Valys

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
wikop

Re: Valys

Ongelezen bericht door wikop »

Sira schreef:
19 mei 2026 09:07
rwolters schreef:
17 mei 2026 13:54
J. Deltoer schreef:
16 mei 2026 14:58

De bejaarden hebben hun portie meer als gedaan. Stuur die bijstandtrekkers maar aan het werk.
Of is dat ook alweer racisme?
De gepensioneerden van nu hebben van alle voorzieningen kunnen profiteren. De huidige en volgende generatie mag lekker lang doorwerken zodat de AOW betaald kan worden. Laat de gepensioneerden ook eens een keer solidair zijn. Of gewoon niet zeuren dat bepaalde dingen niet kunnen.
De huidige gepensioneerden begonnen al op jongere leeftijd met werken en maakten bovendien meer uren per week.
Ik ben op mijn 14e begonnen met werken,tot mijn 68,en nu ik bijna niets meer kan,word ik ook nog overal gepakt,en ja,spaarzaam geleefd,met andere woorden,lekker belasting betalen over mijn spaargeld,in de toekomst geen huishoudelijke hulp meer uit de wmo,dus droeftoeters die zeggen dat ik mijn hele leven geprofiteerd heb?Dacht het niet,geen zorg toeslag gehad,geen huurtoeslag gehad,geen ww,en mijn aow heb ik zelf betaald

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Volgens mij gaat het topic over Valys, niet over een wedstrijdje wie er harder heeft gewerkt. :roll:

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

De Posthoorn schreef:
19 mei 2026 10:26
Volgens mij gaat het topic over Valys, niet over een wedstrijdje wie er harder heeft gewerkt. :roll:
Het was n.a.v. de reactie van rwolters die de gepensioneerden weer aan het werk wilt zetten, omdat er capaciteitsproblemen bij Valys zijn.
"De gepensioneerden van nu hebben van alle voorzieningen kunnen profiteren. De huidige en volgende generatie mag lekker lang doorwerken zodat de AOW betaald kan worden. Laat de gepensioneerden ook eens een keer solidair zijn. Of gewoon niet zeuren dat bepaalde dingen niet kunnen."

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is profiteren niet een beetje te ver gezocht als je er ook zelf voor betaald hebt?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
19 mei 2026 11:05
Is profiteren niet een beetje te ver gezocht als je er ook zelf voor betaald hebt?
Natuurlijk niet.

Profiteren betekent niets meer of minder dan "gebruik maken van", en dat is exact wat die gepensioneerden doen.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

J. Deltoer schreef:
17 mei 2026 12:04

Duimen draaien en niks doen op kosten van de belastingbetaler moeten we niet willen. Dan gaan ze alleen maar domme dingen doen als de a12 bezetten, of universiteiten of stations.

Ben eigenlijk wel benieuwd of hier ergens demografisch onderzoek naar gedaan is. Ik zie in mijn omgeving namelijk het tegenovergestelde. Het 'geld' zit grotendeels bij mensen die gematigd links tot gematigd rechts georiënteerd zijn. Terwijl eigenlijk alle 'duimen draaiers' die voornamelijk of zelfs volledig op uitkeringen en toeslagen leven in mijn omgeving in de PVV / FVD hoek zitten qua politieke oriëntatie.

Cro

Sira schreef:
19 mei 2026 09:07

De huidige gepensioneerden begonnen al op jongere leeftijd met werken en maakten bovendien meer uren per week.
Dat betekend natuurlijk niet dat er ook daadwerkelijk meer werk verzet werd door die generatie, dan zul je eerder moeten gaan kijken naar zaken als productiviteit per hoofd van de bevolking per generatie, maar je zal ook mee moeten nemen dat 'vroeger' mannen gemiddeld inderdaad wat meer uren maakten, maar dat vrouwen juist veel minder uren maakten en 1 verdieners vaak nog de norm waren.

Terwijl nu de norm is dat zowel mannen als vrouwen over het algemeen beide werken, het zou mij verbazen als er nu niet in totaal veel meer uren gemaakt worden dan 'vroeger' het geval was.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Cro schreef:
19 mei 2026 11:59
J. Deltoer schreef:

Duimen draaien en niks doen op kosten van de belastingbetaler moeten we niet willen. Dan gaan ze alleen maar domme dingen doen als de a12 bezetten, of universiteiten of stations.

