihi, reaguurders.... Stiekem moet ik er altijd een beetje om giechelen.Moneyman schreef: ↑07 mei 2026 19:39Als ik dat had bedoeld, had ik dat wel geschreven…maar blijkbaar zijn er mensen die niet snappen dat een enquête gewoon een schriftelijke vorm van interviewen is, en die dat onbegrip dan ook nog zo belangrijk vinden dat het openbaard moet worden.
Helpend, zeer helpend.
Ontopic: mooie vragenlijst. Ik hoop voor je dat er meer mensen ‘m ingevuld hebben.
Anyway, heel erg bedankt
-
Natuur-fanaat
-
witte angora
Ingevuld, met wel een paar opmerkingen. Huurders zullen niet snel grond willen kopen voor een gemeenschappelijke binnentuin, om wat te noemen. Verder wel een leuke enquête, succes!
-
Consumenneke
Niet goed opgelet bij statistiek.Natuur-fanaat schreef: ↑07 mei 2026 21:45Als ik er 666 haal heb ik een voldoende grote steekproef om iets over de Nederlandse bevolking te kunnen zeggen.
Enkelvoudige aselecte steekproef: iedereen heeft een gelijke kans om gekozen te worden.
-
Natuur-fanaat
Hi,witte angora schreef: ↑07 mei 2026 22:03Ingevuld, met wel een paar opmerkingen. Huurders zullen niet snel grond willen kopen voor een gemeenschappelijke binnentuin, om wat te noemen. Verder wel een leuke enquête, succes!
Bedankt! Ik waardeer het.
Klopt, dit is ook niet ter sprake bij huurders, aangezien zij ook niet meerwaarde aankoop voor een privé tuin of een balkon betalen. Ik ga dit wel meenemen in de discussie voor eventueel vervolgonderzoek!
witte angora
vindt dit leuk
-
Natuur-fanaat
Oke en hoe ga ik als studente zonder enige subsidie en geen professionele hulpmiddelen dan 666 respondenten aselect verzamelen? Tips? Ik ben benieuwdConsumenneke schreef: ↑08 mei 2026 04:22Niet goed opgelet bij statistiek.Natuur-fanaat schreef: ↑07 mei 2026 21:45Als ik er 666 haal heb ik een voldoende grote steekproef om iets over de Nederlandse bevolking te kunnen zeggen.![]()
Enkelvoudige aselecte steekproef: iedereen heeft een gelijke kans om gekozen te worden.