KPN Combivoordeel wordt ingetrokken
KPN Combivoordeel wordt ingetrokken
Ik heb voor twee mobiele telefoons (met KPN abonnement), Extra Veilig Mobiel afgesloten, t/m juni gratis en daarna € 1,00 per mobiel per maand.
Kreeg de volgende mails van KPN. "Er is iets veranderd aan één van je abonnementen in je huishouden. Daardoor veranderen er voordelen. Keuzevoordeel Je gaat van level 2 naar level 3. Dit betekent dat je jouw keuzevoordeel mag omruilen voor een keuzevoordeel uit level 3. Ben je blij met je huidige keuzevoordeel Netflix Basic? Dan hoef je dit natuurlijk niet te veranderen."
Op 5 mei kreeg ik de volgende mail,
"Je hebt vorige week een e-mail van ons gekregen waarin stond dat je een extra Combivoordeel-punt kreeg, omdat je Extra Veilig Mobiel hebt aangezet. Dat hebben we niet helemaal goed gedaan. Omdat je Extra Veilig Mobiel kosteloos ontvangt, hoor je hier geen extra punt voor te ontvangen. We gaan dit binnenkort rechtzetten. Sorry voor de verwarring! "
Mag dit zo maar? Eerst hun klanten iets beloven en daarna sorry zeggen.
Kreeg de volgende mails van KPN. "Er is iets veranderd aan één van je abonnementen in je huishouden. Daardoor veranderen er voordelen. Keuzevoordeel Je gaat van level 2 naar level 3. Dit betekent dat je jouw keuzevoordeel mag omruilen voor een keuzevoordeel uit level 3. Ben je blij met je huidige keuzevoordeel Netflix Basic? Dan hoef je dit natuurlijk niet te veranderen."
"Je hebt vorige week een e-mail van ons gekregen waarin stond dat je een extra Combivoordeel-punt kreeg, omdat je Extra Veilig Mobiel hebt aangezet. Dat hebben we niet helemaal goed gedaan. Omdat je Extra Veilig Mobiel kosteloos ontvangt, hoor je hier geen extra punt voor te ontvangen. We gaan dit binnenkort rechtzetten. Sorry voor de verwarring! "
Re: KPN Combivoordeel wordt ingetrokken
Lijkt me dat dat wel mag. Andersom mag u ook een foutje maken zonder dat u ergens aan vast zit.
-
NeoDutchio
Het combivoordeel word niet ingetrokken, u had tijdelijk ten onrechte iets extr’s ontvangen.
Alles blijft zoals het was en wat er in het contract staat.
Alles blijft zoals het was en wat er in het contract staat.
Misschien kunt u kosteloos overstappen?
Natuurlijk mag dat. Een vergissing kan en mag altijd gemaakt worden. Je krijgt gewoon nog altijd wat er is overeengekomen.
Waarom zou je dat willen en waarom zou dat mogen?
Ts klaagt over KPN.
Misschien wil hij wel overstappen omdat hij ontevreden is.
Waarom zou dst niet mogen?
Misschien wil hij wel overstappen omdat hij ontevreden is.
Waarom zou dst niet mogen?
Consumenneke
vindt dit leuk
Je woordkeuze “misschien kan je kosteloos overstappen” suggereert dat er reden zou zijn om een lopend contract open te breken. Dat is niet aan de orde.
En los van deze vergissing lees ik nergens dat TS ontevreden is over de producten en diensten van KPN, dus overstappen is een advies wat een beetje uit de lucht komt vallen. En bovendien: dergelijke vergissingen worden overal gemaakt, dus dat los je niet op met overstappen.
En los van deze vergissing lees ik nergens dat TS ontevreden is over de producten en diensten van KPN, dus overstappen is een advies wat een beetje uit de lucht komt vallen. En bovendien: dergelijke vergissingen worden overal gemaakt, dus dat los je niet op met overstappen.
-
Consumenneke
Lees nog eens goed welke extra service wenm heeft afgesloten en hoe KPN reageert.
Ik heb voor twee mobiele telefoons (met KPN abonnement), Extra Veilig Mobiel afgesloten, t/m juni gratis en daarna € 1,00 per mobiel per maand.
Volgens KPN is de dienst echter kostenloos.
Omdat je Extra Veilig Mobiel kosteloos ontvangt, hoor je hier geen extra punt voor te ontvangen.