Ben eigenlijk wel benieuwd of hier ergens demografisch onderzoek naar gedaan is. Ik zie in mijn omgeving namelijk het tegenovergestelde. Het 'geld' zit grotendeels bij mensen die gematigd links tot gematigd rechts georiënteerd zijn. Terwijl eigenlijk alle 'duimen draaiers' die voornamelijk of zelfs volledig op uitkeringen en toeslagen leven in mijn omgeving in de PVV / FVD hoek zitten qua politieke oriëntatie.
Welicht ouderen die AOW hebben na een leven van hard werken en de situatie waarin Nederland zich bevind met zorg aanschouwen.
In mijn hoek veel SP, diertjes, groenlinks, en uiteraard DENK.

Cro

J. Deltoer schreef:
19 mei 2026 14:37
Cro schreef:
19 mei 2026 11:59
J. Deltoer schreef:

Welicht ouderen die AOW hebben na een leven van hard werken en de situatie waarin Nederland zich bevind met zorg aanschouwen.
In mijn hoek veel SP, diertjes, groenlinks, en uiteraard DENK.
In mijn directe omgeving relatief weinig ouderen, het overgrote deel van mijn omgeving zit in de groep 30 tot 50 jaar. Waarbij eigenlijk vrijwel iedereen die gemiddeld tot hoogopgeleid is en modaal of meer verdiend gematigd links tot gematigd rechts georiënteerd is, terwijl juist de paar niet werkenden en laag opgeleiden bovengemiddeld veel naar de PVV of FVD hoek neigen op rechts en in veel mindere mate naar bijv. de SP op links. Wat eigenlijk weer vreemd is, want de PVV / FVD e.d. zijn over het algemeen nu niet echt partijen die ze in hun huidige financiële / werk / opleidingssituatie politiek verder zullen helpen. Maar de uitkeringstrekkers / toeslag genieters in mijn omgeving zijn zeker niet de mensen die ik zou verwachten bij een milieu demonstratie, eerder bij een elsrechts-achtige bijeenkomst.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb ook dat idee, dat de wat meer bedeelde mensen (overigens niet alleen financieel, maar ook qua hersencapaciteit) zich bevinden tussen centrumlinks en centrumrechts, in mijn ogen een groep die begrijpt dat je uiteindelijk samen moet werken met elkaar om er beter van te worden.

De extremen aan beide kanten zijn volgens mij vooral extreem doordat ze er in de huidige maatschappij op 1 of andere manier niet aan te pas blijken te komen en geen spiegel hebben thuis, dus daarvoor een zondebok zoeken (de andere kant).

Helaas kunnen deze extremen elkaar steeds makkelijker vinden, waardoor ze niet het gesprek aan durven gaan en gewoonweg op een vervelende manier proberen hun zin te krijgen. Extinction rebellion, de Nederlandse Volksunie, de Defend Nederland groepen, Antifa, allemaal hebben ze gemeen dat hun doelstelling de maatstaaf moet zijn en geweld en treiteren gebruiken als middelen om hun doelen te bereiken. Terroristische organisaties dus.

Als deze groepen zich nu eens niet zo extreem zouden opstellen, wat meer zouden meedenken, dan viel er misschien met ze te praten en dan konden ze eens meegenomen worden als gesprekspartner. Misschien hebben ze soms wel een punt, maar dat wil niet zeggen dat alles wat ze willen compleet uitvoerbaar is.

Want ja, we moeten wat doen aan het klimaat, we moeten onze identiteit beschermen, we moeten ons land veilig houden.

Maar al die dingen kosten geld, hebben tijd nodig of een aanpak die botst met de huidige wetten en daarnaast zijn er nog een hoop andere zaken die gewoon moeten gebeuren en die we zeker niet moeten vergeten. Als die mensen nu eens wat meer geduld en begrip zouden kunnen opbrengen, dan zouden we zomaar eens een leukere wereld kunnen krijgen.

klaas11

Ongelezen bericht door klaas11 »

Aha vandaar Lts hier en Pvv stemmer kunnen de "hoogopgeleiden" en de mensen die zich superieur voelen boven het gewone volk welke elke dag de ellende ziet van de kabinetten zich weer op den borst kloppen van kijk ons eens deugen in onze roomblanke villawijk.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Al die bijkomende praatjes hebben tot gevolg dat (ook) dit topic weer ontspoort en de vraagsteller geen stap verder is gekomen.
Mitchellord schreef:
16 mei 2026 10:07
Graag wil ik onder de aandacht brengen dat Valys ritten weigert op basis van capaciteitsproblemen, terwijl dit niet overeenkomt met hun eigen (website)voorwaarden. Het betreft hier een sociaal probleem waarbij kwetsbare mensen niet meer kunnen reizen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Consu, het topic ligt al zes dagen stil. Als je je zo ergert aan het ontsporen, had dan iets gezegd op 20 mei. Nu is het allang niet meer relevant.

Plaats reactie