Daaruit kun je concluderen: wenm hoeft nooit iets te betalen of vanaf juli zijn de xtra punten wel van toepassing.
Los daarvan heeft KPN een ontzetten complex Combivoordeel beloningssysteem opgezet waarmee geautomatiseerde vergissingen worden gemaakt. Niet slim.
Of dacht jullie dat daar een Combivoordeelafdeling alles narekent?
Vanaf juli gaat wenm betalen.wenm schreef: ↑06 mei 2026 10:58Ik heb voor twee mobiele telefoons (met KPN abonnement), Extra Veilig Mobiel afgesloten, t/m juni gratis en daarna € 1,00 per mobiel per maand.
"Je hebt vorige week een e-mail van ons gekregen waarin stond dat je een extra Combivoordeel-punt kreeg, omdat je Extra Veilig Mobiel hebt aangezet. Dat hebben we niet helemaal goed gedaan. Omdat je Extra Veilig Mobiel kosteloos ontvangt, hoor je hier geen extra punt voor te ontvangen. We gaan dit binnenkort rechtzetten. Sorry voor de verwarring!"
Omdat je Extra Veilig Mobiel kosteloos ontvangt, hoor je hier geen extra punt voor te ontvangen.
Daaruit kun je concluderen: wenm hoeft nooit iets te betalen of vanaf juli zijn de xtra punten wel van toepassing.
Los daarvan heeft KPN een ontzetten complex Combivoordeel beloningssysteem opgezet waarmee geautomatiseerde vergissingen worden gemaakt. Niet slim.
Of dacht jullie dat daar een Combivoordeelafdeling alles narekent?
Annemieke67
vindt dit leuk
TS is wel ontevreden, anders zet hij zijn probleem niet op dit forum.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen, omdat hij nu klaagt op dit forum over KPN kan hij zijn voordeel doen om over te stappen naar de concurrent en misschien zit er nog wel een leuk welkomst cadeau aan vast.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen, omdat hij nu klaagt op dit forum over KPN kan hij zijn voordeel doen om over te stappen naar de concurrent en misschien zit er nog wel een leuk welkomst cadeau aan vast.
De Posthoorn
vindt dit leuk
-
De Posthoorn
Prima (vrijblijvende) tip hoor, echt niks mis mee. Alleen met overstappen, haal je een leuke korting binnen.Teundevos schreef: ↑07 mei 2026 09:45TS is wel ontevreden, anders zet hij zijn probleem niet op dit forum.
Teundevos
en Consumenneke
vinden dit leuk
Alle abonnementen hebben extra veilig mobiel en zijn daardoor 1 euro duurder geworden. Op die basis mag TS zijn abonnement opzeggen, maar niet op de basis dat er een foutje is gemaakt in de communicatie over combi voordeel.Consumenneke schreef: ↑07 mei 2026 08:48Lees nog eens goed welke extra service wenm heeft afgesloten en hoe KPN reageert.
Vanaf juli gaat wenm betalen.wenm schreef: ↑06 mei 2026 10:58Ik heb voor twee mobiele telefoons (met KPN abonnement), Extra Veilig Mobiel afgesloten, t/m juni gratis en daarna € 1,00 per mobiel per maand.
"Je hebt vorige week een e-mail van ons gekregen waarin stond dat je een extra Combivoordeel-punt kreeg, omdat je Extra Veilig Mobiel hebt aangezet. Dat hebben we niet helemaal goed gedaan. Omdat je Extra Veilig Mobiel kosteloos ontvangt, hoor je hier geen extra punt voor te ontvangen. We gaan dit binnenkort rechtzetten. Sorry voor de verwarring!"
Daaruit kun je concluderen: wenm hoeft nooit iets te betalen of vanaf juli zijn de xtra punten wel van toepassing.![]()
Of dacht jullie dat daar een Combivoordeelafdeling alles narekent?![]()
Overigens zou ik iedereen aanraden niet van Extra Veilig Mobiel gebruik te maken. KPN werkt samen met een aanbieder van DNS diensten uit de VS (Fortiguard). Al jouw onversleutelde internetverkeer gaat dan namelijk door hun server (dus ook alle inloggegevens inclusief wachtwoorden) en bedrijven uit de VS zijn verplicht deze gegevens te bewaren vanuit de overheid, mocht deze die ooit willen inzien.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Waaruit maak je op dat wenm zijn/haar abonnement wil opzeggen?
Volgens mij is de wens om gewoon de toegezegd upgrade te krijgen.
Over overstappen hebben we niet aan gedacht, hebben al 46 jaar KPN. Het gaat ons erom, eerst klanten beloven dat je met afsluiten naar Extra Veilig Mobiel 1 level hoger gaat, in ons geval van level 2 naar level 3. Als KPN dit gratis zou aanbieden zolang ons contract loopt, dan hadden we deze topic niet eens aangemaakt, maar per 1 juni gaan we er voor betalen.
Citaat KPN: "Vanaf juni 2026 betalen mobiele klanten vaak €1 per maand extra voor "Extra Veilig Mobiel" (malwarefilter).
Wat ons betreft KPN kom uw toezegging na.
Citaat KPN: "Vanaf juni 2026 betalen mobiele klanten vaak €1 per maand extra voor "Extra Veilig Mobiel" (malwarefilter).
Wat ons betreft KPN kom uw toezegging na.
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik lees het precies andersom (TS heeft Extra Veilig Mobiel aangezet en kreeg daarom (ten onrechte) een extra voordeelpunt). Maar je hebt gelijk: je zou het ook andersom uit kunnen leggen (al denk ik dat TS dan de klacht anders zou hebben geformuleerd).
In dat geval zou TS natuurlijk van dat extra afgesloten deel afkunnen.
In dat geval zou TS natuurlijk van dat extra afgesloten deel afkunnen.
KPN heeft Extra veilig mobiel gratis toegevoegd voor mobiele abonnementen maar de bestaande abonnementen worden dan 1 euro duurder per 1 juni.
Het abonnement wordt dus duurder maar je betaald in feite niet voor extra veilig mobiel.
Je mag ook je abonnement nu vroegtijdig opzeggen, zou je dat willen.
Het abonnement wordt dus duurder maar je betaald in feite niet voor extra veilig mobiel.
Je mag ook je abonnement nu vroegtijdig opzeggen, zou je dat willen.
Alleen mag wat KPN doet niet. Het is namelijk een verplichte koppelverkoop. De dienst Extra Veilig Mobiel verplichten ze bij ieder abonnement, maar is een dienst van een Amerikaans bedrijf, dat al jouw data in kan zien als jij Extra Veilig Mobiel aanzet.
Er is een reden dat je de module wel zelf moet activeren en KPN dat niet doet. Dat komt omdat je akkoord moet gaan met het opgeven van al jouw privacy, want KPN stuurt de data dan door naar de DNS van Fortinet en die zijn verplicht dat te bewaren voor als de Amerikaanse overheid die data wil inzien.
Er is een reden dat je de module wel zelf moet activeren en KPN dat niet doet. Dat komt omdat je akkoord moet gaan met het opgeven van al jouw privacy, want KPN stuurt de data dan door naar de DNS van Fortinet en die zijn verplicht dat te bewaren voor als de Amerikaanse overheid die data wil inzien.
-
Consumenneke
Mensen lezen blijkbaar niet goed. De ene beweert dat u kunt overstappen en daar gaat de volgende op door. Heeft niks met uw vraag te maken.
Maar dat is geen individuele toezegging. Lijkt meer op een systeemfout in een onnodig complex beloningssysteem.
Daar heeft wenm niet bij stilgestaan. Dat zou op zich een reden kunnen zijn om over te stappen naar een leverancier die zijn klanten niet door middel van een truc akkoord laat gaan met de overdracht van persoonsgegevens naar een Amerikaanse onderneming die zelf last heeft van kritische kwetsbaarheden. Je ziet al aankomen, als je persoonsgegevens niet door Trump en zijn kornuiten gebruikt worden, komen ze wel in handen van Noord-Koreaanse hackers. Gebeten wordt je sowieso.Nijogeth schreef: ↑11 mei 2026 21:47Alleen mag wat KPN doet niet. Het is namelijk een verplichte koppelverkoop. De dienst Extra Veilig Mobiel verplichten ze bij ieder abonnement, maar is een dienst van een Amerikaans bedrijf, dat al jouw data in kan zien als jij Extra Veilig Mobiel aanzet.
Het ging echter om de diefstal van een keuzevoordeellevel door KPN Telecom.

Zijn niet alle 1,3 miljoen Combivoordeelklanten van KPN daardoor gedupeerd?